Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, PiPoLiNiO napisał:

Taaaaa... Aż nie odpalisz Cyberpunk i jego szarości, gdzie nawet niemal idealna plansza 1% okazuje się kupą, a co dopiero ekran gdzie coś widać na 5%:)

Co tu gadać :E jest bardzo dobrze całą masę czasu grywam w przeróżne ciemne gierki. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A to śmieszki w tym Gigabycie. Założyli bude od FO32U2 do FO32U2P. Gość ma tylko napisy zamiast niektórych złącz 😂

fo32u2p-missing-ports-v0-uhm4bzfngbyc1.j

Edytowane przez bourne2008
  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorzej zakryty mini dp bo kabel jaki jest dołączony to właśnie mini dp - dp. Chyba że będzie śmigał na HDMI ale wtedy nici z przepustowości 80Gb więc trzeba wtedy wiercić🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix. ty masz ten monitor, jak HDR wygląda twoim zdaniem, bo tu na tym teście widzę, że ostro odbija od EOTF.

Na teście rtings to samo:

Peak brightness "low" jest jeszcze całkiem ok.

LG 27GS95QE-B EOTF

Ale na "High" są źle wyświetlane ciemniejsze sceny a konkretnie są za jasne.

eotf-pb-high-large.jpg?format=auto

Może to dlatego na monitorach OLED więcej widzicie w ciemnych scenach. One są po prostu nieprawidłowo wyświetlane.

Ale wydaje mi się ze to jest celowy zabieg a te ustawienia powinno się używać w jaśniejszych warunkach światła zewnętrznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam na LOW i co moge powiedziec?? Dla mnie obraz jest bajka ale to pierwszy monitor oledowy wiec nie mam tez punktu odniesienia ale tez nie mam miernika w oczach, zreszta bez miernika ta krzywa na LOW nie da sie tego zoabczyc golym okiem, ze cos tam na konuc sie odchyla. Organoleptycznie nie mam sie do czego przyczepic. Wdg mnie jakies drobne odstepstwa dla zwyklego grajka nie maja zadnego znaczenia bo bez miernikow tego po prostu nie zauwazysz ze cos odbiega. A co do migotania to tylko w menu warzone przy niskim fps widze migotanie i jak dotad  w zadnej grze jeszcze nie zauwazylem, nawet w cyberku przy niskim fps.

19 minut temu, kadajo napisał:

Może to dlatego na monitorach OLED więcej widzicie w ciemnych scenach.

Ja pisalem o warzone a nie gram z HDR  ta gre tylko SDR.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Taką krzywą EOTF jak pokazał Kadajo da się zobaczyć gołym okiem. 

To jest mniej więcej jak odpowiednik gammy w SDR. 

Widać to dobrze w już omawianym wcześniej Aorusie. APL high i HDR Gaming rozjaśniają prawie cały zakres dynamiki, a nie tylko jasności i wyglądają jak za jasna gamma.

https://tftcentral.co.uk/wp-content/uploads/2024/04/hdr_game_eotf.png

 

Edytowane przez MSky7
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak jak w moim B7 gdzie nawet samo LG zaleca włączenie funkcji "podbijania" jasności w HDR, problem w tym ze nagle wszystko robi się jasne i zdecydowanie moim zdaniem lepiej obraz wygląda jak się tego nie używa.
ALE tylko w ciemniejszym pomieszczeniu, przy dużej ilości światła zewnętrznego włączenie tej funkcji faktycznie poprawia subiektywnie odbiór treści HDR10 i HLG, przy Dolby Vision w obydwu przypadkach światła zewnętrznego nie trzeba nic robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrajne przypadki owszem ale to co LG prezentuje na poziomie LOW to już trzeba mieć miernik w oczach. Na HIGH owszem to da się zauważyć..

@MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo pamiętałem jak o to pytałeś, ale ostatecznie nie wiedziałem, na jakim ustawieniu zostawiłeś. Dzięki za potwierdzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko i tak będzie finalnie sprowadzać się do subiektywnego postrzegania obrazu. Osobiście jestem bardzo zadowolony.z tego co widzę. Kupię następnego oleda to będę miał jakiś punkt odniesienia. 

W teście rtings doczytałem o tej krzywej i z góry poszło na LOW .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASUS szykuje v2 dla PG32UCDM czy tylko po prostu ładniejszą i ergonomicznie mniejszą podstawkę?

IMG-6781.jpg

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jest o tym info bo wygląda jak stare monitory asusa. Te produkowane 10 lat temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie takiej podstawki. Ludzie z ASUSa to zdementowali, po prostu wrzucili zły obrazek  a reszta podchwyciła i poszło w świat ;)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kadajo napisał:

Może to dlatego na monitorach OLED więcej widzicie w ciemnych scenach. One są po prostu nieprawidłowo wyświetlane.

Co prawda oba są bez kalibracji, ale i na telewizorze WOLED i na monitorze QD-OLED widzę dużo więcej niż na LCD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Phoenix. napisał:

Wszystko i tak będzie finalnie sprowadzać się do subiektywnego postrzegania obrazu.

No właśnie. Ja mam starszą wersję tego monitora i przy pierwszym odpaleniu było sporo negatywnych odczuć, tzn. na start mega ciemność w porównaniu do IPS ustawionego na bodajże 70% jasności - jak odpaliłem tego LG, to byłem przekonany, że jasność fabrycznie jest ustawiona na 50%, mocne zdziwienie po wejściu w menu i odkrycie, że jasność już jest na 100%, a firmware jest już po aktualizacji dodającej nitów. Plus migotanie w menu gier, w których klatki są ograniczone i nie da się tego zmienić. Ale mimo wszystko sam gameplay przeważył, mega płynność obrazu (krótki czas reakcji), kontrasty i prawdziwa czerń są nieporównywalne z IPS. Jak dla mnie teraz pozostaje czekanie na kolejne, lepiej zoptymalizowane QD-OLEDy 32" 4K i 5090, które faktycznie pociągnie giery w 4K w 120+ fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po 3 miesiącach Asus wydał betę kolejnego firmware. Ludzie piszą, że naprawia jasność jasnych scen :)

Edit: Jedni piszą, że jest poprawione, inni że teraz mają kosmiczne prześwietlenia i jasne plamy zamiast detali. 

 

Edytowane przez PiPoLiNiO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam tutaj tez, bo temat dosyć aktywny.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://tftcentral.co.uk/articles/testing-hdr400-true-black-and-peak-1000-mode-brightness-on-new-oled-monitors#Key-update-Heres-why-TB400-can-sometimes-look-brighter-than-P1000

Czyli wedlug tego powinienem uzywac hdr400 vesa bo w jasnych duzych scenach monitor jest jasniejszy niz w peak 1000? Bo tam wlacza sie ABL? Czy jak to w koncu jest??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TB400 jest dokładniejszy i ma bardziej liniową charakterystykę, Peak 1000 jest jaśniejszy również w większości realnych scen, ale trochę mocniej przygasza miejsca o średniej jasności. Wybierasz co Ci pasuje.

Żadnego nie powinno się używać do oglądania pulpitu ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nowy firmware dla qd-oledów msi, changelog poniżej. Chyba poprawili wszystko co się dało, w koncu monitor wróci na standby po odświeżeniu panelu ❤️

  • DSC switch added to the OSD to enable DLDSR and DSR modes.
  • MPG 271QRX QD-OLED: Added HDMI PC/Console switch in the OSD. (MPG 271QRX QD-OLED default setting is “Console” mode.)
  • Support for a variety of aspect ratios, allowing selection between a 24.5” and 27” option.
  • Fixed Color Gamut clamping while HDR is enabled. HDR mode will now store separate present mode settings.
  • Optimized multiple language issues.
  • Fixed image flicker issue when VRR is enabled.
  • Added “Power LED” switch in the OSD to allow users to turn it off.
  • Input lag and latency optimization.
  • Fixed problem with white line during 2560x1440@360Hz. (MPG 271QRX QD-OLED only).
  • Fixed displayed abnormal (dark screen) after VRR switched.
  • Optimize a behavior of Panel Protect while protect completed that depends as executing power states.
  1.  
Edytowane przez waszu
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, someI napisał:

TB400 jest dokładniejszy i ma bardziej liniową charakterystykę, Peak 1000 jest jaśniejszy również w większości realnych scen, ale trochę mocniej przygasza miejsca o średniej jasności. Wybierasz co Ci pasuje.

Żadnego nie powinno się używać do oglądania pulpitu ;)

 

Czyli jak gram np w forbidden west gdzie jest duzo dnia i wiecej swiatla to TB400 a jak gram w dead space remake lub callisto protocol to wyedy lepiej P1000 zeby zarowka oslepila?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przykład, choć sam pewnie ustawiłbym jeden tryb i nie bawił się w przełączanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, waszu napisał:

 

  • Added “Power LED” switch in the OSD to allow users to turn it off.
  1.  

Ooo, w końcu :) Jedyne 3 miesiące po premierze. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...