Skocz do zawartości
Ronson

Zamiennik pendrive'a w postaci dysku SSD. Kompatybilność.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mignął mi niedawno wątek o dyskusji nt. kieszeni na dysk m.2, ale nie udaje mi się go wygooglować, więc zakładam ten.

Chodzi o jakiś pendrive, ale skoro SSD będzie bardziej długowieczny i potencjalnie jeszcze do tego szybszy, to chyba warto o tym pomyśleć.

 

Potrzebna porada jaki dysk SSD i jaka obudowa, ewentualnie już gotowiec, pod te wymogi:

- będzie miało możliwość podpięcia do wszystkiego USB, USB-C i micro-USB (może być z przejściówką ale czytaj niżej)

- będzie maksymalnie kompatybilne. Nowe i stare telefony, nowe i stare laptopy, kiepskie płyty główne - wszystko to, co może sobie radzić tylko z urządzeniami pobierającymi mało prądu, bo zasilanie portu USB kuleje

- musi zapewnić sensowną żywotność

- minimum 250GB, ale będzie rozważane 1TB jeśli koszty z kieszenią sugerowałyby brak sensu brania czegoś mniejszego

- obudowa musi być normalna, a nie z elektroniką lub stykami z  chińskiego gównolitu. Ma działać dłużej niż do trzeciego montażu dysku, a dysk ma się nie przegrzewać ani nie popsuć, bo coś nie tak było z np. zasilaniem. Wygląd się nie liczy.

- możliwie tanio, może być kosztem transferu ale bez przesady - żadnej padaki co zapisze 10GB 200MB/s a potem następne 30GB przy 10MB/s ;)

 

Czasem nawet zwykły czytnik kart microSD potrafi nie działać na jednym porcie, a działać na porcie obok (i nie, nie chodzi o te przypadki gdzie pierwsze podłączenie to problem, ale wypięcie i wpięcie załatwia sprawę)

Edytowane przez Ronson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego doświadczenia z obudowami m2, ale obudowy Sata na usb 3.0 generalnie zawsze mi działały wszystkie ze wszystkim do czego chciałem je podłączyć. Więc generalnie nie masz się co obawiać o kompatybilność IMO. 

Jeśli chodzi o jakość to wg mnie masz wybór pomiędzy tanią chińszczyzna, a drogą chińszczyzna z dowaloną dużą marzą przez znaczek lub "markowy" sklep. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest czasem tak, że jeden dysk pobierze więcej prądu niż inny?

Dysk zewnętrzny mechaniczny na przykład, to często nie dawał rady pracować. Na większości portów wymagał dwóch USB, choć na jednym kompie potrafił działać na jednym kabelku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z dyskami HDD bywało różnie. Zależało od portu, czy korzystałeś z huba USB (aktywny/pasywny) oraz ile Amperów potrzebował sam dysk do pracy. Mam stary dysk 250 GB, który wymagał dodatkowego zasilania niezależnie od tego, czy podpinałem go do portu USB 3.0 (zazwyczaj dają większy prąd), czy do HUBa z aktywnym zasilaniem. Miałem też nowocześniejszy dysk 4 TB i on działa od razu z jednego kabla (również HDD).
W wypadku SSD takiego problemu już nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Była już długa dyskusja na temat dysku w kieszeni USB zasilanego z USB. Mi w dwóch kieszeniach nie działało parę dysków SSD, a talerzowiec chodził bez problemu. Przy czym SSD miały na obudowie napisane max 5V 1,5A i 5V 2A, a ten talerzowiec jakoś 5V 0,5A. ... a teraz zerknijcie do specyfikacji ile maksymalnie mocy mają zadeklarowane standardowe porty USB (3.0 chyba jakoś 0,9A) i weźcie pod uwagę, że elektronika kieszeni też trochę potrzebuje.

Tam jeden kolega pisał, że to co piszą na obudowie, to nieosiągane wartości i generalnie u niego wszystko działało w wszystkim. Ja sprawdziłem i mi nie działało "wszystko", bo i (wg. spec.) nie powinno.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, robicie mi mętlik w głowie :D


@Kyle_PL

O których SSD pisałeś? SATA czy M2?

Czy wśród M2 nie znajdzie się coś mniej prądożernego niż SATA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki. 

 

A jak nie będę miał pewności, że to zadziała, to od razu na taką ewentualność zapytam:

- karta microSD + czytnik. Jakie?

Karta microSD to żeby się nie wkurzać awariami, która? Samsung Endurance PRO nadal jest polecany?

 A jaki najtańszy czytnik takich kart, który nie będzie sam jadł za dużo prądu, będzie przyzwoitej jakości i pochodzi conajmniej kilka lat? Może być nawet USB 3.0 byle nie 2.0. Nie mam pojęcia jak sytuacja wygląda. Może za 20zł starczy a może wszystko poniżej 100 to szmelc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki chcesz czytnik kart microSD (na USB np. niczym pendrive, czy może we wnęce 3,5" lub 5,25")

Kiedyś kupowałem czytnik USB 3 (bo USB 2 to pomyłka w dzisiejszych czasach - transfery) to kosztował ponad 20zł - Sandisk:

https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/akcesoria-komputerowe/czytniki-kart-pamieci/czytnik-kart-sandisk-mobilemate-sddr-b531-gn6nn-zewnetrzny-microsd

Swoją drogą to jest bardzo ciekawa rzecz (kieszeń do dysków 2,5" do wnęki 3,5"):

https://icybox.de/product/internal_storage_solution/IB-2212SSK

... nie widzę tylko, czy ten model ma No Scratch Sata :/

- problem tylko taki, że dzisiaj nastała głupia moim zdaniem moda, na obudowy PC bez wnęk 5,25" / 3,5" "bo po co komu stacja dyskietek i napęd CiDi" 😆

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ciemno bym nie kupił, ale jeśli to dokładnie taki jaki przetestowałeś samemu, i działa OK to wezmę ten i starczy. A jak nie to wtedy poszukam lepszego. 

O ile nie wypali ten pomysł z dyskiem M2+adapter/kieszeń, bo to zdecydowanie by było lepszym rozwiązaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak kupisz gotowca na USB (SSD na USB np. od Seagate, czy tam innego WD) to musi działać (bo tam dobiorą taki dysk i elektronikę, które będą się mieścić w normach mocy jakie jest w stanie dostarczyć USB - no ... przynajmniej powinni 😸 ).

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.12.2023 o 21:50, Ronson napisał:

A to nie jest czasem tak, że jeden dysk pobierze więcej prądu niż inny?

Dysk zewnętrzny mechaniczny na przykład, to często nie dawał rady pracować. Na większości portów wymagał dwóch USB, choć na jednym kompie potrafił działać na jednym kabelku. 

Takie 3,5" wymagają jeszcze zasilania z gniazdka sam mam taką kieszeń i to dopiero jest niewygodne :E 

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • bardziej boję się o 4090 niż o procesor, przeskok wydajnościowy względem 4080 jest niewspółmierny do przeskoku cenowego Komputer kupuję z nadzieją że będę mógł sobie z niego spokojnie korzystać przez kilka najbliższych lat bez konieczności ingerencji w podzespoły wiem, że to co robię nie ma dużo sensu z punktu kasa/wydajność/przyszłość Złożyłem i opłaciłem zamówienie - jak sugerowaliście wywaliłem pastę termoprzewodzącą i wentylatory poinformuję gdy otrzymam jednostkę Dzięki wielkie za pomoc, gdybyśmy się spotkali stawiam wam piwo
    • Powiem tak zależy mi na wzroście wydajności w 1080p. Wymiana procesora i grafiki nic nie zmieni (lub jednego z nich)?
    • Czytam od tygodnia i oglądam co się da, ale chyba potrzebuję Waszej pomocy.🤢 Doradźcie którą z tych pięciu płyt wybralibyście i dlaczego? Rozważę też tańsze propozycje.😉 Ma być pod VR Meta Quest 3 w MFS2020  i do renderowania filmów w Adobe Premiere (niskie i średnie rozdzielczości). Grafika RTX 4080 Super. Procek I7-14700K (ew. I9 14900K). Chłodzenie AiO. Pamięci ???. Ma być bezproblemowa i łatwy do prostego podkręcania BIOS. Z góry dziękuję.👍
    • @up Wyjść możesz w dowolnym momencie- gra automatycznie zapisze Twoją aktualną pozycję razem z liczbą runów i ekwipunkiem. A miejsca łaski są tak gęsto nastawiane, że praktycznie nie ma mowy o "wracaniu przez pół lokacji" (no może poza niektórymi opcjonalnymi podziemiami i Świętym Drzewem Miquelli). Zwykłych poziomów trudności w stylu "łatwy, normalny, trudny" w Soulslike'ach nie ma. Trudność ustawiasz sobie sam wewnątrz gry poprzez decyzje na jakim levelu pójdziesz na danego bossa i z jakich możliwości zamierzasz korzystać (od przejścia full solo, przez przyzywanie do pomocy duchów i NPC'tów, na coopie z innymi graczami kończąc).
    • Jak budżet nie jest ograniczony, to najlepiej złożyć nowy komputer - to już starocie i inwestycja w to nie ma większego sensu, bo i tak wydajność będzie mocno przeciętna. btw. wymagania ekranowe są mocno rozstrzelone - z jednej strony ekran 1080p pod który nie trzeba jakiegoś wybitnego sprzętu, z drugiej TV 4K gdzie w zasadzie nie ma limitu jeśli chodzi o potrzebną moc.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...