Skocz do zawartości
Pepe123456

Karta graficzna do grania w 1440p

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że na moich oczach rodzi się religia natywnej rozdzielczości :E chyba pora znowu stąd spadać, miałem tylko wrócić na premiery superów :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś koleś, który podaje natywna rozdzielczość swojego monitora w sygnaturce... Po co ci to jak to takie nieistotne. A timigi pamięci, po co napisałeś jakaś religia czy co ?

  • Like 2
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@skunRace, te zamieszczone przez ciebie porównania nie pokazują prawdziwej różnicy w jakości, taką to DLSS uzyskuje tylko w idealnych warunkach czyli przy braku jakiegokolwiek ruchu natomiast podczas ruchu obraz traci na szczegółowości, ostrości.

  • Like 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, SebastianFM napisał:

@skunRace, te zamieszczone przez ciebie porównania nie pokazują prawdziwej różnicy w jakości, taką to DLSS uzyskuje tylko w idealnych warunkach czyli przy braku jakiegokolwiek ruchu natomiast podczas ruchu obraz traci na szczegółowości, ostrości.

Wczoraj testowałem DLSS w Guardians Of The Galaxy - na początku gry, kiedy jest ta farma, to DLSS @ QUALITY @ 3840x2160 bardziej rozmywał na tym zbożu obraz, niż lekka redukcja rozdzielczości przez skalowanie w ustawieniach gry. No i DLSS generował na tej lampie przed domem dziwne ruchome artefakty, czego przy zwykłym skalowaniu bez DLSS nie było.

Także ten DLSS jest nieprzewidywalny. Potrafi czasem nie tylko bardziej rozmywać, ale też dziwnie zniekształcać obraz.

8 godzin temu, KaBaSZo napisał:

@skunRace 4k DLSS Q daje bardzo dobry obraz ale tutaj jest mowa o rozdzielczości natywnej 1440p i ewentualnym 1440p DLSS Q co pewnie nie daje tak dobrych rezultatów.

DLSS jest "pstrokaty"/nieprzewidywalny. Grałem w The Last Of Us w 4K DLSS Performance i wyglądało to całkiem spoko, natomiast czasem (Guardians i pola uprawne) 4K DLSS Quality potrafi być "kupowaty", w porównaniu do natywnej.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im więcej detali w grze jak np. w TLOU czy Wiedźminie 3 tym DLSS lepiej sobie radzi, im detale bardziej subtelne i obraz nie taki siarczyście detaliczny tym DLSS gubi się bardziej, pokazuje rzeczy których nie ma lub je nienaturalnie uwypukla (bo musi się domyślać co tam powinno być, gdyż jest za mało informacji w obrazie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko te ulepszacze i ulepszacze.Kiedys tak nie bylo.Liczyła sie czysta wydajność.Kupujesz takiegoRtx 4070 tis i kupa rx 7900xtx lepszy.Nie wiem nie znam sie ale mam wrażenie ze nv leci w kulki po co dawac nam konsumentom karte z dobrymi osiagami to daja nam jakieś tzw ficzery zeby sobie dobrze pograć i tak cały czas nv dawkuje badziewne karty stopniowo zeby forsy sie nachłapać to zebyśmy nie marudzili wprowadzili jakieś fg dlss i takie tam pierdoły.Zrobili te pierdoly po to bo z rt nie dało sie grać na tych słabszych kartach a nie kazdego stać na rtx 4090 i zeby te karty jakoś sie sprzedawały zrobili te ficzery a my zamiast grać cieszyć sie grami to zanim właczymy grę to człowiek z godzinę sie bawi ustawieniami a to obraz rozmydla i takie tam.Wsadzić rx 7900xt brać na ultra i grać po chuk ten cały rt.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, ale w przyszłości może to faktycznie działać na tyle dobrze ze obraz natywny faktycznie nie będzie miał znaczenia.
Kiedyś było tak ze jak miałeś za słaby sprzęt to nie mogłeś grac, dziś można kombinować nie tylko z ustawieniami, ale i skalowaniem. To w sumie jest jakiś postęp.
Dlatego Nv "odpaliła" RT już w 2018 roku, wiedzieli ze beda rozwijali skalowanie czy generowanie klatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, pb923 napisał:

Wsadzić rx 7900xt brać na ultra i grać po chuk ten cały rt.

Ostatnio nawet z współpracą z AMD powstała taka gra jak Avatar, gdzie nie da się wyłączyć elementów RT :E Więc nawet AMD mimo, że słabo sobie radzi jak widzisz wspiera takie projekty i idzie w RT :E

performance-2560-1440.png

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, SebastianFM napisał:

@skunRace, te zamieszczone przez ciebie porównania nie pokazują prawdziwej różnicy w jakości, taką to DLSS uzyskuje tylko w idealnych warunkach czyli przy braku jakiegokolwiek ruchu natomiast podczas ruchu obraz traci na szczegółowości, ostrości.

Jasne, tylko, że podczas rozgrywki 90% graczy nawet tego nie zauważy. Przypuśćmy podczas jazdy na koniu w W3, czy jazdy samochodem w Cyberpunku możesz to zobaczyć na porównaniach z Youtube, gdzie są robione stop klatki i zoom, gdzie sami testujący takie rzeczy podkreślają, że jest to trudne do wychwycenia podczas normalnego grania. Po prostu jestem zdania, że DLSSQ 3.5 w 2160p wygląda rewelacyjnie i jak pisałem te straty są przynajmniej dla mnie tak znikome, ze ich nie zauważam, za to mam dużo więcej klatek, przy bardzo dobrej jakości obrazu i malutki pobór. Różnica między tym co było w DLSS 2.0, czy 3.0 jest naprawdę ogromna w 3.5, a pewnie będzie coraz lepiej, ale to tylko moje zdanie. 

Jedynie boli to, że za jakiś czas się może okazać, że gry już nie będą optymalizowane pod natywną rozdzielczość, tylko w wymaganiach będzie dana rozdzielczość i  DLSS/FSR Quality, Balance itd.

11 godzin temu, AndrzejTrg napisał:

Matematyka nie kłamie :) 

Ale u Ciebie tą matematykę AI na pewno by oszukała ;) Przypomnij sobie jak kupiłeś kartę i pisałeś mi, że grasz w AC Mirage na TV, ale w 1440p zamiast 2160p, "bo nie widzisz różnicy, więc po co katować kartę". Więc skoro, nie widzisz różnicy między tak dużą zmianą wizualną jaką jest 1440p vs 2160p i to jeszcze na dużym ekranie, to wierz mi, że DLSSQ 2160p vs natywna, na pewne być nie rozróżnił :E DLSSQ w 2160p wygląda po prostu bardzo dobrze, za to różnica między 1440p vs 2160p jest kolosalna.

6 minut temu, lukadd napisał:

Ostatnio nawet z współpracą z AMD powstała taka gra jak Avatar, gdzie nie da się wyłączyć elementów RT :E Więc nawet AMD mimo, że słabo sobie radzi jak widzisz wspiera takie projekty i idzie w RT :E

Pięknie ta współpraca wyszła 3070Ti=7800XT :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@skunRace dlaczego nie zauważy? Tak samo mógłbyś pisać, że większość nie zauważy, że zamiast natywnej rozdzielczości ma ustawioną niższą rozdzielczość w grze i obraz jest skalowany.
To w jakim stopniu to jest widoczne zależy od wielu czynników, m. in. od PPI, odległości od monitora/telewizora, danej gry, ustawień DLSS, wzroku 😉. Jeżeli rzeczywiście różnica w jakości obrazu byłaby niezauważalna to w ogóle po co robić porównania DLSS/FSR z natywną rozdzielczością? A jeżeli już się robi takie porównania to powinny one pokazywać prawdziwe różnice. Zastanów się, że w grach jednak przez większość czasu obraz jest w ruchu. Nie zrozum mnie źle, ja nie jestem przeciwnikiem DLSS. Sam z niego korzystam, np. o wiele bardziej wolę grać w Horizon Zero Dawn na telewizorze 4K z włączonym DLSS i 120 FPS niż w natywnej rozdzielczości 60 FPS.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko wiem, dlatego dla mnie te różnice są tak znikome, że również wolę grać na TV z DLSS.  Ale jak ktoś na dużym TV nie widzi różnicy, między 1440p vs 2160p, gdzie moim zdaniem różnice są bardzo duże, to jak może zobaczyć różnicę między 2160p DLSSQ vs natywna ;) Chyba, że ktoś gra na TV na tyle daleko od ekranu, że wtedy faktycznie różnice zanikają, ale w takim razie po co grać na TV skoro siedzisz na nim tak daleko.

Pamiętam lata temu był na HDTV taki kalkulator odległości w jakiej odległości od TV oglądać treści 4K żeby to miało sens osobiście gram w odległości 1,40m na 65" i tyle mi odpowiada. Ale jak zmienię z 2160p na 1440p to z obrazu bardzo ostrego robi się takie mydło, że nawet DLSS Wydajność lepiej wygląda.

https://hdtvpolska.com/kalkulator-odleglosci/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@skunRace wiesz co, dzisiaj, z samej czystej ciekawości obadam sobie tego AC, bo wsumie do tego mogę się odnieść, bo z tego co pamiętam, to był włączony fsr czy jakieś inne skalowanie, a że nie zagłębiałem tematu co to jest, choć dopiero teraz tabelka od @kadajo trochę bardziej otworzyła mi oczy( choć nawet nie wiem czy z nimi jest ok :) ) to może dlatego różnicy w obrazie nie widziałem. A jeszcze ja mam 50 czy 55 cali i co najmniej 2m, choć w zyciu tego nie mierzyłem, po prostu wstawiłem TV w miejsce starego, także ten tego :) do tego ja sporadycznie gram, przeskok po 9 latach z gpu zrobiłem, więc tez punkt odniesienia mam zupełnie inny. 

Edytowane przez AndrzejTrg
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, skunRace napisał:

Jasne, tylko, że podczas rozgrywki 90% graczy nawet tego nie zauważy. Przypuśćmy podczas jazdy na koniu w W3, czy jazdy samochodem w Cyberpunku możesz to zobaczyć na porównaniach z Youtube, gdzie są robione stop klatki i zoom, gdzie sami testujący takie rzeczy podkreślają, że jest to trudne do wychwycenia podczas normalnego grania. Po prostu jestem zdania, że DLSSQ 3.5 w 2160p wygląda rewelacyjnie i jak pisałem te straty są przynajmniej dla mnie tak znikome, ze ich nie zauważam, za to mam dużo więcej klatek, przy bardzo dobrej jakości obrazu i malutki pobór. Różnica między tym co było w DLSS 2.0, czy 3.0 jest naprawdę ogromna w 3.5, a pewnie będzie coraz lepiej, ale to tylko moje zdanie. 

Jedynie boli to, że za jakiś czas się może okazać, że gry już nie będą optymalizowane pod natywną rozdzielczość, tylko w wymaganiach będzie dana rozdzielczość i  DLSS/FSR Quality, Balance itd.

Ale u Ciebie tą matematykę AI na pewno by oszukała ;) Przypomnij sobie jak kupiłeś kartę i pisałeś mi, że grasz w AC Mirage na TV, ale w 1440p zamiast 2160p, "bo nie widzisz różnicy, więc po co katować kartę". Więc skoro, nie widzisz różnicy między tak dużą zmianą wizualną jaką jest 1440p vs 2160p i to jeszcze na dużym ekranie, to wierz mi, że DLSSQ 2160p vs natywna, na pewne być nie rozróżnił :E DLSSQ w 2160p wygląda po prostu bardzo dobrze, za to różnica między 1440p vs 2160p jest kolosalna.

Pięknie ta współpraca wyszła 3070Ti=7800XT :E

Ja widzę dużą różnice podczas gry, widzę że to jest rozmydlenie że to nie są ostre tekstury tylko góno obraz który probuje zastapić natywna rozdzielczość. Nie po to odpalam np gre z 4K żeby była rozmazana i nie była tak wyraźna jak powinna być w natywnej rozdziałce. Tobie to nie przeszkadza to ok, mnie interesuje wysoka jakość obrazu a nie to co ciągle sie dzieje w tym 21 wieku że coś jest niby lepsze ale zrobione jest z gównolitu. Porównania mam w D. sam widzę różnice w danej grze te wszystkie dlss i fg to powinna byc technika dla słabych kart, które kosztem szczegółowości obrazu i jego ostrości mogą generować nadal np 60 klatek w wymagających tytułach a nie dla średniej i wysokiej półki, gdzie karty powinny bez problemu radzić sobie z natywną rozdzielczościa. Paranoją jest to że ludzie niemyslący przyklaskują nV za tworzenie tych technik na wyłączność i tylko dla nowych kart xD tego nigdy nie zrozumiem. Dlatego mając wcześniej nv wybrałem AMD i jestem zadowolony, nie jestem niczym ograniczony nie interesuje mnie RT, sterowniki amd są dużo bardziej rozbudowane. Dodatkowo współczuję osobą ktore przesiadają się z nV na Amd bez formata i narzejaką że sterowniki amd są ch... xD 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, tomek1717 napisał:

 Dodatkowo współczuję osobą ktore przesiadają się z nV na Amd bez formata i narzejaką że sterowniki amd są ch... xD 

Ty tak na serio? :E
Nie słyszałeś o DDU?
---

Zaraz się zacznie żem FANBOY Zielonych :D

Edytowane przez Killer85
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Specjalnie napisałem o formacie bo DDU nie przyniosło efektu :)

Edytowane przez kadajo
Cytowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No nie wiem może w skrajnych przypadkach...

Windowsa mam 1,5 roku,przerobiłem w tym czasie 4 Radeony i ze 4 Nvidie z DDU i nadal nie instaluję na nowo ;)
ps.
Nie cytuj tak na przyszłość bo Cię mod nagrodzi :D
Chcesz o kimś wspomnieć to dajesz @tomek1717

Edytowane przez Killer85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@tomek1717Wątki się wydłużają...pomyśl jakby każdy każdego cytował jaki byłby chaos i byłoby jeszcze więcej do czytania...nie cytujemy zatem jak ktoś nad nami napisał aby temu zapobiec w innych przypadkach można cytować OFC. :D

Edytowane przez Killer85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomek1717 napisał:

Ja widzę dużą różnice podczas gry, widzę że to jest rozmydlenie że to nie są ostre tekstury tylko góno obraz który probuje zastapić natywna rozdzielczość. Nie po to odpalam np gre z 4K żeby była rozmazana i nie była tak wyraźna jak powinna być w natywnej rozdziałce. Tobie to nie przeszkadza to ok, mnie interesuje wysoka jakość obrazu a nie to co ciągle sie dzieje w tym 21 wieku że coś jest niby lepsze ale zrobione jest z gównolitu. Porównania mam w D. sam widzę różnice w danej grze te wszystkie dlss i fg to powinna byc technika dla słabych kart, które kosztem szczegółowości obrazu i jego ostrości mogą generować nadal np 60 klatek w wymagających tytułach a nie dla średniej i wysokiej półki, gdzie karty powinny bez problemu radzić sobie z natywną rozdzielczościa. Paranoją jest to że ludzie niemyslący przyklaskują nV za tworzenie tych technik na wyłączność i tylko dla nowych kart xD tego nigdy nie zrozumiem. Dlatego mając wcześniej nv wybrałem AMD i jestem zadowolony, nie jestem niczym ograniczony nie interesuje mnie RT, sterowniki amd są dużo bardziej rozbudowane. Dodatkowo współczuję osobą ktore przesiadają się z nV na Amd bez formata i narzejaką że sterowniki amd są ch... xD 

W porządku, tylko tak dla jasności, żeby każdy zobaczył, bo pisanie, że jest to "gówno obraz", że "gra jest rozmazana", że coś jest zrobione z "gównolitu" to prostu piszesz guzik prawdę ;) Wiem, że ciężko się dyskutuję z osobą, która z góry piszę, że porównania ma w dupie, ale niech sobie każdy oceni. Specjalnie w tym momencie odpaliłem Cyberka i zrobiłem screeny bez żadnych strat, już pomińmy porównania z linków.

2160p natywne:

sLWyO3Z.jpeg

2160p DLSSQ:

36VtboI.jpeg

2160p natywnie:

3k3zNFj.jpeg

2160p DLSSQ:

mbRgak4.jpeg

Tak, że pisanie o gównianym i rozmazanym obrazie to gruba przesada, albo ściema. Trzymaj kciuki, żeby powstawało jak najmniej gier we współpracy z AMD jak ten Awatar, bo jak nie będzie opcji wyłączenia RT to i tak będziesz zmuszony do grania z FSR :E Nie wiem czemu się tak nvidii uczepiłeś, skoro AMD również tak mocno wspiera te same techniki jak DLSS i FG, tylko pod swoja nazwą :boink: A jeśli chodzi o współczucie ze sterownikami i formatem to ludzie zmieniają procesory i różne karty bez formata, a Ty chyba masz niezły burdel w systemie, albo jesteś jakimś wyjątkiem ;)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, tomek1717 napisał:

@Killer85 ale czemu nie można cytować, ślad węglowy się powiększa? :D 

Nie, ale twoja obecność na forum może się pomniejszyć jak się nie dostosujesz. :D

Zabronione jest cytowanie posta bezpośrednio pod nasz odpowiedzą.

  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@skunRace Nie uczepiłem się AMD bo rozwijana przez nich technika jest ogólnodostępna, nie ograniczają swojej techniki do najnowszej gen kart, ba nawet stare karty nV  na które nV powiedziała że nie da się by te stare karty obsługiwały dlss to przez FSR mogą to robić xD Dodatkowo to nV przeskoczyła z nazewnictwem swoich kart. 4060 to powinien być 4050, lub 4060 ti to powinno być 4050 nawet :) A co do formata cóż miałem system ponad 3 lata bez formata i wszystko było dobrze, niestety DDU nie przyniosło skutku i zrobiłem formata i działa jak trzeba. Skoro już piszesz bez żadnego pojęcia na temat burdelu w moim systemie itp, to niezły burdel nV zrobiła w Twoim mózgu i łykasz wszystko co pokażą jak pelikan, takich klientów właśnie potrzebują :). Graj sobie na swoim 4070Ti z dlss szczególnie w przesuwającym się obrazie w ruchu, jak lubisz oglądać mydło i artefakty to nie mój problem. W natywnym obrazie w każdej grze jest super i nie ma żadnych problemów a dlss 3.5 musisz mieć zaktualizowane w każdej grze która wykorzystuje tą technikę ręcznie bo inaczej samo się nie zaktualizuje np w rdr2 tak jest :). Co do awatara, nie interesuje mnie taki kontent zupełnie ale możesz się produkować ile chcesz na temat tej gry śmiało :)

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@skunRace popełniłeś klasyczny błąd porwania DLSS, jakości tej techniki, a raczej jej ułomności nie da się pokazać na SS, bo ujawnia się ona dopiero w ruchu.
Chyba że zrobisz SS dokładnie w tej setnej sekundzie, w której się zatrzymasz... potem zrób SS jak już się nie ruszasz przez chwile i wtedy porównaj. Zobaczysz jak DLSS masakruje obraz.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...