Skocz do zawartości
Jaycob

Metaphor: ReFantazio

Rekomendowane odpowiedzi

Zniechęcające to typowo japońskie sterowanie (bez pada ani rusz) i przeciwnicy na mapie w real time... Ale jednak ciągnie do tego demka, by przejść je do końca. Fajny klimat i póki co brak trudnej do przełknięcia, przerysowanej japońszczyzny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Real-time jest świetny. Każdy JRPG powinien mieć taki system. Nie trzeba tłuc się z każdym w trybie turowym, tylko rozwalasz leszczy (z mniejszym lv) na hita.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem demo, na dniach odpalę. Co do systemu walki, preferuje jednak tury w takich grach, ale zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są tury i na tym gra bazuję. Ale ja też uważam, że ta opcja wybijania bardzo słabych przeciwników bez tur to jest bardzo dobry pomysł. W turach i tak brałbyś ich na hita, więc szkoda trochę na to czasu.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. A poza tym ta mechanika nawet nie jest taka płytka, bo np. jak przełączymy sobie archetyp na maga na MC, to wybijając takie słabe mobki możemy sobie podładować manę. Gdzie normalnie sposoby na przywracanie MP w dungeonach są bardzo ograniczone (i ma to sens). Są jeszcze inne archetypy, które dają inne rzeczy za wybijanie takich mobków.

Turową walkę i tak mamy co chwilę, tak samo jak w Personie, o ile nie więcej. ;) 

Edytowane przez Isharoth
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odblokowałem sobie dziś Magic Knighta na Hulkenberg i Gunnera na MC. Całkiem mocno biją. Czekam jeszcze na jakąś fajną klasę dla Strohla. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może macie racje, ogólnie pograłem dłużej, ogarnąłem to i jestem pewien, że kupię kiedyś pełną wersję. A przedziwnionej czy przerysowanej japońszczyzny nie trawię. :E Tutaj też świat niby bez sensu - ale o dziwo jakoś mi to wszystko kliknęło. 
No i tradycyjnie w japońskich produkcjach tego typu genialna muzyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Isharoth napisał:

Odblokowałem sobie dziś Magic Knighta na Hulkenberg i Gunnera na MC. Całkiem mocno biją. Czekam jeszcze na jakąś fajną klasę dla Strohla. ;) 

Hah tak samo. :E  Gunner ma świetny atak grupowy na wszystkich przeciwników i ogólnie fajnie się zabija, będąc na tylnej linii. Cały team teraz ustawiłem domyślnie na tylną formację, bo jak się wejdzie w zasadzkę to na start obrywa się mniej.

Ktoś wie, do czego są te Golden beetle? 

30h grania i nawet nie wiem kiedy to zleciało. :E Mocno uzależnia ta gra. :E  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Merchant rzeczywiście bardzo pomocny w takim jednym rakowym dungeonie :E 

W sumie to już sporo tych klas wylevelowałem. Strohl i Hulkenberg mają ulepszone wersje z gałęzi swoich startowych archetypów. Na MC się bardziej bawię, choć bardzo spodobał mi się Gunner i jestem ciekaw tej kolejnej klasy w tej gałęzi. Brakuje mi do niej dosłownie 2 lvl, ale teraz siedzę w tym dungeonie i na razie gram Merchantem.

Jeszcze 3 gałęzie mam nieodkryte i ciekawi mnie jakie archetypy tam będą. Wydaje się że gierka będzie dość długa, choć nie jestem pewien czy tak długa jak Persona 5. Tak czy inaczej potwierdzam to co pisał @Jaycob. Mimo że kierunki naszych podróży są dość liniowe, jeśli chodzi o kolejne miasta, to na tym etapie gry odblokowuje się już sporo pobocznych aktywności i jak mamy wolny czas to możemy swobodnie wybierać czym w danej chwili chcemy się zająć i w jakiej kolejności. Jest też coraz więcej pobocznych dungeonów i questów.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Merchant wydaje mi się OP. Ustawiłem sobie wszystkich towarzyszy na tę klasę. :E Zebrałem prawie milion złota w 30 min. :E W zasadzie to taka klasa pay 2 win. Płacisz i zdajesz obrażenia, bez zużywania MP. Szkoda tylko, że statystyki MC inwestowałem głównie w magię, a kupiec ma obrażenia fizyczne i także opierające się na szczęściu.

Jestem ciekaw czy jest możliwy restart postaci. :hmm:

Także lubię jak jest więcej swobody, bez deadline'ów.

W którym miejscu jesteś? Pokonałeś już piaskowego bossa

Świetny pomysł z tym wyjściem z tyłka :E :E :E
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Resetu statystyk niestety nie ma, ale jeśli rozdałeś trochę w magię to nie szkodzi. I tak najważniejszy jest ekwipunek i odpowiednie archetypy. ;) 

Tak, już go zrobiłem. W sumie to został mi już tylko ten dungeon z głównego questa. Wszystko wyczyściłem. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale Strohl z tym samym eq pod str będzie uderzał mocniej.

Jak tam będziesz, to w tym podziemiu jest przeciwniki, którego nie warto bić. Długo się z nim tłukłem, a reward marny. Straciłem tylko MP. 

 

To już widziałeś gagi ze zwróceniem uwagi na Heismay'a :

Screenshot-2024-10-18-at-09-33-07-Metaph

Mnie ta scenka rozwaliła. :E

Edytowane przez Jaycob
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyrzucili z siebie wszystkie żale :E 

Ja w tym dungu wszystko wybiłem, ale mam trochę za duży lvl, więc nie walczyłem z niczym poza mimikami i konkretnym rodzajem szkieletorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najdroższy przedmiot w grze, jaki do tej pory widziałem:

Zrzut-ekranu-35.png

I to 20% off. :E  Nawet nie wiem, do czego służy, ale chyba kupię, bo i tak nie mam na co wydawać. :E

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ty tak daleko już jesteś? Ja dopiero do 3 miasta będę wchodził ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w końcówce 3 miasta. A ten przedmioty odblokowałem na 7lv bond-linka z Brigittą. Pewnie dałoby się wcześniej, ale wolałem mieć u innych postaci wyższe poziomy więzi.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://atlus.com/metaphor-refantazio-patch-notes-1-04-consoles-1-03-pc/

1.03 – PC (Windows PC & Steam): 

  • Anti-aliasing feature implemented. Anti-aliasing can be adjusted in SETTINGS > Graphic Settings 
  • Adjustments made to the Camera Shake Off feature 
  • Adjustments made to audio volume balance 

 

Wow, Anti-aliasing dodali. :E 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SMAA i FXAA. Szkoda że nie pokusili się o MSAA. Przy SMAA niestety shimmering zostanie, a FXAA to mydło. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pograłem z godzinkę po patchu i nawet nie zauważyłem różnicy. :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...