Skocz do zawartości
azgan

BIG FORMAT GAMING DISPLAYS - dyskusja o dużych ekranach w roli monitora

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.04.2024 o 11:34, Keken napisał:

W c4 jest boost do 144Hz

W dniu 2.04.2024 o 15:36, Minciu napisał:

144hz bez frame skipping?

No więc dorwałem C4 42 i sprawdziłem 144Hz. Wygląda dobrze - to znaczy test na frame skipping przechodzi prawidłowo.

Zrzut-ekranu-2024-04-30-194554.png

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oficjalne C4 wspiera 144Hz to głupio by było żeby gubiło klatki ;)

Nawet VRR działa do 144Hz ;)

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oficjalnie tak. Ale na stronie LG US jakiś Diego z LG napisał, że to nie żadne 144hz tylko być może interpolacja. Dziwna ta odpowiedź, w sumie właśnie wbrew oficjalnej specyfikacji. Dla mnie to raczej overdrive, przecież monitory na tej matrycy mają od początku OD na 138Hz.

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często ludki z supportu nie mają pojęcia. Limit to był od strony elektroniki, a nie matrycy i zapewne dałoby radę więcej puścić tylko przy HDMI 2.1 i tak to nie ma sensu.

144Hz z HDR nie puści na HDMI 2.1 bez kombinowania na które i tak TV może nie pozwolić(nie będzie przyjmował takiego sygnału).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

144hz z HDR działa, ale z DSC. Taki jest opis sygnału na TV. 

Zrzut-ekranu-2024-05-01-111200.png

Edytowane przez MSky7
  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

3 tygodnie z C3 42 za mną (przesiadka z AW3423DW) i jestem bardzo zadowolony. Obecnie ogrywam Forbidden West w 4k na pełnym ekranie, kampanię Black Ops w oknie 27 cali na środku ekranu (2560x1440p), Cyberpunka w ultrawide 32:10 3840x1200 oraz Dead Island 2 w ultrawide 21:9 3840x1660

😄

Edytowane przez MuziPL
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym 27 na środku ekranu to Cię poniosło lekko :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, gret napisał:

Z tym 27 na środku ekranu to Cię poniosło lekko :E

wiem 😄

ale grafika nie kłuje tak w oczy i na weteranie się sprawdza, bo lepiej ogarniam wszystko wzrokiem i mam wrażenie, że mam nieco szybszy czas reakcji (mniejsza powierzchnia) 🙃

 

Edytowane przez MuziPL
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 6.05.2024 o 11:58, MuziPL napisał:

w ultrawide 32:10

Heh, ja na swoim 40+ cali próbowałem 32:9, i jak dla to już jest chory pomysł :-), trzeba by mieć większy ekran, bo to się taki paseczek robi mały, wyszło mi, że to samo co na natywnym to potrzeba by 55'' 16:9.

Edytowane przez szefons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, szefons napisał:

Heh, ja na swoim 40+ cali próbowałem 32:9, i jak dla to już jest chory pomysł :-), trzeba by mieć większy ekran, bo to się taki paseczek robi mały, wyszło mi, że to samo co na natywnym to potrzeba by 55'' 16:9.

zgadza się - im mniejszy ekran tym 32:9 wygląda gorzej, zalezy od gry, bo w niektórych się fajnie sprawdza

wszechstronny ekran to można eksperymentować 🙃

Edytowane przez MuziPL
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, MuziPL napisał:

zalezy od gry

Jak to?
Przecież pasek będzie taki sam dla każdej gry.

Bo mi tam bardziej chodzi, że to fizycznie wygląda absurdalnie, w zasadzie połowa ekranu nieużywana :-)

Swoją drogą, czy na rynku PL wiele tv ma funkcję splita ekranu w dowolnej rozdzielczości? (w sensie, że jak się nie spina idealnie to po prostu będzie skalować)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Takie okno typu 3440x1440 to mało, ale 3840x1600 już ujdzie na takich 42", a względem 2160p masz ~25% mniej w pionie.

Ja do samochodówek najczęściej stosuję UW właśnie typu 3840x1600, czasami i w RDR2 czy innej tego typu gierce sobie też trochę pobiegam, aby pooglądać panoramy.

Edit: Ale 32:9/10 to tu trzeba wielki ekran. Raczej tylko testowo się bawiłem w Forzie np. screeny pstrykałem :E  

kUBclln.jpg

 

Edytowane przez lukadd
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, szefons napisał:

Jak to?
Przecież pasek będzie taki sam dla każdej gry.

Bo mi tam bardziej chodzi, że to fizycznie wygląda absurdalnie, w zasadzie połowa ekranu nieużywana :-)

Swoją drogą, czy na rynku PL wiele tv ma funkcję splita ekranu w dowolnej rozdzielczości? (w sensie, że jak się nie spina idealnie to po prostu będzie skalować)

miałem na myśli, że mi w nie każdej grze 32:9 odpowiada 🙂

i racja, ze czasami patrzysz i myślisz jak absurdalnie to wygląda 😄

ultrawide ogólnie jest fajne szczególnie w tych grach, które nie mają regulacji fov

 

Edytowane przez MuziPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, MuziPL napisał:

miałem na myśli, że mi w nie każdej grze 32:9 odpowiada 

no to mi chodzi, że w żadnej, bo pasek robi się taki mały, że znika cała zaleta immersji z większego ekranu

22 godziny temu, lukadd napisał:

Takie okno typu 3440x1440 to mało, ale 3840x1600 już ujdzie na takich 42"

przecież to jest to samo, 21:9, teraz wszyscy narzekają, a i tak używają DLSS, wiec jakby co problemu i tak nie ma

Z drugiej strony 32:9 to jest absurdalne, nawet jeżeli mówimy o ekranie natywnym tego typu.

Ceny tych wynalazków i tak są takie, że szczerze to nie widzę sensu takiego ekranu w ogóle, w tej cenie albo i taniej można kupić bardzo fajne VR, które całkowicie masakruje immersją taki ekran, jeżeli ktoś jest miłośnikiem ultra panoramy w samochodówkach, symulatorach  itp.

Jak to mówią, po VR już nie ma powrotu do flat w pewnych grach, nie da się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, szefons napisał:

przecież to jest to samo, 21:9, teraz wszyscy narzekają, a i tak używają DLSS, wiec jakby co problemu i tak nie ma

Nie wiem o co ci chodzi, że to samo.

Przy 3440 będziesz miał jeszcze pasy po bokach wyświetlając na 16:9. 3840 zapełni całą szerokość ekranu i da ~12% więcej na szerokości obrazu. A 1440 vs 1600 w pionie to więcej o ~11%.

Razem robi to różnicę i w gierkach gdzie chcesz więcej widzieć na szerokości obrazu jak np. samochodówki takie 3840x1600 już ujdzie. Przekątna na takich 42" 16:9 zmniejsza się do ~39" po zastosowaniu UW 3840x1600. Ujdzie.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odchodzi się już od 32:9. Teraz modne jest 58:9💥

Jakby ktoś chciał ustawić customa na LG 42 itp, to jest to mniej więcj rozdzielczość 3840:600.

 

 

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, lukadd napisał:

Przy 3440 będziesz miał jeszcze pasy po bokach

Nie, bo nigdy bym nic nie wyświetlał w czarnym obramowaniu, skalowanie ekranu tylko do pełnej szerokości, zawsze, jaki sens jest w tym by obcinać sobie dodatkowo ekran 40+ cali, mówimy tu o formacie, a ten jest taki sam, 21:9.

Musi być natywna rozdzielczość ekranu zachowana, bo wtedy nie ma spadku jakości, kiedyś był z tym problem, teraz zarówno ekrany jak i same gry, w różnej postaci mają skalowanie, gdzie nie tykamy rozdzielczości natywnej, więc jest dużo łatwiej.

Poza tym jak ktoś ma ekran 40+ cali 16:9, to raczej jest to 4K, więc nawet 3440 mu nie przyjdzie do głowy, a jak ktoś ma fizyczny 3440 to nie o tym była w ogóle dyskusja. Dla nie to jest i tak format bezsensu.

14 godzin temu, MSky7 napisał:

3840:600

No proszę, i to świeży film ledwo dodany, co za przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przecież każdy wie jaki jest i może być sens UW 16:9 :E Po prostu widzisz więcej w poziomie. Może się przydać do samochodówek.

Albo do gier co nie mają regulacji fov, czyli np. Diablo 4. Tak grałem właśnie w D4 w 3840x1600 UW, aby po prostu widzieć chociaż trochę więcej co się dzieje na ekranie bo w 16:9 była lipa :E

4k 16:9

loMs3ks.jpg

 

3840x1600 UW ( w czerwonej ramce zaznaczyłem zasięg 16:9) poza ramką jest to co robi UW

pIBbA4o.jpeg

 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Akurat w samochodówkach i symulatorach trik "więcej widzisz na UW" nie ma zastosowania, bo w większości tych gier można płynnie ustawiać dowolny FOV w zakresie większym nawet niż da się praktycznie używać. Nie ma więc problemu, żeby na pełnym 16:9 mieć to samo pole widzenia co na UW, a dodatkowo ekstra pole widzenia w pionie.

Nawet taka Forza Horizon, domyślne ustawienia gry na ekranie Ultrawide 23:9 odpowiadają z grubsza polu widzenia na 16:9 po przesunięciu suwaka FOV na maksa w prawo.

Podobnie w niektórych grach FPP/TPP jak Battlefield, Assasyny.

Edytowane przez someI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie w każdej grze można manipulować FOV, przecież to sztucznie renderowany obraz a nie film ;)

Dlatego nie rozumiem fascynacji monitorami szerszymi jak 16:9 dla gier :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie w każdej. Wiele ma to zablokowane w zależności od ustawionej rozdzielczości i tyle, choćby Diablo z przykładu powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lukadd napisał:

Przecież każdy wie jaki jest i może być sens UW 16:9 :E Po prostu widzisz więcej w poziomie.

Zależy jak jest napisana gra. Spotkałem się już z takimi, co na szerokość zawsze było widać tyle samo, a zmieniało się to ile widać w pionie.

Kolejna sprawa, tyle się niektórzy podniecają ile to nie widać więcej po bokach, ale zapominają też, że wszystko jest mniejsze - także pamiętajcie: kij ma dwa końce, a nie jeden. ":E"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@someI

Nie bez powodu grający w ścigałki wybierają formaty UW, albo wręcz jeszcze bardziej je rozszerzają tworząc stanowiska 3 monitorowe, aby jeszcze więcej widzieć po bokach.

FH5

4k 16:9 def fov

SenHSzQ.jpeg

 

4k 16:9 max fov

ss0Nu3S.jpeg

 

3840x1600 UW def fov

e2TDNYb.jpeg

 

3840x1600 UW max fov

lgWGoXk.jpeg

 

Jak widać fov na max w 4k 16:9 i tak ma mniejszy zasięg jak def UW 3840x1600, a co mówić o znacznie większych panoramach stosowanych przez graczy. 3 monitory 4k robią 11520 x 2160 :E

Ja sam osobiście preferuję 16:9 i tak gram w 90 czy może nawet 95% gier, ale nie twierdzę, że UV nie ma sensu, bo są sytuacje gdzie daje korzyści. Np. samochodówki i gry uniemożliwiające zmianę fov jak Diablo 4, gdzie w 16:9 mamy wszystko mega wielkie, a zasięg widzenia mocno mizerny.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...