Skocz do zawartości
Isharoth

Gothic Remake

Rekomendowane odpowiedzi

Brak pytajników i znaczników na mapie, a zamiast tego samodzielne poszukiwanie na podstawie wskazówek w questach

 

Takie coś to już nie dla mnie ... Ja chcę wiedzieć, gdzie i po co mam iść i jeśli nie mam odpowiedniego znacznika na mapie, to nie chce mi się już grać ... Niestety, z wiekiem robimy się już leniwi ;0 no chyba, że świat gry będzie na prawdę mały ale to też nie byłoby zbyt dobre.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie mogłaby być opcja włączenia znaczników, ale oby nie była to opcja domyślna (w niektórych grach znaczniki da się wyłączyć, ale czuć, że mechanika była robiona pod znaczniki właśnie). Dla mnie przy biegu prosto do znacznika zanika cała przyjemność z eksploracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie coś to już nie dla mnie ... Ja chcę wiedzieć, gdzie i po co mam iść i jeśli nie mam odpowiedniego znacznika na mapie, to nie chce mi się już grać ... Niestety, z wiekiem robimy się już leniwi ;0 no chyba, że świat gry będzie na prawdę mały ale to też nie byłoby zbyt dobre.

Tylko po co tak naprawdę grać, jeśli w każdym momencie mamy być prowadzeniu za rączkę? Z gracza robi się wtedy taka maszynka, której pokazujesz co ma zrobić, a on posłusznie wykonuje instrukcje. To już chyba lepiej żeby komputer sam przechodził grę.

 

Ale trafiłeś w sedno. Wiele gier ma zbyt duże światy, żeby móc to ogarnąć w rozsądnym czasie. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby te światy były jeszcze rozsądnie wypełnione, ale niestety zwykle wygląda to tak że są zrobione na szybko, puste, mające jedynie ładne widoczki i nic poza tym. Zdecydowanie wolałbym mniejszy, bardziej dopracowany świat, chociażby taki jak w G2 albo ciut większy. Byle bez pytajników, GPSów itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami. Jaki sens ma granie jeśli praktycznie gra przechodzi się sama? Rozumiem że można utknąć w jakimś miejscu i wtedy jakiś znacznik może być pomocny ale powinno to być tylko jako opcja. Nie wyobrażam sobie prowadzenia za rączkę w ten sposób. Sam też już nie mam tyle czasu co kiedyś żeby kombinować jak gdzieś dojść czy coś zrobić ale to w końcu ma być Gothic czy nie. Również preferuję mniejszy świat niż coś jak AC Odyssey od którego się odbiłem i nie mogę zmusić do przejścia. Tutaj przy Gothicu mają sporo do poprawy ale liczę że finalny efekt będzie udany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co tak naprawdę grać, jeśli w każdym momencie mamy być prowadzeniu za rączkę? Z gracza robi się wtedy taka maszynka, której pokazujesz co ma zrobić, a on posłusznie wykonuje instrukcje. To już chyba lepiej żeby komputer sam przechodził grę.

 

Ale trafiłeś w sedno. Wiele gier ma zbyt duże światy, żeby móc to ogarnąć w rozsądnym czasie. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby te światy były jeszcze rozsądnie wypełnione, ale niestety zwykle wygląda to tak że są zrobione na szybko, puste, mające jedynie ładne widoczki i nic poza tym. Zdecydowanie wolałbym mniejszy, bardziej dopracowany świat, chociażby taki jak w G2 albo ciut większy. Byle bez pytajników, GPSów itd.

Fajnie to rozwiazali w Kingdom Come. Jak trzeba bylo cos odnaleźć to był zaznaczony obszar gdzie trzeba było zdobyć info etc. Jak wiadomo do kogo trzeba było uderzyć to też było to zaznaczone na mapie, dla mnie to było spoko.

 

Ale w sumie z tego co pamiętam to Gothic albo dostawałeś mapy (Mapa do kopalni/Kamienie ogniskujace etc. etc.) albo prowadził cię NPC :P Dla mnie mogliby zaimplementować to z KCU i byłbym szczęśliwy. Sam dałem swój głos w ankiecie z czego najbardziej mi zależało na mrocznym klimacie i muzyce od "Kai Rosenkranz", oczywiście o wstępie nie muszę wspomninać :P Reszta spoko. Jak bedzie można dawać mody to będzie luz, naprawi się niedociagniecia w końcu to Gothic :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Azazell

Ja się boję o remake. Oj boje.. Graficznie spoko ale hm jestem na 999% pewny, że nie zachowa tego klimatu z pierwowzoru. Nie ma szans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się boję o remake. Oj boje.. Graficznie spoko ale hm jestem na 999% pewny, że nie zachowa tego klimatu z pierwowzoru. Nie ma szans.

Tez mi sie wydaje ze to nie bedze ten sam klimat, ale mi wystarczy zeby zrobili ja dobrze. Poprostu podejde do tego jak nowego RPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Azazell

Tez mi sie wydaje ze to nie bedze ten sam klimat, ale mi wystarczy zeby zrobili ja dobrze. Poprostu podejde do tego jak nowego RPG

 

Dokładnie.. Może będzie dobrą grą i wartą uwagi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie pełna polska wersja - z dubbingiem. Karta gry na steam już jest. Jak nie wyjdzie jakiś crap, to biere na premierę jednak. 

E: 

No i paletę kolorów zmienili na bardziej gothicową.

Edytowane przez Kelam
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kelam napisał:

Będzie pełna polska wersja - z dubbingiem. Karta gry na steam już jest. Jak nie wyjdzie jakiś crap, to biere na premierę jednak. 

E: 

No i paletę kolorów zmienili na bardziej gothicową.

Właśnie miałem pisać, że marzyłby mi się dubbing na dobrym poziomie, a najlepiej oryginalny, w krajach gdzie Gothic jest wręcz kultowy i jeśli nie wyjdzie z tego totalny fail, sprzeda się najlepiej i proszę. Będzie dubbing Polski, Niemiecki, Rosyjski, wiadomo Angielski, a reszta napisy :thumbup:

Edytowane przez skunRace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ograniu demka wątpię, że będą w stanie zadowolić starych fanów i zarówno przyciągnąć uwagę nowych graczy.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypuścili to demo właśnie po to żeby wysondować nastroje graczy i sami przyznali, że byli zaskoczeni ilością i skalą feedbacku który otrzymali, właśnie na pierwszym miejscu ze wskazaniem tego że remake nie ma klimatu oryginału. Podziękowali i obiecali że zmienią kierunek artystyczny, co jak widać zrobili.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze co by nie zrobili nie wygraja z nastalgia. Wielu z nas zjadlo zeby na tej serii i pewnie sama piranha nie zrobila by tego idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mag_zbc Oby poprzez "klimat" nie zrozumieli samej kolorystyki. Bezimienny w nowym wydaniu był irytujący, gadał za dużo, no i wyglądzie mogliby się jednak bardziej postarać żeby upodobnić go do oryginału. Musieliby też sporo pozmieniać w mechanice gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Remake to będzie bardziej Arcania niż Gothic.

Fajnie byłoby aby Piranie zrobili remake Gothic 2  + Noc Kruka, co prawda ze starej ekipy tam już nikt praktycznie nie pracuje ale te ostatnie Riseny albo Elex to gry gdzie czuć trochę Gothic 1 i Gothic 2.

Edytowane przez Dozorca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam na tego remake'a i biorę, to jest jedna z lepszych gier jakie przyszło grać. W końcu przeszedłem jakiś czas temu Gothica 3, dodatek czeka i chyba zabiorę się za niego. 
Potem Elex. Oby nie popsuli tak jak Cyberpunk czy inne skaszanione premiery?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy głosu bezimiennemu nie użyczy Jacek Mikołajczak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz foty w newsach czy na karcie gry steam. Różnica jest spora w porównaniu z tym testowym demkiem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział, że różnicy nie ma, tylko wywalili tamte kolory.

Jeżeli ta modyfikacja się w końcu ukaże to myślę, że dużo lepiej bardziej czekać na to niż na ten remake, demko już można było pobrać kilka lat temu i dobrze to wygląda:

https://demo.gothic-reloaded-mod.de/?lang=pl_PL

https://www.gothic-reloaded-mod.org/en/

20th_anniversary_wallpaper.jpg

Edytowane przez Dozorca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby spoko, ale jeśli to po prostu Gothic z DX11 i zmienionymi teksturami, to grałem już w takiej formie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualne screenshoty na Steamie bardziej przypominają Gothica 1 niż to co wcześniej zaprezentowano. Wciąż nie wiem jak wyglądają ludzie. Może nie będzie źle. Chyba powinni widzieć, że bez klimatu jedynki to tylko średniak wyjdzie i nic ponadto. Muszą zachęcić weteranów, bo młodsze pokolenie i tak gra w inne gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast się cieszyć że więcej graczy, młodsze pokolenia poznają to uniwersum, zagrają w tą grę itp, to ludzie płaczą, bo kolory są nie takie. Tych starych dziwaków i tak nigdy nic nie zaspokoi, jak kolory będą git, to przyczepia się do tego że krwiopijca za wolno lata, w jedynce był szybszy itp :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kynareth napisał:

Aktualne screenshoty na Steamie bardziej przypominają Gothica 1 niż to co wcześniej zaprezentowano. Wciąż nie wiem jak wyglądają ludzie. Może nie będzie źle. Chyba powinni widzieć, że bez klimatu jedynki to tylko średniak wyjdzie i nic ponadto. Muszą zachęcić weteranów, bo młodsze pokolenie i tak gra w inne gry.

To jest dokładnie to samo co było, tylko odrobinę zmieniono kolorystykę.

Godzinę temu, ditmd napisał:

Zamiast się cieszyć że więcej graczy, młodsze pokolenia poznają to uniwersum, zagrają w tą grę itp, to ludzie płaczą, bo kolory są nie takie. Tych starych dziwaków i tak nigdy nic nie zaspokoi, jak kolory będą git, to przyczepia się do tego że krwiopijca za wolno lata, w jedynce był szybszy itp :lol2:

Nikt nie płacze, po prostu trzeba podejść do tego realistycznie. Robienie remake Gothica to ogromne ryzyko. Nowi gracze raczej słabo kojarzą markę, więc gra będzie musiała być dobra i interesująca żeby się wybić. Starzy gracze oczekują że jednak będzie w pewnym stopniu przypominać Gothica i to nie pod względem "bycia drewnianym", a pod względem rozgrywki, klimatu, postaci. To co Piranie w swoich starszych grach robiły dobrze to eksploracja i rozwój postaci. W Gothicu zawsze czuło się ogromną przyjemność z rozwoju i co najważniejsze był on bardzo widoczny. Na początku gry zabić może nas nawet najprostszy przeciwnik. Większość miejsc jest dla nas niedostępnych nie dlatego, że są niewidzialne ściany, tylko dlatego że są tam trudni przeciwnicy, których przy odpowiednim zaparciu zawsze mamy szansę pokonać, ale będzie to ogromnie trudne. Później powrót do takich miejsc, kiedy postać jest silniejsza, to czysta przyjemność. Czy twórcy remake będą potrafili to odtworzyć? Szczerze to wątpię. W mało której grze można dzisiaj znaleźć coś takiego. Chyba najbardziej podobne do tej formy są gry soulslike, z czego DS1 i Hollow Knight robiły to najlepiej, a przynajmniej z tych gier, w które grałem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Mnie już wystarczyło, jak z serii God of War zrobili symulator niańki
    • Miałeś kiedyś Switcha albo grałeś na nim trochę dłużej niż pół godziny? Same Joy-Cony to naprawdę malutkie kawałki plastiku (ze strapem trochę objętości zyskują). Powiększenie nowych kontrolerów w następcy Switcha wcale nie oznacza, że będą one jakieś ogromne. To powinno wyjść na korzyść dla wygody i komfortu ich użytkowania. Może w końcu znajdzie się miejsce dla normalnych gałek i spustów. Magnetyczne mocowanie kontrolerów posiada chyba Lenovo Legion Go. Na tym ustrojstwie nie grałem, ciężko też ocenić, czy to będzie lepsze rozwiązanie niż szyna. Ogólnie te wszystkie doniesienia na temat Switcha 2 wskazują, że otrzymamy po prostu sprzęt udoskonalony praktycznie na każdym polu. W sumie OK, tutaj nikt już koła na nowo nie odkryje. To może być naprawdę spoko maszynka do grania, dodając do tego jeszcze wsteczną kompatybilność, to już w ogóle bajka. Rożnica jest tylko taka, że rynek wygląda już nieco inaczej niż przy debiucie oryginalnego "Pstryka". Konkurencja większa, efektu "wow" też już takiego nie będzie, głównie tylko "bigger better and more". Cena też odegra sporą rolę. No i ciekawi mnie, czy dodadzą jakieś pierdoły w styli np. kamery IR, która na papierze wyglądała super, a korzystało z niej może raptem kilka tytułów...
    • Nikt Ci nie każe go likwidować, w żadnej ustawie nie ma nic o demontażu tych, które są w użyciu. Mowa jest o nowym budownictwie, a potem o tym co ma być przy wymianie. Póki będzie sprawny to będziesz sobie używał.  Na własny użytek możesz robić co chcesz... Nie, nie będziesz musiał się pozbyć, tylko po 2035 roku po prostu nie kupisz nowego, a jak nie spełnia normy EURO 4 czy 5 to nie wszędzie wjedziesz. Także nie wyolbrzymiaj. Zgadzam się co do przywilejów polityków, księży itp. że w przypadku wojny są z wielu obowiązków zwolnieni co nie powinno wyglądać inaczej. 1. Tydzień temu weszło rozporządzenie UE dotyczące rozbudowy infrastruktury, które jest wiążące. 2. Od dłuższego czasu już się mówi, że 2035 to nie tylko elektryki, ale również hybrydy i auta na paliwa alternatywne. W zasadzie jedyna rzecz jaka może dać przewagę w sytuacji gdy ilościowo wojska jest mniej to technologia i strategia. Szkolenie może być powtarzane co rok, dwa itd. Tylko niech będzie robione z głową i tak jak napisał @kanon7 wynagrodzenie niech będzie adekwatne do utraconego przez ten czas, bo jak na szkolenie zostanie wezwany przedsiębiorca na JDG albo programista zarabiający kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie i w zamian za utracone zarobki czy klientów dostaną 3 czy 4 tysiące za miesiąc takiego szkolenia, to będzie tylko kolejny element dobijający małych przedsiębiorców.  
    • Może jakieś inne mody ci coś poprawiają. U mnie: Wyjście z metro Cambridge(College square) do miasta, mocna miejscówka Bez moda ~50 sekund Z modem ~4-5 sekund Diamond City - wyjście z Centrum Nauki do miasta(słaba miejscówka) Bez moda - ~12-13 sekund Z modem - ~ 4 sekundy Tylko, że ja mam obecnie jeszcze różne graficzne opcje podrasowane w .ini, które teoretycznie mogą zwiększać czasy ładowań, w praktyce czy i o ile zwiększają nie sprawdzałem. Ale jak odpaliłem gołą grę za pierwszym razem to również była tragedia z wczytywaniami, w zależności od miejscówki mniejsza lub większa, ale tragedia w porównaniu do tego co robi mod  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...