Skocz do zawartości
SPYCHCIO

FAR CRY 6

Rekomendowane odpowiedzi

Ta jak marzenie, pierwszy PCtwowec z brzegu po 30 sekundach by zwymiotował od iloci ścinek i innych pierdół na konsolach. :E
To tylko konsolowcom się wydaje ze im gry tak pięknie chodzą bez problemów bo nie maja do czego porównać a do koślawej optymalizacji byli zawsze przyzwyczajeni.

  • Upvote 8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojenka PC vs konsole dalej w modzie :E Nie znudziło wam się to jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojna? Jaka Wojna...

YARN | If you're not with me, then you're my enemy | Star Wars: Episode III  - Revenge of the Sith (2005) | Video clips by quotes | 45aaf9c8 | 紗

:E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie toczę żadnych wojen tylko zwaracam uwagę że Far Cry 6 jak dla mnie gra jest dobrze zoptymalizowany.

Granie na konsolach sprawia mi ogromną frajdę i jest dla mnie bardzo konfortowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja gram na zmianę PS4 Pro/PS5 i PC (w miarę mocny jak widać w sygnaturce) i nie uważam, żadnej platformy za lepszą. W zasadzie to nawet powiedziałbym, że gry na konsole są dużo mniej problemowe niż na PC. Duuuużo mniej. Tyle, że PC daje znacznie więcej możliwości. Ustawień, modów, byle Reshade potrafi zrobić robotę. No i na konsoli jest znacznie tańsze granie w nowości (odsprzedaż, pożyczanie płyt). Na PC spore rozdawnictwo ale to starsze/mniej popularne gry. W zasadzie nie jestem po żadnej stronie barykady, siedzę okrakiem i gram na tej platformie na której jest w danym przypadku lepiej/taniej/wygodniej. Nie wyobrażam się zamknąć na jedną platformę ale i nie wyobrażam sobie porównań co jest lepsze. To tak jakbym stwierdził, że samochód jest lepszy niż rower. Oba te środki transportu służące do tego samego mają swoje unikalne cechy i z żadnego bym nie zrezygnował i absurdem byłoby dla mnie mówienie, że samochód jest lepszy od roweru czy na odwrót. Do pracy wolę pojechać samochodem ale w słoneczną niedziele po lesie jeździć samochodem? Musiałbym postradać rozum.

Edytowane przez bleidd
  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.05.2023 o 11:40, Reverse17 napisał:

Pozwolę sobie wrócić do tematu mikro-ścin :E

Jak u Was z tym aktualnie? Na dziś mam już RX 7900 XT i niestety dalej nie jest idealnie :D Podczas szybkiej jazdy czy lotu/szybowania dalej regularnie występują drobne szarpnięcia obrazu co kilka/kilkanaście sekund pojedyncze mikro-szarpnięcie, nie jest to coś co dyskwalifikuje grę całkowicie, ale baaaaardzo irytuje i już nie raz przez to wyłączałem grę aby pograć w coś innego bo nie ma nic bardziej wkurzającego dla mnie od strony technicznej w grze niż stutter, świeży Windows 11 i nowe GPU, jak widać nie była to wina 192 bitowej szyny jak ktoś wcześniej zasugerował :E

Jakoś CP 2077 jest super płyny, Metro 2033 EE to samo, Forza 5 również super płynna.. Kupa od Ubi? Lubi szarpnąć jak szybciej przemieszczamy się po mapie.. :tse:

Raczej aktualne, jeśli chodzi Ci o takie nagłe chrupnięcie, jakby gra się zatrzymała na mniej niż sekundę. Jednak u mnie zauważyłem to jedynie podczas gazowania samochodem po drogach szybkiego ruchu. No i nie ,,co kilka/kilkanaście sekund", ale może raz na kilka minut - jak daleko bym nie zasuwał (a nie używałem szybkiej podróży) może raz czy dwa na taki kurs mi przycięło (co prawda nie robiłem jakichś kółek po mapie, mierząc częstotliwość ścin :D). Czyli w przeciwieństwie do Ciebie w ogóle nie uświadczyłem tego podczas latania różnymi latadełkami czy szybowania wingsuitem, a bym uświadczył, bo zwykłem wykorzystywać każdą okazję, żeby sobie poszybować :] Grałem na sprzęcie z sygnaturki; w pełni aktualny Windows 11; maksymalne ustawienia z lepszymi teksturami; z włączonymi RT i wyłączonymi obiema opcjami Fidelity FX (straszne są). Miałem też nałożonego w panelu Nvidii locka na 90 fps, a nadmiar klatek wydałem na skalowanie rozdzielczości do wartości 1.3 - na wbudowanym benchmarku bez locka klatki nie spadały poniżej 105-110 fps, więc zakładając akuratność benchmarka warunki do płynności stworzyłem możliwie dobre. Przez chwilę ogrywałem tą grę na starej platformie z 9700K; 32GB ramu i na Windows 10 - nie zauważyłem, żeby w temacie tych chrupnięć było jakoś inaczej czy częściej.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 20.05.2023 o 17:13, Jurand ze Spychowa napisał:

Raczej aktualne, jeśli chodzi Ci o takie nagłe chrupnięcie, jakby gra się zatrzymała na mniej niż sekundę. Jednak u mnie zauważyłem to jedynie podczas gazowania samochodem po drogach szybkiego ruchu. No i nie ,,co kilka/kilkanaście sekund", ale może raz na kilka minut - jak daleko bym nie zasuwał (a nie używałem szybkiej podróży) może raz czy dwa na taki kurs mi przycięło (co prawda nie robiłem jakichś kółek po mapie, mierząc częstotliwość ścin :D). Czyli w przeciwieństwie do Ciebie w ogóle nie uświadczyłem tego podczas latania różnymi latadełkami czy szybowania wingsuitem, a bym uświadczył, bo zwykłem wykorzystywać każdą okazję, żeby sobie poszybować :] Grałem na sprzęcie z sygnaturki; w pełni aktualny Windows 11; maksymalne ustawienia z lepszymi teksturami; z włączonymi RT i wyłączonymi obiema opcjami Fidelity FX (straszne są). Miałem też nałożonego w panelu Nvidii locka na 90 fps, a nadmiar klatek wydałem na skalowanie rozdzielczości do wartości 1.3 - na wbudowanym benchmarku bez locka klatki nie spadały poniżej 105-110 fps, więc zakładając akuratność benchmarka warunki do płynności stworzyłem możliwie dobre. Przez chwilę ogrywałem tą grę na starej platformie z 9700K; 32GB ramu i na Windows 10 - nie zauważyłem, żeby w temacie tych chrupnięć było jakoś inaczej czy częściej.

Kupiłem po taniości wersję na dekoder do exów od sony i będę testował czy faktycznie na PS5 działa wyraźnie lepiej niż u mnie na piecu :E 

Dobrze że można importować zapis między różnymi wersjami gry, gdyby okazało się że gra jest znośna już na PS5 to właśnie tam ją ukończę :D Na PC i tak gram w tego typu gry na padzie od iX'a więc przejście nie będzie bardzo bolesne, innej możliwości na ukończenie tego tytułu nie widzę jak zdmuchnięcie właśnie kurzu z routera sony.

PS: Nie pozdrawiam Ubisoftu.

Edytowane przez Reverse17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Reverse17 Spróbuj ustawić grę tak, jak u mnie - limiter klatek (najlepiej poza-growy) na wartość zdecydowanie niższą niż najniższe, które notuje wbudowany benchmark. Jak pisałem, ogrywałem tą grę też na 9700K, chyba nawet z RTXem 3070 i mimo dużo mniejszych możliwości jakoś gorzej nie było. Też z lockiem na 90 fps, ale przy niższych ustawieniach i z wychodzącymi na pewno w benchmarku spadkami poniżej tej wartości. Jakby było tak źle, jak piszesz, to bym zapamiętał i też się od gry odbił. Ogółem zakładam, że te ścinki są takie faktycznie widoczne, odczuwalne (jak sam opisałem), a nie jedynie widoczne z licznikiem fps i frametime grafem :> ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Jurand ze Spychowa napisał:

@Reverse17 Spróbuj ustawić grę tak, jak u mnie - limiter klatek (najlepiej poza-growy) na wartość zdecydowanie niższą niż najniższe, które notuje wbudowany benchmark. Jak pisałem, ogrywałem tą grę też na 9700K, chyba nawet z RTXem 3070 i mimo dużo mniejszych możliwości jakoś gorzej nie było. Też z lockiem na 90 fps, ale przy niższych ustawieniach i z wychodzącymi na pewno w benchmarku spadkami poniżej tej wartości. Jakby było tak źle, jak piszesz, to bym zapamiętał i też się od gry odbił. Ogółem zakładam, że te ścinki są takie faktycznie widoczne, odczuwalne (jak sam opisałem), a nie jedynie widoczne z licznikiem fps i frametime grafem :> ?

Zdecydowanie są to odczuwalne/widoczne ścinki a nie tylko wydumane z przez PsychoPCMasterRace :E

Nawet podczas szybkiego biegania potrafi szarpać obrazem tak że jedyne co chce się w tej sytuacji zrobić to kombinacja Alt+F4.. :(

Spróbuje Twojej rady ale wydaje mi się że próbowałem już wszystkiego co tylko znalazłem u wujka Google, a problem jest zaiste spory bo tematów ze stutterem w FC 6 nie brakuje w necie :D Ludzie na RTX 4090 + topowy cep również potrafią tego uświadczyć.. :/

Tutaj pisałem czego już próbowałem:

 

Więc jak zaczynałem rozgrywkę jeszcze na RTX 3060 Ti to nie przypominam sobie abym miał takie problemy, może jakimś astronomicznym cudem SAVE po zmianie karty graficznej powoduje takie babole :D? I jedynym rozwiązaniem jest rozpoczęcie gry od początku? :lol2:..

W każdym razie dam znać, walka trwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie oczekiwałbym, że moja rada pomoże, ale zobaczysz, czy w ogóle coś poprawia i w większym stopniu zrównasz się warunkami pomiarowymi ze zbytnio niemającym problemu mną. Lock na wartości klatek zdecydowanie poniżej możliwości procka i grafiki powinien zapewnić możliwie dobrą płynność. Przy stutterze podejrzewałbym (poza jakimś z dupy problemem) procka albo niedobór RAMu czy VRAMu. Druga i trzecia opcja odpada (tak się składa, że sam grałem na 32GB tych samych kości, ale bez ardżibi i w konfiguracji 2x16), żeby zapchać VRAM 7900 XT musiałbyś użyć skalowania obrazu i raczej prędzej byś zszedł do niegrywalnej ilości klatek, procka masz w tej grze niezauważalnie słabszego ode mnie, a ja przecież ogrywałem go także na o wiele słabszym 9700K i też problemu nie miałem. Tak sobie pomyślałem, że po prostu może gra nie lubi się z Ryzenami (jak np. były problemy z gospodarowaniem rdzeniami w Cyberpunku). Wpisałem więc w wyszukiwarkę ,,ryzen far cry 6 stutter" i jeden z pierwszych rekordów to ponoć działający fix, który warto wypróbować :] Chyba że to masz na myśli przez ,,zmieniałem koligację rdzeni".

 

 

2 godziny temu, Reverse17 napisał:

Więc jak zaczynałem rozgrywkę jeszcze na RTX 3060 Ti to nie przypominam sobie abym miał takie problemy, może jakimś astronomicznym cudem SAVE po zmianie karty graficznej powoduje takie babole :D? I jedynym rozwiązaniem jest rozpoczęcie gry od początku? :lol2:..

W każdym razie dam znać, walka trwa.

Akurat testowałem :D  Zaczynałem grać na 3070, a kontynuowałem na 4090 na tym samym sejwie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest jakaś różnica kiedy wyłączysz/włączysz tekstury HD? Pamiętam kiedyś ktoś miał podobny problem i pomogło wyłączenie tekstur HD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Jurand ze Spychowa napisał:

Nie oczekiwałbym, że moja rada pomoże, ale zobaczysz, czy w ogóle coś poprawia i w większym stopniu zrównasz się warunkami pomiarowymi ze zbytnio niemającym problemu mną. Lock na wartości klatek zdecydowanie poniżej możliwości procka i grafiki powinien zapewnić możliwie dobrą płynność. Przy stutterze podejrzewałbym (poza jakimś z dupy problemem) procka albo niedobór RAMu czy VRAMu. Druga i trzecia opcja odpada (tak się składa, że sam grałem na 32GB tych samych kości, ale bez ardżibi i w konfiguracji 2x16), żeby zapchać VRAM 7900 XT musiałbyś użyć skalowania obrazu i raczej prędzej byś zszedł do niegrywalnej ilości klatek, procka masz w tej grze niezauważalnie słabszego ode mnie, a ja przecież ogrywałem go także na o wiele słabszym 9700K i też problemu nie miałem. Tak sobie pomyślałem, że po prostu może gra nie lubi się z Ryzenami (jak np. były problemy z gospodarowaniem rdzeniami w Cyberpunku). Wpisałem więc w wyszukiwarkę ,,ryzen far cry 6 stutter" i jeden z pierwszych rekordów to ponoć działający fix, który warto wypróbować :] Chyba że to masz na myśli przez ,,zmieniałem koligację rdzeni".

Akurat testowałem :D  Zaczynałem grać na 3070, a kontynuowałem na 4090 na tym samym sejwie.

Znam chyba wszystkie wątki z google & YT co do stutteringu w FC 6, podlinkowany również :D Niestety, jeszcze jak miałem 5600X to pamiętam że była możliwość ustawienia GAME MODE w Ryzen Master, po aktualizacji na 5800X3D niestety zniknęła ta opcja.. Chyba że znów jest dostępna w nowej aktualizacji, zerknę jak będę już w domu :)

Zatem teoria z SAVE raczej obalona.

23 minuty temu, caleb59 napisał:

A jest jakaś różnica kiedy wyłączysz/włączysz tekstury HD? Pamiętam kiedyś ktoś miał podobny problem i pomogło wyłączenie tekstur HD.

Próbowałem, bez różnicy, to samo czy wszystko na LOW czy na MAX z RT, przypomniałem sobie że próbowałem również blokowania klatek z poziomu gry na różne wartości i nic, nawet jak grafa i cep były obciążone na 60-70% to podczas szybkiej jazdy samochodem/biegania ETC dalej potrafiło szarpać.. :D

Dziś spróbuję zablokować klatki w Riva Tuner.

Edytowane przez Reverse17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ten silnik Diunia już tak ma szarpniecia były już od czasów Far Cry 2 .Wtedy miałem CPU Intela teraz od 7 lat AMD, wiec to nie kwestia ze far cry nie lubi ryzenów. Mogli by w końcu zmienić te silniki graficzne na nowsze a nie dokładać RT i inne upiększacze taki sam stuttering wystepuje w U4. Zobaczymy czy Unreal 5 coś zmienni.

Edytowane przez slawinho
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kojarzę narzekania na stuttering od chyba trójki, ale problem w tym, że u jednego występują, u drugiego nie i to jest ta sytuacja. Bo sam ogrywałem serię od dwójki na czterech różnych prockach (oczywiście w rozumieniu ogrywania danej części na procku, który wtedy miałem) i nigdy się z problemem nie zetknąłem, wręcz nie przypominam sobie, żebym cokolwiek narzekał. Poza jednym zajściem, kiedy w czwartej części soft od klawiatury Microsoftu (personalizacja klawiszy itp) po prostu masakrował mi framerate do wartości typu 1fps już w menu. Grę ogrywałem już przed instalacją softu MS, więc z niedowierzaniem, ale szybko padło podejrzenie na owy i faktycznie okazał się sprawcą. Wcześniej o tym nie pomyślałem, ale na twoim miejscu @Reverse17 pokombinowałbym od strony wyłączania procesów, które masz w tle - bo jak napisał kolega wyżej, te gry od lat lecą na jednym silniku, więc możliwie, że dziedziczą problemy, ale też ich rozwiązania.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie kojarzę żadnego stutteringu, a w FC3 grałem chyba jeszcze na Phenomie II... :E Potem na i5 6600 i teraz na Ryzenie 3.  
Ale różnie to bywa, mnie się przez jakiś czas wysypywał system na mało wymagających grach na unity, ponoć jakiś bug Ryzenów, ponoć procesor uszkodzony... Teraz chyba przeszło, a dla kilku gier nie wymienię sprzętu, który działa normalnie bez zarzutu. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jedynie przycinki w FC4 na teksturach High i karcie z 2GB VRam i to do czasu pojawienia się patcha, potem już było płynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po 2 miesiącach ukończyłem Far Cry 6 i od razu mogę powiedzieć, że to zdecydowanie NAJWIĘKSZY Far Cry jaki kiedykolwiek zrobili. Powiedzieć że gra była duża, to tak jakby nic nie powiedzieć. Teren gry (tej wyspy) był ogromny. Owszem było wiele możliwości szybkiego przemieszczania się, ale chcąc grać dokładnie i próbować wykonać wszystko co się da (wszystkie misje główne i poboczne) to jest to gra zdecydowanie na ponad 100 godzin.

Fabuła gry była jednak mocno liniowa mimo tak ogromnego otwartego świata. Gracz nie miał żadnego wyboru poza oczywiście wycofaniem się blisko początku gry (po zdobyciu jednej małej wyspy). Ale podobnie było w Far Cry 4 i Far Cry 5.

Co do misji DODATKOWYCH (czyli nie fabularnych) to zdecydowanie najlepsze były jak dla mnie Wyprawy Po Skarb. Po prostu były przyjemne, polegające na eksploracji i szukaniu, ale na niewielkim terenie pokazanym na mapie. 

Zalety:

- piękne, urozmaicone krajobrazy, bardzo realistyczna grafika

- dobra muzyka w tym szczególnie wiele największych hitów muzycznych, które można było słuchać za pośrednictwem radia (pod tym względem bardzo się postarali bo to były światowe przebojowe muzyczne)

- świetne poboczne misje o nazwie Wyprawy Po Skarb

Wady:

- gra według mnie zdecydowanie zbyt duża i długa do przejścia

- łowienie ryb czy polowanie na zwierzęta to tylko tracenie czasu bez żadnego konkretnego celu i sensu (gra na tyle prosta że dania z tych zwierząt to tylko alternatywa, a nie konieczność)

- te tak zwane AMIGO również całkowicie niepotrzebne, można było je używać ale ja z nich nie korzystałem, bo gra zbyt prosta na to

- idiotyczny maksymalnie pomysł śpiewania piosenek przez Dani, to znaczy leci świetna piosenka w radio, a wtedy ona również śpiewa fałszując zarazem. Nie wiem kto wpadł na tak kretyński pomysł

- durne zakończenie bez żadnego zaskoczenia i w ogóle wszystko takie przeciętne fabularnie. Powinni dać jakąś alternatywę dla gracza na końcu

Ocena 6/10

Fary Cry 4 i Far Cry 5 były lepsze jak dla mnie, jeśli chodzi o KLIMAT gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja zacząłem w gp grać w to ale jak pomyślę o tym, że przez kilkadziesiąt godzin będę odbijał te posterunki czy co tam jest to mnie skręca i mam wstręt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Już pisałem o rewelacyjnej oprawie wizualnej tej gry, a teraz zapodam trochę miniaturek, które zrobiłem podczas grania. W wielu miejscach czułem się jak w prawdziwym świecie. Czyli że to nie tylko gra, ale jakbym tam był na żywo. Nie zawsze tak było, ale chwilami miałem takie wrażenie realistyczności.

Grafika-01.jpg Grafika-02.jpg Grafika-03.jpg Grafika-04.jpg Grafika-05.jpg Grafika-06.jpg Grafika-07.jpg Grafika-08.jpg Grafika-09.jpg Grafika-10.jpg Grafika-11.jpg

 

Edytowane przez misticzx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że mój świat wygląda lepiej niż ta gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra jest super. Liczę, że dodają osiagnięcia na STEAM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ukończyłem ten najnowszy dodatek do Far Cry 6, czyli uzupełnienie Far Cry 5. Grasz w umyśle głównego antagonisty Far Cry 5 czyli Josepha. Pozostałych dodatków nie ruszam, bo mnie nie interesują, ale dla tego zrobiłem wyjątek. Ogólnie bardzo mi się podobał, bo urozmaicony, nie za długi i uzupełnia tamtą grę o pewne szczegóły. Walczysz ze swoją tak zwaną rodziną po śmierci w swoim umyśle.

Każda osoba której spodobało się Far Cry 5 powinna w niego zagrać.

8/10

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, lpcl napisał:

No ja zacząłem w gp grać w to ale jak pomyślę o tym, że przez kilkadziesiąt godzin będę odbijał te posterunki czy co tam jest to mnie skręca i mam wstręt.

Ja odbiłem wszystkie posterunki, ale i tak na koniec gry, gdy pojawia się opcja powstanie, to przechodzą one znowu w ręce wroga. Nie da się tak zrobić, żeby już na stałe były odbite? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pomogę Ci bo nie kończyłem i raczej już nie skończę bo granie w gierki to nie orka na ugorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...