Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

GS01

NVIDIA RTX 40x0

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, kadajo napisał:

Walisz na lewo i prawo ppi, a nie bierzesz pod uwagę odległości do ekranów. Chyba nie do końca rozumiesz jak to działa. I dodaj do tego jeszcze jakość wzroku, bo to tez ma krytyczne znaczenie.

Napisałem fakty, z którymi masz problem się zgodzić, bo nie masz doświadczenia z monitorami o wyższym PPI.

PPI ma ogromne znaczenie w przypadku monitorów komputerowych, przed którymi siedzimy w odległości poniżej 1m.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdzie nie napisałem ze nie masz racji. Ale zwróć uwagę ze większość użytkowników PC nie patrzy na PPI tylko na ekran i czy im się obraz podoba.

Ja siedzę np. teraz przed 31,5" 1440p i mam gdzieś ze może być lepiej, bo to, co jest w zupełności mi wystarcza. I to właśnie ci umyka w lawirowaniu między cyferkami ;) 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W przyszłości i tak zmienisz ekran, bo granie w 4K będzie tańsze, niż teraz, a korzyści po takiej przesiadce odczujesz spore.

Godzinę temu, cichy45 napisał:

Jak to czytam, to mam wrażenie że niektórzy to by idealnie chcieli ekran 12" 16K a i dalej by pewnie narzekali że za mało PPI :E 

To tylko twój wymysł, ekran 12" 16k daje nam 1469 ppi, takie wartości są absurdalne dla monitorów i żadnych korzyści nie wnoszą, ale do gogli VR już tak.

https://www.purepc.pl/nowy-ekran-od-jdi-pozwoli-zmniejszyc-koszt-produkcji-headsetow-vr-wyroznia-go-bardzo-wysokie-zageszczenie-pikseli

 

Edytowane przez Doamdor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że zmienię, tu 100% racji. Ale chodzi mi o to ze ponad te wszystkie rozdzielczości i ppi jest ważny przede wszystkim fun. Jak komuś ten fun daje nawet ekran 1080p to nic nam do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fun to będzie na premierze RTX 5xxx. :szczerbaty:

Może zaprezentują nam nową kartę graficzną do grania w 8K. 😆

geforce-rtx-3090-worlds-first-8k-gaming-

 

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już tradycja, jak co generacje.

A kto wie może tym razem będzie 16K.

Albo, chociaż 12K.

:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rtx-4090.jpg

:szczerbaty:

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benchmark FluidX3D CFD który jest całkowicie limitowany przez przepustowość pamięci. Ciekawe rzeczy można zaobserwować, jak np to że 3080 bije 4080 a 1660 Super bije 4060 :)

eGzwsaX.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5090 będzie obrabiać 8K jak żadna karta dotychczas :)

albo tak dobrze, albo tak słabo :D

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zamiast 8 fps będziesz miał 14 :E

  • Like 1
  • Haha 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, mam coś dla ludzi lubiących mało VRAMu :E

https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/nvidia-rtx-4070-10gb-prototype-appears-on-gpu-z-the-configuration-provided-more-shader-cores-but-less-memory-and-bandwidth

Może niedługo będziecie mogli kupić 4070 z 10 GB pamięci, bo 12 to przecież za dużo dla tej karty. Czekam na 4060 z 6 GB :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

8GB sagi ciąg dalszy :E

Całkiem możliwe, że jakby 8 GB 4060 miała pcie x16 to by nie była takim "pożarem śmietnika".

Edytowane przez cichy45
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na Star Wars Outlaws to się zastanawiam czy 4GB to nie za dużo 🤣

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niewiarygodne te różnice w wydajności między 8GB a 16GB. Wygląda na to, że RTX 4060ti 8GB to karta tylko do Full HD.

No i różnice między wersjami PCIe potężne.

Aż muszę sprawdzić, czy mojej karty nie włożyłem w gniazdo PCIe 2.0🙃

Edytowane przez tgolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... wydajności, jak wydajności, ale czasem wydajność jest niby OK, ale niektóre tekstury to mydło na wersji 8GB.

Źle się stało, że nVidia w AD106 (RTX 4060Ti) zostawiła tylko 4 kontrolery na ram po 32bit. Gdyby zostawili te 6 kontrolerów (razem 192bit) to byłaby fajna, szybsza (bo przepustowość by nieco dołożyła) 12GB karta. Tym czasem do wyboru mamy bieda 8GB i drogie 16GB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jakie ustawienia graficzne polecacie do Metro Exodus Enhanced Edition na karcie RTX 4080 Super i rozdzielczości 1440p. Włączać to DLSS czy nie? Jak włączę DLSS na jakość mam wyraźnie więcej klatek, nie psuje to jakości? Próbowałem z DLSS na jakość i z wyłączonym. Jakoś bardzo różnicy w jakości chyba nie ma, przynajmniej na moje oko, ale w tych tunelach to mam czasem aż za duży klatkaż w stosunku do odświeżania monitora (165hz) i muszę włączać v-sync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy monitorze 165 Hz DLSS jest raczej koniecznością. Z RT jeszcze pewnie FG powinieneś włączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Rico650 napisał:

 mam czasem aż za duży klatkaż w stosunku do odświeżania monitora (165hz) i muszę włączać v-sync.

Nie musisz. Przecież jest limiter fps w sterach.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Rico650 napisał:

 (...) to mam czasem aż za duży klatkaż w stosunku do odświeżania monitora (165hz) i muszę włączać v-sync.

Ach te dylematy szlachty ;)

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V-sync 🤣ktos to gunwo jeszcze dziś włącza mając gsync/freesync ? współczuje ;) 

2 godziny temu, tgolik napisał:

Przy monitorze 165 Hz DLSS jest raczej koniecznością. Z RT jeszcze pewnie FG powinieneś włączyć.

Metro EE nie ma FG ale tam jest on zbędny bo dziś ta gra nie ma dużych wymagań nawet z RT. 

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, tgolik napisał:

Przy monitorze 165 Hz DLSS jest raczej koniecznością. Z RT jeszcze pewnie FG powinieneś włączyć.

Jak wlaczyc to FG, w panelu nvidii?

Mam włączony g-sync, ale jak jest więcej niż 165 fps to widać delikatne rozwarstwianie obrazu. Próbowałem ustawić w sterownikach blokadę na 163 fps i nawet 160 fps ale nadal występuje to rozwarstwianie w tej górnej granicy klatek. Jak ustawić żeby tego nie było? Myślałem żeby dać w panelu nviidii synchronizację pionową na szybkie i dać limit na 165 fps plus do tego g-sync, wiadomo. Jakby ktoś mi napisał Jak to najlepiej ustawić l, byłbym wdzięczny.

Edytowane przez Rico650

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 godzin temu, Rico650 napisał:

Jakoś bardzo różnicy w jakości chyba nie ma, przynajmniej na moje oko, ale w tych tunelach to mam czasem aż za duży klatkaż w stosunku do odświeżania monitora (165hz) i muszę włączać v-sync.

Powinieneś na stałe włączyć sobie 165 (163) klatek w sterowniku w ustawieniach globalnych.

 

Jeśli masz rozwarstwienie przy włączonym g-sync, to oznacza, że g-sync nie działa.

Edytowane przez tgolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...