Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Jak AMD będzie AI to Nvidia nie może być gorsza.

Godzinę temu, galakty napisał:

Swoją drogą dawno nowej wersji DLSS nie było.

Pewnie coś się szykuje wraz z premierą nowych RTX'ów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, cichy45 napisał:

Nie musi pobijać, wystarczy żeby był konkurencyjny. Generator klatek jest OK mimo że bez AI, ale upscaling faktycznie chyba nie da rady bez tego zrobić.

Da się bez AI, masz to już w FSR3.1 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix. Ostatnio pisałem Ci o artefaktach od Generatora w temacie o Ragnarok bodaj. Tak to wygląda w Małpie i w sumie każdej grze dzie w UI występują napisy.

Zrzut-ekranu-2024-09-27-202720.png

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tego nie widziałem bo w praktyce w żadną grę z takim tekstowym opisem nie grałem, ciekawe że jeden napis rozmyty, a inny jest ok :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix. Bo po prawej w tle akurat proste elementy. Gdybym poszedł dalej i ruszał to po obu stronach byś miał :)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiedze czasem artefakty FG praktycznie w każdej grze niezależenie od klatek, ale już się przyzwyczaiłem :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi znajomy, patrzy na artefakty:

- Karta ci się chyba psuje

- Dlaczego?

- A bo masz jakieś dziwne artefakty, jak tak kiedyś miałem jak mi padała

- A nie, to teraz taki nowy feature

:)

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten szajs FG widać także w TV. Na szczęście można a wręcz trzeba to wyłączyć zaraz po zakupie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w TV to już w ogóle kosmos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FG nie ma w tv wiec o czym wy piszecie?

 

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Phoenix. napisał:

FG nie ma w tv wiec o czym wy piszecie?

Chodzi o wyświetlany obraz na TV puszczony ze stacjonarki lub laptopa.

Większy ekran więc artefakty spowodowane przez FG są bardziej widoczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, PiPoLiNiO napisał:

@Phoenix. Ostatnio pisałem Ci o artefaktach od Generatora w temacie o Ragnarok bodaj. Tak to wygląda w Małpie i w sumie każdej grze dzie w UI występują napisy.

 

Ostatnio na to samo zwróciłem uwagę tylko w innym temacie 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Phoenix. napisał:

FG nie ma w tv wiec o czym wy piszecie?

W TV różnie się to nazywa i generuje dodatkowe klatki tak jak FG. U mnie np. jest to wygładzanie ruchu. Pewnie działa to inaczej niż FG od Nvidii ale swoją drogą w TV za mniej niż 2 tys. mamy technologię, która te klatki dorabia i potrafi film 25p wyświetlić jak by było ich więcej np. 50 czy 60 k/s. No i skoro jakiś TV który demonem wydajności nie jest a robi coś takiego to w sumie mogli by to dodać do monitorów komputera :) Pewnie by doszedł jakiś lag ale przy mniej dynamicznych grach mogło by to zadziałać. O dziwo w TV nikt nie szkoli tych FG poprzez SI :E To po prostu działa.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat tam gdzie upłyniacz by się przydał to NV i AMD tego nie wprowadzają bo przecież lepiej wydłużać wydajność na wykresach.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Phoenix. napisał:

FG nie ma w tv wiec o czym wy piszecie?

 

Oczywiście, że jest i pojawił się już ponad dwadzieścia lat temu, to interpolacja klatek i działa na takiej samej zasadzie tylko szuka wektorów ruchu w obrazie video, w sumie ich działanie jest podobne do tego programiku ze steam, Lossless Scaling.  ;) 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, kadajo napisał:

Oczywiście, że jest i pojawił się już ponad dwadzieścia lat temu, to interpolacja klatek i działa na takiej samej zasadzie tylko szuka wektorów ruchu w obrazie video, w sumie ich działanie jest podobne do tego programiku ze steam, Lossless Scaling.  ;) 

Nie nie to samo takze nie porowuj tego gowna LS do FG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty to zawsze, zasada działania jest ta sama tworzy klatkę pośrednią na podstawie dwóch sąsiednich i wpina ja miedzy klatki prawdziwe do materiału. Czego się kłócisz.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobne  jednak inne :boink:

2 minuty temu, kadajo napisał:

Ty to zawsze, zasada działania jest ta sama tworzy klatkę pośrednią na podstawie dwóch sąsiednich i wpina ja miedzy klatki prawdziwe do materiału. Czego się kłócisz.

Chlopie FG nie dziala na takiej samej zasadzie jak uplynniacz TV, ty sie z choinki urwales czy co ?

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co robi FG ?
Tworzy sztuczną klatkę i wprowadza ja pomiędzy klatki prawdziwe.
Tak samo robi interpolacja klatek w TV.

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Geneza działania jest taka sama. Tworzymy sztuczną klatkę i wstawiamy ja do materiału miedzy prawdziwe.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kadajo napisał:

Co robi FG ?
Tworzy sztuczną klatkę i wprowadza ja pomiędzy klatki prawdziwe.
Tak samo robi interpolacja klatek w TV.

Zasada jest podobna " bo nazwa podobna" ale sama technika wykonania inna. To juz bylo dawno tlumaczone ale nie chce mi sie do tego wrcac bo widze ze, dla cebie to jedno i to samo. EOT ;)

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty się czepiasz technicznych szczegółów kompletnie ignorując oczywiste. Obydwie technologie robią dokładnie to samo, tworzą klatki pośrednie na podstawie tych prawdziwych. EOT ;) 

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tworzenie klatki przez TV a FG to nie to samo, trudno zrozumiec:lol2: Jedyne co maja wspolnego to  wstawanie miedzy klatke udawanej klatki. Ale przeciez dla ciebie to ta sama jakosc i to samo wykonanie :szczerbaty:

Jak mi udowodnisz, ze tv tworzy tej samej jakosci klatke co FG to wysylam ci flaszke ale twoje niedoczekanie :lol2:

A jak mam sie nie czepiac technicznych szczegolow jak od tego zalezy jakosc obrazu, nagle to nie ma znaczenia ?? :szczerbaty:

Nie od dzis wiadomo ze interpolacja w tv o cos na zsadzie AMF 1.0 AMD czyli jedna wielka sraczka na ekranie zrywajaca fps przy szybkich ruchach. No ale dla ciebie obie techniki robia to samo i ja sie czepiam technicznych szczegolow wykonnia tego:szczerbaty:

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, skypan napisał:

W TV różnie się to nazywa i generuje dodatkowe klatki tak jak FG. U mnie np. jest to wygładzanie ruchu. Pewnie działa to inaczej niż FG od Nvidii ale swoją drogą w TV za mniej niż 2 tys. mamy technologię, która te klatki dorabia i potrafi film 25p wyświetlić jak by było ich więcej np. 50 czy 60 k/s. No i skoro jakiś TV który demonem wydajności nie jest a robi coś takiego to w sumie mogli by to dodać do monitorów komputera :) Pewnie by doszedł jakiś lag ale przy mniej dynamicznych grach mogło by to zadziałać. O dziwo w TV nikt nie szkoli tych FG poprzez SI :E To po prostu działa.

"Różnica" taka że te z AI tak samo potrafią robić 💩 z obrazu co widać w ruchu i gubić się w różnych scenariuszach :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...