Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Camis

Transformacja energetyczna - OZE / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / Elektromobilność

Rekomendowane odpowiedzi

@mALEK W instalacji z PV taryfa dynamiczna może nie mieć szerokiego zastosowania. Natomiast bez PV moim zdaniem jak najbardziej. Wtedy właśnie energią o niskim koszcie ładujesz magazyn, albo ustawiasz część urządzeń tak, żeby pracowały w tych godzinach. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile ta tesla wychodzi na czysto z kieszeni po już wszystkich dopłatach. 90k?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tesla 3 Long Range AWD z 2022r to wydatek ~150tyś zł. Ja dołożyłem 10tyś i kupiłem certyfikowaną z salonu Tesli z przebiegiem 30tyś km na pełnej gwarancji wydłużonej o dodatkowy rok czyli do października 2027r lub do przekroczenia 100tyś km.  Na baterie i napęd gwarancję mam do października 2030r lub do 192tyś km.

 

 

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje Cię przejechanie 100km licząc zużycie prądu? Ile kW zużywa na 100km tak jadac normlamie nie przy 80km/h?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero będę auto odbierał, napisałem wcześniej :E

Znajomy ma taką samą wersję to przy 140km/h zjada mu 20kwh/100km latem i 25kwh/100km zimą. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 29.08.2024 o 12:20, RimciRimci napisał:

Chińczyka? W sensie, że taki Chińczyk za miskę ryżu będzie sprawdzał ceny prądu i uruchamiał sprzęty w domu? Nie trybie...

Chodziło mi o samochód :E Nie chciałem cytować, myślałem że wiadomo o co chodzi. 
Za 200k można mieć 3 Chińczyki z większym zasięgiem niż Tesla 3. Chyba że już wprowadzili cła :E 

 

Z plusow dla przeciwnych samochodów elek, mogę powiedzieć że miasta zrezygnowały z samochodów elektrycznych w przetargach. Może być diesel, albo miękka hybryda :) 

 

Edytowane przez TheMr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

Edytowane przez Camis
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, TheMr. napisał:

Za 200k można mieć 3 Chińczyki z większym zasięgiem niż Tesla 3. Chyba że już wprowadzili cła :E 

W sensie sztafetę trzeba robić? :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, dam9an napisał:

Ile kosztuje Cię przejechanie 100km licząc zużycie prądu? Ile kW zużywa na 100km tak jadac normlamie nie przy 80km/h?

Około 15kW/100km (~21zł) normalna jazda w lato, w zimę 19kW/100km (~27zł).

Oczywiście nie przekraczając 110-120km/h.

Przyjąłem cenę za 1kWh na 1,18zł, i sprawność ładowania na 20%. 

Edytowane przez Camis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Camis

Ja mam G12W i w taryfie dziennej płace 0.97zł za kwh a w taryfie nocnej i przez cały weekend wychodzi 0.73zł za kwh. W sezonie gdy PV nie będzie już wstanie naładować auta czyli od listopada do stycznia auto będę ładował w taryfie nocnej. 

Większość ładowarek ma straty ładowania na poziomie ~5%. Skąd 20%? 

Godzinę temu, TheMr. napisał:

Za 200k można mieć 3 Chińczyki z większym zasięgiem niż Tesla 3. 

Co z obsługą, wsparciem, gwarancją, niezawodnością tych aut? To, że ma większą baterię z lepszym zasięgiem nie oznacza, że jest lepszym samochodem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, DjXbeat napisał:

Większość ładowarek ma straty ładowania na poziomie ~5%. Skąd 20%?

zalezy od mocy - im mniejsza, tym wieksze straty.

EV_Charging_Efficiency_Testing_Chart_V1.png.bada426aea93c7d61c6916eb235c6e7c.png

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko to dotyczy ładowania z 1 fazy, której ja nie biorę pod uwagę. Ładowanie z 3 faz 8-11kW ma sprawność 95%. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, DjXbeat napisał:

Tesla 3 Long Range AWD z 2022r to wydatek ~150tyś zł. Ja dołożyłem 10tyś i kupiłem certyfikowaną z salonu Tesli z przebiegiem 30tyś km na pełnej gwarancji wydłużonej o dodatkowy rok czyli do października 2027r lub do przekroczenia 100tyś km.  Na baterie i napęd gwarancję mam do października 2030r lub do 192tyś km.

 

 

Tak z ciekawości sprawdziłem ile nowa Tesla 3 LR AWD. ~225k za białego golasa. Jak dorzuciłem kolor, felgi 19" i pakiet autopilot/autonomiczna jazda to prawie 280k. Szacowana oszczędność na paliwie na stronce tesli 15k przez 5 lat :E

Masakrycznie tracą te auta na wartości jak 2 letnią można kupić za ~150k z zaledwie 30k przebiegiem. Jeszcze jakbyś napisał jaką wersję wyrwałeś za te ~150k, golasa białego czy z dodatkami jakimiś.

Ogólnie to i tak jakby chcieć kupić nową to przy takiej stracie na 2 latku to masakra. 30k km to jest całe nic, aby sobie to odbić na tańszym prądzie vs paliwo.

gB4q16y.png

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy samochód traci na wartości przez pierwsze 3 lata. Mercedesy potrafią stracić 60% ;) Świeżo po gwarancji E klasę można dorwać w naprawdę fajnych pieniądzach, jak ktoś lubi Merca. 
 

@DjXbeat

Baterie robi BYD, jako że BYD już jest w Europie to pewnie wszystko jest zagwarantowane. Tesla ma baterie od Panasonica, swoje czy Chińskie teraz? 

Trwałość? Pewnie tak samo jak inne rodzaje baterii. Ale to już zależy od użytkownika, i temperatury w której będzie używany samochód, jak garażowany itd. 
 

Za elektryka więcej niż 100k zł nie dam dla prywatnego użytku. A za 200k można bawić się Porsche, albo klasykami z lat 80/90 w którym więcej duszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, TheMr. napisał:

Każdy samochód traci na wartości przez pierwsze 3 lata. Mercedesy potrafią stracić 60% ;) 

Nie obserwuję specjalnie rynku moto. Ta wiem, że auta już po wyjeździe salonu tracą, no, ale serio znajdziesz mi 2 letniego Merca spalinowego z przejechanymi zaledwie 30k km za ~pół ceny salonowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, lukadd napisał:

eszcze jakbyś napisał jaką wersję wyrwałeś za te ~150k, golasa białego czy z dodatkami jakimiś

Ja dałem 160k za Teslę 3 Long Range AWD z baterią 82kwh z pażdziernika 2022r z dokładnym przebiegiem 32200km. 

Model 3 Long Range z Dwusilnikowym Napędem na Wszystkie Koła

Lakier Solid Black

Koła Aero 18"

Wnętrze Al Black Premium

Autopilot

Rozszerzony Autopilot 

Funkcjonalność zimowa

 

 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No to masakra jeśli chodzi o spadek ceny to auto jeszcze nie ma 2 lat i tylko 32k km. Jak pisałeś 10k dopłaciłeś za gwarancję/certyfikację. Czyli realnie te 150k.
Taki model obecnie w salonie nowy to ~270k :E Kupiłeś w zasadzie za pół ceny nówki, bardzo mało używane auto.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 minut temu, lukadd napisał:

Taki model obecnie w salonie nowy to ~270k :E Kupiłeś w zasadzie za pół ceny nówki.

Takiej wersji już nie dostaniesz bo obecnie w sprzedaży jest nowa 3, dość mocno przebudowana. Niestety sporo rzeczy zmienili na minus np brak manetki od kierunków, brak czujników parkowania czy brak manetki do wrzucania biegów. Bieg D lub R wrzucasz na ekranie. Przesuwając palcem w dół jedziesz do tyłu. Przesuwając palec w górę jedziesz do przodu :E 

O wrzucaniu kierunków już nie będę pisał bo to już jest porażka totalna :P

 

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli w zasadzie jeszcze lepsza wersja od najnowszej pod kątem użytkowania :E No bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Plusem nowej wersji jest lepsze wyciszenie wnętrza. 

W moim samochodzie są 3 ryski 1.5-2.5cm. co też miało przełożenie na cenę. Opony 4mm, klocki 6mm 

Wolę ryski niż dopłacić 100. Polerka je zniweluje praktycznie do 0 :E

 

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są pierdoły, lepsze wyciszenie to wiadomo plus, no, ale tym autem nie będziesz ciskał 180-200km/h po niemieckich autostradach, a nawet jeśli to okazjonalnie bo inaczej wir w elektrowni i bateria kaput w chwilę :E Nowe opony to też nie specjalny wydatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, lukadd napisał:

Nie obserwuję specjalnie rynku moto. Ta wiem, że auta już po wyjeździe salonu tracą, no, ale serio znajdziesz mi 2 letniego Merca spalinowego z przejechanymi zaledwie 30k km za ~pół ceny salonowej?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-klasa-e-mb-e-300e-plug-in-benz-head-up-plus-kpl-kol-i-przeglad-w-aso-mb-ID6GlNMf.html
 

400k+ za nową. 3 latek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, ale to 3 latek wyżej masz nawet jeszcze nie 2 letnie auto z gwarantowanym przebiegiem certyfikowane przez oficjalny serwis Tesli.

Tutaj tylko randomowe prywatne ogłoszenie no i 3 letniego auta. Ja pytałem o ~ 2 letnie, jak widać nie ma szans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ma gwarancje do końca 2027 a na baterię do i napęd do 2030 to dobra cena.
Tesla fajny samochód jak jest na nią gwarancja.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...