Skocz do zawartości
skypan

Gray Zone Warfare

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zachciało się Unreal Engine 5 i znowu wychodzi na to, że w większej skali nie ma sprzętów, które by to uciągnęły "day 1". :E 

-----------------------

@skypan jednak nie jesteś sam...

 

 

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, caleb59 napisał:

Zachciało się Unreal Engine 5 i znowu wychodzi na to, że w większej skali nie ma sprzętów, które by to uciągnęły "day 1". :E 

1440P - wszystkie detale na high, DLLS Q i FPS kręci się tak w okolicach średnio 75. Bardzo często ponad 80, czasem spada do 65 jak jest zadyma w mieście.

Gdybym odpalił frame generator to już bym miał warunki bdb.   

Gra szczytowo połknęła 11,2 GB VRAM i 17,3GB RAM.  Testowane przez prawie godzinę i się wyłączyła sekundę po tym jak wróciłem do bazy zrzucić graty

 

Jak się spędzi chwilę w ustawieniach i ustawi jak trzeba to będzie wyglądać i działać lux. Z automatu się na medium ustawiło i wyglądało to spoko i działało świetnie. 

Edytowane przez MT®©™

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja tam chwilę pobiegałem po głównej bazie i crash na pulpit + wywaliło sterownik Nvidii w logach, chyba robię zwrot - ta gra nie jest jeszcze gotowa by do niej siadać, mam mieszane odczucia.

Poza tym fps u mnie na detalach epickich + DLSS w 1080p to ~70, czasami nieco wyżej pod ~80fps, z kolei z włączonym AMD FSR i generatorem klatek ~120fps ze spadkami co jakiś czas.

--------------------------

Po zmianie detali na high gra stabilna. Lepsze efekty daje FSR niż DLSS póki co w tej grze, niestety jeśli wybiegniemy z bazy i wbiegniemy do miasta zaczyna się sraczka w postaci stutterów, dropów i typowych dla generatora input lagów bo ogólny fps spada na ryj w tle. To jest obecnie niegrywalne, MASA CZASU upłynie zanim oni to spróbują ogarnąć wydajnościowo. DLSS mam wrażenie, że chyba nie działa bo właściwie wzrost fps jest prawie żaden, z włączonym DLSS w mieście poza bazą miałem dropy fps do ~50, raz widziałem 46fps i to wszystko na high detalach w 1080p bez żadnej walki, po prostu łażąc po mieście!

Nie mam zamiaru grać na low detalach bo to poniżej mojej godności. Robię zwrot i zapominam o tej grze na dłuższy czas, polecam zrobić to samo.

-------------------------

28770201788870586989.jpg

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, caleb59 napisał:

Zachciało się Unreal Engine 5 i znowu wychodzi na to, że w większej skali nie ma sprzętów, które by to uciągnęły "day 1"

Chyba po raz kolejny nie ma optymalizacji bo z tego co widze na YT co grają na 4090 to poza wrzuconymi teksturami 4k, (które widać jak się podejdzie do obiektu to są mega szczegółowe, jak w realu) to gra przeciętna graficznie, a widzę że reklamuje się jako hiper realistyczna :szczerbaty: Nie dość, że mapa gdzie jest prawie sama trawa i las, to tam gdzie są jakieś chatki to wszystko wygląda mega plastikowo i sztucznie bo oświetlenie/cienie nie istnieje. Widoczki w oddali to nawet nie skomentuje bo nie wygląda lepiej niż crysis z 2008.

Widzę, że robią sporo gier na UE gdzie wrzucą tekstury wysokiej rozdzielczości i myślą, że to wystarczy... przy okazji wywalą wymagania w kosmos i zadowoleni. Ja tu na razie widzę kompletny brak opanowania potencjału tego silnika przez twórców bo wysoką rozdzielczością tekstur nie zamaskują tego paździerzu co chcą przy okazji wcisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacji nie może być bo to Early Access, chodzi o to, że gra ogólnie sprawia wrażenie takiej wczesnej alphy i co jak co ale Tarkov wyśmiewany nie odstawiał nigdy takich szopek jak ta gra nawet kiedy działał na starym Unity w DirectX 9 i miał 3 lokacje na krzyż.

Warto też wspomnieć bo wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy i cieszy michę ale jak założysz lunetę na broń to będziesz miał ścięte fps jeszcze niżej bo tutaj podobnie jak w Tarkovie lunety działają w trybie picture in picture co po prostu po chamsku dodatkowo zżera wydajność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, FataIity napisał:

Chyba po raz kolejny nie ma optymalizacji bo z tego co widze na YT co grają na 4090 to poza wrzuconymi teksturami 4k, (które widać jak się podejdzie do obiektu to są mega szczegółowe, jak w realu)

Streamerzy graja na niskich ustawieniach ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeden streamer to mnie zniszczył mimo, że go lubię - gada "no co wy chcecie, u mnie to działa powyżej 100fps!" Okazuje się, że owszem ale na detalach medium, 1440p i z AMD FSR performance + generator - karta to RX 6800XT. :E 

Edytowane przez caleb59
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie osoby nie zwracaja uwagi na grafike tylko graja ;) Tez tak bym chcial :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Phoenix. napisał:

Streamerzy graja na niskich ustawieniach ;)

Dlatego znalazłem takiego co grał na wymaksowanych ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, caleb59 napisał:

Jeden streamer to mnie zniszczył mimo, że go lubię - gada "no co wy chcecie, u mnie to działa powyżej 100fps!" Okazuje się, że owszem ale na detalach medium, 1440p i z AMD FSR performance + generator - karta to RX 6800XT. :E 

FSR + generator to musi być niezła sraka w celownikach i siatkach... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączyłem ten fsr i frame generator i niby te 90-110fps jest, ale czuję się jakbym był pijany i niedobrze się robi, taki input lag.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i tu leży główny problem. W ogóle cuda na kiju, że FSR daje lepsze efekty niż DLSS. :E

Przegięli pałę i wypuścili grę do testów stanowczo zbyt wcześnie ale tak to jest jak chce się nałapać graczy po ostatniej aferze z Tarkovem.

A tak na marginesie dostałem zwrot kasy i nadal wszystkich do tego zachęcam, to jest zbyt wczesny build by siadać do tego na poważnie a problemów jest tyle, że spuchniesz od raportowania developerom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Streamerzy też niedługo pograją, bo dużo tu do roboty nie ma, a nie wierzę że twórcy będą kontent dawać w ekspresowym tempie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest nawet ciekawy materiał na ten temat...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba oglądać, żeby wiedzieć, że trzeba omijać z daleka, szczególnie, że to EA... :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No dałem szansę bo to moje klimaty ale też nie jestem naiwniakiem i nie będę mroził pieniędzy w oczekiwaniu na mityczne ulepszenie wydajności czy więcej contentu - EFT mnie tego skutecznie oduczyło. Jeśli za jakiś czas się wybronią i serio naprawią grę to można będzie dać drugą szansę.

BTW widziałem dziś klucze po 100zł z Kinguina, rozeszły się ekspresem.

No i wisienka: https://steamcommunity.com/app/2479810/discussions/0/4355620303682563044/ - sami polecają AMD FSR w trybie performance + generator dla kart RTX3xxx i słabszych. Super podejście do tematu! :E 

Edytowane przez caleb59
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Tak średnio a boty nadal są gąbki. Krew z nich bryzga i dupa. Początek mega nudny. Chodzi o te misje. Rozumiem z 5 misji jako taki samouczek by poznać co i jak. Jednak później już powinna nastać jakaś konfrontacja z inną frakcją by czuć lekkie ciśnienie, zagrożenie. Co do broni. Jak na razie nie widzę sensu brać niczego innego jak zdobycznego kalacha. Amunicji walą się mnóstwo więc po co ją kupować. Później jak wejdzie PvP to może zmienię. Naprawdę mocno średnio. Jak bym miał ją komuś polecić to głęboki wdech i hmmm. Czekać 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś jest mocno nie tak z tymi botami bo wytrzymują czasem ogromne obrażenia albo leży rejestracja trafień. 

Ja mam pancerz i ginę na dwa strzały, a chłop w kurtce wciąga całą serię i jeszcze żyje. Czasem wchodzi jak złoto, czasem nie da się ich ubić bo trzeba się chować by nie zginąć.  Chyba bardziej to jest coś z rejestracją strzałów ponieważ tyle razy już strzelałem z tak bliska, że jest niemożliwe nie trafić bo celownik cały czas znajduje się w posturze wroga, ale oni nie giną, za to jak jak najbardziej.   No ale nie płaczę, to jest jakaś alfo-beta. Gry powinno kupować się teraz z rok po premierze - to oczywiste. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A było mówione przed premierą early access, że poprawili boty by nie były gąbkami na pociski. No i właśnie wychodzi poziom prawdomówności devsów w takich przypadkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, MT®©™ napisał:

Coś jest mocno nie tak z tymi botami bo wytrzymują czasem ogromne obrażenia albo leży rejestracja trafień. 

 

Wczoraj to lezaly serwery wiec to normlalne ze rejestracja byla do bani i bedzie do bani ;)

30 minut temu, caleb59 napisał:

A było mówione przed premierą early access, że poprawili boty by nie były gąbkami na pociski. No i właśnie wychodzi poziom prawdomówności devsów w takich przypadkach.

Bo poprawili ale serwery sie skichaly, a to one odpowiadaja za rejestracje. Przeciez ludziom wczoraj obraz przeskakiwal nawet :E Znajomy jest w stalym kontakcie z Pania, ktora sie zajmuje przyjmowaniem zgloszen bledow i wszytsko co streamerzy wylapuja od razu do niej sla. Mysle, ze te pol roku do roku bedzie trzeba sie wstrzymac z graniem.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jak osobiście testowałem to też miewałem małe cofki, zdążyłem o tym zapomnieć tak pilnowałem licznika fps. :E 

Nawet jak na realia early access to była po prostu zbyt szybka premiera, muszą się skupić i dopracować gierkę fest bo za 2 tygodnie już nikt o niej nie będzie pamiętał jeśli będą przeciągać fixy i zostanie tak jak jest - mam tu też na myśli content i gameplay.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcieli sie wbic w afere tarkova i przed beta testami Areny, ale widze na steam, ze oceny sie podniosly dosc mocno na 60% bo wczoraj to bylo ponizej 50% :E

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ostatni punkt mnie zniszczył, domyślnie przestawili na FSR performance, czyli na rżnięcie rozdzielczości i przykładowo o ile dobrze pamiętam natywne 1440p będzie ścięte do 720p. :E Nie no super rozwiązanie problemów z wydajnością, tego oczekiwałem. To tak trochę jak gaszenie kocem pożaru w domu.

Idąc tym tropem ja gram w 1080p natywnie to miałbym skalowanko do 540p. :E Mmmmmmm...

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kolejna cecha UE5 patrząc po youtube. Czy grasz na najniższych czy na najwyższych, to różnica w FPS na poziomie 30% :E eh dlaczego nie mogą zrobić silnika który skaluje się jak cymbergaj, gdzie między low a overdrive jest kilkaset % różnicy w możliwej prędkości działania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Albo https://proline.pl/koszyk/495ab785 Ryzen 5 5600 + RTX 4060 8GB Złożenie w 5 dni za 1zł kodem PRO24. Jak karta AMD to kartę zmień na https://proline.pl/asrock-radeon-rx-7600-challenger-8gb-pci-e-gddr6-rx7600-cl-8go-p8118399  
    • Kurcze, bardzo ciekawe historie oraz fajne wspomnienia macie! Aż miło się to wszystko czyta Moja styczność z komputerami też zaczęła się od czasów C64, który pozostał ze mną aż do teraz  Jakoś udało mi się go uchować w oryginalnym opakowaniu i z tego co wiem, to obecnie czeka mnie jedynie podmianka zasilacza na taki, który nie niszczy sprzętu (oryginalny jest sprawny, ale doczytałem się, że po czasie staje się niebezpieczny) i będzie zabawa, ale na to jeszcze przyjdzie czas. W moim posiadaniu nadal jest również worek kartridży oraz kaset z oprogramowaniem, jak również sprawny magnetofon oraz dwa joysticki. Nie mam i nigdy nie miałem do niego stacji dyskietek i chyba pod tym względem go sobie w przyszłości rozbuduję ... A teraz przenieśmy się do roku 2006: W dniu wczorajszym podmieniłem procesor na odpowiedniejszy i dzięki temu cofnąłem się o rok z jego datą premiery/produkcji: 28 tydzień 2006 roku, czyli tak jak być powinno, premierowa sztuka C2D E6600 z lipca 2006 Przy okazji muszę dodać, że demontaż oraz montaż tego chłodzenia (Thermaltake Big Typhoon) jest wyjątkowo trudny, ponieważ nakrętki o rozmiarze M3 (na klucz 5,5mm) są montowane pomiędzy stopą chłodzenia a finami radiatora. Da się tam dojść jedynie samą nasadką i można ją obrócić jedynie dwoma palcami wskazującymi, pomijając kciuk, a kluczem też się nie dojdzie. Nie robiłem więcej zdjęć, więc dla wizualizacji zostawiam namiary na recenzję tego chłodzenia: https://www.techpowerup.com/review/thermaltake-big-typhoon/3.html Jak czyściłem chłodzenie, to odnalazłem datę jego produkcji: czerwiec 2006 ... Jak już procek z nową pastą siadł na miejscu, to od razu zapodałem mu jedyne prawidłowe nastawy Tym samym uważam, że wrzucanie tutaj E6850 nie ma najmniejszego sensu. Poza tym na screenie dodałem info na temat zainstalowanych modułów pamięci, również lipiec 2006 do pary z prockiem  ... Chwilę później odebrałem paczkę z idealną kartą dla tego komputera: GeForce 8800 GTX 768MB, która miała swoją premierę w listopadzie 2006 roku. Boziu, to był wtedy istny potwór wydajnościowy Dla wizualnego porównania wrzucę jeszcze GeForce'a 7900 GS: Okazało się, że musiałem zdemontować koszyk na dyski twarde, czyli tym samym poniekąd uświadomiłem sobie fakt, że w przeszłości musiała tutaj być jeszcze inna karta graficzna, gdzie początkowo zakładałem właśnie obecność tego GTX'a. Od razu po zamontowaniu przyszedł czas na szybkie dwa testy: Po tweak'ach jest +1000 pkt jak coś, ale nie wrzucam. Kurcze, ale to robi robotę!  Aż jakoś nie mogę uwierzyć, że taka wydajność była już osiągalna w 2006 roku. Dzieje się tak dlatego, że w tamtych czasach przesiadłem się z Sempron'a Palermo 2800+ s.754 na Athlon'a 64 Venice 3200+ s.754 i wiem, że nadal leciałem na kartach na AGP, ale specjalnie zmieniłem sobie wtedy płytę główną na taką, abym w przyszłości mógł do niej dołożyć grafikę na PCIe. Miałem wtedy GeForce'a 4 MX 440-8x 128MB 128Bit oraz GeForce 6200 256MB. Dopiero pod koniec 2007 roku przesiadłem się na GeForce'a 7300GT PCIe od Galaxy z chłodzeniem Zalman'a. W sumie to był grudzień 2007, a karta była moim prezentem na święta (który sam sobie kupiłem). Karta oczywiście kupiona używana, jak wszystko wtedy. Czyli dopiero na początku 2008 roku miałem jakieś 12.000 pkt. w 3DMark'u 03, bo na tyle było mnie stać jako maturzystę  Jejku, ale przepaść jak patrzę na te powyższe screen'y. ... Tak wracając jeszcze do samego retro kompa z 2006 roku, to zdecydowałem się na system Windows XP z SP1, bo pamiętam, że z SP2 się nigdy nie lubiłem (problemy z grami i wywalaniem do pulpitu), a zaś SP3 miał premierę dopiero w kwietniu 2008 roku. Co prawda dam raz jeszcze szansę wersji z SP2, ale jak mi nie podejdzie, to wrócę do sprawdzonej SP1, na której również w tamtym czasie pracowałem. Aha, mam również świadomość, że płyta główna jest z pogranicza 2006/2007 i że miała premierę dopiero w 2007 roku. Mógłbym tam zapodać Asus'a P5B Deluxe/Premium, ale z racji, że Commando pierwszy swój BIOS datuje na 2006 rok, to nie ruszam już jej: Tym samym uważam projekt za praktycznie zakończony, bo pozostało mi wrzucenie tam jakieś SB Audigy 2 oraz instalacja masy gier i programów z tamtych czasów  Może nawet postaram się o to, aby wszystkie sterowniki oraz programy były maksymalnie z końcówki 2006. Tak dla osobistej fanaberii
    • sprzedam znane i cenione pamięci ddr4 uzywane i sprawne DDR 4 renomowanej firmy G.Skill model Trident Z RGB, DDR4, 16 GB, 4000MHz, CL18 nie sprawialy zadnych problemow, maja tez mozliwosci oc ale ja jechalem na standardzie tj CL18-22-22-42 1N 1.35v cena 300zł z wysyłką paczkomatem z olx w cenie https://imgur.com/bo1tIQu https://imgur.com/7Gljd9i https://imgur.com/d9GF2GB
    • Ciekawe w takim razie że skoro w FSR rozdzielczość używana do analizy ruchu (jak dobrze zrozumiałem) jest oryginalnego obrazu przed upscalingiem, to te ułamki milisekundy mają aż kilkuprocentowy wpływ na różnicę w prędkości generowania klatek między DLSS FG a FSR FG.
    • Zrobiłem Platynę na Ps5 i żadnych problemów z prowokacją nie uświadczyłem
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...