Skocz do zawartości
krzysiak

Problem z morelami

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym tygodniu kupiłem MSI B450 gaming plus z morelków do kompa znajomego, w międzyczasie okazało się że mobas mi jednak nie jest potrzebny, więc po odbiorze paczki wyjąłem z niej tylko proca, samą paczkę zakleiłem, zgłosiłem zwrot 14 dniowy, nakleiłem etykietę rma i odesłałem. Dziś po tygodniu od wysyłkli dostaję maila iż pomniejszają wartość o 99% bo niby uszkodzona. Spotkał się ktoś z takimi praktykami z ich strony? 

 

Ogólnie chęć oddania płyty wyraziłem zanim ją wysłali, ale nie dało się już cofnąć tego...dostałem odpowiedź żeby nie odbierać paczki, lub wyciągnąć to co potrzebuję a płytę odesłać.

  • Thanks 1
  • Confused 1
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomniejszenie wartości o 99%? :E O 1-2% to spoko i do przeżycia ale tyle?

Jak jesteś pewien, że nie zerwałeś jakiś folijek to nie mogą pomniejszyć wcale i bym się odwołał od tej decyzji. Napisz, że po odebraniu paczki tylko ją otwarłeś.

Cytat

Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru. W tej sytuacji, jeżeli konsument będzie chciał odstąpić od umowy, może ponieść odpowiedzialność za pogorszenie stanu zwracanej rzeczy.

Generalnie mają takie prawo ale do tej pory raczej nikt nie ciął tak w ciula, to nawet net-s nie robił takich wałków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle pudełka z płytą nie wyciągnąłem nawet z kartonu w którym przyszła z procem, wyjąłem CPU, w jego miejsce dorzuciłem wypełniacz  i tego samego dnia pojechała. Także nie ma szans żebym cokolwiek oderwał etc bo mobasa nawet w rękach nie miałem.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Napisałeś niejednoznacznie, myślałem, że proca wyciągnąłeś z płyty.

Więc napisz, że karton nawet nie był otwierany z płytą więc jest pełnowartościowa i nie zgadzasz się na potrącenie ceny, bo nawet jej nie używałeś.

Tym bardziej, że sami ci tak odpisali byś zrobił.

Edytowane przez blabla123
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do nich. Weryfikują sprawę ponownie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te morele są poebane...stwierdzili że w takim razie kurier podczas zwrotu uszkodził paczkę i mam się z inpostem teraz kłócić, oni oczywiście żadnego protokołu szkody nie mają...

 

Akurat gdy wyjmowałem z paczki proca spojrzałem na pudełko płyty i było bez uszkodzeń. To co oni mi przysłali wygląda jakby ktoś tę płytę wyjął z paczki, pograł nią w nogę i im odesłał, więc albo dostałem foty nie tego co odesłałem, albo uszkodził kurier i nie spisali z nim protokołu, albo sami uszkodzili.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale skoro przyjęli bez spisania protokołu to dla nich paczka była ok :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No według nich to mój problem.

 

Specjalnie zamówiłem, za 10 minut prosiłem o nie wysyłanie ale było za późno, więc odebrałem, później pograłem w nogę płytą, spakowałem i odesłałem :E Tak wygląda ich narracja obecnie :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko jak dla mnie to oni są nadawcą więc to co się dzieje z paczką to ich problem.

Ty zrobiłeś zwrot na ich etykiecie, oni przyjęli paczkę bez problemów. Jeśli mają pretensje do tego co jest w środku to niech się skontaktują z przewoźnikiem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wstyd dla sklepu. Przyjmują zmieloną paczkę potwierdzając ,że jest okej i winę zwalają na kupującego. Beknąć powinien odbierający paczkę lub kurier. Wrzucić to na wykop i zrobić opinię. 

Edytowane przez Iri
  • Like 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, krzysiak napisał:

No według nich to mój problem.

xD Przyjęli  paczkę od kuriera bez żadnych zastrzeżeń to ich problem 

Na moje to ta płyta pochodziła ze zwrotu i ktoś kto ją wysyłał potem do Ciebie nawet jej nie sprawdził xD

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt że z paczką, a konkretnie pudełkiem płyty coś się stało, bo akurat zwróciłem na nie uwagę gdy u mnie było i nie miało żadnych uszkodzeń (jak wyglądała płyta nie mam pojęcia, bo nawet tego pudełka nie wyciągnąłem z opakowania zbiorczego). To które się załapało na fotach od nich było mocno pogniecione.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nauczka na przyszłość - nie odbierać paczki wcale ;) i niech sami się martwią co się podziało 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, krzysiak napisał:

pomniejszają wartość o 99% bo niby uszkodzona.

Grubo. Przypomina mi się serwis ASUS do którego sprzęt wysyłali z GamersNexus. Nie spotkałem się z tym (jeszcze) u moreli. Dawniej miałem inne z nimi problemy, ale ostatnio się poprawili, także jestem zdziwiony, ze znowu idą złą ścieżką.

1 godzinę temu, krzysiak napisał:

uszkodził paczkę i mam się z inpostem teraz kłócić, oni oczywiście żadnego protokołu szkody nie mają...

No to ich wina, skoro przyjęli uszkodzona paczkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nauczka na przyszłość w MORELE SIĘ NIE KUPUJE  !  czy  ze ci brakuje  rozrywki i emocji w życiu .

Druga sprawa to   jak już  chciałeś /miałes wyjąć z paczki to co ci potrzebne  a reszta do zwrotu to trzeba buło zrobić te 2-3  foty   tego co zwracasz i w jakim stanie  ... ale to już musztarda po obiedzie .

Po trzecie    nadawcą paczki jest morele nie TY  więc jakie kolwiek roszczenia co  do   uszkodzeń to Morele załatwia nie TY .

Po czwarte   jak   odebrali paczkę od kuriera i  było wszystko ok  to  teraz ich problem

Po piąte  szukają jelenia i frajera  co im pokryje  koszta .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy...zrobili teraz (dziś o 12:29) protokół szkody na szybko w systemie inpostu i mi go przysłali "walcz se z nimi boś nadawca, my mamy wyebane"...

  • Sad 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, krzysiak napisał:

wygląda jakby ktoś tę płytę wyjął z paczki, pograł nią w nogę i im odesłał

Był taki serial, pocztowcy na pewno oglądali w 100%.

3 godziny temu, krzysiak napisał:

odebrałem, później pograłem w nogę płytą, spakowałem i odesłałem

No czyli się przyznajesz 😁

2 godziny temu, blabla123 napisał:

Mimo wszystko jak dla mnie to oni są nadawcą

On jest nadawcą, a tu wykładnia UOKIK: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/ - on odpowiada za przesyłkę w drugą stronę (a zapewne oni muszą to reklamować w firmie kurierskiej - głupi pomysł).

To, że odebrali z potwierdzeniem OK o niczym nie świadczy, choć zwykle zamyka szansę na odszkodowanie. Jednak jakim cudem takie uszkodzenia? Ciężko je zrobić by nie uszkodzić opakowania (samo rzucenie nie wystarczy, no chyba że było źle zapakowane i coś ciężkiego w środku zmiażdżyło płytę, tu można wyszukać genialne zapakowanie PSP przez Henryka Nowaka), a to nie pozwala potwierdzić OK przy odbiorze. W każdym razie na 99% wina firmy kurierskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A etykieta jest ich. Sami wygnerowali ze swoimi danymi jako nadawca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do inpostu, poinformowali mnie, że to Morele mają występować z reklamacją, gdyż paczka jest już ich własnością...bo ją przede wszystkim odebrali (tym bardziej, że to oni wygenerowali etykietę a nie ja). 

 

Ciekawe co na to Morelki odpiszą :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i prawidłowo to Morele wygenerowało etykietę po odbiór paczki od Ciebie + podpisali papiery,że przesyłka jest ok..

:D

@krzysiak

Cytat

Ciekawe co na to Morelki odpiszą :E

Hmm "Ten inpost to kłamie  - wichrzyciele!!! Panie Krzysiak oddawaj Pan kasę! ALE JUŻ!!

xD

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Zhao napisał:

Hmm "Ten inpost to kłamie  - wichrzyciele!!! Panie Krzysiak oddawaj Pan kasę! ALE JUŻ!!

xD

Tylko, że to oni już tę kasę mają u siebie i w tym sęk. Nie oddamy 99% pańskiej kasy i co nam pan zrobi?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znając życie pewnie tak się skończy. Dobrze tyle choć, że na zero na tym wyjdę...bo pójdzie to co zarobiłem na tym kompie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, 209458 napisał:

Tylko, że to oni już tę kasę mają u siebie i w tym sęk. Nie oddamy 99% pańskiej kasy i co nam pan zrobi?

Racja - mój błąd można to podpiąć pod  kradzież w takim  układzie.... :D

@krzysiak

Nie daj się - Podpisali papiery na własne ryzyko

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, raiders napisał:

Nauczka na przyszłość w MORELE SIĘ NIE KUPUJE  !  czy  ze ci brakuje  rozrywki i emocji w życiu .

Wracając do tego...wiem że tam się nie kupuje. Przerabiałem z nimi z 12 lat temu odbiór osobisty mobo pod intela...kolega z którym tam byłem otwarł pudełko, otwarł zapinkę i stwierdził pokrzywione piny, usłyszał że on je pogiął właśnie otwierając to  i nie ma zwrotu (na szczęście dało się je wyprostować i mobo działało) :E Przez lata brałem od nich bzdety żeby się nie nadziać...nie wiem co mnie teraz podkusiło, ale wiem że bez względu jak się skończy sprawa wolę dopłacić gdzieś indziej (sponsorowi Rakowa Częstochowa przykładowo :E ) niż kupić tam cokolwiek.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Faktycznie nie fajna sytuacja, kupowałem kiedyś u nich sporo i nie było problemów. Miesiąc temu kupiłem obecną grafę, na szczęscie się trafiła dobra sztuka i dodatkowo zakup był przez Allegro.

Edytowane przez ShaDow_Pro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...