Skocz do zawartości
Agnes

Wszystkiego najlepszego! (uwaga, wątek z małą ilością sensu)

Rekomendowane odpowiedzi

10.01.2020 -> W Pugu stuknęło 152500 kilometrów;

Siakieś ~6 tys km z nami od 4go września br;

 

851418545881416d.jpg

 

Za to Kropek dzielnie nabija kilometry ze 172KM i póki co wszystko ok :E

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

63787508a85cb9fd.jpg

 

Równe 4 lata i miesiąc GP z nami;

Od zakupu 61100 km z nami, siakieś ~5500km po ogarnięciu i programie @172KM;

~5500 km i za bagnetem poszło jakieś ~200-300ml oleju - nie jest źle;

 

(Żółty wykrzyknik to błąd świateł mijania vel ledy z tyłu zamiast serii i się gubi bc);

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Miałbym traumę, gdybym przesiadając się z Ducato do prywatnego widział dalej niemal identyczne zegary i kompa, jedyny plus to, że są czytelne :E

 

Po programie bardzo gubi trakcje ? Robiłeś coś z zawiasem - fedry, amorki, stabilizator, rozpórki aby ogarnąć tą moc w takim wypierdku ?

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto ma:

- sprężyny H&R i amortyzatory przód Kayaby (zwykłe Excel-G), a tylne amortyzatory... możliwe że jeszcze fabryczne (my nie ruszaliśmy);

- fabryczne hamulce (przód tarcza wentylowana 284mm, tył lita 264mm) po przeglądzie, wymianie zacisku lewy tył, prawy 3x reanimowany, siakiś przewód elastyczny hamulcowy tył itd, zalane zwykłym DOT'em 4;

- za naszej kadencji przez te 61tys robione jeszcze: łączniki stabilizatora przód (36tys km temu), końcówki drążków kierowniczych (10.2019 te 5-6tys km temu) i wtedy też pełna zbieżność;

- reszta zawieszenia i układu kierowniczego możliwe że również fabryczna (brak historii serwisowej w DE) łącznie z tylną belką (tuleje);

 

A z racji że sama turbina za wiele nie przetłoczy (seria z Bravy 150KM), program zrobiony tak zeby do 2200-2400 rpm za wiele się nie działo to przy normalnej jeździe auto jest w pełni sterowalne;

Jeśli jednak 1-2 bieg damy w opór to... trakcja się mocno gubi ale auto wciąż dąży do podążania przed siebie, nie w bok; Natomiast jest to kwestia opon, bo jak odebraliśmy auto w październiku tak uznałem że przecież jeszcze sezon na 3-letnich zimówkach 185/65/r15 obleci :E Na lato wpadają szersze 215/45/r17 (jeździł na 205/45/r17);

 

Tak czy siak autem na co dzień jeździ się mega spokojnie, dwa prędzej czy później chce jeszcze wymienić w GP dwumasę (fabryczna) i poduszki silnika (wibracje + ww. przeguby);

Auto działało też by sprawniej ale jest ograniczone wydechem o seryjnej średnicy rur (dwa cale) z dość sporym środkowym plus końcowy jak i katalizatorem (luźniejszy wydech i bezpiecznie 10-12KM więcej);

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile ma na liczniku nie istotne. Byle, żeby był niezawodny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci ten Check? :P

Edytowane przez seeba03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pyknęło 60kkm zrobione od zakupu

269kqjvx.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Punto od 6 marca dobił kolejny tysiąc kilometrów -> 181000 km;

 

byłoby więcej ale praktycznie 50/50 jeździ z pugiem 206;

Samo 206 w ostatnie pół roku zrobiło natomiast więcej kilometrów niż przez cały 2018 i 2019 do września :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba trza sprzedać bo kto to potem kupi :lol2:

 

HQixjWN.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b7403dc16c30ec40.jpg

 

Inspekcja przestała gasnąć, choć po odpaleniu sugeruje jeszcze 16700 km do wymiany oleju (że niby co 25 tys km);

Póki co najlepszy 'gruzełek' jaki się kupił :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wcześniejszego automobilu

 

A teraz życzenia dla wszystkich naszych 4 kółek :) Ciekawe kiedy w BMW mi wyskoczy coś fajnego ;D

post-296951-15930865143787_thumb.jpg

Edytowane przez panzar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VQ35DE w renówce, bez remontu. Cud, normalnie cud 8:E

290000km-2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

290k w 3.5 V6 co nie ma pińciuset koni to całkiem normalny wynik  ja wiem że to renault, ale to jest też stara szkoła inżynierii, oraz... Tam jest silnik nissana ? w z350 na fabrycznych bebechach robią po 500-600 kuni i wytrzymuje to więcej niż dwa starty spod świateł. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jakby to było 1:1 co robił nissan - to OK. Ale to nie jest nissan. To jest francuski pomysł na ten silnik ? 

Przykład? Mała miska olejowa. Filtr oleju - do 2cm mniejsza wysokość. A sam olej? Do 2005r wymiana co 30kkm, filtr oleju co 60kkm. Mój, po 2005 już co 20kkm ( przedlifty serwisowane w ASO, potrafiły nie dojeżdżać do 150kkm na motorze i znam osobiście takie auto z salonu w PL). Brak dodatkowych chłodnic (tu można się zastanawiać czy skrzynia chłodziła czy grzała silnik, bo 110*C dla niej to norma). Chociaż w polifcie zmieniono nastawy wentylatorów na dużo agresywniejsze.m Polift miał też zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia - no pomyślmy dlaczego ?

Ogólnie - no nie porównywałbym :P Renault wie, że wtopiło i po 2005 roku było trochę ratowania sytuacji. Ale z tego co wiem z dość dobrego warsztatu - no dalej im to nie wyszło 8:E

Edytowane przez DamianH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maxima czy Infinity 35 miały podobne "bajery" no na czymś muszą zarabiać 8:E ale jak znasz księgowe problemy silników czy samochodów, to da się tym jeździć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupujesz nowe, to możesz śmiało jeździć w ciemno - zresztą, sam jakbym kupił teraz nowe auto, to miał bym wywalone na serwis, nawet jakby nie przewidziano wymiany oleju, także się nie dziwię ;)  Ale jak bierzesz coś co holibka wie jak było serwisowane, to taka randka w ciemno.
Wykończę mieszkanie, biorę się za silnik. Na coś wygodniejszego to mnie długo nie będzie stać 8:E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oj tam panie, kwestia podejścia. Te 444444 to z skody 1.9 tdi :) kupiona dawno temu i poszła już do żyda. Ani razu mnie nie zawiodła przez dwa lata. Zmieniłem ją bo dawała zero komfortu, chociaż jak naprawiłem jej zawieszenie to jechała pewnie i prosto ;) A i dodam że było to 90 kunia @ 140 kunia ;D też bóg wie kiedy zmienione i ile to wycierpiało, zresztą ja skody też nie oszczędzałem :D

Edytowane przez panzar01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, DamianH napisał:

Jakby to było 1:1 co robił nissan - to OK. Ale to nie jest nissan. To jest francuski pomysł na ten silnik ? 

Przykład? Mała miska olejowa. Filtr oleju - do 2cm mniejsza wysokość. A sam olej? Do 2005r wymiana co 30kkm, filtr oleju co 60kkm. Mój, po 2005 już co 20kkm ( przedlifty serwisowane w ASO, potrafiły nie dojeżdżać do 150kkm na motorze i znam osobiście takie auto z salonu w PL). Brak dodatkowych chłodnic (tu można się zastanawiać czy skrzynia chłodziła czy grzała silnik, bo 110*C dla niej to norma). Chociaż w polifcie zmieniono nastawy wentylatorów na dużo agresywniejsze.m Polift miał też zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia - no pomyślmy dlaczego ?

Ogólnie - no nie porównywałbym :P Renault wie, że wtopiło i po 2005 roku było trochę ratowania sytuacji. Ale z tego co wiem z dość dobrego warsztatu - no dalej im to nie wyszło 8:E

Ile oleju wchodzi u Ciebie? Z tego co pamiętam, to do 350z wchodzi 4 albo 4,5l dla tego montują podkładki pod miskę, przerabiają smok, zakładają większe filtry żeby powiększyć pojemność układu smarowania. Chłodnicy oleju też chyba fabrycznie nie miały, a ASO lało 5W-30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Klima napisał:

Ile oleju wchodzi u Ciebie? Z tego co pamiętam, to do 350z wchodzi 4 albo 4,5l dla tego montują podkładki pod miskę, przerabiają smok, zakładają większe filtry żeby powiększyć pojemność układu smarowania. Chłodnicy oleju też chyba fabrycznie nie miały, a ASO lało 5W-30.

Z350 chyba miały fabrycznie chłodnicę oleju, zresztą ten sam problem ma nawet GTR :E że fabryka poleca za rzadkie oleje. Ludzie tam leją 5W-50 i robią częstsze interwały wymiany i jest git. Rodzina silników ta sama. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima, ja wlewam 5l i też mam większy filtr oleju niż fabryka. I też czasami robię wielkie oczy na to co się odiwania w tym całym francuskim pakiecie. 

Bo tak szczerze - przed wejściem w ten motorek, jak nie znałem środowiska to byłem kozak - no bo jak to tak, bajki, przygody, urban legeng. Teraz wiem, że trzeba było brać 2.0T 170KM 8:E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, DamianH napisał:

Klima, ja wlewam 5l i też mam większy filtr oleju niż fabryka. I też czasami robię wielkie oczy na to co się odiwania w tym całym francuskim pakiecie. 

Bo tak szczerze - przed wejściem w ten motorek, jak nie znałem środowiska to byłem kozak - no bo jak to tak, bajki, przygody, urban legeng. Teraz wiem, że trzeba było brać 2.0T 170KM 8:E 

Nie narzekaj :P u mnie w m57 zalecają co 30k wymianę. Nikt o zdrowych zmysłach tego nie robił, bo silnik w stanie ideolo a ma już 322k przerobione. Po za tym w reichu nie jeździ się wolno po autostradach. 2500 obrotów na minutę lub więcej to już sporawo dla diesla. Masz spory, niewysilony silnik który będzie Ci służył. Te 2.0 t już byś zmielił z jeden raz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...