Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
Cytat

"Po przeprowadzonym postępowaniu, w tym kontroli w trybie tajemniczego klienta, prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje, w których nałożył na Autocentrum AAA Auto łącznie ponad 72 mln zł kary" — podano.

 

link

8:E

Edytowane przez DannyKay
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy urząd w Polsce!!!

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz 5 lat bujania się po sądach i okaże się ile tak na prawdę zabulą. To samo z dahua i resztą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę naprawić te odbarwienia na desce rozdzielczej?

m36wV5a.jpeg

i5AVwFq.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest brudne? Spróbuj APC 1:10, wytrzeć, a potem wilgotną ścierką przetrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 godzin temu, lesiu155 napisał:

A to nie jest brudne? Spróbuj APC 1:10, wytrzeć, a potem wilgotną ścierką przetrzeć.

No nie bo to jest efekt po lekkim przetarciu benzyną ekstrakcyjną... 

K2 Omega chyba nada się?

Edytowane przez Crew 900

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma zamiar brać meble kuchenne w IKEA - to polecam się sprężać: pomijając fakt rabatów do 20% na część asortymentu, to od marca ceny montażu mają iść prawie 100% w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.01.2024 o 22:37, Crew 900 napisał:

No nie bo to jest efekt po lekkim przetarciu benzyną ekstrakcyjną... 

K2 Omega chyba nada się?

Cokolwiek ;) Jak masz kupować specjalnie to i to się nada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak degradacja baterii? W ile lat wykręciłeś taki przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacja - często korzystałem ze sklepu Moto-Net, wygląda na to, że zlikwidowany, strona nie działa, na allegro nic nie jest wystawione. A ja się bujam już kwartał z reklamacją tarcz u nich i cisza... Ani mejla, ani telefonu, dobrze, że przez Allegro zamawiałem to juz dyskusję otworzyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, lesiu155 napisał:

Informacja - często korzystałem ze sklepu Moto-Net, wygląda na to, że zlikwidowany, strona nie działa, na allegro nic nie jest wystawione. A ja się bujam już kwartał z reklamacją tarcz u nich i cisza... Ani mejla, ani telefonu, dobrze, że przez Allegro zamawiałem to juz dyskusję otworzyłem.

Też często od nich coś brałem przez allegro. 

Ja od kiedy jest Smart to w zasadzie nie kupuje poza allegro. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Gang napisał:

Ja od kiedy jest Smart to w zasadzie nie kupuje poza allegro. 

+1

Na tyle wysoko postawili poprzeczkę z dostawami tego samego lub kolejnego dnia, że czasami wolę nawet zapłacić więcej przez Allegro, niż czekać na realizację zamówienia do 3 dni + wysyłka :) 

Plus dla mnie bardzo istotna sprawa - historia zakupów i łatwa reklamacja, bez trzymania paragonów żeby czasem nie wyblakły :) 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że Renata czeka na naprawę, na ferie pojechaliśmy Madzią 6 kombi 2.0 Skyactive w 6b automacie. Zrobione nieco ponad 1200km - po tym przebiegu wnioski (w porównaniu do starej Renaty):

Po pierwsze wygląd: w białym wygląda obłędnie - lepiej od tego typowo mazdowskiego bordo.

Dwa: wnętrze. Wykonanie też bez zarzutu - skórzana decha i boczki, spasowanie 5 klas nad Renatą, mięciutko, nic nie skrzypi. ALE mimo, że auto wydaje się bardzo długie, to w środku sporo mniej miejsca: po ustawieniu fotela kierowcy z przodu pode mnie to z tyłu ładnych kilka cm mniej na nogi pasażera. Ponadto przy typowym dla Mazdy "bunkrowym" zabudowaniu wnętrza (szyba boczna zaczyna się prawie na wysokości obojczyka - zapewnia to widoczność do przodu jak w czołgu: widać tylko grzbiet maski, totalnie brak zorientowanie gdzie kończy się przód auta. Żeby było śmieszniej, mimo czujników cofania z przodu nie ma możliwości wymuszenia ich pracy przy jeździe do przodu. W sytuacji, gdy trzeba dojechać na cm pozostaje włączanie wstecznego - wtedy pokaże krechy z czujników, dojechanie do przodu i znowu powtórzenie z wstecznym - aż do skutku.

Ciąg dalszy wnętrza: fotele: na początku wydają się wygodniejsze od Renaty, niestety po dwóch godzinach jazdy najzwyczajniej boli tyłek, podczas gdy z Renaty po 10-12h , mimo, że kubły są sporo twardsze i odnosi się wrażenie mniejszej wygody, wysiada się bez żadnego bólu d..y. Tylna kanapa również "zwykła", podczas gdy w L wyprofilowane podobnie do foteli przednich. Do kompletu badziewne uchwyty do zamykania klapy tył: jakoś tak dziwnie wyprofilowane, że trzeba mocno piznąć klapą, aby się zamknęła. Podłokietnik króciutki, cofnięty mocno do tyłu - zupełnie od czapy (zapewne po to aby zmieściły się uchwyty na kubki). Kierownica - ładna, ale obręcz sporo cieńsza niż w laweciarze, pokryta "śliską" skórą": sporo to mniej przyjemne w dotyku od francuza (tam bardziej "mięsista" skóra)..

Trzy multimedia: fajnie grające audio. Po BT obsługa Deezera z kierownicy, jest ok. Do momentu, gdy zechcemy skorzystać z Android auto: śmiga tylko po kablu - po połączeniu brak możliwości odtwarzania dźwięku audio po BT (zarówno z fona wpiętego po kablu, jak i innych połączonych dotychczas BT) - muzykę możemy posłać wtedy tylko po USB - a to jest tragicznej jakości.

Cztery: asystenci: martwego pola, utrzymania pasa ruchu i aktywny tempomat działają super. Ale dodatki: mimo hands free do zamknięcia i otwarcia samochodu trzeba nacisnąć przyciski na pilocie, ręczny elektryczny podobnie z przycisku - francuzi zrobili to lepiej

Pięć: zawieszenie i układ kierowniczy: jest dosyć twardo, ale bardzo fajnie trzyma w zakrętach. Jak dla mnie na plus.

Sześć: skrzynia: przyjemna - wystarczająco szybka a jednocześnie nie szarpiąca.

Silnik i spalanie na koniec: na mieście (Trójmiasto - więc sporo korków, ale też sporo odcinków, gdzie da się jechać szybko bez hamowania) - nieco poniżej 10l/100 (z ponad 200km), więc ok (Renata po mieście nie potrafi poniżej 10 :-) ). Poza zabudowanym: o spalaniu nie napiszę, bo zrobiłem tylko kilkadziesiąt km śpiesząc się, ale silnik wystarczający. I na koniec autostrada - "do" pojechaliśmy "na spokojnie" (uprawiając wręcz ecodriving) : trzymając okolice 120km/h spalanie 7,5/100, więc całkiem ładnie (w Renacie przy takiej jeździe okolice 9 l LPG na 100). Z powrotem standardowo nam się śpieszy - i tutaj wychodzą wszystkie wady wolnossącej benzyny o względnie małej pojemności: sporo odcinków pod górkę, silny wiatr i próba utrzymania okolic 140km/h - próba bo patrząc na spalanie (żeby nie wytracić prędkości trzeba wcisnąć, auto redukowało i chwilowe w okolice 15) większość trasy przejechałem praktycznie poniżej 130km/h a i tak dobiłem prawie pod 10l/100. Renatą, gdy mi się śpieszy to tą samą trasę robię z prędkościami 140-160km/h i mieści mi się w 12 litrach LPG, bez żadnego szczypania się z pedałem gazu (duża w tym zasługa skrzyni biegów - po zakupie zestrojono mi pod autostradę). A i silnik na zimno, przez kilkanaście pierwszych sekund pracy brzmi jak jakaś kosiarka.

Na koniec głośność - to wszystko co piszą w testach to prawda - samochód jest słabo wyciszony, od 120 jest głośno w środku.

Więc mieszane uczucia: z jednej strony piękna sylwetka, fajnie się prowadzi, z drugiej jest parę wad. Gdyby zamiast 2.0 pod maską było 2.5 (da się toto zagazować?*) lub diesel 2.2 to zapewne przymknąłbym oko na wyciszenie (na fotele już gorzej). Ogólnie wychodzi, że stara franca poskrzypująca plastikami,do przemieszczania się na duże odległości bardziej się sprawdza: jest szybciej, taniej i wygodniej :-)

*Takie 10/100 przy "szczypaniu" się to przy dzisiejszych cenach  65zł/100km, podczas gdy 12l LPG/100 to jakieś 35zł (i to licząc na max, bo w niedzielę tankowałem na Amicu po 2,7).

 

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mi chodzi po głowie BMW 5 F11

Edytowane przez DannyKay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

F11 bardzo mi się podobają, ale kojarzą mi się tylko ze znajomym, któremu w trzy,czteroletnim zaczęła głupieć skrzynia. Próbował sam rozwiązać problem (ma warsztat) i gdy nie mógł namierzyć przyczyny, dał do warsztatu specjalizującego się w BMW. Po kilku tygodniach grzebania (między innymi podmianka sterownika skrzyni) okazało się, że winny jest sterownik silnika: 14 000 za część - po rabatach :-)

F10/F11 już mają sporo latek i tam trafienie na minę jest łatwe a jednocześnie bardzo bolesne finansowo (jak to w marce premium).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest. Trochę wysokie ryzyko, a coś czuję, że drugiego takiego auta jak Passat się trafił, to już nie uda się kupić. Chyba, że w salonie. Ale i tam można się naciąć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupować używane współczesne premium, to trzeba albo być bogatym, albo mieć dużo szczęścia. A w sumie to jedno i drugie :E Już chyba taniej i pewniej wziąć nowe w leasing :E

Co do Mazdy, uwielbiam sprzęgło w manualu. Do tego auta wsiadasz i masz wrażenie, że już znasz to auto. Co do takich mankamentów jak chociażby elektryczny ręczny zaciągany manualnie, to rzecz typowa dla japończyków. U mnie na szczęście zaciąga się automatycznie. Przy maździe 6 wielu może przeszkadzać niski przedni zderzak. Nie trzeba się starać, żeby go uszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Btw TEMU

Przy 120zl jest 80 rabatu 😜

Zamówiłem sobie koszulki i spodenki na rower z polecanych na jakieś tam grupie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.01.2024 o 09:09, RimciRimci napisał:

Jak degradacja baterii? W ile lat wykręciłeś taki przebieg?

Przy przebiegu 100k km  to ta Tesla ma degradację baterii minimum  8% maksimum  14%  to jest taka średnia z bazy Tesli .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 30.01.2024 o 09:09, RimciRimci napisał:

Jak degradacja baterii? W ile lat wykręciłeś taki przebieg?

Kupilem uzywana jakos pod koniec kwietnia 2021 z przebiegiem 28000km

Po kupnie pokazywala przebieg 489-493km, teraz 481-483km (z tym ze poczatkowo mialem inną konfiguracje kół - mozna wybrac w aucie typ kół i zasieg sie mimimalnie zwieksza/zmniejsza w zaleznosci od rodzaju) ale juz nie pamietam, do tego ten przebieg w km mogl sie tez zmienic przez jakies aktualizacje ale dokladnie to nie wiem, ja tam jezdze i sie nie przejmuje tym bo ogolnie nie zauwazam spadku zasiegu - zaczalem tez jezdzic na procentach a nie kilometrach, mimo ze wydawalo sie to dla mnie dziwne poczatkowo.

PS
Co do żuzycia
Ostatnio zrobilem test ładowania 0-100% - na podliczniku wzielo mi niecale 75kWh (jeszcze musze zrobic test 20-80 czy 30-70) wtedy jeszcze bede wiedział dokladniej. No i teraz jadąc gdzies i wracajac np na 50% wiem ze z domu zuzyje te 37,5kWh mimo ze auto bedzie pokazywac np 28-30kWh - i rozumiem ze w czasie grzania na postoju te kWh nie są wliczane, z tym ze robilem trasy bez zatrzymania 200-300km i wyniki sie bardzo rozniły, szczegolnie w zimie, i szczegolnie na krotkich trasach gdzie do sklepu mam w dwie strony 25km a schodzilo czesto 15-20% baterii czyli zasieg 150-180km (gdzie przy -20*C w trasie zrobilem na miekko 280km i zostalo jeszcze 10%)

9 godzin temu, Bemx2k napisał:

Przy przebiegu 100k km  to ta Tesla ma degradację baterii minimum  8% maksimum  14%  to jest taka średnia z bazy Tesli .

jakbym mial zgadywac to u mnie bedzie dolna granica bo bardzo mało ładuje sie na szybkich ładowarkach

99% mam małymi mocami (90-95% dom, reszta praktycznie lidle/kauflandy 20kW) - ogolnie do 50kW mozna uznac ze to nie niszczy baterii


ponizej 1% to wlasnie szybkie ładowania i mniej wiecej pamietam wiekszosc z nich:


supercharger 125kW - radom - 4-6 razy ładowalem z tym 2 razy dlugo a reszta to było dobicie po 15-20kWh przez 10min i jazda dalej
superchager 125kW - katowice - raz chyba 40-90%
supercharger 250kW - krakow dwa razy - raz byłem 5min doslownie, drugi raz na zimnej baterii (max 70-80kW) i tez dobijalem bardzo malo -15kWh chyba
eko-en 150kW - 3x po 10-12kWh dobijalem
ionity 250kW - tutaj ze 3-4 razy ladowalem prakrtycznie od 2-4% az do 90% (free było :E ) 


na podstawie tego moglbym spokojnie oszacowac ile szybkich kWh mi weszlo do baterii ale tak z grubsza jakis ułamek procenta (wczesniej przyleciala z usa u musialbym zobaczyc na screeny ale z tego co pamietam to 20% bylo na DC tylko czyli SuC)

 

Edytowane przez duniek
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.02.2024 o 23:02, bergercs napisał:

 

Miałem Mazdę 6 2018r. Teraz mam cx-30 i większość rzeczy została poprawiona i jeździ się o wiele lepiej.Bylem zaskoczony na jeździe próbnej że jast aż taka różnica.Jest też całkiem nowy system mazda connect który jest znacznie szybszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2024 o 17:01, marko125-91 napisał:

Kupować używane współczesne premium, to trzeba albo być bogatym, albo mieć dużo szczęścia. A w sumie to jedno i drugie :E Już chyba taniej i pewniej wziąć nowe w leasing :E

O już też nie certol, że 10 letnie auto ma się zaraz całe rozsypać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ja błędnego napisałem? Kupujesz używane auto (przy okazji 10lat to nie tak mało) za kupę siana i musisz liczyć się, że możesz dołożyć kolejną kupę siana... Albo mieć szczęście 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozglądam się z drugim autem dla zony do miasta. Nie mam nic na oku ale tak się składa że sąsiad będzie sprzedawać BMW 2 216d Active Tourer, 2015r., automat. Przebieg symboliczny 80k km. Od nowości w jego rękach, salon PL, serwis ASO. Wyposażenie takie sobie ale wystarczy. O cenie nie rozmawialiśmy jeszcze ale da się fajnie negocjować (znam go dobrze, ugodowy człowiek). 

 

Warto o nim myśleć? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...