Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 30.10.2020 uwzględniając wszystkie działy

  1. 15 punktów
    Jak w tytule - kilka słów na temat karty Gigabyte GeForce RTX 3080 Aorus Master. Karta robi bardzo dobre pierwsze wrażenie, jest prawdziwym behemotem, duża i ciężka. Nie ma co pisać o wyglądzie, na to przyjdzie czas pod koniec, teraz czas przejść do testów! Aktualizacja dot. profili UV: Ostatecznie zostają stabilne: 0,925V @1995MHz <- to głównie do gier, gdzie nie jest wykorzystywany PL w 100% np. AC Valhalla czy HZD. 0,875V @1920MHz 0,825V @1860MHz <- tego profilu używam w najbardziej wymagających grach, karta cicha, pobiera mało prądu, a różnica w wydajności w porównaniu do najwyższego profilu ok ~3-4% W każdym profilu pamięci +500 (idą max na +1000 bez utraty wydajności, ale między +500 i +1000 różnica jest pomijalna). 3dmark: Karta stock bios OC: link GPU: 17 948pkt Karta +100 rdzeń +900 pamięci: link GPU: 18 529pkt Karta z UV 0,95V OC 2100MHz +600 pamięci: link GPU: 18 581pkt Karta z UV 0,875V 1920MHz +500 pamięci: link GPU: 18 138pkt Karta z UV 0,825V 1845MHz +500 pamięci: link GPU: 17 468pkt Mała notka co do taktowań przy UV - po testach stabilności musiałem lekko je obniżyć - takie więc będą pojawiały się w testach z gier. Aktualizacja dot. profili UV; poniżej znajdują się wyżej wymienione, zaktualizowane profile z których korzystam w grach: Karta z UV 0,925V OC 1995MHz link +500 pamięci: GPU: 18 492pkt Karta z UV 0,875V 1920MHz link +500 pamięci: GPU: 17 991pkt Karta z UV 0,825V 1860MHz link +500 pamięci: GPU: 17 559pkt Wszystkie testy wykonane w rozdzielczości 2560x1440p Control, Ustawienia najwyższe, RT ON, DLSS OFF. Karta stock bios OC trzyma 1905MHz, pobór prądu 350W, ilość klatek na sekundę: 67fps Karta z UV OC 0,925V 1980MHz - trzyma realnie 1995MHz; na pamięciach +700, pobór prądu 350W, ilość klatek na sekundę: 69fps Karta z UV 0,875V 1920MHz - trzyma realnie 1920MHz; na pamięciach +400, pobór prądu 300W, ilość klatek na sekundę: 68fps Karta z UV 0,825V 1830MHz - trzyma realnie 1830MHz; na pamięciach +500, pobór prądu 270W, ilość klatek na sekundę: 66fps Shadow of The Tomb Rider, ustawienia najwyższe, RT ON, DLSS OFF. Ze względu na przewagę profilu UV OC nad stock, więcej go nie testowałem. Karta z UV OC 0,925V 1980MHz - trzyma realnie 1995MHz; na pamięciach +700, pobór prądu 350W, ilość klatek na sekundę: 94fps Karta z UV 0,875V 1920MHz - trzyma realnie 1935MHz; na pamięciach +400, pobór prądu 270W, ilość klatek na sekundę: 92fps Karta z UV 0,825V 1830MHz - trzyma realnie 1845MHz; na pamięciach +500, pobór prądu 234,5W, ilość klatek na sekundę: 90fps Assasin's Creed Valhalla, ustawienia zoptymalizowane pod wygląd i wydajność. Karta z UV OC 0,925V 1980MHz - trzyma realnie 2010MHz; na pamięciach +700, pobór prądu 190W, ilość klatek na sekundę: 88fps Karta z UV 0,875V 1920MHz - trzyma realnie 1935MHz; na pamięciach +400, pobór prądu 175W, ilość klatek na sekundę: 86fps Karta z UV 0,825V 1830MHz - trzyma realnie 1845MHz; na pamięciach +500, pobór prądu 150,5W, ilość klatek na sekundę: 83fps Tutaj mała uwaga - W nowym Assasynie karta jest obciążona w około 95% podczas benchmarku, ale jej pobór prądu jest bardzo niski. Może ktoś zna przyczynę takiego stanu rzeczy? Kultura pracy: Obudowa Phanteks P600S - 2x140mm&1x120mm front; 1x140mm tył; AiO Liquid Freezer 280mm top. Wentylatory obudowy ~750rpm, Aio ~ 820rpm. Kultura pracy po wyjęciu z pudełka jest niezła, w porównaniu do poprzedniej karty, którą się niestety rozczarowałem i musiała pójść na zwrot (Gainward Phantom 3080), nie ma porównania kompletnie. Karta kręci się w furmarku na domyślnych ustawieniach do 2050rpm na 2 wentylatorach zewnętrznych i 1700 na wentylatorze wewnętrznym - generalnie za wszelką cenę stara się utrzymać temperaturę 65 stopni Celsjusza i cóż, bardzo dobrze jej to wychodzi Przy tym jest słyszalna i dla niektórych może być to uciążliwe, jednak powtarzam, nie jest to głośna karta - głównie słychać przepływ powietrza. Ja postanowiłem ustawić na sztywno obroty przy 68%(1735rpm i 1433rpm), poniżej wyniki wygrzewania w furmarku przy ustawieniach na sztywno 68%rpm wentylatorów (domyślna krzywa utrzymuje 65'C w każdym przypadku): Domyślne ustawienia - 73 stopnie po 15 minutach furmarka, pobór 350W. 0,925V 73 stopnie po 15 minutach, pobór 340W. 0,875V 72 stopnie po 15 minutach, pobór 320W. 0,825V 66 stopni po 15 minutach, pobór 280W. Generalnie ustawiając profil UV 0,875V można spokojnie zmniejszyć na 65% obroty w grach co utrzymuje kartę w Control przy 69'C. (65% obrotów to 1600rpm i 1320rpm, różnica między 65% i 68% to 136rpm - na zewnętrzych wentylach, oraz 113 - na środkowym). Cewki ciche, jedynie w Odysei w menu na 245fps je słychać, po UV nawet na 0.875V jest cisza. Podsumowując: Karta jest świetnym kawałkiem technologii, jest BARDZO cicha po UV 0.875V, kompletnie jej nie słychać do około 63% obrotów wentylatorów. Do tego moim zdaniem (subiektywna ocena ) świetnie się prezentuje. Gwarancja po rejestracji na stronie Gigabyte to 4 lata, co jest sporym atutem w porównaniu do chociażby Gainwarda, który daje 24 miesiące na swoją topową kartę. Poniżej jeszcze kilka zdjęć i nagranie efektów LED + LCD Oj Panowie, zostanie ta karta u mnie na długo ❤️
  2. 7 punktów
    Cześć, Wspólnie z Pawłem ( @zawisztheblack ) już od kilku lat prowadzimy ExpendableCustoms. Stwierdziliśmy, że założymy ten temat, aby dzielić się z Wami naszymi przyszłymi projektami Wydaje nam się, że czytelniej będzie prowadzić jeden temat, z odpowiednimi oznaczeniami, niż wiele krótkich tematów które potem ciężko znaleźć. Równolegle prowadzimy również temat w którym publikujemy nasze kabelkowe prace Projekty jakie do teraz wykonaliśmy: 1. All or Nothing 2. Yet Another Red Project 3. Project Impossible 5. FrostyBoy 6. LambdaCore 7. Pink Panther Oraz kolejne dwa projekty które nie miały worklogów, więc wkleję tutaj kilka zdjęć: 8. Projekt w LianLi O11 Dynamic Spec: i9 9900K Asus Z390 PRO M GAMING 4x 16GB HyperX 3000Mhz RTX 2080Ti MSI Trio X Gaming SAMSUNG 2TB 1,8'' Seria 960 Pro M.2 2280 NVMe SAMSUNG 860 EVO 512GB CHIEFTEC POWER SMART 1000 W LIAN LI O11 Dynamic LC spec: EK Supremacy Classic RGB Nickiel Plexi EK-FC Trio RTX 2080Ti Classic RGB Nickiel Plexi EK-RAM Monarch X4 Nickiel Plexi Aquacomputer Aqualis 450ml EK D5 pump 2x Magicool G2 Slim 360mm EK Classic fittings 6x SilentiumPC Stella HP RGB 120 PWM LIAN LI O11D-1X RISER CARD Custom RGB strips made by ExpendableCustoms Custom Extension Cables by ExpendableCustoms 9. Projekt w Corsair Obsidian 1000D Specs: - AMD THREADRIPPER 3970X - GIGABYTE DESIGNARE TRX40 - 128GB GSKILL DDR4 - SAMSUNG 980 PRO M.2 - 4x RTX 2080Ti FE - EVGA G2 SUPERNOVA 1600W - CORSAIR 1000D LC: - HEATKILLER® IV PRO for Threadripper ™ ACRYLIC NICKEL-BLACK - 4x HEATKILLER® IV for RTX 2080 Ti - ACETAL Ni - 4x HEATKILLER® IV eBC - 2x HEATKILLER® Tube 200 D5 - 2x AQUACOMPUTER D5 NEXT - 4x ALPHACOOL NEXXXOS XT45 480mm - 26x NOISEBLOCKER eLOOP B12X-PS BLACK - EK QUANTUM FITTINGS Impulsem do stworzenia tego tematu jest fakt, że startujemy z kolejnym projektem, o którym opowiem więcej w kolejnym poście
  3. 7 punktów
    Chyba za dużo masz "majonezu" w lodówce 🤣
  4. 6 punktów
  5. 6 punktów
    Obiecałem w wątku zakupowym, że podzielę się swoimi wynikami i obserwacjami na temat karty którą nabyłem, toteż po dwudziestu czterech godzinach od jej otrzymania postanowiłem spisać swoje obserwacje. Spędziłem parę ładnych godzin konfrontując znalezione w Internecie informacje z własnymi obserwacjami i chciałbym się tym z Wami podzielić. Trochę o Gigabyte RTX 3080 Gaming OC Udało mi się dokonać zakupu karty w sposób jakiego można pozazdrościć. Zamówienie złożyłem w poniedziałek i RTXa odebrałem we wtorek w cenie, która opiewała na „jedyne” +500-600PLN względem MSRP. Karta wyprodukowana została w tygodniu 42 bieżącego roku i – jak widać na zdjęciach - posiada poprawione wtyczki do zasilania. Więcej szczegółów można przeczytać tutaj: https://www.overclockers.co.uk/forums/threads/3080-3090-3070-gigabyte-eagle-gaming-oc-vision-power-connector-concerns.18900176/ Nie spowodowało to jednak, że problem z wtykami w przedłużkach nie występuje. Nie byłem w stanie umieścić wtyczek zasilania w swojej karcie używając takiej ilości siły, którą uważam za komfortową, a dla uproszczenia próbowałem jeszcze przed włożeniem karty do komputera. Na zdjęciu nie jest to widoczne, ale gniazdo znajdujące się bliżej krawędzi karty posiadało jeden minimalnie wygięty pin. Po próbach włożenia wtyczki, wygięły się dwa kolejne i summa summarum, kilka minut zajęło mi podpięcie wtyczek zasilania - konieczne było prostowanie grubą igłą. Więcej informacji dotyczących samej karty można znaleźć w internecie. Dość powiedzieć, że PCB oraz układ chłodzenia są współdzielone z kartą serią kart RTX 3090 Eagle / Gaming OC, choć sekcja zasilania jest zubożona. Co ciekawe, nie widziałem w internecie satysfakcjonujących mnie zdjęć tej karty, więc postanowiłem wykonać je samemu. Undervolting Przejdźmy do gorącego tematu dotyczącego nowych RTXów. Zanim zaczniemy o tym rozmawiać, teoretyczny wstępniak dotyczący poboru energii przez praktycznie dowolny kawałek krzemu. Każda współczesna karta graficzna (w przypadku Nvidii od GTXów 600) dysponuje mechanizmem Turbo. Implementacja różni zachowaniem zależnie od generacji, ale co do reguły wygląda to tak, że o ile zachowane są odpowiednie warunki termiczne, mechanizm stara się zachować jak najwyższą częstotliwość rdzenia karty graficznej w dostępnym budżecie energetycznym wyrażanym za pomocą parametru TDP. Okej, wstęp teoretyczny mamy za sobą, ale po co można spytać? Otóż okazuje się, że karty RTX 30x0 z przyczyn o których można dyskutować, zostały fabrycznie bardzo mocno wyżyłowane, przez co pracują daleko poza możliwościami jeśli chodzi o sprawność energetyczną. Są bardzo wydajne, ale jest to okupione bardzo wysokim poborem energii elektrycznej. Jak wygląda to w przypadku Gigabyte Gaming OC? Moja karta zależnie od testu, startuje z okolic 2000MHz by zejść do 1950MHz w późniejszym czasie. Jest jeden ważny szczegół, który często zdaje się być pomijany: zależnie od testu. Potrafi zdarzyć się, że taktowanie spada poniżej 1900MHz. Jest to powód dla którego mam mieszane odczucia względem polecanego pospolicie poradnika dotyczącego obniżania napięcia na karcie Ampere: https://wccftech.com/undervolting-ampere-geforce-rtx-3080-hidden-efficiency-potential/ Powyższa publikacja jest wartościowa i w zasadzie dobrze opisuje tematykę, lecz weryfikacja wyników mnie nie satysfakcjonuje – za mało testufff Nie będąc szanującą się redakcją ani nie dysponując zaawansowanymi narzędziami, nie jestem w stanie przeprowadzić testów na poziomie, który by mnie satysfakcjonował jako czytelnika, ale mogę spróbować się zbliżyć. Dlatego postanowiłem przeprowadzić testy w trzech scenariuszach: 3DMark Time Spy, Wiedźmin 3, Horizon Zero Dawn. Każdy w powtarzalnych warunkach, dlatego w Wiedźminie użyłem miejsca pomiarowego wykorzystywanego przez popularny Polski serwis, w Horizon Zero Dawn skorzystałem z wbudowanego testu wydajności, a 3DMark to 3DMark Muszę jeszcze zaznaczyć, że choć wygrałem w loterii szczęścia jeśli chodzi o upolowanie swojego RTX 3080, tak na krzemowej loterii zdecydowanie przegrałem. W internecie znaleźć można posty ze znacznie lepszymi wynikami niż moje, ale mówię o tym dlatego, że – jak wiadomo – każdy będzie miał inne wyniki. Jak podejść do tematu obniżania napięcia? Ja zrobiłem to w ten sposób, że założyłem napięcie startowe 0,85V i poszukałem maksymalnego stabilnego taktowania z pomocą poradnika podlinkowanego powyżej. Oto wyniki w Time Spy: 1845@0,85V +0MHz: 17275 | 112,18 | 99,36; GPU max 285W Następnie spróbowałem obniżyć napięcie: 1845@0,843V +0MHz: fail @ 1860-1875 Jak widać, karta nie przeszła testu, lecz oportunistyczny Turbo Boost 3.0 podniósł taktowanie ponad wartości zapisane w tablicy. Aby zostawić pewien margines błędu, ustawiłem krzywą zaczynając od napięcia o poziom wyższego niż wcześniej. Jako iż byłem wtedy już po weryfikacji poziomów do których karta się podkręca, zaaplikowałem również umiarkowane przetaktowanie pamięci i oto wynik: 1845@0,856V +700MHz: 17595; GPU max 290W Ostatecznie, po wyłączeniu całego oprogramowania w tle, oto wynik który udało mi się uzyskać: uv: https://www.3dmark.com/spy/15561729 stock: https://www.3dmark.com/spy/15561962 oc: https://www.3dmark.com/spy/15560357 Skoro za pomocą 3DMarka zweryfikowałem wyniki, pora na resztę testów. Oto one: Horizon Zero Dawn: stock: max 1965MHz, avg 1950MHz, max 338W avg 320W, max 560W @ wall, avg 530W GPU FPS: 127 FPS / 112 FPS / 101 FPS (avg/95%/99%) oc: max 2025MHz, avg 2000MHz, max 316W, avg 280W, max 524W @ wall, avg 500W GPU FPS: 130 FPS / 114 FPS / 103 FPS (avg/95%/99%) uv: max 1860MHz, avg 1860MHz, max 249W, avg 230W, max 453W @ wall, avg 430W GPU FPS: 125 FPS / 109 FPS / 99 FPS (avg/95%/99%) witcher 3: stock: 560W -> 343W GPU -> 1720RPM (148FPS, 1950MHz) oc: 545W -> 335W GPU -> 1837RPM (151FPS, 2010MHz) uv: 470W -> 260W GPU -> 1530RPM (143FPS, 1860MHz) Ups, zrobiłem mały spoiler w postaci wyników po oc, ale czy przpadkowo? Zaraz o tym opowiem. Na razie parę wniosków na podstawie wyników. W przypadku testów mocno obciążających GPU wydajność po obniżeniu napięcia pracy może wzrosnąć, ponieważ na fabrycznych ustawieniach karta opiera się o swój próg TDP i aby go utrzymać, taktowanie rdzenia musi zostać znacząco obniżone. W testach rzeczywistych, gdzie obciążenie jest mniejsze, po obniżeniu napięcia karta traci możliwość wejścia na wyższe częstotliwości, ponieważ została „zablokowana” na konkretnych ustawieniach (w tym przypadku 1845MHz/0,856V). W mniej wymagającym scenariuszu jaki reprezentuje Horizon Zero Dawn, karta pracująca na obniżonym napięciu zachowuje ponad 98% wydajności pobierając jedynie 72% energii elektrycznej. Overclocking Standardowo w kontekście kart RTX 3080 pada pytanie: po co 😊 Głównie dlatego, że spotkałem się ze stwierdzeniem, że kart Gigabyte nie da się podkręcić, ponieważ nie mają możliwości podniesienia budżetu energetycznego ponad 100%. Bzdura. Moje doświadczenia są takie, że podkręcanie należy przeprowadzić zależnie od scenariusza w którym karta ma pracować. W moim przypadku, chciałem sprawdzić jak wysoki wynik w Time Spy uda mi się uzyskać, dlatego przeprowadziłem test z uruchomionym OSD, które wyświetlało z odświeżaniem co 1s napięcie z którym pracuje karta. W ten sposób możemy znaleźć najniższy stan energetyczny z którym karta pracuje w trakcie trwania testu, a potem wykorzystać go jako punkt startowy. W moim przypadku, na standardowych ustawieniach zdarzało się, że karta pracowała z napięciem 0,975V wciągając jednocześnie około 350W energii elektrycznej. To najbardziej wymagający fragment testu: karta musi znacząco obniżyć taktowanie i napięcie, by zmieścić się w budżecie energetycznym. Postanowiłem użyć tego napięcia i powtórzyć w MSI Afterburner procedurę analogiczną do tej, którą przeprowadziłem w trakcie obniżania napięcia pracy. Prawdopodobnie lepsze wyniki uzyskałbym wykorzystując któryś z niższych stanów – należy pamiętać, że pobór prądu rośnie lawinowo wraz ze wzrostem napięcia zasilania układu, lecz częstotliwość również ma duży wpływ. Zaczynając od 2060MHz, przeprowadzałem test w Time Spy i obniżałem taktowanie, aż osiągnąłem częstotliwość z którą karta była w stanie przejść go ze 100% powtarzalnością i okazało się, że maksymalne stabilne ustawienie przy 0,975V dla mojej karty to 2025MHz. Potem jeszcze weryfikacja ustawień pamięci: 2025@0,975V +0MHz: 17809 2025@0,975V +500MHz: 17976 2025@0,975V +1000MHz: 18047 | 117,28 | 103,73 2025@0,975V +1100MHz: 18026 | 117,58 | 103,28 2025@0,975V +900MHz: 18091 | 117,86 | 103,75 2025@0,975V +800MHz: 18074 | 117,59 | 103,79 I udało znaleźć się ustawienie optymalne dla mojej karty, konkretnie do testu Time Spy. Użycie testu, który mniej obciąża kartę graficzną pozwoliłoby wykorzystać wyższe napięcie a tym samym przyspieszyć jeszcze rdzeń. Chodzi o to, by znaleźć takie ustawienie napięcia, które mieści się w narzuconym przez producenta limicie energetycznym i osiągnąć na nim jak najwyższe taktowanie. Wyniki w trzech testach można sprawdzić w podpunkcie dotyczącym undervoltingu. Należy zwrócić uwagę na to, że w każdym teście poza Time Spy, karta pobierała znacznie mniej energii elektrycznej niż na fabrycznych ustawieniach. To pozwala stwierdzić, że wydajność w grach można jeszcze podnieść, dobierając częstotliwości przy napięciach powyżej 0,975V. Zdjęcia (po kliknięciu otworzy się większe zdjęcie) Pojedynczy kabel Na zdjęciach powyżej można zauważyć, że wykorzystuję pojedynczą wiązkę zasilacza do obu wtyczek na RTX 3080. Nie, nie polecam takiego rozwiązania. Nie, nie obawiam się o bezpieczeństwo swojego sprzętu. Uruchomiłem FurMark na 30 minut, który powoduje pobór energii na poziomie 350W, przy taktowaniu rzędu 1500MHz i napięciu około 0,8V, co wyjątkowo obciąża sekcję zasilania karty. Aby pogorszyć warunki, ręcznie ustawiłem wentylatory na prędkość 63% co wywołało wzrost temperatury do granicy 72*C powyżej której budżet energetyczny karty jest ograniczony ze względu na temperaturę. Przez cały czas trwania testu wydajność była ograniczana wyłącznie budżetem energetycznym. Na sam koniec zacząłem „macać” i mierzyć pirometrem kabel. Nigdzie nie znalazłem punktu na którym nie byłbym w stanie utrzymać ręki. Najcieplejsze miejsce, które udało mi się znaleźć za pomoca pirometru, miało temperaturę 53*C i był to kabel w miejscu nad wylotem powietrza nad kartą graficzną. Żadna z wtyczek nie miała ponad 40*C. Poddaję to co napisałem pod krytykę i chętnie będę o tym dyskutował. Uważam jednak, że wykorzystując kartę w ustawieniach, które realnie podczas grania skutkują poborem energii na poziomie 230-260W, w dłuższej perspektywie czasu powinienem być bezpieczny. Nawet jak temperatura otoczenia wzrośnie o 10*C (obecnie wynosi 20,5*C). Kultura pracy Karta cechuje się umiarkowaną kulturą pracy, choć w moim egzemplarzu cewki są słyszalne w specyficznych warunkach. Często wymienianym tutaj testem jest menu Wiedźmina 3 z wyłączonym v-sync gdzie generowane jest około 2500-3000FPS. W takich warunkach cewki są słyszalne, ale nie jest to uciążliwe. Najgłośniej grają w 3DMark Vantage, gdzie karta potrafi wygenerować więcej niż 500FPS, a jednocześnie wysoki jest pobór energii elektrycznej. Jest taka scena w drugim teście, gdzie kamera przesuwa się z widoku na przestrzeń kosmiczną w stronę statku gdzie następuje spadek z około 800FPS do 500FPS. Słychać wtedy charakterystyczny, modulowany dźwięk, który można spróbować opisać w sposób "łłłłyyyyyyeeeeeeeeeeeee" Podczas normalnego używania w grach, nawet gdy jest generowane 200-300 klatek na sekundę, cewki pozostają niesłyszalne, także w moim odczuciu problem nie jest dotkliwy. Jeśli chodzi o hałas wentylatorów, to jest on zdecydowanie słyszalny. Przy poziomie 1100-1200RPM, gdy jedynym obciążonym elementem jest karta graficzna i pozostałe wentylatory pracują w okolicach 500RPM, szum jest słyszalny, lecz nie jest dokuczliwy. Podczas trwałego obciążenia rzędu 350W, obroty potrafią wzrosnąć do 2100RPM, ponieważ na biosie "OC" karta za wszelką cenę stara się utrzymać 64-65*C i wtedy szum jest dokuczliwy. Po wykonaniu UV, w grach, wentylatory pracują z prędkością około 1400-1500RPM i jest to według mnie poziom zupełnie akceptowalny. Jest znacznie ciszej niż na moim poprzednim Gigabyte GeForce GTX 1080 Gaming OC pracującym z domyślnymi ustawieniami, oraz wielokrotnie ciszej niż w EVGA GTX 760 z "suszarką". Nie mam nic do zarzucenia w tym aspekcie, choć inne autorskie konstrukcje są pod tym względem lepsze. Dodatkowe obserwacje Dla dotychczasowego opisu nie miało to znaczenia, ale kartę mam w komputerze, który znaleźć możecie w mojej sygnaturze. Gdyby coś miało ulec zmianie, wkleję tutaj konfigurację: Intel Core i7 7800X @ 4,5GHz / 3GHz mesh | Noctua NH-D15 | Asus TUF X299 Mark 2 | 32768MB RAM @ 2933MHz CL14-16-16-35 2T Gigabyte RTX 3080 Gaming OC Samsung SM961 256GB | 2x Crucial MX100 256GB RAID0 | Seagate ST2000DM006 Corsair RM750 | Fractal Define R4 | 4x Noctua NF-A14 + 2x Noctua NF-P12 Nie jest to najbardziej fortunna konfiguracja, a do tego procesor i platforma słynne są ze swojego braku efektywności. Nie dysponuję obecnie narzędziem, by sterować wentylatorami w obudowie bezpośrednio korelując je z temperaturą karty graficznej. Efekt jest taki, że mogę bez problemu podgrzać układ chłodzenia procesora za pomocą karty graficznej, która znajduje się parę milimetrów niżej. Efekt taki, że gdy po długotrwałym obciążeniu karty graficznej obciążę wszystkie wątki procesora realnym obciążeniem, momentalnie osiągam 90*C na procesorze, które dopiero zaczyna spadać dzięki wentylatorom, które wchodzą na bardzo wysokie obroty. Nie wiem jak uniknąć tego zjawiska zachowując jednocześnie wysoką kulturę pracy. No i pobór energii elektrycznej z gniazdka po sztucznym obciążeniu zarówno procesora jak i karty graficznej to skromne 724W. Podsumowanie Jeśli chodzi o samego Gigabyte Gaming OC to ciężko mi go porównywać z innymi konstrukcjami autosrskimi, ponieważ mam tylko tą kartę. Na podstawie testów znalezionych w internecie, w moim odczuciu plasuje się porównywalnie do Asusa TUF z delikatnym wskazaniem na tego drugiego. Lepiej rozwiązane jest chłodzenie kości pamięci i układu zasilania oraz nie ma tego dziwnego patentu z przedłużkami wtyczek zasilania. Mimo to, Gigabyte to solidna konstrukcja i nie spoglądam na Asusa zazdrosnym okiem Napisałem ścianę tekstu i przez wysoki poziom niewyspania spowodowany intensywnymi testami, całość wyszła zdecydowanie mniej spójnie niż zakładałem, a całość okazała się rozwlekła. Dajcie znać co myślicie o tym tekście – być może dla kogoś okaże się wartościowy, a być może ktoś będzie miał uwagi – chętnie przyjmę konstruktywną krytykę. Niekonstruktywną mniej chętnie, ale hej – to przecież internet Odkąd mam kartę nie odpaliłem ani raz żadnej gry w calach innych niż testowych na swoim komputerze i zamierzam to niebawem zmienić !!WIP!! - jeszcze sporo edycji przede mną
  6. 5 punktów
    Skoro jest wątek zakupowy dot.kart Ampere,to niech będzie taki sam wątek z Big Navi Ceny MSRP: RX 6800 - 579$ RX 6800 XT - 649$ RX 6900 XT - 999$ Premiera: RX6800/6800 XT - 18 listopada RX6900 XT - 8 grudnia
  7. 5 punktów
    Twoja wiarygodność jest jak Amber Gold, dzień przed ujawnieniem szwindla
  8. 5 punktów
    Dzieci z tej gry są dziwne.
  9. 5 punktów
    Też jej nie lubię i smuci mnie, że to jedna z twarzy protestów ale Tobie to ona chyba musiała nasrać do owsianki. A ciągłe wspominanie o wadze to poziom tak circa 6 klasy podstawowej.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...