special5 10 Napisano Piątek o 23:23 (edytowane) Mam pytanie.Chodzi o procka 7900x3d.Na 6 rdzeni podczas rozgrywki jest 3d v-cache.A następne 6 rdzeni co śpi jest nieaktywne? Jeśli gra potrzebuje np 8 rdzeni tak teoretycznie to chyba te pozostałe bez 3d -cache też się uruchamiają? Taki procesor z połową rdzeni 3d kasze to będzie się jeszcze nadawał do grania na premiere gta 6 ? Jak wyłączyć parkowanie rdzeni? Wytłumaczy ktoś z kolegów ? Edytowane Sobota o 10:50 przez special5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sultan_kosmitow 150 Napisano 4 godziny temu W dniu 28.09.2024 o 01:23, special5 napisał: eśli gra potrzebuje np 8 rdzeni tak teoretycznie to chyba te pozostałe bez 3d -cache też się uruchamiają Gra nie operuje na rdzeniach. Moze sobie watki stworzyc, ktore i tak dla procesu gry rozloza sie po 6 rdzeniach - na tym polega parkowanie - gra widzi tylko 6 rdzeni. Ilosc gier, ktore umieja cos sensownego zrobic z 6 rdzeniami jest rowna zeru - bo nikt nie ma czasu tak tego optymalizowac. Glowny bottleneck w grach to istnienie jakiegos watku ktory robi znaczaco wiecej pracy od innych. Niestety silniki gier sa na tyle skomplikowane ze ciezko odkrecic dekady architektur opartych o jeden rdzen. W dniu 28.09.2024 o 01:23, special5 napisał: Taki procesor z połową rdzeni 3d kasze to będzie się jeszcze nadawał do grania na premiere gta 6 ? Przeciez GTA to bedzie glownie wisiec na GPU. Obcizenie CPU bedzie maksymalnie na tym co konsole obecnej generacji sa w stanie pociagnac. Twoj procek ma duzy zapas mocy. W dniu 28.09.2024 o 01:23, special5 napisał: Jak wyłączyć parkowanie rdzeni? Wytłumaczy ktoś z kolegów ? Szukaj CCD control w biosie i filmow na YT W dniu 23.09.2024 o 22:11, wrobel_krk napisał: Wie ktoś czemu są takie różnice w AIDA MEMORY read na prockach 1 ccd vs 2 ccd: Dwa kontolery pamieci w przy dwoch chipletach, wiec odczyty x2, ale dla pojedynczego rdzenia to polowa tej predkosci. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcug 4598 Napisano 4 godziny temu 6 minut temu, sultan_kosmitow napisał: na tym polega parkowanie - gra widzi tylko 6 rdzeni A to nie działa tak, że gra widzi wszystkie rdzenie, tylko Windows rozmieszcza wątki tylko na rdzenie niezaparkowane? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sultan_kosmitow 150 Napisano 3 godziny temu (edytowane) 9 minut temu, tomcug napisał: A to nie działa tak, że gra widzi wszystkie rdzenie, tylko Windows rozmieszcza wątki tylko na rdzenie niezaparkowane? Tak widzi, ale dobrze napisana gra jest swiadoma ze na tym typie procesora masz w uzyciu maks polowe bo inaczej tracisz. Oczywiscie jesli kod jest z czapy i stworzy 30 watkow zajmujacych 50% CPU kazdy to scheduler w systemie rodzieli je na wszytskie rdzenie. Ogolnie scheduler windows (a wlasciwie sterownik od AMD) wie, ze dany proces to gra i wszystkie watki stara sie wrzucic na CCD z cache. Jesli tam braknie mocy to pojdzie na drugie CCD - ale to chyba rzadkosc. Gry nadal sa pisane tak, ze tylko 2-3 watki cos robia sensowengo, a reszta wisi na IO Edytowane 3 godziny temu przez sultan_kosmitow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michaelius33 705 Napisano 3 godziny temu (edytowane) edit: nevermind - źle przeczytałem o co chodzi Edytowane 3 godziny temu przez michaelius33 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach