Tornado3 1530 Napisano 22 Czerwca jedna gra to nie argument 🤣 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kyle_PL 3707 Napisano 22 Czerwca (edytowane) 2 minuty temu, SebastianFM napisał: Co mnie obchodzi teraz ADL No niestety, ale AlderLake z różnymi rdzeniami, nadal jest sprzedawany, pod postacią (chociażby) i5 14400, więc raczej Nas powinna obchodzić ta kwestia. Mnie obchodzi przynajmniej. Edytowane 22 Czerwca przez Kyle_PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebastianFM 2244 Napisano 22 Czerwca (edytowane) A ty w takim razie na początku powinieneś doprecyzować, że piszesz o problemach 12 generacji zamiast generalizować. Edytowane 22 Czerwca przez SebastianFM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kyle_PL 3707 Napisano 22 Czerwca (edytowane) i5 14400 to nie jest 12 generacja. ... skoro sprzedawana jest jako 14 generacja. 😉 Edytowane 22 Czerwca przez Kyle_PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebastianFM 2244 Napisano 22 Czerwca (edytowane) Nic z tego nie wynika. W i7 i i9 z 13 i 14 generacji nie ma problemu z tym, że są rdzenie P i E. Jeżeli w i5-14400 są nadal problemy to pretensje do Intel'a, że sprzedaje stary złom. Oczywiście jeżeli rzeczywiście są. Tylko tak się zastanawiam, że to chyba dosyć popularny procek a raczej nie ma jakichś tematów z problemami czy poradników, żeby koniecznie wyłączać rdzenie E. Edytowane 22 Czerwca przez SebastianFM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AMDK11 143 Napisano 22 Czerwca (edytowane) Ale jaja. Zen5 ma dekoder 2x 4-drożny(rozwiązanie podobne do tego z Tremont-Gracemont Intela), spadek UOP Cache z 6000(Zen4) do 4096(Zen3 i GoldenCove) (LionCove ma 5250). Co ciekawe w pojedynczym wątku Zen5 działa podobnie do Zen4 ale gdy wchodzi w grę SMT Zen5 odnotowuje podwójną przepustowość Front-endu. AMD z Zen5 poszli z naciskiem na Epyc(MT) a 2x 4-drożny dekoder jest łatwiejszy w implementacji niż 1x 8-drożny. https://wccftech-com.translate.goog/amd-strix-point-ryzen-ai-9-365-apu-ipc-latency-throughput-various-performance-tests/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc Edytowane 22 Czerwca przez AMDK11 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcug 4598 Napisano 22 Czerwca 1 godzinę temu, Tornado3 napisał: StarCraft, SOTR, CSGO lepiej chodzi na 12400 5.0 niż 12600k 5.0 Nigdy nie miałem Aldera, którego dało się podkręcać, ale samo to, o czym pisał sideband, czyli niski zegar uncore na Alderach przy włączonych E-cojones, robi różnicę na minus. Na Raptorze ten błąd w krzemie jest poprawiony. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AMDK11 143 Napisano 23 Czerwca https://wccftech-com.translate.goog/intel-arrow-lake-s-arrow-lake-hx-24-core-arrow-lake-h-16-core-cpus-spotted-higher-base-clocks/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wu70 4127 Napisano 23 Czerwca W dniu 21.06.2024 o 18:32, Minciu napisał: Taki 13700k jest bardzo dobrze zrobionym kotlecikiem No i to jest bardzo dobrze powiedziane, lepszy config tego samego IP, proces też dorósł, idealnie dosmażony kotlecik a 14gen to już kolejne odsmażanie... 15gen z TSMC pięknie odstawi 14gen, taki skok w procesie to już rzadkość dzisiaj. Coś jak nvidia samsung->tsmc ostatnio. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JacekRTX 172 Napisano 23 Czerwca Czyli kupując serię 12xxx z ecore narażamy się na problemy które nie występują na Raptor Lake Refresh? Tak pytam, bo czasem chodzi mi po głowie i7 12700 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebastianFM 2244 Napisano 23 Czerwca Jestem bardzo ciekawy czy i co ci odpowiedzą ci, którzy tutaj cały czas twierdzą, że są jakieś problemy, jakieś spadki wydajności. Ja z czystej ciekawości sprawdziłem Elden Ring i widać, że w tej grze to jest ewidentny błąd. Gra działa płynnie (jeżeli można tak określić 60 FPS) a przy włączonych rdzeniach E występują przycięcia, nawet powyżej 1 sekundy, kiedy podczas chodzenia doczytywana jest mapa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sideband 9218 Napisano 23 Czerwca 3 godziny temu, Stachu1984 napisał: Czyli kupując serię 12xxx z ecore narażamy się na problemy które nie występują na Raptor Lake Refresh? Tak pytam, bo czasem chodzi mi po głowie i7 12700 Na pewno jest mniej problemów na 13900K niż na 12900k. Do starszych gier/silników do lepszego działania i tak może występować potrzeba wyłączania E-core Taka Black Messa ma słabiutką optymalizacje od strony CPU by mieć mniej problemów od strony CPU i tak musiałem wyłączyć E-core przy 13900K. Ale nie chce Cię martwić, ale mając 12700k 11/2022 i 1/2023 na różnych płytach było jeszcze więcej problemów niż na 12900K. A czy to poprawili tego nie wiem Jak zobaczyłem wzrosty wydajności na 12900k tam gdzie miałem spadki na 12700k z włączonymi E-core to wiedziałem, że jest jakiś bambol tylko nie będę czekał aż to poprawią albo i nie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebastianFM 2244 Napisano 24 Czerwca To Black Mesa to to taki przykład bardzo w twoim stylu. 😁 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcug 4598 Napisano 24 Czerwca Swoją drogą jestem ciekaw, jak stare Stalkery działają z E-cojones, nigdy tego nie sprawdzałem, bo już dawno w nie nie grałem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Assassin 1179 Napisano 24 Czerwca Swoją drogą większość tych problemów zapewne rozwiązałoby danie opcji dodawania własnych gier do Intel Application Optimization (gdzie jedyna optymalizacją byłaby koligacja wyłącznie na rdzenie P). W obecnej generacji rdzenie E nie powodują jakiegoś odczuwalnego ograniczenia rdzeni P w dostępie do zasobów, po prostu są A poza tym Intel dłubiąc już drugą generację kotletów i trzecią łącznie mógłby wpaść na taki "rewolucyjny" pomysł, żeby zrobić jakiś wariant procesora dla graczy z dodatkowych cache'em zamiast rdzeni E (mógłby być nawet zwykły L3) i wszyscy byliby szczęśliwi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JacekRTX 172 Napisano 24 Czerwca (edytowane) 14 minut temu, Assassin napisał: A poza tym Intel dłubiąc już drugą generację kotletów i trzecią łącznie mógłby wpaść na taki "rewolucyjny" pomysł, żeby zrobić jakiś wariant procesora dla graczy z dodatkowych cache'em zamiast rdzeni E (mógłby być nawet zwykły L3) i wszyscy byliby szczęśliwi. Chętnie kupie i7 z ośmioma rdzeniami Perfomance + HT i 0 ecore. Ktoś tu kiedyś wspominał na forum o takim procesorze - że Intel ma niby w planach, ale to chyba była bzdura Edytowane 24 Czerwca przez Stachu1984 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadajo 20233 Napisano 24 Czerwca A taki nie był każdy procesor przed 12 seria ? 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wu70 4127 Napisano 24 Czerwca (edytowane) 8P można kupić bez problemy a E wyłączyć innych nie będzie bo to nie ma sensu mając dwie architektury 44 minuty temu, Assassin napisał: jakiś wariant procesora dla graczy z dodatkowych cache'em zamiast rdzeni E Soon™ tylko nie zamiast E, te będą zawsze, dodatkowy cache raczej w stylu AMD bo Intel też idzie w chiplety, "warstwy" itp. Edytowane 24 Czerwca przez Wu70 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebastianFM 2244 Napisano 24 Czerwca @Assassin, problemy to są przez jakichś pseudo programistów a nie przez rdzenie P i E. Normalnie nie ma w ogóle potrzeby korzystania z koligacji i jest to generalnie niezalecane. Gry i programy nie przydzielają wątków do konkretnych rdzeni. Nawet Cinebench nie korzysta z koligacji, poszczególne wątki bardzo często są przełączane między różnymi rdzeniami P i E. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Assassin 1179 Napisano 24 Czerwca 41 minut temu, Wu70 napisał: 8P można kupić bez problemy a E wyłączyć innych nie będzie bo to nie ma sensu mając dwie architektury Soon™ tylko nie zamiast E, te będą zawsze, dodatkowy cache raczej w stylu AMD bo Intel też idzie w chiplety, "warstwy" itp. Intel tak się zawsze szczycił modułową architekturą i teraz wszedł na jej wyższy poziom (modyfikacje samego rdzenia w zależności od rynku), więc w sumie gdyby chciał mógłby dać cache zamiast rdzeni 26 minut temu, SebastianFM napisał: @Assassin, problemy to są przez jakichś pseudo programistów a nie przez rdzenie P i E. Normalnie nie ma w ogóle potrzeby korzystania z koligacji i jest to generalnie niezalecane. Gry i programy nie przydzielają wątków do konkretnych rdzeni. Nawet Cinebench nie korzysta z koligacji, poszczególne wątki bardzo często są przełączane między różnymi rdzeniami P i E. To prawda, ale jednak zdarzają się źle napisane aplikacje i fajnie by było móc je "naprawić" bez konieczności ręcznego dłubania za każdym razem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wu70 4127 Napisano 24 Czerwca 3 minuty temu, Assassin napisał: więc w sumie gdyby chciał mógłby dać cache zamiast rdzeni Można przeoczyć więc tak dla przypomnienia - rok temu CEO intela potwierdził że będzie L4 "Adamantine" w "future products" (ale nie meteor lake, aczkolwiek na samym poczatku była mowa nawet o meteor lake) więc teoretycznie od 15gen w górę. Cache ma być pod kafelkiem z rdzeniami. https://hardwaretimes.com/15th-gen-intel-arrow-lake-cpus-to-get-l4-cache-adamantine-stacked-below-the-cpu-tile-not-above/#google_vignette https://videocardz.com/newz/intel-confirms-adamantine-l4-cache-for-meteor-lake Kwestia kiedy, może już refresh 15gen dostanie a może dopiero kolejna generacja 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiPoLiNiO 1290 Napisano 24 Czerwca 13 godzin temu, sideband napisał: Taka Black Messa ma słabiutką optymalizacje od strony CPU by mieć mniej problemów od strony CPU i tak musiałem wyłączyć E-core przy 13900K. Zabawne. Black Messa u mnie na 13900K, 13900KS, 14900K, 14900KS zero zacięć. To może jednak nie ja jestem słabym operatorem, a Ty 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JacekRTX 172 Napisano 24 Czerwca Godzinę temu, kadajo napisał: A taki nie był każdy procesor przed 12 seria ? Miałem na myśli nie starszy niż Alder Lake. Chociaż wyłaczasz w biosie ecore i też masz 8/16 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sideband 9218 Napisano 24 Czerwca 4 godziny temu, tomcug napisał: Swoją drogą jestem ciekaw, jak stare Stalkery działają z E-cojones, nigdy tego nie sprawdzałem, bo już dawno w nie nie grałem Nawet nie sprawdzałem Ale nie wykluczone, że będzie podbity pobór mocy jak w wielu grach. Dgvoodoo2 IGI działa dobrze, ale pobór mocy podbija ładnie 30 minut temu, PiPoLiNiO napisał: Zabawne. Black Messa u mnie na 13900K, 13900KS, 14900K, 14900KS zero zacięć. To może jednak nie ja jestem słabym operatorem, a Ty Wiem, że czytanie ze zrozumieniem to ciężka rzecz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiPoLiNiO 1290 Napisano 24 Czerwca 3 minuty temu, sideband napisał: Wiem, że czytanie ze zrozumieniem to ciężka rzecz To wyjaw swą tajemnice, jakież to miałeś problemy, zanim nie wyłączyłeś mitycznych rdzeni E 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach