Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Bo jestem znanym i szanowanym testerem. 

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież oni wiedzą, że jak ja napiszę, że nie ma wad i zostawiam, to im sprzedaż w kosmos wystrzeli 😎

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, bbandi napisał:

Zszargane pudełko - zwrot :E

No trzeba się szanować. Pudełko jakieś smugi, zabrudzenia, poobcierane rogi. Tu nawet nie ma co rozpakowywać od razu zwrot :E

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie myśleliście, że dam sobie wepchnąć chłam w postaci takiego kartonu. Ewidentnie poruszał się po busie! Dlatego nie będzie pierwszych wrażeń, leci zwrot. Essa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, joloxx9 napisał:

@galakty ja uzywam do conajmniej kilku, tam gdzie natywny HDR jest skopany(Cyberpunk) albo go brak sprawuje sie to na prawde fajnie. 

w cp poziom czerni łatwo naprawić i lepiej to wygląda od rtx hdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę się bawiłem z Cyberpunkiem i poprawą black floor i ostatecznie zostawiłem to: https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/13912?tab=posts&BH=7. Ustawiłem Tone Mapper jako ACES, Peak 1000, Game brigthness na 250, choc w bardzo mocno przyciemnionych lokacjach podbijam do 400, exposure na 1.1 i bloom na 35 (ale to juz wlasne preferencje). Różnica jest olbrzymia względem vanilla. RTX HDR też nie dawał takiego efektu.

Powyższe ustawienia oczywiście względem swojego oleda- u mnie czarny crashuje przy hdr 1000 w najniższych poziomach stąd exposure i game brightness troche zwiekszony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, joloxx9 napisał:

Jak?

Pewnie jest wiele sposobów.

Na TV oledach od LG po prostu dostrojenie poziomów czerni z poziomu menu TV/wyświetlacza się robiło. Od pierwszego dnia premiery.
Dawno w to nie grałem, ale że do dziś nie ogarnęli tego problemu z poziomu ustawień gry to padaka :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, lukadd napisał:

Pewnie jest wiele sposobów.

Na TV oledach od LG po prostu dostrojenie poziomów czerni z poziomu menu TV/wyświetlacza się robiło. Od pierwszego dnia premiery.
Dawno w to nie grałem, ale że do dziś nie ogarnęli tego problemu z poziomu ustawień gry to padaka :E

To wiem, jest chopcby masa reshade. Dlatego chciaelm sie dowiedziec czy jest cos lepszego.

 

17 minut temu, Nikelajer napisał:

Ja trochę się bawiłem z Cyberpunkiem i poprawą black floor i ostatecznie zostawiłem to: https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/13912?tab=posts&BH=7. Ustawiłem Tone Mapper jako ACES, Peak 1000, Game brigthness na 250, choc w bardzo mocno przyciemnionych lokacjach podbijam do 400, exposure na 1.1 i bloom na 35 (ale to juz wlasne preferencje). Różnica jest olbrzymia względem vanilla. RTX HDR też nie dawał takiego efektu.

Powyższe ustawienia oczywiście względem swojego oleda- u mnie czarny crashuje przy hdr 1000 w najniższych poziomach stąd exposure i game brightness troche zwiekszony

Strasznie duzo roboty, a wlasnie w RTX HDR mam 2 minuty i wszystko fajnie smiga, to jest ta przewaga, nie wyobrazam sobie grac i musiec podczas zabawy znowu zmieniac poziom czerni bo jest za niski i nic nie widze :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie roboty praktycznie nic, bo musisz tylko wgrać paczkę reshade 6.1.0 z oficjalnej strony i 1 plik z linku. Później pod home masz wszystkie suwaki. Ustawiasz raz i jest ok. Game brigthness u mnie od początku było na 400 ale jak wszedłem w dogtown to nagle mi jakos coś nie pasowało - czarny przestał być czarny, zmieniłem na 250 i jest idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, joloxx9 napisał:

Jak?

robisz jak na tym filmie , w cp2077 (czy innej grze gdzie czarny nie jest bliski 0 na wykresie) wgrywasz nocnego sejwa, znajdujesz miejsce gdzie jest zupełnie ciemno (bo jak jest w kadrze trochę światła to za mocno obniżysz grey black point i będzie w jasnych scenach za ciemno), wtedy na wykresie widzisz że poziom czerni jest ponad 0 i przesuwasz suwak grey black point, aż poziom czerni spadnie do zera i tyle, teraz czarne jest czarne i kontrast jaki powinien być 

jeśli w innych grach masz wyprane kolory w hdr to zauważysz w opisie do wykresu hdr analysis że te gry obsługują tylko scRGB więc ograniczoną przestrzeń kolorów

to jest prostsza metoda od tej co pokazał Nikelajer i nie ingeruje w ustawienia kolorów gry , tylko obniża czerń do poziomu 0

Edytowane przez SylwesterI.
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, joloxx9 napisał:

Ustaw sobie customowq rozdzielczośc w panelu nvidi, 30 sekund roboty i masz 144hz 10bit

Ustawiłem i działa, ale. Nie działa wtedy DLDSR. Czy poprzez CRU też jest ten konflikt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, SylwesterI. napisał:

robisz jak na tym filmie , w cp2077 (czy innej grze gdzie czarny nie jest bliski 0 na wykresie) wgrywasz nocnego sejwa, znajdujesz miejsce gdzie jest zupełnie ciemno (bo jak jest w kadrze trochę światła to za mocno obniżysz grey black point i będzie w jasnych scenach za ciemno), wtedy na wykresie widzisz że poziom czerni jest ponad 0 i przesuwasz suwak grey black point, aż poziom czerni spadnie do zera i tyle, teraz czarne jest czarne i kontrast jaki powinien być 

jeśli w innych grach masz wyprane kolory w hdr to zauważysz w opisie do wykresu hdr analysis że te gry obsługują tylko scRGB więc ograniczoną przestrzeń kolorów

to jest prostsza metoda od tej co pokazał Nikelajer i nie ingeruje w ustawienia kolorów gry , tylko obniża czerń do poziomu 0

Tak samo to sobie ustawilem poprzez HDR RTX :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat nie tylko oledowy: rtings.com mocno rozbudowało testowanie ruchu. 

Artykuł i video YT.

A tu jedno zdjęcie na zachętę, smużenie:

purple-va-comparison-all-large.jpg?forma

 

 

  • Like 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, SylwesterI. napisał:

robisz jak na tym filmie , w cp2077 (czy innej grze gdzie czarny nie jest bliski 0 na wykresie) wgrywasz nocnego sejwa, znajdujesz miejsce gdzie jest zupełnie ciemno (bo jak jest w kadrze trochę światła to za mocno obniżysz grey black point i będzie w jasnych scenach za ciemno), wtedy na wykresie widzisz że poziom czerni jest ponad 0 i przesuwasz suwak grey black point, aż poziom czerni spadnie do zera i tyle, teraz czarne jest czarne i kontrast jaki powinien być 

jeśli w innych grach masz wyprane kolory w hdr to zauważysz w opisie do wykresu hdr analysis że te gry obsługują tylko scRGB więc ograniczoną przestrzeń kolorów

to jest prostsza metoda od tej co pokazał Nikelajer i nie ingeruje w ustawienia kolorów gry , tylko obniża czerń do poziomu 0

Spróbowałem tylko obniżenia poziomu czerni, na TV LG zazwyczaj to wystarczało. Porównałem to sobie do tego co daje apk'a nvidii. No to teraz krótkie podsumowanie:

Apka nvidi wypluwa obraz w SRGB tylko odpowiednio przerobiony po ustawieniu wygląda to lepiej niż oryginalnie.

Reshade - tutaj normalnie mamy odpalony HDR  a poprzez zmniejszenie poziomu czerni DCI-P3 w ciemnych scenach podnosi sie z 1% na np 20-25%. 

Dzięki za ten sposób bo wygląda to IMO lepiej w wersji re-shade i na niej pozostanę, szczególnie że ustawienie poziomu czerni robi się tylko raz :)  I dobrze że się przekonałem żeby to obejrzeć bo nie mogę strawić gościa i sposobu w jaki to przedstawia... :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to jest problem z apka nvidi, ona "symuluje" hdr w przestrzeni kolorów bardzo ubogiej(scrgb) i stworzona jest do gier które nie obsługiwały hdr, jak gra ma natywne wsparcie hdr jak np. cp2077 który natywnie wspiera hdr10 to obraz będzie o niebo lepszy, trzeba tylko poprawić to co partacze spartolili

hdr rtx fajna sprawa, ale jako sposób na granie w starsze tytuły

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, prosty i skuteczny sposób na rozjaśnione czernie w HDR. Szkoda, że reshade nie działa ze wszystkimi grami.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej. Po 4h testów Gigabyte:

- jak dla mnie jest najładniejszy spośród trzech, podstawka aluminium jak w Asus, w MSI gówno plastik

- w zestawie wszystkie możliwe kable jak w Asus, MSI nie daje DP, a wymagają go do aktualizacji firmware 🙃

- na ekranie folia taka sama jaj w MSI, Asus oprócz foli miał piankę

- jasność w jasnych scenach w pip większa niż w Asus (jednak nadal chciałoby się trochę więcej) 

- w peak kalibracji Windows pokazuje 1080 nit, Asus 1000, MSI 1030

- nie piszczy włączony ani wyłączony tak jak MSI, Asus piszczy 🙃

- diodę można wyłączyć jak w Asus, w MSI nie można. Jednak tu dioda jest niemal niewidoczna nawet włączona 

- po zakończeniu czyszczenia wraca do standby jeśli w nim był tak jak Asus. MSI się wyłączał 🙃

- w menu pokazuje liczbę godzin pracy oraz czyszczeń matrycy tak jak MSI, Asus nie pokazuje 

- G-sync działa normalnie przez DP i migocze 

Przekombinowane ustawienia HDR. 5 trybów w tym tylko jeden daje max peak, do tego jeszcze w oled Care trzeba zmienić APL na high, bo inaczej jest 570 nit zamiast 1080. Chyba 15 min do tego dochodziłem 🙃

Nie ma firmware żadnego, nie ma sterowników żadnych, a i tak bije Asus i MSI na głowę 🤣🤣🤣

Król testerów - POLECAM 😎

PS. Oczywiście odsyłam, bo karton miał róg wgnieciony. Wiadomo 👌

  • Thanks 1
  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

- G-sync działa normalnie przez DP i migocze 

 

Dla mnie to tak jakby nie działał :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, SylwesterI. napisał:

no właśnie to jest problem z apka nvidi, ona "symuluje" hdr w przestrzeni kolorów bardzo ubogiej(scrgb) i stworzona jest do gier które nie obsługiwały hdr, jak gra ma natywne wsparcie hdr jak np. cp2077 który natywnie wspiera hdr10 to obraz będzie o niebo lepszy, trzeba tylko poprawić to co partacze spartolili

hdr rtx fajna sprawa, ale jako sposób na granie w starsze tytuły

Tez mi sie tak wydaje jesli chodzi o ten RTX HDR, szczegolnie, ze potrafi ubic pare% z wydajnosci. Patrze na ten reshade i troche nie wierze w to ile sie zmienilo od czasow W3 kiedy ostatni raz go uzywalem :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ubić to zależy z czego i na czym. Natomiast na pewno więcej W z karty ciągnie po włączeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, PiPoLiNiO napisał:

Król testerów - POLECAM 😎

 

Czekamy na 'ale' :D 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doślą mu nowy karton i będzie ideał.😏 Narazie odsypia zarwaną nocke.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...