Skocz do zawartości
Jaycob

Horizon Forbidden West Complete Edition

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Art385 napisał:

a to swoją drogą ale gry były bajarenckie też dlatego, że byłeś młodszy.  

A kiedyś doom wyglądał, że przeciwników wylatywały kolorowe cuksy? 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak optymalizacja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, sideband napisał:

A kiedyś doom wyglądał, że przeciwników wylatywały kolorowe cuksy? 🤣

Doom to całkiem dobry przykład. wyobraźmy sobie ze te dwa ostatnie Doom'y, 2016 i Eternal to jakiś szajs pokroju FarCry'a zamiast prawie ze szynowej szybkiej strzelanki.

Gdzieś głęboko w umysłach najpierw graczy a potem corpo zrodziło się poczucie ze im więcej H trzeba z gra spędzić tym jest ona bardziej "COOL", no i dziś wszędzie masz otwarty świat, fabuły brak albo tak rozmyta ze nie wiadomo o co chodzi. Cool jak cholera :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodzi o to, żeby grę jak najdłużej monetyzować i o to, żeby nie szła szybko na wtórny obieg na konsolach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądał taki "gamer" za 20-40 lat jak już my wyginiemy. Albo PCMR co nie będzie umiał sam PC'ta złożyć :E

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero pobieram ale nocka dziś jak nic. Dragons Dogma 2 też chyba o północy stratuje na steamie.

W7XDEUR.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie czy grać w natywnym 4K i 60FPS czy DLSS i 120 XD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gram na razie w 3440x1440 i DLAA, i gra chodzi jak marzenie, później jak się ściemni wrzucam na tv i 4K

20240321172902-1.jpg

  • Like 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie pomylił z mgłą xD

  • Like 2
  • Haha 4
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chamy jedne niemyte :D złamaliście i mnie :/ 

Zrzut ekranu 2024-03-21 175544.jpg

ciekawe jak mój poczciwy 1070 zniesie ten produkt :D 

Edytowane przez Qrdello
  • Like 2
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zniesie tak, że bez FSR, 1080p i detali minimum medium nie zagrasz powyżej 30fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja w 4k jest swietna wszystko max : E i jest 60klatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grałem na PS5 w trybie balans 40fps na monitorze 1440p i był sztos, Na PC może sprawdzę ale jak cena zejdzie do ok <100zł bo inaczej nie ma sensu, bulić drugi raz,( Horizon miałem w pakiecie z konsolą ^^) Tylko jak pomyślę, kolejna gra z otwartym światem, ostatnio za dużo tego.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kadajo napisał:

E no nie gadaj, gierki były bajeranckie bo były proste i konkretne.

Ale ogólnie dobrze gada. Ty też dobrze piszesz "były proste i konkretne".

A dla czego były proste i konkretne? Bo robiła je grupa niewielu osób. Grupa świetnie skomunikowana i dążąca do określonego celu. Dzisiejsze molochy AAA pochłaniają do produkcji zasoby kilkuset pracowników, a czasami przekraczają nawet i 1000 :E Dla obniżenia ogólnych kosztów część elementów gry potrafi być robiona przez jakichś Hindusów zatrudnionych online itd. Później wszystko co te setki, a czasami 1000+ ludu natworzy jest sklecane w jedną całość, aby tylko jakoś wyglądało i działało :E  

Ale dzisiaj też są gierki konkret proste i konkretne np. takie Stardew Valley stworzone i rozwijane latami przez jedną osobę. No, ale tutaj panie nie ma grafiki :E są pixele, jest styl artystyczny, jest świetny gameplay, gra sprzedała się w ponad 20 milionach. Ludzie nie żyją tylko AAA mimo, że najczęściej w mediach o nich słyszymy.

Taki Against The Storm, miła grafika, świetny fantasy rogalik budowlany zrobiony przez kilkuosobową grupę zapaleńców z Polski. No może nie sprzedał się w dziesiątkach milionów, no, ale ponad 500k sprzedali i oceny gry są na topowym poziomie. Takich gier jest znacznie więcej na rynku, w różnych gatunkach i klimatach dla każdego.

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co mi tam

image.png.3f2e80b1fb7463e7e274ca3a88e0c3f1.png

  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Reddzik napisał:

Grałem na PS5 w trybie balans 40fps na monitorze 1440p i był sztos, Na PC może sprawdzę ale jak cena zejdzie do ok <100zł bo inaczej nie ma sensu, bulić drugi raz,( Horizon miałem w pakiecie z konsolą ^^) Tylko jak pomyślę, kolejna gra z otwartym światem, ostatnio za dużo tego.

Też tak gram, różnica między 30 a 40fps jest ogromna. Fajnie jakby gry szły na takie kompromisy, a nie 60, albo 30, nic pomiędzy.

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Lecę na razie w natywnym 4K ale mam pytanko. DLSS mam w opcjach wyłączony za to jak włączę ten generator klatek to FPS lęci pod 120. Czy to automatycznie włącza też DLSS czy działa bez względu na to?

Wygląda świetnie!

obraz-2024-03-21-174924850 

Edytowane przez Userkamil
  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W żadnej grze nie spotkałem się z czymś takim, by fg włączało z automatu dlss'a.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to tylko klatki podbija bez uszczerbku na jakości obrazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Teoretycznie tak, ale to zależy od gry, w niektórych tytułach przy szybkich obrotach kamery, czy postaci, mogą się pojawiać różne artefakty i glitche. Raczej ciężko to zauważyć w rozgrywce.

Generalnie zdecydowanie warto. Minus taki, że nie możesz wtedy zablokować klatek na jednej wartości.

Edytowane przez tomekpcl
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Userkamil napisał:

Czyli to tylko klatki podbija bez uszczerbku na jakości obrazu?

Immortals of Aveum Frame Generation  to najlepszy przykład fatalnej implementacji FG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Fajna gra, ale ... - Bardzo irytujący, niedokładny system sterowania, zwłaszcza podczas sekwencji platformowych - Niekiedy nie da się pominąć scenki przerywnikowej, jeśli trzeba powtarzać walkę to jest to ogromnie wkurzające - Na prawdę nie rozumiem, od czego zależy, czy wykonam idealny blok, czy nie? Przynajmniej ja nie widzę nic co miałoby mi powiedzieć, że teraz mi się uda a teraz nie Chyba właśnie dlatego rzuciłem Sekiro w kąt pięć lat temu Poza tym jest całkiem fajnie jak na debiut
    • Nie pisałbym takich wniosków, gdyby nasze społeczeństwo było inne, nie byłoby sporej części społeczeństwa składającego się z prostych ludzi, którzy z finansów rozumieją tylko dawanie kasy do łapy czy to, że rząd ma swoje pieniądze oraz nie rozumieją, że ten socjal jaki dostają, pochodzi z naszych podatków lub o zgrozo z długów. Kwestia czasu, że z tej afery się nie wywiną, a najmocniej po tyłku dostaną Duda oraz PiS.
    • https://allegrolokalnie.pl/oferta/obudowa-cooler-master-cosmos
    • Też mam takie zadanie, nie zaglądać tam gdzie nie ma potrzebny, bo później rodzą się niepotrzebne problemy i mętlik w głowie 🙂 Ja nigdy w życiu dziennika nie włączyłem 🙂   Lepszy dziennik systemowy niż, dropy klatek i 30 fps 😉
    • @Kelero Raz jeszcze dziękuję  Bardzo ładnie to teraz wygląda i fajnie można zobaczyć jak wiele daje wbicie CR na 1T na tej platformie. Wydajność procesorowa w pierwszych sześciu testach w 3DMarku 2001 bardzo ładnie skoczyła do góry, a po podkręceniu procka uplasowała się pomiędzy wynikami Pentium 4 Northwood 3GHz a Northwood 2.4GHz @ 3.3GHz. Nie mam jeszcze kompletu testów, ale wrzucę na szybko do porównania to co mam: Northwood 2.4 @ 3.4GHz HT Off + GF 7600 GS DDR2 500/450: GF 7300GT GDDR3 jest szybszy w Game 4 - Nature o dokładnie 20 fps. Rdzenie kart taktują tyle samo. Procek zapewnił wynik. W '03 większa liczba Shader'ów oraz nieco szybszy procek sprawia, że 7600 GS DDR2 jest nieco szybszy od 7300GT GDDR3 taktowanego tak samo. ... Northwood 2.4 @ 3.3GHz HT Off + GF 7600 GT GDDR3 650/800: 7600GT na GDDR3 odjechało już w Game 4 - Nature o niecałe 40 fps'ów, porównując do 7300GT GDDR3. Wyższe taktowania karty zrobiły swoje. Jest to przy okazji mój najwyższy wynik w tym 3DMark'u na karcie AGP  Nadal nic szybszego nie udało mi się dorwać. ... Inna platforma, oparta o płytę Abit IS7-E Northwood 3.0GHz HT Off Stock + PAT + CR 1T + GF 7600 GT GDDR3 650/800: Na tej płycie da radę odpalić CR na 1T (ma to nazwę CpC i BIOS Abit'a oferuje możliwość zmiany tej opcji). Ładnie widać to podczas testów opóźnień pamięci ram, gdzie wyżej taktowany Northwood z podkręconymi pamięciami jest wolniejszy niż ten lecący na Stock'u i na Abicie: PAT + CpC Off + DDR440/DDR550 = ~79-77 ns   Natomiast CpC On + PAT + DDR400 = ~75 ns Dopowiem również, że wpływ na opóźnienia pamięci ma również samo taktowanie procesora, dlatego tym bardziej ten podkręcony o 300MHz powinien mieć lepsze wyniki opóźnień. Stock 2.4GHz + PAT, ale bez CpC to wrzucony stronę wcześniej ~87 ns: Bardziej spostrzegawczy zauważą obecność CL2 na płycie Abit'a. Zgadza się. Płyta ta wymusza obecność CL2 podczas aktywacji PAT'a (zwanego przez Abit'a opcją "Street Racer" ) i niestety ignoruje przy tym wszystkie ręcznie zapodane timingi. Wymusiło to na mnie zmianę modułów pamięci na lepsze, bo na modułach PNY Verto DDR500 płyta nawet nie wstała. Moduły te nie tolerują innego CL niż 2,5. Nawet CL3 pogarsza znacznie ich osiągi. __________ @Assassin Płyta MSI nie oferowała możliwości zmiany strapa, ale na Abicie jest on możliwy do zmiany. Sprawdzę to jeszcze. AGP/PCI sztywno zablokowane, ale nie wykluczam, że i to mogło się rozjechać. Wychodzi na to że sam dzielnik pamięci to nie tylko dzielnik pamięci, ale również i chipset strap, o którym zapomniałem. Z jednej strony zawsze wydawało mi się, że dzielnik 1:1 jest najbardziej luźny i niekiedy warto było wbić niższe dzielniki właśnie dla ostrzejszych nastaw podsystemu pamięci, no ale jednak platformy Intel'a rządzą się innymi prawami, a ja muszę się tego jeszcze nauczyć Dodam raz jeszcze, że w tamtych czasach nie posiadałem tych platform Intel'a, począwszy od s.423, s.478 przez całe LGA775, LGA1366 oraz LGA1156 włącznie. Dopiero po tylu latach wracam do nich oraz odkrywam je sobie na nowo  Sprawia mi to naprawdę ogromną frajdę W sumie, to z platform Intel'a to przeskoczyłem ze Slot 1/PGA370 od razu na LGA1155 i Sandy Bridge'a  No i tym samym mam obecnie właśnie aż tyle zaległości do nadrobienia Większość tamtych czasów przesiedziałem na platformach AMD: s754, AM2, AM2+, AM3. A obecnie też poniekąd dalej siedzę w AM4 i AM5. ... Rozmawiając na ten temat 3D bug'a z @blabla123 doszliśmy do wniosku, że tak czy siak winne są zbyt ciasne opóźnienia pamięci w stosunku do ich taktowania oraz że w tamtych czasach, na starszych platformach właśnie dochodziło to takich rozbieżności, gdzie testy 2D mogły być stabilne zawsze i wszędzie, a 3D miały problemy z teksturami oraz stabilnością. Wtedy stabilność 2D nie była równa stabilności w 3D, gdzie obecnie jest to do siebie o wiele bardziej zbliżone. Tutaj też ktoś się nadział na ten sam problem co ja: https://forum.corsair.com/forums/topic/9493-texture-corruptions-with-corsair-ram/ Tak czy siak, chciałem podziękować za nakierowanie mnie na ten temat NB Strap'a  ... Poza tym tematem strapa będę się jeszcze zajmował jak odpalę sobie nieco nowsze płyty Intel'a z tamtego czasu: https://web.archive.org/web/20080427230849/http://www.thetechrepository.com/showthread.php?p=32#post32 __________ @Kelero Na platformach AMD bardzo istotną kwestią jest ręczna zmiana mnożnika taktowania szyny HT Link. Jak chcesz podkręcić procka oraz pamięci stabilnie, to musisz ograniczyć prędkość tej szyny tak, aby nie przekraczała 800MHz w przypadku s.754 i 1000MHz w przypadku s.939. Dopiero na AM2 ta szyna jest o wiele mniej wrażliwa na przetaktowanie i można ją kręcić swobodniej, ale to też nie jest pewniak. Bezpiecznie jest zawsze sprawdzać, czy to czasem nie blokuje nas właśnie ta szyna HT Link. Na s.754 szukaj mnożnika, którego przestawisz z x4 na x3 lub odszukaj opcji zwanej HT Frequency lub HT Width i przestaw ją z 800 (1600) na 600 (1200). Wtedy nie powinieneś mieć problemów z bootowaniem systemu oraz ogólną stabilnością po podkręceniu. Przy okazji Twoja platforma na AM2 też otrzyma skrzydeł, bo wtedy też Cię to raczej blokowało. Z dobrze ustawioną szyną HT Link powinieneś spokojnie zrobić stabilne FSB 250 MHz.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...