Skocz do zawartości
Jaycob

Horizon Forbidden West Complete Edition

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, kadajo napisał:

Atmos chyba w systemach które fizycznie nie maja możliwości odtwarzania natywnie jego kanałów stosuje jeszcze EQ bo wyraźnie dźwięk się zmienia a nie powinien bo atmos natywnie nie dodaje przecież żadnych nowych dźwięków ani nie zmienia ich charakterystyki. ON je tylko przekierowuje do odpowiednich kanałów.

Headphone atmos to faktycznie całkiem coś innego. Bo ten system tylko próbuje symulować na słuchawkach przestrzeń. Znam osobiście gościa co robi to dla Dolby. Ale nie chciał się chwalić detalami. W każdym razie niektóre częstotliwości są przycinane inne podbijane i wychodzi takie raz gorsze raz lepsze złudzenie efektów przestrzennych. Ale jednocześnie dźwięk traci na jakości przez te modyfikacje. Sam zdecydowanie wolę dobre otwarte słuchawki i stereo z dobrą sceną. Lub jak w hellblade był dźwięk nagrany binauralnie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty też widzę masz Anandy więc też ci się scena nawet nad głową rozciąga i akurat w HFW ma na tyle dobry mix na słuchawkach, że idzie grać na słuch :) Normalnie bardzo lubię grać na głośnikach ale akurat Anandy akurat w grach robią kozacką robotę. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Phoenix. napisał:

Nie jest to zaden pic na wode i w sluchawkach nie potrzeba glosnikow nad glowa zeby uzyskac ten efekt bo od tego sa wlasnie sluchawki wielokanalowe i osobiscie ma ustawione 7.1

Ten efekt uzyskasz tylko z fizycznymi głośnikami jak opisał to Kadajo. To, że słyszysz różnice na słuchawkach nie ma nic wspólnego z prawdziwym atmosem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, Art385 napisał:

Ty też widzę masz Anandy więc też ci się scena nawet nad głową rozciąga i akurat w HFW ma na tyle dobry mix na słuchawkach, że idzie grać na słuch

@Art385, to już trochę audiofilstwem zaleciało. Co w tych słuchawkach takiego niezwykłego, że akurat w tych lepiej się odbiera dźwięk przestrzenny?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Userkamil napisał:

Ten efekt

tak ten efekt czyli dzwiek dobiegajacy z gory czy jak kto woli z sufitu. Przeciez na sluchawkach masz dziwek przestrzenny rowniez z gory czyli tak jak bys mial glosnik na suficie :szczerbaty: I nie trzeba do tego nawet atmosa, a to ze nie bedzie to tak jakbys siedzial w kinie to chyba naturalne ograniczenie wynikajace ze specyfikacji sprzetu i ze nie bedzie to gralo jak 4glosniki nad glowa.  Odpal sobie demko i sprawdz czy dzwiek dobiegajacy z sufitu jest czy go nie ma. I koniec tego offtopa juz ;) Jak juz sprawdzisz to wroc i sie pochwal  :thumb:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Phoenix. napisał:

Przeciez na sluchawkach masz dziwek przestrzenny rowniez z gory czyli tak jak bys mial glosnik na suficie :szczerbaty: I nie trzeba do tego nawet atmosa

Myślę, że koledzy wyżej już Ci to wyjaśnili. Na pudełkach z konsolą też masz napis 4K/120FPS i nie potrzeba do tego RTX4090 😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix., ja myślę, że większości wypowiadających się tutaj umknęło to co pisałeś, że ty masz słuchawki wielokanałowe czyli pewnie z czterema odpowiednio rozmieszczonymi głośnikami w każdej słuchawce.

Ja nie korzystałem jeszcze z takich słuchawek i interesuje mnie czy jeżeli ustawisz je jako w tym trybie 7.1 to jak dobrze ten dźwięk jest pozycjonowany i czy w grze tak samo jak w tym programie do testu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, lukadd napisał:

Sam zdecydowanie wolę dobre otwarte słuchawki i stereo z dobrą sceną. Lub jak w hellblade był dźwięk nagrany binauralnie.

Znakomita preferencja milordzie 🙌

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, SebastianFM napisał:

@Phoenix., ja myślę, że większości wypowiadających się tutaj umknęło to co pisałeś, że ty masz słuchawki wielokanałowe czyli pewnie z czterema odpowiednio rozmieszczonymi głośnikami w każdej słuchawce.

Ja nie korzystałem jeszcze z takich słuchawek i interesuje mnie czy jeżeli ustawisz je jako w tym trybie 7.1 to jak dobrze ten dźwięk jest pozycjonowany i czy w grze tak samo jak w tym programie do testu.

Mam normalne sluchawki ze stopki, 7.1 robi karta dzwiekowa i tak korzystam caly czas. Dzwiek jest przestrzenny i jest baja. Wiecej mi nie potrzeba do gier. No ale juz nie ciagnijmy tematu dzwieku bo juz chyba wszystko zostalo napisane ;) 

Tak dźwięk jest bardzo dobrze pozycjonowany na 7.1 ;)  Test dolby atmos wyłącza 7.1 i ustawia stereo w ustawieniach bo steruje dzwiekiem przestrzennym sam.  

6qxLsdX.jpeg

 

 

 

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po reakcjach widzę, że ktoś mógł się poczuć urażony, bądź zdezorientowany moją wypowiedzią, więc przepraszam. Nie chodziło mi też, że jestem jakimś fanboyem PSa i próbuje tu hejtować PCMR.

21 godzin temu, Phoenix. napisał:

DO grania na PC nie potrzeba kompa za 25k, A do grania w konsolowych 30fps i nisko/srednich detalach nie potrzeba "rakiety" za milion monet.  No tak bo na konsoli na premiere to dziala jak trzeba, wsadzasz płyte i grasz i nie ma dropow :rotfl:

Możesz mi wierzyć bądź nie ale większość exów PS kupowałem na premierę i nie miałem tam żadnych problemów jeśli chodzi o wydajność, jedynie jakieś mało znaczące bugi i glitche. Np Spider-man 2 biały kwadrat zamiast postaci, ale restart i wszystko śmigało jak trzeba, w HFW też był jakiś glitch, że maszyny nie miały jakby widocznych wszystkich części ciała i też restart i było git, w TLOU wpadło mi się raz na całą grę w tekstury. Co więcej, w 30 fpsach nigdy nie gram, zawsze wybieram tryb wydajność, gdyby nie fakt, że w końcu od PS5 weszła era na 60fpsów na konsolach to tak prawdopodobnie bym nie ogrywał tych gier na konsoli. A graficznie jak widzę porównania HFW PC vs PS5 to nie ma aż takiej różnicy, żebym po godzinie grania dalej zachwycał się jak to na PC 100 razy lepiej wygląda. Ciekawe jakby wyszedł blind test porównania grafiki z obu platform.

18 godzin temu, roman.kosecki88@interia.pl napisał:

Spokojnie, to ze na dobrego kompa cie nie stac i grasz w dooma na lodowce, tescie ciazowym czy na oscylokopie (jak nizej) nie znaczy ze masz hejtowac tych co pracuja i stac ich na dobrego kompa i na 'porządny rower dla sportu i zdrowia, i PS5'

Pasji sie nie ocenia, jedni zbieraja znaczki inni hejtuja na labie :E 

Lubie grac na najtrudniejszym poziomie trudnosci, taki fetysz....

Może się źle wyraziłem. Pracuje, zarabiam i stać mnie na takiego kompa ale wiadomo są wydatki na zabawki i są też wydatki na życie. Dążyłem do tego, że pierwszą zabawką jaką w najbliższym czasie kupie to nowy lepszy rower bo to też jedno z hobby, dużo jeżdżę jak tylko jest ciepło, dobra pogoda. A przez pracę też niestety nie ma czasu na wszystko, więc głównie zimą i ponure dni sobie pykam w gierki i taniej wyszło kupując PS5. Bo też tak jak napisałem, akurat za około 3 lata kompa też złożę nowego pod premierę GTA VI.

A co do ceny kompa to też nie wiem ile będą kosztować za te 3 lata podzespoły, ja też nie chcę się już bawić w jakieś półśrodki, jak kupować to od razu najmocniejszą na stan obecny aby dużej wszystko hulało na ultra, 4K i  min. 60fps. Plus jeszcze muszę doliczyć nowy monitor, a akurat dobrze się złożyło, że w końcu zaczęli robić OLEDy 32" 4k 240Hz bo na taki zawsze miałem chęć, a za te 3 lata to będzie tego jak grzybów po deszczu i pewnie w lepszych cenach.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Gronek31 napisał:

Plus jeszcze muszę doliczyć nowy monitor, a akurat dobrze się złożyło, że w końcu zaczęli robić OLEDy 32" 4k 240Hz bo na taki zawsze miałem chęć, a za te 3 lata to będzie tego jak grzybów po deszczu i pewnie w lepszych cenach.

Miałem 32" bo myślałem że skalowanie ułamkowe jest ok. Nie jest. Dlatego teraz mam 42" i nie muszę skalować 4k żeby coś zobaczyć. Następny monitor to będzie coś w rodzaju Asus PG42UQ albo telewizor LG. To tak ku przestrodze odnośnie 32"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, SebastianFM napisał:

@Art385, to już trochę audiofilstwem zaleciało. Co w tych słuchawkach takiego niezwykłego, że akurat w tych lepiej się odbiera dźwięk przestrzenny?

 

Ogromna owalna muszla i przetworniki magnetyczne. To autentycznie robi robotę. Łagodne strojenie, żadnych sybilnatów, bardzo dobra lokalizacja źródeł na scenie. No i sama scena jest nie tylko szeroka ale i bardzo wysoka. Jedyny minus to potrzeba w miarę mocnego wzmacniacza słuchawkowego. Taki DX3pro+ podający 1,5W@32Ohm jest zupełnie wystarczający a przy okazji tani jak za to co oferuje. To tak w skrócie. Aha i to dalej nie jest imo sprzęt typowo audiofilski. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Phoenix. napisał:

Podeslane, to mod ktory podmienia tez FSR 2.0 na 3.0 ;)

Przetestowałem.

Na początek ustawiłem skalowanie na FSR. Włączenie/wyłączenie FG nie dawało efektów.

Następnie włączyłem DLSS i FG nie bylo efektu. Dopiero włączenie DLSS i wyłączenie FG dało efekt. Tak ustawiłem w menu przed grą bo czasie gry przy zmianach mi ją wywalało.

Ogólnie FPSy skoczyły do 110 -120 i było czuć płynność. Normalnie z samym DLSS jakość miałem około 75 (raz więcej raz mniej). Dodatkowo przy wychodzeniu z gry gra się wykrzaczała i wyskakiwał raport do wysłania.

Problem jest natomiast z hudem, napisami, mapą. Przy obracaniu kamery się glitchuje. Pojawiają się jak by duszki. Ogólnie mnie to dość męczy i denerwuje więc wracam do standardowych ustawień. Szkoda bo wrażenie samej płynności jest dobre.

10 godzin temu, cichy45 napisał:

Nie wiem jakiego używałeś ale polecam tego https://www.nexusmods.com/site/mods/738?tab=files - wersja universal. Wrzucasz oba dll z folderu dll_version tam gdzie jest exe gry. Wtedy możesz używać DLSS upscaler + DLSS framegen (który jest faktycznie FSR frame gen).

Przetestowane.

Ogólnie działa jak wcześniejsze z nexusa które instalowałem.

Mimo, że licznik FPSów skoczył do ponad 100 dla DLAA jakość to odczucia z płynności takie jak przy 50 FPS albo mniej. Tylko dobrze działa bez skalowania w natywnej z TAA - wtedy fps i odczucia płynności mam podobne jak przy DLAA jakość. Nie ma natomiast problemu z HUDem oraz napisami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie bawilem sie tym modem ale znajomy takich problemow jak ty nie opisywal, natomiast mod daje plynnosc a nie tylko klatki na OSD :D

Swoja droga wsiaknalem w gre i robie ciagle jakies poboczne zamiast glowna misje, ale to dobrze bo maksuje postac i pozniej w endgame nie bedzie tych misji sporo, chociaz aktywnosci innych tez jest od groma i znacznikow. Bedzie co robic do wydania Ghost Tsushima w maju :D

Edytowane przez Phoenix.
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.03.2024 o 18:29, roman.kosecki88@interia.pl napisał:

Warto grac bo dodatek burning shore wyglada jeszcze lepiej niz podstawka

Mi tylko ten dodatek został do ogrania na PS5, mam save zaraz na samym jego początku 😁

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Phoenix. napisał:

Swoja droga wsiaknalem w gre i robie ciagle jakies poboczne zamiast glowna misje

Te misje naprawdę fajnie są wplecione w całą historię. Duży plus względem jedynki. Też maksuje całą grę. Na konsoli swego czasu główny watek robiłem tylko. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, azgan napisał:

Mi tylko ten dodatek został do ogrania na PS5, mam save zaraz na samym jego początku 😁

To się ociągasz, kończ Pan... jak ja skończyłem 😉 Przeszedłem dodatek i był spoko, a jak teraz jest w cenie podstawki na PC, albo w promocji na PS5 to jest najlepsza okazja by zagrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę powiedzieć całkiem niezłe te wyścigi a i nagroda zacna, wszystkie za pierwszym razem chociaż przy ostatnim wyścigu zwycięstwo na ostatnich metrach przed metą :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Gronek31 napisał:

Ciekawe jakby wyszedł blind test porównania grafiki z obu platform.

Wytłumacz po co robić blind test kiedy 10 na 10 razy będziesz wstanie wskazać która wersja jest która choćby po samej ostrości obrazu?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie byśmy się zdziwili ile osób nawet tego by nie potrafiło dostrzec ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak ale filtrowanie textur to jest pierwsze co mi  sie rzuca w oczy zawsze w wersji na PC, jest po prostu ostro co chyba kazdy zapaleniec PC lubi :D Faktem jest ze przepasci w grafice nie ma.Ale samo granie w prawie 200fps w ta gre jest to po prostu cudowne odczucie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@kadajoCzy ja wiem? Dla mnie największy minus ogrywania gier na konsoli, to właśnie dynamiczna rozdzielczość. Jak ja tego nienawidzę jak grasz sobie grasz a tu nagle sraczka na ekranie :E
 

Edytowane przez Art385
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o obraz to moim zdaniem granie na konsoli wymaga trochę innego podejścia.
Skoro na konsoli ilość detali w obrazie jest niższa ze względu na niższą rozdzielczość to powinniśmy do tego dostosować ustawienia takiego obrazu. Przede wszystkim ostrość ustawić na "0" i nie próbować wyostrzać detali których i tak nie ma pogarszając przy okazji percepcje aliasingu. Stety lub niestety większość dzisiejszych ekranów nawet na ustawieniu "0" ma nadal bardzo ostry obraz co nie ułatwia zadania.
Tutaj ogólnie konsole same w sobie niedomagają i jakich byśmy sztuczek nie stosowali to niestety im będzie większy ekran i mniejsza do niego odległość tym bardziej będzie to widać. Jak czytam ze w co nowych grach dynamiczna rozdziałka potrafi spadać do 720p aby utrzymać ledwo 30 fps to jak to ma wyglądać na ekranach powyżej 32" jak nie kupka. I próby wyostrzenia tej kupki na za dużo się nie zdadzą a wręcz pogorszą sprawę. Tutaj by musiały zadziałać jakie "inteligentne" skalery znacznie lepsze od DLSS żeby z takiej niskiej rozdzielczości czarować coś porządnego. Konsole nie mają tego ani mocy. Może wersje Pro coś zmienia w tej kwestii. Skoro PC'ety ledwo dają rady to jak konsole maja dawać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie co za kiep u nich wymyślił, by na max presecie very high anizo było ustawione na tylko x8...

looney-tunes-headbang.gif

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...