Skocz do zawartości
ghs

PKP Cargo SA do piachu

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, LeBomB napisał:

Mnie najbardziej zastanawia obecnie, biorąc pod uwagę całą sytuację, w jakich warunkach i atmosferze będzie przebiegała olimpiada.

W normalnych, to dalej cywilizowany kraj i nie pozwolą żeby to wpłynęło na olimpiadę.

2 godziny temu, voltq napisał:

Cisza, a co ma być? Ukraińska spółka ma 5000zł kapitału zakładowego. Nie ma kim i czym jeździć, nie stanowi konkurencji dla nikogo. W żadnym stopniu nie jest związana i nie wpłynie na sytuację w PKP Cargo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, voltq napisał:

"Nowy zarząd złożył zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez poprzedni, co jest tylko próbą przerzucenia odpowiedzialności i w żaden sposób nie poprawi obecnej sytuacji spółki."

Po tym fragmencie przestałem czytać. I nie, w mediach nie jest cisza tylko, że temat był już dawno opisywany

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/pkp-cargo-ma-konkurenta-z-ukrainy-polska-wydala-licencje/nw10dhn

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.pkpcargo.com/oswiadczenie-spolki-pkp-cargo-w-sprawie-nieprawdziwych-informacji-rozpowszechnianych-przez-przedstawicieli-zwiazkow-zawodowych-wschodniego-zakladu-spolki-pkp-cargo-w-lublinie/

Cytat

Zarząd spółki PKP CARGO stanowczo zaprzecza informacjom rozpowszechnianym przez związki zawodowe Wschodniego Zakładu Spółki PKP CARGO w Lublinie. Nie są prawdziwe informacje o planach zwolnienia 40% załogi tego Zakładu oraz podawana przez związki liczba 650 osób, które rzekomo miałyby zostać zwolnione.

W dniu 3 lipca br. zarząd poinformował o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych. Obecnie trwają w tej sprawie konsultacje ze stroną społeczną, tj. przedstawicielami pracowników w Zakładach spółki w całej Polsce.

Zarząd stanowczo zaprzecza także, że zwolnienia grupowe w większości mają objąć pracowników operacyjnych, odpowiedzialnych za przygotowanie i prowadzenie pociągów. Choć – j.w. – trwają konsultacje ze stroną społeczną już dziś zarząd może potwierdzić, że redukcje zatrudnienia w grupie pracowników operacyjnych we Wschodnim Zakładzie Spółki PKP CARGO w Lublinie (rewidenci, manewrowi, ustawiacze i maszyniści) nie przekroczą kilku procent.

Prowadzone przez zarząd spółki PKP CARGO (od 26 kwietnia br.) prace naprawcze mają na celu kontynuowanie działalności operacyjnej oraz przywrócenie konkurencyjności.

Rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji jakoby działania naprawcze miały prowadzić do likwidacji spółki czy zaprzestania realizowania przez nią pracy przewozowej jest działaniem na szkodę spółki PKP CARGO. Szczególnie w świetle trwającego przetargu na usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego z Lubelskiego Węgla „Bogdanka” S.A. dla Enea Wytwarzanie sp. z o.o.

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez zaskoczenia, najbardziej merytoryczna ocena sytuacji jak prawie zawsze u Stanowskiego:

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kanał zero to dowcip a nie merytoryczna ocena sytuacji. No ale jak ktoś lubi oglądać byłe TVP Bis 2.0 to spoko. 

  • Haha 2
  • Confused 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli uważasz że coś pominął lub gdzieś coś przekręcił to podziel się tą wiedzą, inaczej to jakaś szamanko-profeska

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

1. Nie ma czegoś takiego jak prywatny szofer do każdego gniazda, pracownicy jeżdżą pociągami regionalnymi by dojechać do składu. Ale tutaj już 90% komentarzy wyjaśniła to dziennikarskie gówno. 

2. Przerost ludzi jest obecny ale nie w tym aspekcie którym się zajął. 

3. Problemem jest umowa węglowa Morawieckiego która pociągnęła spółkę na dół przez zerwanie umów z dziesiątkami podwykonawców, oczywiście kanał gówno milczy na ten temat. 

4. Pociągi towarowe jedzą znacznie wolniej od zwykłych, więc naturalnie że pociąg który ma do przejechania trasę Katowice-Gdańsk będzie jechał długo, bo nie jedzie w linii prostej, o 3 dniach przesadził ale być może tak jest. Średnia prędkość towarowego to 23 km/h, matematykę pozostawiam wam. 

Czy coś pominął i pokręcił? Cały wywód i filmik :E 

Edytowane przez TheMr.
  • Haha 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
51 minut temu, TheMr. napisał:

1. Nie ma czegoś takiego jak prywatny szofer do każdego gniazda, pracownicy jeżdżą pociągami regionalnymi by dojechać do składu. Ale tutaj już 90% komentarzy wyjaśniła to dziennikarskie gówno. 

Całe szczęście, że już pierwszy punkt to kłamstwo lub brak niewiedzy -  nie warto weryfikować pozostałych punktów jeśli chcesz (prawdopodobnie) celowo wprowadzić inną narrację niż w filmie Stanowskiego.  W najbardziej absurdalnych przypadkach taki szofer jedzie kilka godzin aby podwieźć gościa ledwie kilka km. A skąd to wiem? Bo sami się wypowiadali w tym temacie, niestety Stanowski = zło = kłamstwo = TVP 2.0 = nawet jak mówi dobrze to trzeba powiedzieć że źle.

Edytowane przez FataIity
  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, TheMr. napisał:

1. Nie ma czegoś takiego jak prywatny szofer do każdego gniazda, pracownicy jeżdżą pociągami regionalnymi by dojechać do składu. Ale tutaj już 90% komentarzy wyjaśniła to dziennikarskie gówno.

3. Problemem jest umowa węglowa Morawieckiego która pociągnęła spółkę na dół przez zerwanie umów z dziesiątkami podwykonawców, oczywiście kanał gówno milczy na ten temat. 

4. Pociągi towarowe jedzą znacznie wolniej od zwykłych, więc naturalnie że pociąg który ma do przejechania trasę Katowice-Gdańsk będzie jechał długo, bo nie jedzie w linii prostej, o 3 dniach przesadził ale być może tak jest. Średnia prędkość towarowego to 23 km/h, matematykę pozostawiam wam.

3 godziny temu, FataIity napisał:

Całe szczęście, że już pierwszy punkt to kłamstwo lub brak niewiedzy -  nie warto weryfikować pozostałych punktów jeśli chcesz (prawdopodobnie) celowo wprowadzić inną narrację niż w filmie Stanowskiego.  W najbardziej absurdalnych przypadkach taki szofer jedzie kilka godzin aby podwieźć gościa ledwie kilka km. A skąd to wiem? Bo sami się wypowiadali w tym temacie, niestety Stanowski = zło = kłamstwo = TVP 2.0 = nawet jak mówi dobrze to trzeba powiedzieć że źle.

1. To jest takie 50/50% prawdy , są prywatni kierowcy (np. potrzebny maszynista na "gwałt" , dalekie miejsce zamieszkania , brak połączenia , itd.) oraz korzystanie z pociągów regio/ic itd. (wiem z 1-szej ręki).

3. Umowa węglowa to jedna z wielu cegiełek na przestrzeni wielu lat zaniedbań , wstawione przez @ghs również , tak samo:

  • nowy tabor w krzakach który teraz musi mieć przegląd , a w tym czasie korzystanie ze starych jednostek czy też dzierżawienie od prywatnych przewoźników itd. .
  • nagłe zainteresowanie modernizacją torowisk/infrastrukturą , mieli na to dobre 20 lat jak nie lepiej - coś tam sporadycznie przy nich dłubali i nic poza tym (ostatnio głośne ETCS).
  • wejście do UE i koniec monopolu , wszyscy chyba wiedzą jak skończyły TPSA(obecnie 🍊)/Poczta Polska.
  • brak rozwoju i optymalizacji (koniec monopolu) , zamiast się rozwijać to skupili się na węglu i sami sobie kopiąc grób zlikwidowali masę połączeń jednocześnie kończąc kontrakty z mniejszymi klientami.
  • rozdawnictwo/przekręty/znikająca kasa , ETCS/GPS-R już miało być 100% a jest 10% , dzierżawienie taboru a własny nowych stoi pod chmurką , itd. .

4. Równie dobrze może się wlec nawet 2 tyg. przez całą Polskę , np. omija ruchliwe linie osobowe , dodatkowo zmiana maszynisty + papierkologia lub czekanie aż część linii się zwolni.

Jeżeli PKP Cargo nie dostosuje się do obecnych realiów skończy jak nasza poczta , konkurencja nie śpi i oferuje lepszy/tańszy/szybszy transport , zresztą chyba wszystko należące do skarbu państwa wygląda podobnie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gigant w tarapatach. Ta umowa może mu pomóc

"Zarząd PKP Cargo uznaje za wysoce prawdopodobną wygraną w przetargu na przewóz węgla dla Taurona Ciepło - poinformowała we wtorek spółka. Przewoźnik został poinformowany, że jego oferty na przewóz 465 tys. ton węgla okazały się najlepsze."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Yahoo86 "1. To jest takie 50/50% prawdy , są prywatni kierowcy (np. potrzebny maszynista na "gwałt" , dalekie miejsce zamieszkania , brak połączenia , itd.) oraz korzystanie z pociągów regio/ic itd. (wiem z 1-szej ręki). "

Nie prywatni kierowcy, a raczej przewoźnicy podpisujący umowy z danym przewoźnikiem kolejowym na transport np. maszynistów.

To nie zawsze jest dom-praca ale bardziej pkt A do pkt B - nawet z jednej stacji kolejowej na zupełnie inną w drugiej części kraju.

Często zdarza się tak, że maszynista jedzie w jedną stronę ileś godzin i musi mieć przerwę. Czasem jest też zmiana maszynisty na pracownika innego przewoźnika albo jest zmiana trasy, gdzie uprawnienia maszynisty nie pozwalają na prowadzenie składu na tej trasie.

To nie tak, jak z prawem jazdy. Samochodem masz uprawnienia to możesz jeździć wszędzie. Pociągiem tylko po wyznaczonej trasie. Jeżeli nie jechałeś daną trasą to musisz pokonać trasę w asyście maszynisty, który już ma takie uprawnienie - tylko nie wiem, czy wystarczy przejechać raz czy kilka razy.

W wielu przypadkach taniej jest przetransportować danego maszynistę niż zatrudnić kilku kolejnych, których i tak będzie trzeba dowozić do miejsca pracy, które jest w przemieszczającej się lokomotywie. 

Przeważnie nie ma transportu powrotnego transport kolejowy-towarowy to nie transport pasażerski. Czasem wystarczy taxi do najbliższej stacji, a czasami to kilka godzin samochodem w poprzek głównej trasy kolejowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat w transporcie maszynistów do miejsca podjęcia pracy, jak to jest z dala od ich "bazy" nie ma nic dziwnego. To optymalizacja działalności dla firmy transportowej.

Pod warunkiem że jest to silnie kontrolowane i dobrze zorganizowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że co państwowe to nie jest silnie kontrolowane i dobrze zorganizowane. Tzn znajdziesz 1 na 1000 takich miejsc w optymistycznym przypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, FataIity napisał:

Tylko, że co państwowe to nie jest silnie kontrolowane i dobrze zorganizowane. Tzn znajdziesz 1 na 1000 takich miejsc w optymistycznym przypadku

państwowe jest złe bo ludzie dostający nominację na prezesa czy do rady nie odpowiadają (majątkowo, pozbawieniem wolności) nawet za swoje najgłupsze, najbardziej szkodliwe a nawet przestępcze decyzje. a nie ponoszą konsekwencji bo tak jest skonstruowane prawo i system sądowniczy aby im takową bezkarność zapewnić. są kraje gdzie nie ma problemu z fachowym zarządzaniem spółkami państwowymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tragiczna śmierć maszynisty Kolei Mazowieckich. Możesz pomóc jego rodzinie

Śmierć Rafała Kamińskiego , maszynisty Kolei Mazowieckich , wstrząsnęła całą Polską. Ale tragedia najmocniej dotknęła Pawła i Natalię – jego dzieci. Zostali bez ukochanego taty. Fundacja Grupy PKP otwiera zbiórkę , aby pomóc rodzinie zmarłego i zapewnić im odpowiednie warunki bytowe.

 

Także PKP Intercity wypowiada umowę sponsorską z PKOl

Zawarta 16 sierpnia 2023 roku umowa sponsorska , która docelowo miała obowiązywać w latach 2023 – 2027 pomiędzy PKP Intercity a Polskim Komitetem Olimpijskim od 10 września przestaje obowiązywać. PKP Intercity wypowiedziało tę współpracę ze skutkiem natychmiastowym krótko po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich. PKP Intercity wyjaśnia powody takiej decyzji.

 

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Czeski przewoźnik RegioJet zwraca uwagę , że Urząd Transportu Kolejowego w tej samej sprawie wydaje rozbieżne decyzje. Chodzi o procedurę otwartego dostępu na trasie Gdynia - Kraków.

 

Nowe kontrakty PKP Cargo

9 września w siedzibie PKP Cargo w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli zarządu spółki z reprezentantami kolejowych związków zawodowych. Omawiane były tematy wypłaty wynagrodzeń , wypowiedzeń umów o pracę , pozyskiwania nowych kontrahentów , prowadzenia dialogu społecznego , zmian w statucie spółki , zabezpieczenia przyszłego zatrudnienia zwalnianych pracowników.

 

PKP Cargo: Ponad 2 tys. miejsc dla pracowników dzięki listom intencyjnym

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy zarząd spółki podpisał 13 listów intencyjnych dotyczących zatrudnienia pracowników PKP Cargo w restrukturyzacji. W połowie czerwca 2024 roku podpisano pierwszy list intencyjny z Polregio.

 

Jest decyzja środowiskowa dla odbudowy linii Zebrzydowa – Żagań

Trwają przygotowania do odbudowy infrastruktury kolejowej pomiędzy Zebrzydową a Żaganiem. Inwestycja prowadzona jest głównie z myślą o potrzebach wojska. Zakończenie wszystkich robót jest planowane na rok 2027.

 

ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Proces wdrażania europejskiego systemu sterowania ruchem jest mocno opóźniony – ocenia Marcin Mochocki , członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia, że aktualny zarząd spółki chce znacząco przyspieszyć realizację inwestycji w tym obszarze. Nie jest natomiast pewne , czy uproszczony wariant ETCS obejmie wkrótce całą sieć kolejową w Polsce.

 

Murów: 7 lat po remoncie torów wciąż nie ma ruchu

Mija siedem lat od zakończenia remontu odcinka linii kolejowej nr 301 pomiędzy Jełową a Murowem na Opolszczyźnie. Mimo to ruch towarowy nie został tam wznowiony. Z trasy skorzystali dotychczas jedynie pasażerowie nielicznych pociągów specjalnych.

 

Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna

Spadek znaczenia energetyki węglowej nie spowoduje spadku znaczenia kolei. Zarówno budowa , jak i późniejsza praca oraz utrzymanie elektrowni jądrowych nie będą możliwe bez transportu kolejowego – podkreśla członek zarządu PKP PLK Marcin Mochocki. Sugeruje też szybsze , niż planowano , ogłoszenie przetargu na modernizację linii 202 między Gdynią a Lęborkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...