Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Vulc

Tomb Raider

Rekomendowane odpowiedzi

tombraider_LRG.jpg

 

 

Premiera: 5 marca 2013

Producent: Crystal Dynamics

Wydawca: Square Enix

Gatunek: TPP/Action/Adventure

Język: Angielski

 

 

Tomb Raider to najnowsza część klasycznej serii gier akcji wzbogaconych wątkami przygodowymi. Całość została opracowana przez studio Crystal Dynamics - to samo, które stworzyło trzy poprzednie odcinki cyklu, czyli Anniversary, Legend oraz Underworld.

 

Gra jest restartem serii i tym samym pozwala na wcielenie się w młodą Larę Croft, zanim ta została słynną poszukiwaczką przygód. Akcja zaczyna się, gdy potężny sztorm rozbija należący do niej statek badawczy i nasza bohaterka ląduje na tajemniczej wyspie niedaleko wybrzeży Japonii. Motywem przewodnim jest tym razem przetrwanie w dzikim i wrogo nastawionym środowisku.

 

W tej odsłonie nasza bohaterka odgrywa rolę zarówno łowcy jak i zwierzyny dla zamieszkujących wyspę stworzeń. Współgra z tym nowa brutalna mechanika walki pozwalająca na dynamiczne starcia w zwarciu oraz kładąca większy nacisk na różnorodne zastosowania dostępnych broni, wśród których znaleźć można m.in. łuk. By przeżyć gracze muszą wykorzystywać wszystko, co mają pod ręką, a znajdowane po drodze liny, haki oraz maczety okażą się niezbędne podczas zwiedzania świata gry. Dodatkową atrakcją jest nowy system poruszania się, pozwalający na wykonanie prawie wszystkich możliwych ruchów, jakie tylko przyjdą nam do głowy. Seria Tomb Raider zawsze słynęła z elementów platformówkowych i najnowsza odsłona znacząco podnosi poprzeczkę w tej kwestii.

 

Tomb Raider zrywa z liniowością swoich poprzedniczek i oferuje jeden duży otwarty oraz podlegający dynamicznym zmianom świat, który został podzielony na szereg mniejszych lokacji odblokowywanych w miarę postępów fabularnych. Nowością w serii jest również wprowadzenie systemu rozwoju postaci poprzez rozdzielanie punktów umiejętności oraz możliwość tworzenia przedmiotów z różnych elementów znajdowanych podczas eksploracji wyspy. Na potrzeby restartu serii zrezygnowano z systemu automatycznego celowania i zastąpiono go całkowicie nowym, w którym gracz sam musi namierzać przeciwników oraz prowadzić ogień.

 

Produkcja napędzana jest przez silnik graficzny Crystal Engine. Dzięki niemu gra oferuje zapierające dech w piersiach widoki, tekstury w wysokiej rozdzielczości i szczegółowe modele postaci. Również animacje bardzo zyskały na realizmie. Dodatkowo Tomb Raider został wzbogacony w zaawansowany silnik fizyczny.

 

Źródło: Gry-Online

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od dawna jestem fanem serii, skończyłem prawie wszystkie odsłony gry (od pierwszej części jeszcze na PlayStation), ale zastanawiam się, czy CD będzie w stanie zrobić coś nowego, czego jeszcze w serii nie było, jednocześnie nie tracąc całej „spuścizny” TR.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno widać w tym trailerze elementy charakterystyczne dla serii Uncharted, typowo "tombrajderowych" klimatów za wiele tam raczej nie ma. IMO to cały czas właściwy krok ze strony developera - seria potrzebuje solidnego odświeżenia, choć równocześnie wiem o tym, że sporej liczbie ludzi klasyczna formuła cały czas odpowiada. Jestem dobrej myśli, ale równocześnie nie robię sobie zbyt wielkich nadziei.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już to wielokrotnie i napiszę ponownie - dla mnie jest to must have w dniu premiery. Jako wielki fan serii na pewno kupię, szkoda tylko, że poczekamy aż do marca. Ale oby było warto, na E3 gra prezentowała się IMO rewelacyjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to będzie ten Tomb Raider, który w końcu mnie przekona... Poprzednie części uważam jedynie za dobre tytuły, ale nie podzielam zachwytów nad nimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę coraz większe wrażenie, że nowy Tomb Raider będzie takim multiplatformowym Uncharted.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli będzie takim Uncharted'em, to źle ;) ? Nie grałem nigdy w Unchurted, ale słyszałem wiele, wiele pochlebnych opinii. Wystarczy, że zagadki będą trzymać dobry poziom, poprawią animację i grafikę. O resztę się nie martwię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to bedzie must have. Jesli nawet bedzie Unchartedowa to raczej wyjdzie na dobre, chyba kazdy z moich znajomych kto gral w Uncharted, wypowidada sie z zachwytem o tej grze. Jesli mialbym PS3 to po ten tytul siegnalbym zdecydowanie w 1 kolejnosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie udało mi się obejrzeć gameplay z E3. Cóż mogę stwierdzić. Wygląda fenomenalnie, dużo akcji, ładnie graficznie.. ale.. Chciałbym zagadki do rozwiązywania, a nie samą akcję a'la Unchurted..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tylko takie spostrzeżenie, że nowa Lara nie jest podobna ani do Lary z poprzednich odsłon ani do Angeliny ... Sam nie wiem, co mam o tym myśleć. szczerbaty.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to zatrudnili nową aktorkę, w nowym filmie o Larze też nie wystąpi Angelina. Nie wiem jak Ty, ale ja odczuwam niedosyt, to nie jest chyba ta sama Lara, którą pamiętam od poprzednich części..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak teamdox, mam nadzieję, że ładnie będą stopniować akcję i znajdzie się miejsce dla jakichś zagadek itd. Lubię akcję, ale bez przesady :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bartossy Tu nie chodzi do końca o samą akcję. Pomysł stworzenia młodej Lary podoba mi się, ale po tym pokazie nie czuję klimatu. Też lubię akcję w grach, ale w serii Tomb Raider nigdy nie była, przynajmniej dla mnie, priorytetem. Grając w Tomb Raidera liczę na zagadki, przy czym można od czasu do czasu rozwalić kilka zwierząt czy też bossów. Uwielbiam zwiedzać grobowce czy też piękne lokacje. Nie wiem czy grałeś w Anniversary, jeśli tak, to powinieneś widzieć co mam na myśli.Walka z ludźmi średnio mi się widzi, co pokazała choćby Legenda, czy Underworld. Ale to już kwestia gustu, co kto woli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grałem w każdą część od The Angel of Darkness, ale żadnej nie ukończyłem... Najbardziej jednak podobała mi się Legenda - tam było akcji mniej niż w Underworld, ale jednocześnie akcja była bardziej dynamiczna od tej z Anniversary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I widzisz.. tu jest sedno naszego rozumowania. Dla mnie w Legendzie było za dużo akcji właśnie. Ja kocham właśnie wolną rozgrywkę z Anniversary. Jeśli wyrównają akcję i zagadki powinno być nieźle, ale jak na razie nie napalam się na ten tytuł. Liczę na demo do ogrania przed premierą, bo tak jak chciałem składać pre-order'a, to teraz się jednak wstrzymam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy jakims fanem TR nie bylem, ale filmik zrobil na mnie wrazenie, zwlaszcza gory. :) Zobaczymy jak sie to rozwinie, bo byc moze trzeba bedzie pomyslec nad zakupem. Ale trzeba przyznac, ze Lara cholernie wytrzymala na tym filmie byla :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem pokaz, zona wchodzi i mowi:

 

Zona: Co to?

Ja: Nowy Tomb Raider

Zona: acha, ale to nie Lara, nawet nie jest do niej podoba...

 

No fakt niby mlodsza, ale ta geba zupelnie inna. Co do akcji, to moze poprostu wcisneli tyle w gameplayu, zeby bylo efektownie i przyciagnelo nie tylko fanow TR ale i nowych graczy. Mysle, ze mimo wszystko, zagadki beda na odpwiednim poziomie i w wystarczajacej ilosci, w koncu to Tomb Raider. Ja czekam z wypiekami na twarzy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda jak Lara, bo to nie jest żadna z Lar :E , które znamy.

 

Obecnie istnieją dwa różne życiorysy Pani Croft - od części pierwszej do The Angel of Darkness oraz te ukazane w grach Anniversary, Legend i Underworld.

 

Robi się nam nowy The Legend of Zelda, którego twórcy również wychodzą z założenia: "nowa gra, nowy Link". Kolejny Tomb Raider prezentuje bowiem trzecią, zupełnie nową postać Lary.

 

Nie wiem jak wam, ale mnie się to rozwiązanie nie podoba. Nie można się wczuć w postać, kiedy ciągle tworzą ją od nowa. Moim zdaniem spokojnie mogli korzystać z biografii utworzonej przy przejęciu serii przez Crystal Dynamics.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam pomysł młodej Lary brzmi całkiem nieźle, ale fakt faktem, zgadzam się z Tobą. Choć Anniversary było remake'm, to wolałbym zobaczyć kontynuację wydarzeń z Underworld.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewne szczegóły fabuły jedynki w remaku zostały zmienione tak, aby wszystko było spójne z Legend.

 

Nie tyle chciałbym kontynuację Underworld, co prequel w tym samym uniwersum. Niestety, jak dotąd nowa biografia Lary oznaczała także zerwanie z poprzednią.

 

Prawdopodobnie radykalnie zmieni się charakter bohaterki. To boli najbardziej, bo ślepe dążenie do celu bez zważania na wszystko, pewność siebie i narzucanie innym swojego zdania bardzo mi się w ostatniej Larze podobało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grałem w każdą część od The Angel of Darkness, ale żadnej nie ukończyłem... Najbardziej jednak podobała mi się Legenda - tam było akcji mniej niż w Underworld, ale jednocześnie akcja była bardziej dynamiczna od tej z Anniversary.

Tomb Raidery robione przez Crystalsów to "tylko bardzo dobre gry z Larą", ale to nie są Tomb Raidery, podobnie jak wszystkie Need for Speedy nie będące arcadówkami z samochodami potrafiącymi osiągać 300km/h to "tylko dobre gry samochodowe", ale z Need for Speedem nie mają za wiele wspólnego. Jesli nie grałeś w pierwsze 5 części to sporo straciłeś. Pamiętaj jednak, że za 40zł masz wszystkie części :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlinczujcie mnie, młodzi adepci grania, ale przy Tomb Raider 2 wysiadają wszystkie Unczartedy razem wzięte :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Hyperthreading jest ogromną luką w zabezpieczeniach procesora, którą można załatać tylko... wyłączając HT. I dotyczy to zarówno procesorów Intela jak i AMD. https://www.techtarget.com/searchsecurity/news/252452053/PortSmash-side-channel-attack-targets-Intel-Hyper-Threading https://www.tomshardware.com/news/new-vulnerability-affects-all-amd-zen-cpus Ponadto zyski z HT są niewielkie, co prawda ma się dwa razy tyle wątków ale działają one znacznie wolniej niż na procesorze wyposażonym w dwa razy tyle identycznych rdzeni bez włączonego HT.
    • W takim razie napisz program, który dodaje dwie liczby w taki sposób, by efektywnie wykorzystać moc obliczeniową ... no bez szaleństw, czyli powiedzmy 8 wątków   ... a jak nie potrafisz, to zajmij się sprzedażą buraków.
    • Mam w czeluściach X2 5600, 6000 oraz 3600+,Twoja fajna maszynka, ale nie mam czasu tego testować i badać, jednak ciepłe miesiące to nie dla mnie czas na takie rzeczy.
    • Jest rok 2008. Po napisanej maturze postanowiłem sobie w lipcu odświeżyć platformę. Wcześniej nadal siedziałem na Athlon'ie 64 3200+ Venice s.754, 1GB DDR1 oraz GF 7300GT DDR3. Nadal również korzystałem z monitora CRT oraz mój komputer po części nadal służył jako rodzinny sprzęt (było to chwilę przed zakupem tego pierwszego Acer'a Aspire z poprzednich wpisów). Z moich ówczesnych kieszonkowych było mnie, po raz pierwszy, stać na większość nowych podzespołów i jedynie płytę główną kupiłem używaną. Nowa platforma składała się z odblokowanego Athlon'a 64 X2 5000+ tzw. Black Edition, 2x1GB A-Data Vitesta Extreme Edition 800MHz CL4 oraz ASUS'a M2N-E. Kupiłem wtedy również nowe chłodzenie procesora, ponieważ do wersji Black Edition nie dodawano box'a. Był to Arctic Freezer 64 Pro. Poniżej załączam autentyczne zdjęcia z tamtego okresu: W takim właśnie kartoniku przyszła do mnie ta płyta główna. Był to OEM bez tylnej blaszki. Wszystko zbiegło się również z moim pierwszym doświadczeniem nowego, na ówczesne czasy, systemu operacyjnego Windows Vista: Który tak mnie zachwycił swoim wyglądem, że właśnie musiałem zrobić sobie na pamiątkę te powyższe zdjęcie Jako ciekawostkę dopowiem, że te zdjęcia były wykonane telefonem, a dokładniej był to kultowy już Sony Ericsson K750i. Hehe, po ikonkach doskonale widać, co już wtedy było dla mnie najważniejsze Od razu również przyszedł czas na pierwsze testy: Tak jak wspominałem już we wcześniejszym wpisie, dopiero z początkiem 2008 roku miałem taką wydajność w 3DMark'u 03. Poza tym operowałem głównie na rozdzielczości 1024x768 @ 85Hz. ... Jednakże już pod koniec lipca 2008 roku udało mi się znaleźć pracę dorywczą, dzięki której udało mi się nabyć moją pierwszą, porządną oraz nową kartę graficzną, którą do teraz posiadam w swojej kolekcji, a była to karta GeForce 8800 GTS 512MB Od razu, po pierwszym uruchomieniu, przyszedł czas na 3DMark'a 03 oraz Crysis'a na DX10: Oba powyższe wyniki leciały na podkręconym procesorze, ale na Stock kartach. Chwilę później od razu sprawdziłem max tej karty: Sztuka ta cechowała się ponadprzeciętnymi możliwościami OC pamięci na karcie i poniekąd dlatego jakoś nie miałem ochoty się jej pozbywać Tak czy siak, wszystko wtedy było podkręcone pod korek. Płyta główna miała blokadę napięcia na ram do 1.95V oraz ubogie dzielniki, dlatego całość jest ustawiona tak śmiesznie, a odblokowany mnożnik w Black Edition się na nic nie zdał ... Pamiętam jeszcze, że chwilę później, za zdaną maturę otrzymałem od rodziców prezent w postaci licencji na Vistę Home Premium  Dlatego też na powyższych screen'ach widnieje ta "najlepsza wersja tymczasowa", oczywiście lecąca na 30-dniowym okresie próbnym, aby właśnie później przeinstalować system do docelowej edycji. Poza tym, jak obecnie na to patrzę, to widzę jaki dokładnie błąd popełniłem. Mianowicie, uparłem się na używanie 64 bitowego systemu, posiadając jedynie 2GB ram'u. Obecnie wiem, że akurat wersja 64 bitowa Visty jest wyraźnie wolniejsza względem wersji 32 bitowej, która po dobrej konfiguracji śmiga naprawdę dobrze na takich sprzętach. ... Mając w pamięci tę historię, postanowiłem z ciekawości wrzucić tego GTS'a 512 do tej "Platformy roku 2006" na testy, aby sprawdzić ile dokładnie ten Athlon 64 X2 był wolniejszy od C2D. Szczególnie, że oba procesory miały bardzo podobne taktowania oraz pamięci ram. Oto co mi wyszło i na początek grafa Stock: Przy okazji wyniki te można porównać do wyników na 8800 GTX 768MB. Widać tę lekką przewagę tych 24 ROP'ów oraz większej przepustowości pamięci w paru podtestach. ... Później wrzuciłem moje sprawdzone daily OC na tej karcie i ponowiłem wszystkie testy: Pięknie widać jak sporo większą moc oferował ten C2D, że już przy Stock karcie jest w stanie nawiązać walkę z wykręconą pod korek tę samą kartą, ale pod Athlon'em 64 X2 Brisbane G2. Tak, do teraz nieco żałuję, że w tamtych czasach nie dałem szans, a wręcz całkowicie pominąłem platformę LGA775, dlatego w tej chwili tak cieszy mnie jej doświadczanie i zbieranie nowych doświadczeń  W sumie, jak tak sobie teraz przypomnę, to żyłem wtedy w takiej bańce, że Intel oraz Pentium 4 jest gorszy od AMD oraz Athlon'ów, więc postawiłem od razu na Athlon'a, nawet nie sprawdzając wcześniej co ma do zaoferowania konkurencja. Pomijając już fakt, że nie miałem pojęcia wtedy czym różni się Brisbane od Windsor'a, myśląc, że niższy proces litograficzny jest pod każdym względem lepszy, bo jest nowszy. ... Jak wszystko dobrze pójdzie, to niedługo wrzucę podobne testy, na dokładnie tej samej karcie, ale właśnie na Windsorze F3 6000+ (ADX6000IAA6CZ) oraz M2N-SLI Deluxe, czyli kolejnych podzespołach, na które w tamtym czasie nie było mnie stać, dlatego kupiłem 5000+ BE oraz M2N-E.
    • Z tego co pamiętam to miałeś sztywne 4.1ghz na 3600 więc znając ciebie pewnie to było niestabilne i w końcu jakaś gra się wyłożyła  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...