Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, lpcl napisał:

Ale to chyba piszesz o pc bo na series x

Series X? Fixed native 4K in quality mode with a 4K performance option that can scale back to 1600p. 

Dodaj do tego mocny popup, wiem bo grałem w tą wersję.

Jest jeszcze opcja 4k z 30 fps ale to dla tych którzy nie widzą różnicy.

Coś kiedyś wspominali o intelu ale pewnie znowu będzie AMD, a szkoda bo fajnie byłoby zobaczyć różne maszyny jak dawniej, bo teraz w zasadzie mamy to samo.

Forza Horizon 5

  • Xbox Series S – tryb wydajności (1080p/60 FPS) i tryb jakości (1440p/30 FPS)
  • Xbox Series X – tryb wydajności (4K/60 FPS) i tryb jakości (4K/30 FPS)
  • Xbox One X – 4K/30 FPS
  • Xbox One/Xbox One S – 1080p/30 FPS

Ale ja nie napisałem że obraz jest żyleta, VeryHigh tekstury, x16, cienie x16 itd. - tylko odniosłem się do postu @Thimedes który zacytował że AlanWake2 będzie w 864p/60 fps na PS5 Pro - z którego też się wyśmiewam :E
Chciałem tylko wskazać że "padlina" podzespołowa XSX/PS5/PS5Pro nie jest skazana na 800p, jeżeli chcemy dać 60 fps.
Da się zrobić 1440p-2160p+60 fps, jeżeli:
- pójdzie się na kompromis (brak jakiegokolwiek RT)
- ma się duuuużo czasu i $ na optymalizację
- nie używa się zasobożernych  silników Unreal Tournament 5 itp.
- jakiej obniżenie tekstur / grafiki też czasami musi być -> mocny popup, co wskazałeś w FH5 na XSX.

28 minut temu, Wu70 napisał:

a o przetargach u MS coś wiadomo?

Nie spotkałem się.
Wiadomo tylko oficjalnie, że już dłubią i chcą szybko zrobić premierę.
Ale jak Sony pójdzie nadal w APU AMD, to M$ też musi, jeżeli także chce utrzymać kompatybilność wsteczną z grami XSX|S.
Chyba że M$ wystrzeli coś z chmurą obowiązkową, to wtedy mogą brać byle co z podzespołów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale po co pisać o 4k i 60 fps jak gra ma pływającą rozdziałkę?

Poza tym gierka to cross gen i tak naprawdę forza horizon 4 wcale dużo gorzej nie wyglądała. Tak czy inaczej piszesz o 3 letniej grze. A na razie to te nowe gierki nie powalają.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kris194 napisał:

Kto niby oczekiwał 4K60? :E

Pudełko od PS5pro... a czekaj to już było chyba przy PS5 i wiemy co z tego wyszło :E a raczej nie wyszło, hehehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, kanon7 napisał:

 @Thimedes 

 M$ też musi, jeżeli także chce utrzymać kompatybilność wsteczną z grami XSX|S.

Nie musi. Zrobili na xone wsteczną z powerpc z x360 i z Intela z og xbox.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, kanon7 napisał:


Chyba że M$ wystrzeli coś z chmurą obowiązkową, to wtedy mogą brać byle co z podzespołów.

No mam drobną teorię, że ten największy skok w dziejach konsol to może być podpięcie do chmury
Coś w stylu series S , które część obliczeń robi lokalnie a część ściaga z centrum danych (Póki masz abonament :E)

@lpcl - jak dla mnie gówno tam zrobili a nie kompatybilność wsteczną. Jakby mieli BC to wszystkie gry by działały, a nie tylko wybrane. To co Microsoft zrobił to prawdopodobnie przekodował gry na natywne dla  x86.

Edytowane przez michaelius33
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@michaelius33

Już crackdown 3 obiecywał cuda na kiju za pomocą chmury a jak wyszło to widać.

Na razie to ta ich cała chmura 100 lat za nvidią w gierkach.

Jak zwał tak zwał ale wiele z tych gierek dostało solidnego upgrejda np. do wyższej rozdziałki. 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przejdę na żadną chmurę, bo traci się w ten sposób jakiekolwiek resztki autonomii.

Przez Steam mogę grać offline w gry, które pobrałem. Do PS3 wkładasz Blu-Ray i grasz. Do Switcha wkładasz kartridż i grasz.

W ten sposób mogą ci nagle ocenzurować, zmienić, zmodyfikować, okroić, usunąć czy zablokować grę i nic na to nie poradzić. Stracisz dostęp do chmury, to gra albo nie działa, albo działa w bardzo upośledzonej formie. Prędzej skończę z graniem całkowicie, niż pójdę na poleganie w 99% na chmurze. Wyobraźcie sobie te opóźnienia! Szczególnie VR albo e-sport w taki sposób jest bezsensowny.

To na czym będą polegać coraz bardziej to PSSR. W PS6 to będzie podstawa podejrzewam. Teraz to testują.

1 godzinę temu, kanon7 napisał:

Gwarantuje że będzie 16/24 GB, nie będzie w PS6 aż 32GB. PS. Philips Spencer mówił w wywiadzie że kolejny Xbox nie ma najmniejszej potrzeby dawać 32GB, tylko szybszą pamięć - a nie jej ilość zwiększać.

To jakieś bzdury mówi. Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia. Do AI trzeba jak najwięcej RAM btw. 16 GB = zero lepszego AI. 16 GB = gry bardzo bardzo podobne jak dziś, tylko np. 60 fps zamiast 30, 120 zamiast 60, lepsze PSSR lub moooże trochę lepszy ray-tracing, który także potrzebuje RAM. Nie dam się nabrać na takie totalne bzdury. To że są trudności ze zmniejszaniem cen RAM, to nie znaczy że więcej RAM nie jest potrzebne. Bzdura totalna, nigdy nie uwierzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze to:

f08153efd214b07a0745eb97241e852ed1abed79

Stare ale nadal aktualne, bo współcześnie jest w kółko powtarzanie "16GB of RAM should be enough for everybody". Nie ma tak wysokiej wartości pamięci, aby wyższa nie miała na co się przydać. Jest tylko problem z wyobraźnią i niedostateczną liczbą pomysłów u niektórych.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Thimedes napisał:

Nie przejdę na żadną chmurę, bo traci się w ten sposób jakiekolwiek resztki autonomii.

To samo obecnie mówicie - nie przejdę na cyfrę, a już wiadomo że PS6 i XSX2 będą tylko cyfrowymi konsolami (czyt. obecne XSS i PS5 Pro Digital).

40 minut temu, Thimedes napisał:

Przez Steam mogę grać offline w gry, które pobrałem. Do PS3 wkładasz Blu-Ray i grasz. Do Switcha wkładasz kartridż i grasz.

Przywróć konsolę do ustawień fabrycznych, wyłącz neta, nie pobieraj żadnych DAy1 Patch - ile z tych gier na płytkach odpalisz i przejdziesz całość z PS5/XSX?

40 minut temu, Thimedes napisał:

To jakieś bzdury mówi. Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia. Do AI trzeba jak najwięcej RAM btw. 16 GB = zero lepszego AI. 16 GB = gry bardzo bardzo podobne jak dziś, tylko np. 60 fps zamiast 30, 120 zamiast 60, lepsze PSSR lub moooże trochę lepszy ray-tracing, który także potrzebuje RAM. Nie dam się nabrać na takie totalne bzdury. To że są trudności ze zmniejszaniem cen RAM, to nie znaczy że więcej RAM nie jest potrzebne. Bzdura totalna, nigdy nie uwierzę.

Wiedza Thimedes'a vs. Phil Spencer :E :E :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na PS5 zdecydowana większość gier jest grywalna prosto z płyty. 

@kanon7 Skąd masz info, że PS6 będzie tylko cyfrową konsolą? PS5 Pro Digital jest Digital do momentu aż nie podłączysz napędu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, slafec napisał:

Skąd masz info, że PS6 będzie tylko cyfrową konsolą? PS5 Pro Digital jest Digital do momentu aż nie podłączysz napędu.

@slafec  "powolne gotowanie żaby, tz. graczy"
PS4 - konsola tylko z napędem
PS5 - konsola z napędem + konsola bez napędu
PS5 Pro - konsola bez napędu (a osobny napęd - brak na magazynie)
PS6 - ?

Połącz kropki sobie ;)
 

Godzinę temu, Thimedes napisał:

Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia

6666.jpg

:E

Wklej jeden link, gdzie deweloperzy (od lat) narzekają na ilość RAM w PS5. Czekam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na takie drastyczne kroki to jeszcze za wcześnie. Zapowiedź PS5 Pro pokazała, że ludzie nadal chcą pudełek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie teraz, czy w kolejnej generacji Sony i M$ się zgadają razem - wydajemy oboje tylko konsole cyfrowe?
Czy będzie tzw. przeczekanie; konkurent wyda pierwszy tylko cyfrówkę, to my potem z napędem i nowa generacja już przegrana - dla tego pierwszego, cyfrowego - rzecz jasna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na czym ma polegać przewaga jednego nad drugim?
Rozumiem, ze możliwością odsprzedaży gry.
Wystarczy więc zmienić politykę / zbanować system odsprzedaży płyt, i konsola z napędem będzie tyle warta, co ta bez IMO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Wystarczy więc zmienić politykę / zbanować system odsprzedaży płyt, i konsola z napędem będzie tyle warta, co ta bez IMO.

Jeden (M$) taki był, co tego spróbował w 2013 r. - do dzisiaj mu to wypominają :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu wyjdzie bazowy model bez napędu a napęd tylko jako akcesorium. Wtedy większość nie dokupi napędu i powoli płytki same zdechną bo wydawcom przestanie się opłacić wydawać na nich gry. Błędem Microsoftu było to, że postanowił użyć kija zamiast marchewki w postaci tańszej konsoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kanon7 napisał:

Wiedza Kynareth'a vs. Phil Spencer :E :E :E

Poprawiłem :P.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna sie zmiac ale przynajmniej sony wydalo pare hitow w tej generacji...a taki microsoft NIC! ZERO fajnych gier RPG czy open world, moze jedynie Forza Horizon 5 mozna zaliczyc do open world :E :E :E 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, kanon7 napisał:

Wklej jeden link, gdzie deweloperzy (od lat) narzekają na ilość RAM w PS5. Czekam.

Przez ostatnie 4 lata w czterech różnych podcastach, w których rozmawiano z developerami i grafikami 3D, mówili oni o tym, że chcieli by i w sumie nawet potrzebują 24 lub 32 GB RAM w PS5. Nie będę ich szukał, słuchałem po to by mieć w pamięci swojej głowy. Niektórzy wspominali nawet o tym, że w PS6 przydałoby się nawet 64 GB.

Poza tym nie rozumiem dlaczemu mielibyśmy się zatrzymać na stałej wielkości, jeśli kiedyś do gier było 16 KB (1983), potem 16 MB (1998), a w 2020 16 GB. Przecież to oczywiste, że taka sytuacja nie jest korzystna.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, kanon7 napisał:

Wiedza Thimedes'a vs. Phil Spencer

On próbuje racjonalizować korpo-talkiem dlaczego Xbox nie będzie mieć eksponencjalnie więcej RAM. Nie dlatego, że nie potrzeba, tylko dlatego że im się to nie opłaca. Ale niektórzy poczują się lepiej gdy uwierzą Philowi, że 16 GB starczy na następne 100 lat.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, roman.kosecki88@interia.pl napisał:

moze jedynie Forza Horizon 5 mozna zaliczyc do open world

FS2020. Największy open world na świecie :E

34 minuty temu, Phoenix. napisał:

Zestaw na bogato się szykuje od xkoma. Konsola + stacja dysków + podstawka :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • A ja pro controller
    • https://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1151/PRIME_H270-PRO/E12009_PRIME_H270-PRO_UM_web.pdf Strona 6 - masz dostępne jedno z gniazd szerokich PCIe w 3.0 x4 mode. Tutaj na adapterze będzie dobrze banglał NVME. Jest to port idący przez Chipset. Strona 7 - masz dwa porty NVME. Port górny, ma normalne x4 z Chipsetu Natomiast dolny port jest x2. O połowę wolniejszy. Transfery wyciągnie 2000MB/s . Nawet na zdjęciu masz tabelkę M2_2(socket3) jest zamulony do x2. Ma podpięte jedynie dwie linie 3.0. Ten port też idzie przez chiepset.   Czyli możesz sobie robić RAIDa, ale i tak nie przebijesz prędkości maksymalnej chipsetu. Masz tam DMI 3.0, czyli dokładnie odpowiednik PCIE 3.0 x4. Ten chipset jest zwyczajnie podłączony czterema liniami PCIE generacji 3.0. Jeżeli chcesz sobie zaszaleć, to niestety ale potrzebujesz albo płyty z dodatkowymi portami M.2 prosto z CPU. Albo płyty z DMI 4.0. Na ryzenach z płytami B550 można sobie już coś tam raidować. Albo na intelach od chyba 10 generacji. Tam chyba przyspieszyli DMI. Szczerze to nie pamietam gdzie i kiedy co dodali.  Metody na zwiekszenie przepustowosci dyskow NVME to: - dodanie linii dla chipsetu który obsługuje NVME - zwiększenie generacji linii łączących chipset - dodanie portów bezpośrednio spiętych z CPU.   W każdym razie, jak chcesz masz możliwość przepchania przez chipset 4000MB/s jest to maksymalna prędkość transmisji jaka można wysycić transferując dane jednocześnie.    Tutaj masz diagram Z270, wdać DMI 3.0 x4, które będzie się zawsze zatykać, jeden dysk wysysa to już oporowo.   Natomiast współczesne Z790 dodatkowe linie prosto przy CPU x4 4.0. One idą prosto w jedno z M.2 na płytach. Natomiast dalej sam chipset ma x8 DMI 4.0 Czyli masz 2 razy więcej linii do chipsetu. Oraz te linie mają dodakowo 2 razy wiekszy transfer. Razem daje Ci to 8x większą prędkość niż w zabytku w stylu z270/H270.
    • Tak to właśnie działa, masz włączoną akcelerację i karta zajmuje się obróbką obrazu i odciąża procka, ja mam akcelerację wyłączoną w przeglądarce bo  po jej wyłączeniu pobór mocy podczas oglądania yt czy filmów na innych stronach spadł o 30w (zawsze to oszczędniej ) a sam cpu sobie spokojnie radzi w jakości 1440p z każdym filmem w necie i nie mam żadnego problemu z przymulaniem, wolę wyższe użycie cpu niż 25-30w wyższy pobór ze ściany  z akceleracją na takim YT watomierz pokazuje między 130-135w a bez 100-105~
    • Tak jak myślałem, ustaw tak jak dla Ciebie jest komfortowo, akurat nad tym trzeba posiedzieć trochę i ustawić pod siebie. Dla jednego będzie cicho i znośnie dla kogoś innego nie. Odnośnie procka to zmień koniecznie na 5700X3D. Miałem 3700X i w wielu już grach ze względu na procka potrafią być spadki do 50 klatek. Więc szkoda mieć wydajną kartę i takie spadki, tylko i wyłącznie ze względu na procesor. W wielu grach owszem daje radę, ale jest wiele gier, gdzie spadki do 50 fps, przy wydajnej karcie przez procesor moim jest zdaniem nieakceptowalne.  Z ciekawości zapytam jaki masz monitor ?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...