Skocz do zawartości
Kaiketsu

Sklep Net-S - uwaga na antykonsumenckie praktyki

Rekomendowane odpowiedzi

Podaj...

Edytowane przez Killer85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to prawo do zwrotu przysługuje ci do 14 dni jak kupisz przez internet bez podania przyczyny a do 30 dni z przyczyną. Jeżeli idziesz do sklepu i kupisz, otworzysz i okaże się wadliwy to już zależy od sklepu czy ci wymieni czy nie bo do zwrotu już nie masz takich praw jak przez internet. Poczytać se można o swoich prawach. Ja jakiś czas temu w neonet kupiłem myszkę i następnego dnia chciałem zwrócić bo sensor był tak ciulowy, że kursor uciekał na wszystkie strony ale ni cholery jedynie reklamacja 3-4 tygodnie czekania na nic bo po prostu sensor tani jakiś.

 

Zamówienie przez internet, lecz oni sobie to traktują jako "rezerwację" i traktują jako zakup w sklepie. Za takie coś kiedyś morele zabuliło kilkadziesiąt tysięcy kary gdy nie przyjmowali zwrotów branych do net-punkt :E

 

Jak najbardziej wtedy przysługuje prawo do zwrotu w ciągu 14 dni. Ale nawet stało tam 4 gości koło 25 lat i jeden za drugim się wymądrzali jak to ja nie mogę zwrócić i tak pieprzyli, że szok.

 

Co masz na myśli "30 dni z przyczyną" :hmm: Pierwsze o tym słyszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówienie przez internet, lecz oni sobie to traktują jako "rezerwację" i traktują jako zakup w sklepie. Za takie coś kiedyś morele zabuliło kilkadziesiąt tysięcy kary gdy nie przyjmowali zwrotów branych do net-punkt :E

 

Jak najbardziej wtedy przysługuje prawo do zwrotu w ciągu 14 dni. Ale nawet stało tam 4 gości koło 25 lat i jeden za drugim się wymądrzali jak to ja nie mogę zwrócić i tak pieprzyli, że szok.

 

Co masz na myśli "30 dni z przyczyną" :hmm: Pierwsze o tym słyszę.

Media Expert nie robiło problemu jak tak zamawiałem z odbiorem podkładkę do laptopa

Jednak była za głośna jak dla mnie i ją oddałem po kilku dniach,przyjęli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówienie przez internet, lecz oni sobie to traktują jako "rezerwację" i traktują jako zakup w sklepie. Za takie coś kiedyś morele zabuliło kilkadziesiąt tysięcy kary gdy nie przyjmowali zwrotów branych do net-punkt :E

 

Jak najbardziej wtedy przysługuje prawo do zwrotu w ciągu 14 dni. Ale nawet stało tam 4 gości koło 25 lat i jeden za drugim się wymądrzali jak to ja nie mogę zwrócić i tak pieprzyli, że szok.

 

Co masz na myśli "30 dni z przyczyną" :hmm: Pierwsze o tym słyszę.

 

No do 14 dni możesz zwrócić od tak bo tak, a po tym terminie też możesz ale już musisz podać przyczynę zwrotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no media expert problemów nie robi, chociaż kiedyś przyznam, że jak u nich brałem PS4 slim, to się musiałem z nimi użerać trochę. Konsola jak odrzutowiec i reklamacja z rękojmi, ale wiadomo wysłali do serwisu sony. Wróciła, że niby wszystko ok :lol2:

Potem mała wojna z me i mi wymienili to na nową. Druga już była jak najbardziej ok. No z 3-4 cichsza niż poprzednia. Jak sony stwierdził, że tamta była ok to ja nie wiem. No ale tak czy inaczej sklep tego nie ułatwiał.

 

 

Jeśli chodzi o euro, to tam pracują same ameby umysłowe, albo po prostu takie ameby umysłowe tam produkują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Jeśli chodzi o euro, to tam pracują same ameby umysłowe, albo po prostu takie ameby umysłowe tam produkują.

Mi się wydaje że mają tam jakieś szkolenia i regulaminy których muszą się trzymać albo wypad

 

Ja bym tam się chyba nie nadawał bo nie lubię ludziom wciskać szajsu... :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No do 14 dni możesz zwrócić od tak bo tak, a po tym terminie też możesz ale już musisz podać przyczynę zwrotu.

 

 

hmmm... przyznam, ze pierwsze słyszę jeśli chodzi o prawo konsumenckie.

 

Czyli, że w sensie biorę TV, używam go te 25 dni i zwracam mówiąc, nie chcę go, bo jest dla mnie za duży? :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm... przyznam, ze pierwsze słyszę jeśli chodzi o prawo konsumenckie.

 

Czyli, że w sensie biorę TV, używam go te 25 dni i zwracam mówiąc, nie chcę go, bo jest dla mnie za duży? :hmm:

I ja więc proszę o rozwinięcie tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Topic.

 

Net-S też przerabiałem w swoim czasie. Kupowałem dość ciężko dostępną wtedy płytę główną u nich niby była. Dowiaduję się czy jest na pewno - jest w magazynie. Zależało mi na czasie to zamawiam, dopłacam do DPD i cisza...

Po paru dniach pytam co z przesyłką - już wysyłają.

Następnego dnia proszę o numer listu.

-No wie pan, towar aktualnie niedostępny nie wiemy kiedy będzie...

:mad2:

Chce anulować zamówienie - na tym etapie się nie da, odstąpienie od umowy dopiero po otrzymaniu...

Rzecznik praw konsumenta zaangażowany

Ileś dni mija w końcu towar przyszedł...

 

Ogólnie ten sklep to szajs totalny odradzam wszystkim chyba, że coś się wybitnie zmieniło ostatnio...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja więc proszę o rozwinięcie tematu

 

rozwinięcie tematu czego?

 

Zwrot 14 dni bez podania przyczyny, to wiadome, ale te 30 dni to dla mnie coś nowego, stąd pytam jaka jest tego zasada jeśli chodzi o stronę prawną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozwinięcie tematu czego?

 

Zwrot 14 dni bez podania przyczyny, to wiadome, ale te 30 dni to dla mnie coś nowego, stąd pytam jaka jest tego zasada jeśli chodzi o stronę prawną.

Zwrot 14 dniowy jest oczywisty ale mi chodziło o ten 30 dniowy...

Edytowane przez Killer85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwrot 14 dniowy jest oczywisty ale mi chodziło o ten 30 dniowy...

 

yyyyy... wut?

 

 

Napisałeś

No do 14 dni możesz zwrócić od tak bo tak, a po tym terminie też możesz ale już musisz podać przyczynę zwrotu.

 

No a więc to ja proszę o rozwinięcie tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w net-s zamawiałem w sierpniu dwa monitory do biura i obyło się bez historii na szczęście, mieli sporo niższe ceny niż w innych sklepach. Pamiętam jednak, że kontakt telefoniczny z tym sklepem jest w zasadzie niemożliwy a na maile nie odpisywali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yyyyy... wut?

 

 

Napisałeś

 

 

No a więc to ja proszę o rozwinięcie tematu.

Nie wiem czego się mnie uczepiłeś skoro pytamy o to samo... :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież to jest proste, w 14 dniu odstepujesz od umowy po czym masz 14 dni na odesłanie towaru, razem daje 28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież to jest proste, w 14 dniu odstepujesz od umowy po czym masz 14 dni na odesłanie towaru, razem daje 28

 

No to ja wiem, ale to zupełnie co innego niż to co napisał Crew 900:

 

Ogólnie to prawo do zwrotu przysługuje ci do 14 dni jak kupisz przez internet bez podania przyczyny a do 30 dni z przyczyną.

No do 14 dni możesz zwrócić od tak bo tak, a po tym terminie też możesz ale już musisz podać przyczynę zwrotu.

 

 

 

 

 

Nie wiem czego się mnie uczepiłeś skoro pytamy o to samo... :hmm:

 

:E:lol2:

A sorry faktycznie :lol2:

Wybacz, wczoraj kilka browarów w siebie wlałem :P

Edytowane przez DyndaS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam płaciłeś za towar w sklepie to faktycznie to była tylko rezerwacja.

Czy w necie zapłaciłeś?

 

Na miejscu, lecz z tego co mi wiadomo te praktyki są nielegalne i raczej mają tylko na celu odstraszenia przy potencjalnym zwrocie.

Kiedyś morele robiło podobne akcje jak ktoś płacił i odbierał w netpunkt, to nie chcieli przyjmować zwrotów. Dostali kilkadziesiąt tysięcy kary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne.

Ale co jest jasne? Że gość nie potrafi odróżnić rezerwacji towaru w sklepie od jego zakupu i odbioru? Owszem, EURO kombinuje ale umożliwia zakup i odbiór w sklepie oraz możliwość zwrotu w takim wypadku. Trzeba jedynie wcześniej opłacić towar. W przypadku chęci zapłaty w sklepie jest to rezerwacja towaru i sam zakup odbywa się stacjonarnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co jest jasne? Że gość nie potrafi odróżnić rezerwacji towaru w sklepie od jego zakupu i odbioru? Owszem, EURO kombinuje ale umożliwia zakup i odbiór w sklepie oraz możliwość zwrotu w takim wypadku. Trzeba jedynie wcześniej opłacić towar. W przypadku chęci zapłaty w sklepie jest to rezerwacja towaru i sam zakup odbywa się stacjonarnie.

 

Powiedz to samo morele w sprawie nałożonej na nich kiedyś kary, że im powinni pieniądze oddać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie przy okazji,jeśli przykładowo ja coś sprzedaje to też mnie obowiązuje te 14dni do ewentualnego zwrotu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie przy okazji,jeśli przykładowo ja coś sprzedaje to też mnie obowiązuje te 14dni do ewentualnego zwrotu ?

 

Nie, gdyż jesteś osobą prywatną.

 

 

 

 

W regulaminie pewnie wszystko pisze ale kto by to czytał :hmm:

 

Czyli mówisz, że regulamin sklepu > prawo :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz to samo morele w sprawie nałożonej na nich kiedyś kary, że im powinni pieniądze oddać.

 

Ale mieli nałożoną karę za rezerwacje towaru w punkcie? Czy za to, że nie chcieli przyjąć zwrotu za towar kupiony na odległość?

 

EDIT.

Odszukałem to o czym piszesz: https://tech.wp.pl/uokik-ukaral-sklep-morele-net-6034808429085313a

 

Sytuacja ma się nijak do tego co jest w EURO RTV. Tam kupowałeś produkt i był problem ze zwrotem. Tutaj rezerwujesz towar. Widzisz różnicę?

Towar, który kupisz z odbiorem w tym sklepie i zostanie on opłacony jestem pewien, że z powodzeniem będziesz mógł oddać.

Edytowane przez baster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawa o prawach konsumenta:

 

Zagadnienie 1.

Art. 12. 1. Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:

 

9) sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do ustawy.

 

Co ma ważny związek z art 29...

 

Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27.

 

Art 27 mówi oczywiście o 14 dniach (kalendarzowych)

 

Rozszerzenie terminu o którym mowa w art 27 do 30 dni jest powszechnie stosowane przez niektóre sklepy internetowe. Np. X kom.

 

O ile ustawowe 14 dni ( lub przypadek drugi - 12 miesięcy) wynika z ustawy i jasno określa, że przyczyny nie trzeba podawać - tak już od 15 dnia możliwe jest za pomocą umowy - "obarczenie" klienta obowiązkiem podania przyczyny zwrotu. Np z powodu jakichś wewnętrznych statystyk zwrotów dla danego asortymentu. Czasami sklep po prostu chce wiedzieć, dlaczego klient zwraca daną rzecz, by podnieść jakość obsługi czy zrezygnować ze sprzedaży wadliwego ( czy problematycznego) towaru.

 

Rownjez sklepy stacjonarne, chociaż ustawowo nie mają takiego obowiązku - również czasami umożliwiają zwroty, ale proszą o podanie przyczyny. Często ten termin wynosi 30 dni. Może stąd się komuś pomyliło.

 

Niemniej - nie wynika to z ustawy a działania.... Powiedzmy - ponad stan. Ponad ten 14 dniowy termin, który jest i być musi a przyczyny zwrotu nie można wymagać.

 

Co do 28 dni - 14 na odstąpienie i 14 na wysyłkę = 28

 

Jest to niestety błędne rozumowanie. Owszem, takie terminy są w ustawie, ale:

 

Odstąpienie od umowy na podstawie art 27 ( przy spełnieniu przesłanek ) jest ważne zawsze. Nawet wtedy, gdy towar został zamontowany (kafelki w łazience) lub nawet zniszczony czy zużyty. Nie ma to znaczenia dla ważności odstąpienia od umowy. Wysyłka towaru z powrotem jest inną xzynnodciw prawną. Dość znacząco odbiegającej od samego odstąpienia od umowy ( chociaż może się wydawać, że aby odstąpienie było skuteczne, to trzeba wysłać towar z powrotem w te 14 dni, bo inaczej nie odstąpimy od umowy) które jest czynnością jednostronną. Niezależną od sprzedawcy.

 

Co do odbioru w net punktach, zakupionego towaru:

 

Liczy się w jaki sposób zawarto umowę. Art 27 zd. 1

 

"Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa(...)

 

Można kupić coś na stronie dużego sklepu stacjonarnego i następnie iść do niego i towar odebrać i nie tracić prawa zwrotu.

 

Umowa została zawarta na odległość i to się liczy. Pomimo tego, że równie dobrze moglibyśmy iść do tego sklepu z buta i coś kupić, tracąc prawo zwrotu :)

 

Z tą rezerwacją towaru nie chce mi się pisać skoro sprawa jest już rozwiązana... Regulamin sklepu jedna sprawa, ale kwestia zawarcia i potwierdzenia ważnej i niewadliwej umowy, to druga sprawa. Ważniejsza.

 

Wybacz, wczoraj kilka browarów w siebie wlałem :P

 

Aaaaa... To temu wczoraj byłeś taki kulturalny, elokwentny i sprawiałeś wrażenie dobrego człowieka :)

Edytowane przez PrimoGhost

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...