Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.06.2021 o 13:50, azgan napisał:

DOOM zyska RT

 

spodziewałem sie bardziej zaawansowanej implementacji (takie odbicia na podłodze to mozna na upartego zrobic bez RTX-a)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kadajo napisał:

Tak mógł wybrać np Quake RTX ? żeby się dało łatwo rozpoznać kiedy nie ma RTX ?
Ten film jest zrobiony dla beki i kliknięć ale jest w nim troche prawdy, przeciętny user nawet nie wie co to RT a tym bardziej gdzie go szukać w grafice. ;)

Jest za to Minecraft RTX tam dobrze widać działanie RT podobnie jak w Quake RTX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Azakiel napisał:

spodziewałem sie bardziej zaawansowanej implementacji (takie odbicia na podłodze to mozna na upartego zrobic bez RTX-a)

Doom to rzeżnia więc te odbicie są zbędne. Realnie podczas rozgrywki mało kiedy zwrócisz na to uwagę.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Azakiel napisał:

spodziewałem sie bardziej zaawansowanej implementacji (takie odbicia na podłodze to mozna na upartego zrobic bez RTX-a)

To ma też działać na konsolach więc nie mogą przesadzać ?

 

3 godziny temu, sideband napisał:

Doom to rzeżnia więc te odbicie są zbędne. Realnie podczas rozgrywki mało kiedy zwrócisz na to uwagę.

Też prawda 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, azgan napisał:

Jest za to Minecraft RTX tam dobrze widać działanie RT podobnie jak w Quake RTX

Ten Minecraft RTX zajmuje tyle samo miejsca co zwykły czy więcej o nowe teksturki?:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to grubo, rdzenie RT do niczego niepotrzebne? :E
Moza kupować 6700XT-6800XT i grać z RT?

Tym niech się reklamują, a nie jakimś wyostrzaniem :)

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak potrzebne.

Ja sprawdzałem na moim RTX 2070 Metro Exodus Enchanced Edition ze śledzeniem promieni Ultra i wyłączonymi odbiciami hybrydowymi. Shader'y, które używają rdzeni RT, są wykonywane tylko przez około 15% czasu renderowania klatki obrazu. W Ampere rdzenie RT są jeszcze wydajniejsze więc pewnie nie przekracza 10%.

RTX 3080 według tego testu ma o 40% wyższą wydajność od RX 6800 XT.

Jak słaba musi być w takim razie wydajność śledzenia promieni na kartach AMD?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Zas napisał:

No to grubo, rdzenie RT do niczego niepotrzebne? :E
Moza kupować 6700XT-6800XT i grać z RT?

Tym niech się reklamują, a nie jakimś wyostrzaniem :)

Czym? Tym że nowsza karta o 1-2 tys. zł droższa, z o wiele wyższym taktami, ma o 40% mniejszą wydajność w RT? :E

Edytowane przez Isharoth
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Isharoth napisał:

Czym? Tym że nowsza karta o 1-2 tys. zł droższa, z o wiele wyższym taktami, ma o 40% mniejszą wydajność w RT? :E

W Minecraft gdzie jest wiecej RT 3060ti bije na glowe RX6900XT :szczerbaty: W Metro wystarczy wlaczyc odbicia na radku i karta kleka.

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, SebastianFM napisał:

Jednak potrzebne.

Ja sprawdzałem na moim RTX 2070 Metro Exodus Enchanced Edition ze śledzeniem promieni Ultra i wyłączonymi odbiciami hybrydowymi. Shader'y, które używają rdzeni RT, są wykonywane tylko przez około 15% czasu renderowania klatki obrazu. W Ampere rdzenie RT są jeszcze wydajniejsze więc pewnie nie przekracza 10%.

RTX 3080 według tego testu ma o 40% wyższą wydajność od RX 6800 XT.

Jak słaba musi być w takim razie wydajność śledzenia promieni na kartach AMD?

No ja tam widzę dla 1440p 56-53 kl na 3070 i 49-46 kl na 6800.  Skoro wydajność liczenia promieni na AMD jest taka fatalna, to chyba nie jest zły wynik?

10 godzin temu, Phoenixsuple napisał:

W Minecraft gdzie jest wiecej RT 3060ti bije na glowe RX6900XT :szczerbaty: W Metro wystarczy wlaczyc odbicia na radku i karta kleka.

A.. czyli test jest jakiś lewy?
No OK, to w takim razie nie było tematu... Tylko dlaczego piszą "Testy wydajności Metro Exodus Enhanced Edition zostały przeprowadzone na ustawieniach Ultra (...) Na poniższych wykresach widzicie wyniki bez NVIDIA DLSS, Hairworks i Physx, czyli czyste RT Ultra doprawione ogólnymi ustawieniami Ultra"

Chyba że odbicia RT w Metro włącza się oddzielnie? W sumie tak by chyba wynikało z końcówki tekstu. No to już rozumiem.

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrz na wyniki w 4K.

Test nie jest lewy tylko tak jak ci napisałem w tej grze wydajność śledzenia promieni ma tylko 10% wpływ na ogólną wydajność.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Zas napisał:

A.. czyli test jest jakiś lewy?
No OK, to w takim razie nie było tematu... Tylko dlaczego piszą "Testy wydajności Metro Exodus Enhanced Edition zostały przeprowadzone na ustawieniach Ultra (...) Na poniższych wykresach widzicie wyniki bez NVIDIA DLSS, Hairworks i Physx, czyli czyste RT Ultra doprawione ogólnymi ustawieniami Ultra"

Ustawienia RT nie zmieniaja jednoczesnie ustawien odbic i to trzeba wybrac samemu czy chce sie miec hybryde czy RT. Domyslam sie tylko, ze odbicia RT nie byly wlaczone, poniewaz nie ma o tym wzmianki. Zjazd fps nawet na kartach nviida przy wlaczeniu odbic RT jest ogromny. Dlatego wydaje mi sie, ze nie bez powodu odbicia nie zostaly wlaczone bo AMD w kwesti odbic slabo sobie radzi z wydajnoscia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, SebastianFM napisał:

RTX 3080 według tego testu ma o 40% wyższą wydajność od RX 6800 XT.

Nawet dla 3080 vs 6800XT w 4k to jest 43 vs 33 kl, a w FHD 70 vs 80...
Ale OK, chyba faktycznie bez odbić, no a jeśli, jak piszesz, RT jest w Metro mało wymagający, to jak wyżej, nie ma tematu...

 

 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Zas, przecież ja dobrze policzyłem te %. W 4K RTX 3080 ma 43,5 FPS a RX 6800 XT ma 31,2 FPS.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.06.2021 o 15:07, Zas napisał:

No to grubo, rdzenie RT do niczego niepotrzebne? :E
Moza kupować 6700XT-6800XT i grać z RT?

Tym niech się reklamują, a nie jakimś wyostrzaniem :)

CYTAT z podsumowania:

"Do komfortowego grania w 1920x1080 wystarczy GeForce RTX 2070 SUPER / Radeon RX 6700 XT, wówczas nie trzeba nawet włączać DLSS (jeśli nasza karta go obsługuje), niemniej musimy zapomnieć o Hairworks czy Physx. Aktywowanie DLSS Quality, czyli skalowania o najlepszej jakości, pozwoli w takich ustawieniach cieszyć się satysfakcjonującą płynnością nawet posiadaczom GeForce RTX 2060. Dopiero przy Hairworks Physx wskazany byłby GeForce RTX 2060 SUPER / RTX 3060. W rozdzielczości 2560x1440 z pełnym ray tracingiem spokojnie zagrają posiadacze GeForce RTX 3070 / Radeon RX 6800 XT, chociaż na GeForce RTX 2080 SUPER / RTX 3060 Ti można liczyć na ponad 40 klatek. Kiedy włączymy DLSS Quality, nawet najsłabszy GeForce RTX 2060 będzie zapewniał podobną płynność. Taki wyczyn z Hairowrks i Physx wymaga w owej rozdzielczości przynajmniej GeForce RTX 3060 SUPER. Niestety, przejście na 3840x2160 bez wspomagaczy to poziom osiągalny jedynie dla GeForce RTX 3090 lub RTX 3080 Ti najlepiej pokoju KFA2 GeForce RTX 3080 Ti SG. Wszystko poniżej GeForce RTX 3080 nie wygeneruje w trudnych momentach nawet 40 fpsów. Poza tym, dość dokładnie widać, że układy NVIDII prezentują w Metro Exodus Enhanced Edition zdecydowanie lepszą kondycję od AMD - topowy Radeon RX 6900 XT nigdzie nie wyprzedza GeForce RTX 3080, natomiast w 4K ledwo dorównuje GeForce RTX 3070 Ti."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MzNVLl5.png

 

Jesli faktycznie Massive zrobi tak że w grze będzie można uzyc RT do generowania całej grafiki (w co nie chce mi sie wierzyc do konca) to mysle ze na pełnych ustawieniach (ALL RT) najmocniejsza karta klęknie nawet z DLSS, no chyba ze ten RT bedzie bardzo mocno zabiedzony w kazdym aspekcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Azakiel napisał:

MzNVLl5.png

 

Jesli faktycznie Massive zrobi tak że w grze będzie można uzyc RT do generowania całej grafiki (w co nie chce mi sie wierzyc do konca) to mysle ze na pełnych ustawieniach (ALL RT) najmocniejsza karta klęknie nawet z DLSS, no chyba ze ten RT bedzie bardzo mocno zabiedzony w kazdym aspekcie

Może to będą jakieś hybrydowe rozwiązania + DLSS/FSR lub ich własna metoda rekonstrukcji obrazu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś coś źle zrozumiał i po prostu gra nie odpali bez RT, ale to nie znaczy że wszystko będzie liczone RT. Coś jak Metro Exodus Enhanced. W dodatku nie zdziwię się jak grę zobaczymy dopiero w 2024-2025 roku, a do tego czasu kolejne 2 generacje gpu wyjdą ;p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ta gra wyjdzie w 2025 roku to zapewne dzisiejsze GPU będą stękać przy niej jak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomnieliście o konsolach. Nawet jak do tego czasu wyjdzie nowa generacja to i tak gra będzie tworzona z myślą o PS5 i XSX. W takim razie to na nawet moja obecna karta sobie poradzi z wymaganiami gry.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość graczy z kontem Steam, siedzi na GTX 1050, 1050 Ti, 1650, 1060 i RX 480 oraz 580, więc jeśli opłacalność jakimś sposobem nie skoczy znacznie w górę, to większość ludu "Frontiers Of Pandora" nawet nie odpali, łącznie ze mną. Bo ja nadal czekam na coś 3-4x szybszego od mojej, w tej samej lub podobnej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, SebastianFM napisał:

Zapomnieliście o konsolach. Nawet jak do tego czasu wyjdzie nowa generacja to i tak gra będzie tworzona z myślą o PS5 i XSX. W takim razie to na nawet moja obecna karta sobie poradzi z wymaganiami gry.

W sumie słuszna uwaga,  z drugiej strony jak to ma być 2025 to mogą już wtedy być na horyzoncie nowe konsole PS6 i XOSXOSXOS :E
A wtedy PS5 i XSX (lub ich wersje "Pro") będą już przestarzałe jak dziś PS4Pro i XOX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...