Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
17 minut temu, Stjepan666 napisał:

No właśnie bo karty za grube tysiące nie domagają bez tych trików w natywnej rozdzielczościach, 1440p, 4K, 8K to póki co kosmos. :E

fhd - 3080 bez dlss ledwo daje radę 59fps , 1440P nawet 3090 za słaby

16 minut temu, Isharoth napisał:

No ja niby też, tzn. używam DLSS tylko kiedy jest taka konieczność. Ale zobacz w którą stronę to już powoli idzie. W takiego Cyberpunka bez DLSS na 2080 raczej nie pogram w 60fps. No chyba że w 1080p/1440p. Ale w 4k? Odpada, nawet z cięciem detali. Już nawet nie piszę o włączaniu RT bez DLSS, bo na to nie ma szans. A przecież do niedawna w większości nowych gier nie miałem z tym dużych problemów. Obawiam się że coraz więcej twórców gier będzie traktować te upscalingi jako coś normalnego i w najgorszych przypadkach nie będzie się dało bez nich (płynnie) grać.

wiedźmina 3 ograłem na gtx 1080 , RDR2 czeka na zakup 3080/6800xt jak ceny ... , CP2077 poczeka na 4080(5080)/7800(8800)

nie gram w gry zaraz po premierze , jeśli sprzęt na to nie pozwala , wolę poczekać na sprzęt , w gratisie dostając połataną grę za niską kasę

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednym się zgodzę. Coś się faktycznie popsuło, skoro na topowych kartach trzeba włączać DLSS żeby płynnie pograć w nowe gry. Na nowych kartach. To co będzie za dwa lata? Zmiana karty, czy dalsze ucinanie grafiki? Gdyby topowe karty kosztowały 2k to pal licho...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, galakty napisał:

Z jednym się zgodzę. Coś się faktycznie popsuło, skoro na topowych kartach trzeba włączać DLSS żeby płynnie pograć w nowe gry. Na nowych kartach. To co będzie za dwa lata? Zmiana karty, czy dalsze ucinanie grafiki? Gdyby topowe karty kosztowały 2k to pal licho...

wchodzi już totalna chińszczyzna w strefę grania , zamiast robić coś porządnie , odwalane jest po łepkach , byle szybko , byle zarobić ,premiery niedopracowanych gier , premiery "sztuczek" na pokrycie baboli i braków sprzętowych i będzie coraz gorzej , przez takich co nie widzą różnicy , takich co kupują na potęgę preordery

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, galakty napisał:

Z jednym się zgodzę. Coś się faktycznie popsuło, skoro na topowych kartach trzeba włączać DLSS żeby płynnie pograć w nowe gry. Na nowych kartach. To co będzie za dwa lata? Zmiana karty, czy dalsze ucinanie grafiki? Gdyby topowe karty kosztowały 2k to pal licho...

Jak się miało monitor CRT dawno temu ja jakoś w 2008 roku miałem 17" SONY Flatron, 30kg dziad o max rozdzielczości 1600x1200 i 1024x768 100hz, jak się grało to się rozdzielczość zmniejszyło nawet do 800x600 i się grało, a teraz inna rozdzielczość niż natywna wygląda jak mydło, 1080p jeszcze nie jest tak wymagające, ale 1440p, 4K itd to są wielkie ilości pikseli, ja zmienię na RTX 2060Super/3060 i ogram CP2077 jak dodadzą DLC, ale to jest inny temat, kartę i proca głównie ulepszę pod Stalkera 2. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

cos mi sie wydaje ze takie rdr 2 bedzie z dlss wygladac lepiej niz teraz z TAA a wydajnosc bedzie zauwazalnie wyzsza. dalej nie czaje skad tyle przeciwnikow dlss i skad tyle marudzenia ze to robienie z nas idiotow i tak naprawde wciskanie niskiej rozdzielczosc razem z wmawianiem ze to super hiper fajne

Wezcie sobie gry z dobrze zrobionym dlss porownajcie obraz on vs off a potem ilosc klatek

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo wiedzą jak DLSS działa a nikt nie lubi jak się z kogoś próbuje robić idiote.

Skąd np. u ciebie przekonanie ze RDR2 z DLSS będzie wyglądać lepiej niż natywna rozdzielczość z TAA ? W tej grze TAA jest zastosowane nie bez powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Eltik napisał:

 dalej nie czaje skad tyle przeciwnikow dlss i skad tyle marudzenia ze to robienie z nas idiotow i tak naprawde wciskanie niskiej rozdzielczosc razem z wmawianiem ze to super hiper fajne

obejrzyj filmik z mojego siga , przez takie i podobne babole , delikatne rozmycie mogę zlać , ale jak gram i widzę takie babole , że nie mogę przeczytać czegoś , czy jakieś artefakty się pokazują , to zabija dla mnie klimat gry

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, galakty napisał:

Z jednym się zgodzę. Coś się faktycznie popsuło, skoro na topowych kartach trzeba włączać DLSS żeby płynnie pograć w nowe gry. Na nowych kartach. To co będzie za dwa lata? Zmiana karty, czy dalsze ucinanie grafiki? Gdyby topowe karty kosztowały 2k to pal licho...

Tyle, że to dotyczy głównie gier z RT. Jak ktoś nie chce grać z RT to wystarczy wydajności do grania w natywnych rozdzielczościach.

RT dalej jest nowością w grach i jeszcze długo będzie pożerało sporo zasobów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

ale dlss nie wyglada tak samo jak obnizenie rozdzielczosci... co niektotzu staraja sie sugerowac

tak samo jak bylo i jest marudzenie na TAA...ja wole zdecydowanie TAA niz MSAA mimo pogorszenia ostrosci TAA przynajmniej eliminuje migotanie kanciastych obiektow i efektow typu deszcz czy roslin

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwy problem jest taki ze jeśli te wszystkie techniki staną się standardem to będziesz takie DLSS włączał żeby w ogóle pograć a nie mieć 120 klatek zamiast 60.
Jeśli z tym pójdzie w góre jakość grafiki to ok. Ale na razie się nie zapowiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Prawdziwy problem jest taki ze jeśli te wszystkie techniki staną się standardem to będziesz takie DLSS włączał żeby w ogóle pograć a nie mieć 120 klatek zamiast 60.
Jeśli z tym pójdzie w góre jakość grafiki to ok. Ale na razie się nie zapowiada.

Będą pompować jeszcze więcej RT do gier byś musiał to włączyć bo inaczej jesteś skazany na 15fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście widzę ogromny progres w samej technologii pamiętam jak dużo traciło quantum break w wyglądzie przy skalowaniu rozdzielczości a jak strata wyglądała w Control. Coś za coś jeśli chodzi o wygląd i FPS i te gry dzieli kilka lat a różnica jest ogromna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co w tej grafice mozna poprawic? w wielu grach sa tekstury 4k, AF dziala tak ze kazda szpare w asfalcie widac, wszelkie cienie sa naprawde dobre ze ciezko je poprawic...dodano RT bo chyba juz nie wiedza jak mozna jeszcze grafike ulepszyc w zwyklej rasteryzacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na pierwszy lepszy film z świetnymi efektami CGI, dużo można w grafice jeszcze poprawić. Bardzo dużo :)

4 minuty temu, Stjepan666 napisał:

Będą pompować jeszcze więcej RT do gier byś musiał to włączyć bo inaczej jesteś skazany na 15fps.

Zapewne. Tylko niech te RT wygląda a nie tylko będzie i zabija wydajność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Eltik napisał:

a co w tej grafice mozna poprawic? w wielu grach sa tekstury 4k, AF dziala tak ze kazda szpare w asfalcie widac, wszelkie cienie sa naprawde dobre ze ciezko je poprawic...dodano RT bo chyba juz nie wiedza jak mozna jeszcze grafike ulepszyc w zwyklej rasteryzacji

Można jeszcze ulepszyć, ale nie masz dzisiaj komputera który to obsłuży, symulacja fizyki, pogody w grach, budowa tekstur co do jednego piksela, tego jeszcze nie ma, jak najmniejszą jednostką materii jest kwark to grafiki pojedynczy piksel, symulacja co do jednego piksela światła, fizyki itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mamy Metro RT wiec moze byc wiecej takich gier ale to raczej mialo napedzic sprzedaz RTX i zmusic do zmiany karty z GTX

nowy bf bedzie z dlss ale chyba bez RT wiec az troche dziwne ze w V bylo RT  a teraz sie z tego wycofuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czasy tez się troche zmieniły i czystą rasteryzacją można uzyskać bardzo dobrze wyglądające gry. Nikt nie chce dziś tworzyć kolejnego Crysisa bo to się nie sprzeda.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Isharoth napisał:

No ja niby też, tzn. używam DLSS tylko kiedy jest taka konieczność. Ale zobacz w którą stronę to już powoli idzie. W takiego Cyberpunka bez DLSS na 2080 raczej nie pogram w 60fps

Ale ja tez nie pogram w 1080p w cyberka na Ultra czy High w 60fps na 5600XT, za to w 90% grach pogram na spokojnie a kazdy fps poleci na custom detal w ponad 120fps. Zawsze znajdzie sie jakos rodzynek w swiecie gier, ktory zajedzie kazdy sprzet nie adekwatnie do oferowanej jakosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Eltik napisał:

a co w tej grafice mozna poprawic? w wielu grach sa tekstury 4k, AF dziala tak ze kazda szpare w asfalcie widac, wszelkie cienie sa naprawde dobre ze ciezko je poprawic...dodano RT bo chyba juz nie wiedza jak mozna jeszcze grafike ulepszyc w zwyklej rasteryzacji

moim zdaniem to jest kolejny "chłyt" marketingowy nvidii , byle pokazać : my mamy oni nie mają , jak było z psyhX czy z gsync , jak już amd opanuje podobne rozwiązania , to nv wymyśli coś nowego do napędzania sprzedaży , a że ma większość rynku kart do grania to będzie wymuszać kolejne takie wynalazki , na początek tylko na ich kartach , a potem działające nawet na kartoflu

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
57 minut temu, galakty napisał:

Z jednym się zgodzę. Coś się faktycznie popsuło, skoro na topowych kartach trzeba włączać DLSS żeby płynnie pograć w nowe gry. Na nowych kartach. To co będzie za dwa lata? Zmiana karty, czy dalsze ucinanie grafiki? Gdyby topowe karty kosztowały 2k to pal licho...

Nic sie nie zepsulo, po prosztu doszlo RT, kotre wymaga kosmicznych mocy, przeciez mozna grac bez RT i nie marudzic.

16 minut temu, Eltik napisał:

nowy bf bedzie z dlss ale chyba bez RT wiec az troche dziwne ze w V bylo RT  a teraz sie z tego wycofuja

Jesli nie rozumiesz dlaczego wtedy bylo a teraz nie to wspolczuje :lol2:

9 minut temu, SylwesterI. napisał:

moim zdaniem to jest kolejny "chłyt" marketingowy nvidii , byle pokazać : my mamy oni nie mają , jak było z psyhX czy z gsync , jak już amd opanuje podobne rozwiązania , to nv wymyśli coś nowego do napędzania sprzedaży , a że ma większość rynku kart do grania to będzie wymuszać kolejne takie wynalazki , na początek tylko na ich kartach , a potem działające nawet na kartoflu

RT, ktore jest stosowane od lat oczywiscie nie w grach to chwyt marketingowy nvidi:szczerbaty: Nie wiem jak mozna byc tak ograniczonym i nie widziec w tym przyszlosci i rozwoju grafiki w grach. Dzis jest stekanie i placza, za iles tam lat bedzie jaranie jaka to piekna grafika dzieki RT. Taka hipokryzja.

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam ma być 128 graczy na mapie jednocześnie chyba, to ja z RT tego nie widzę, nawet R9 5900X i 11900K oraz RTX 3090 klęknie. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Stjepan666 napisał:

Tam ma być 128 graczy na mapie jednocześnie chyba, to ja z RT tego nie widzę, nawet R9 5900X i 11900K oraz RTX 3090 klęknie. :E

RT w bfie bylo tylko dlatego, ze zbieglo sie z premiera kart a sama gra byla dosc medialna. Do prezentacji technologi nie ma wymogu konkretnego gatunku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Phoenixsuple napisał:

RT, ktore jest stosowane od lat oczywiscie nie w grach to chwyt marketingowy nvidi:szczerbaty: Nie wiem jak mozna byc tak ograniczonym i nie widziec w tym przyszlosci i rozwoju grafiki w grach. Dzis jest stekanie i placza, za iles tam lat bedzie jaranie jaka to piekna grafika dzieki RT. Taka hipokryzja.

oczywiście ze to jest przyszłość gier , tak jak teraz teraźniejszością jest fizyka , tesselacja , płynna zmiana częstotliwości odświeżania , problemem jest sposób w jaki to się wprowadza , tak jak z tesselacją , psyhX czy gsync , my to mamy oni nie , a że to co "mamy" ubija to co mamy fizycznie w kompie to już drobnostka , tym bardziej że życzą sobie za to kokosy ? Jak Nv wprowadza nową technologię to niech wprowadza , ale w momencie kiedy ich sprzęt rzeczywiście pozwoli mieć super obraz z zadowalającą płynnością

ps.odnośnie wycieczek osobistych , to daruj sobie , do WSZYSTKICH na forum stosujesz chamskie odzywki , a to pokazuje że wychowałeś się w jakieś patologii , albo samopas , bez zainteresowania rodziców

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On sam jest ograniczony wiec wszystkich próbuje zepchnąć do swojego poziomu. 

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 minut temu, SylwesterI. napisał:

ps.odnośnie wycieczek osobistych , to daruj sobie , do WSZYSTKICH na forum stosujesz chamskie odzywki , a to pokazuje że wychowałeś się w jakieś patologii , albo samopas , bez zainteresowania rodziców

Nie wiedzialem, ze wspominanie o hipokryzji to wycieczki osobiste do osob , ktore nazwyaja cos slownictwem typu "smiec" :rotfl: Pisz sobie co chcesz, sadzac po tym co piszesz to widac, ze piszesz z wlasnego dowiadczenia bo nikt normalny nie jedzie po kims w taki sposob jak Ty.

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Like 1
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...