Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, Kris194 napisał:

https://www.reuters.com/technology/how-intel-lost-sony-playstation-business-2024-09-16/

W sumie nie dziwi, nawet jeśli Sony zrobiło to pewnie tylko dlatego, żeby mieć lepszą pozycję negocjacyjną z AMD.

W sumie konsola to chyba jedyne miejsce gdzie GPU intela by mogło działać bo tam Sony by robiło API i drivery :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kris194 napisał:

https://www.reuters.com/technology/how-intel-lost-sony-playstation-business-2024-09-16/

W sumie nie dziwi, nawet jeśli Sony zrobiło to pewnie tylko dlatego, żeby mieć lepszą pozycję negocjacyjną z AMD.

Przejście z apu amd na intela byłoby stosunkowo proste i wykonalne w przeciwieństwie do pozostałych ale ARC w PS6 to byłaby katastrofa 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, kanon7 napisał:

Zobacz jakie czary odprawił na tabletowym jaguarze 1.6 GHz w RDR2 vs sensowniejszy Zen 2 3.5 GHz 8 rdzeni 16 wątków.
Wiem że PCMR się śmieją z tego AMD Zen 2 w PS5, ale względem tabletowego jaguara, Zen 2 to demon prędkości.  

Niepoprawnie optymistyczni (w kwestii wydajności swojego ulubionego sprzętu) gracze popełniają ten sam błąd co każdą generację, udając/sądząc że wybrana przez nich konsola jest wydajniejsza około sześć razy ponad to jaka rzeczywiście jest. Prześledziłem temat aż do Sega Master System z roku 1985 i każdorazowo było podobnie.

Stąd 864p w 60fps lub 1260p w 30fps zamiast 2160p w 60fps, których oczekiwano. Do tego potrzeba by 6x więcej, których zwyczajnie nie ma.

Xbox 360 był po 4 latach od Xboxa 15-krotnie szybszy w GPU jak i w CPU. PS5 po 7 latach było 6-krotnie szybsze w GPU oraz 5-krotnie szybsze w CPU od PS4 (no i 80x szybszy SSD). PS5 Pro jest po 4 latach 45% szybsze w GPU i 20% szybsze w CPU od PS5. PS6 może być potencjalnie 5-krotnie szybsze w GPU oraz 3-krotnie szybsze w CPU od PS5 (no i 2x więcej RAMu). Czyli ogólnie coraz mniej spektakularne przyrosty niestety.

Największym skokiem będzie Switch Next. 10x w GPU i CPU + 3x RAM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Thimedes napisał:

Stąd 864p w 60fps lub 1260p w 30fps zamiast 2160p w 60fps, których oczekiwano.

Kto niby oczekiwał 4K60? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
49 minut temu, Thimedes napisał:

w kwestii wydajności swojego ulubionego sprzętu

Nie mam PS5 :E 

49 minut temu, Thimedes napisał:

CPU od PS4

Zabrakło informacji o ile szybsze jest CPU w PS4, aniżeli w PS3 - i wiem czemu to zabrakło :E

49 minut temu, Thimedes napisał:

Stąd 864p w 60fps lub 1260p w 30fps zamiast 2160p w 60fps, których oczekiwano

Tak to wygląda jak się pisze gry na zjeb@nym UE5, który zarżnie każdy sprzęt. Dodając do tego zbędny RT/PT ładowany w każdy element i mamy oto takie kwiatki. 
Przykład? Forza Horizon 5 w natywnym 4K + 60fps, a bez UE5 i RT.

49 minut temu, Thimedes napisał:

PS6 może być potencjalnie 5-krotnie szybsze w GPU

Oooo, wróżbita Maciej grubo poleciał po imprezie :E 

49 minut temu, Thimedes napisał:

PS6  (no i 2x więcej RAMu)

Gwarantuje że będzie 16/24 GB, nie będzie w PS6 aż 32GB. PS. Philips Spencer mówił w wywiadzie że kolejny Xbox nie ma najmniejszej potrzeby dawać 32GB, tylko szybszą pamięć - a nie jej ilość zwiększać. 

1 godzinę temu, Wu70 napisał:

Przejście z apu amd na intela byłoby stosunkowo proste i wykonalne

Ale Intel nie jest kompletnie przygotowany na to. 
- brak APU (gdzie byłby mocny CPU i GPU). O ile CPU by zmontowali, o tyle GPU u nich leży i kwiczy. Pomijam że CPU Intela od kilku lat są mega prądożerne, po 150/200W a konsola łącznie musi brać 200W :E 

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Kris194 napisał:

Kto niby oczekiwał 4K60? :E

No było kilka zabawnych wypowiedzi, nie będę wskazywał palcem ale można się cofnąć że 30 stron np. jedna o cenie konsoli jak za gpu do pc, tuż przed pokazem ps 5 pro i podaniwm ceny, czy o 60 fps w każdej grze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kanon7 napisał:

Tak to wygląda jak się pisze gry na zjeb@nym UE5

To tak odnośnie tej mitycznej "optymalizacji niskopoziomowej" ;) Przeciętny dev weźmie właśnie jakiś UE5 a zoptymalizuje to co najwyżej koszty, kupując gotowe assety ;)

8 minut temu, kanon7 napisał:

Ale Intel nie jest kompletnie przygotowany na to. 
- brak APU (gdzie byłby mocny CPU i GPU). O ile CPU by zmontowali, o tyle GPU u nich leży i kwiczy. Pomijam że CPU Intela od kilku lat są mega prądożerne, po 150/200W a konsola łącznie musi brać 200W :E 

Zarówno AMD jak i Intel mają topowe APU dzisiaj, najnowszy lunar lake to chyba top1 aktualnie o idealnej budowie dla konsol (oczywiście ze znacznie większym GPU). Najniższe segmenty dGPU będą powoli pożerane przez APU Intela/AMD. Prądożerność rozwiązuje (głównie) TSMC i dzięki TSMC Lunar Lake to topka.

Na pewno jedna i druga firma jest w pełni gotowa i będą walczyć o PS i xboxy co jest dobrym znakiem bo konkurencja obniży koszty.

ARC to jedyny element który budzi obawy 8:E 

To co mnie ciekawi - to czy nvidia była w stanie coś zaproponować? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wu70 teraz czytam że Intel przegrał z kretesem przetarg z AMD na komponenty do PS6 w 2022 r. Jeżeli ich lunar lake jest tak dobry, to mają już coś do PS7 :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś oferować będą na pewno, najlepiej by było jakby nvidia weszła na ten rynek z RTXami :D

a o przetargach u MS coś wiadomo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, kanon7 napisał:

 

Przykład? Forza Horizon 5 w natywnym 4K + 60fps, a bez UE5 i RT.

 

Ale to chyba piszesz o pc bo na series x

Series X? Fixed native 4K in quality mode with a 4K performance option that can scale back to 1600p. 

Dodaj do tego mocny popup, wiem bo grałem w tą wersję.

Jest jeszcze opcja 4k z 30 fps ale to dla tych którzy nie widzą różnicy.

2 minuty temu, Wu70 napisał:

Coś oferować będą na pewno, najlepiej by było jakby nvidia weszła na ten rynek z RTXami :D

a o przetargach u MS coś wiadomo?

Coś kiedyś wspominali o intelu ale pewnie znowu będzie AMD, a szkoda bo fajnie byłoby zobaczyć różne maszyny jak dawniej, bo teraz w zasadzie mamy to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, lpcl napisał:

Ale to chyba piszesz o pc bo na series x

Series X? Fixed native 4K in quality mode with a 4K performance option that can scale back to 1600p. 

Dodaj do tego mocny popup, wiem bo grałem w tą wersję.

Jest jeszcze opcja 4k z 30 fps ale to dla tych którzy nie widzą różnicy.

Coś kiedyś wspominali o intelu ale pewnie znowu będzie AMD, a szkoda bo fajnie byłoby zobaczyć różne maszyny jak dawniej, bo teraz w zasadzie mamy to samo.

Forza Horizon 5

  • Xbox Series S – tryb wydajności (1080p/60 FPS) i tryb jakości (1440p/30 FPS)
  • Xbox Series X – tryb wydajności (4K/60 FPS) i tryb jakości (4K/30 FPS)
  • Xbox One X – 4K/30 FPS
  • Xbox One/Xbox One S – 1080p/30 FPS

Ale ja nie napisałem że obraz jest żyleta, VeryHigh tekstury, x16, cienie x16 itd. - tylko odniosłem się do postu @Thimedes który zacytował że AlanWake2 będzie w 864p/60 fps na PS5 Pro - z którego też się wyśmiewam :E
Chciałem tylko wskazać że "padlina" podzespołowa XSX/PS5/PS5Pro nie jest skazana na 800p, jeżeli chcemy dać 60 fps.
Da się zrobić 1440p-2160p+60 fps, jeżeli:
- pójdzie się na kompromis (brak jakiegokolwiek RT)
- ma się duuuużo czasu i $ na optymalizację
- nie używa się zasobożernych  silników Unreal Tournament 5 itp.
- jakiej obniżenie tekstur / grafiki też czasami musi być -> mocny popup, co wskazałeś w FH5 na XSX.

28 minut temu, Wu70 napisał:

a o przetargach u MS coś wiadomo?

Nie spotkałem się.
Wiadomo tylko oficjalnie, że już dłubią i chcą szybko zrobić premierę.
Ale jak Sony pójdzie nadal w APU AMD, to M$ też musi, jeżeli także chce utrzymać kompatybilność wsteczną z grami XSX|S.
Chyba że M$ wystrzeli coś z chmurą obowiązkową, to wtedy mogą brać byle co z podzespołów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale po co pisać o 4k i 60 fps jak gra ma pływającą rozdziałkę?

Poza tym gierka to cross gen i tak naprawdę forza horizon 4 wcale dużo gorzej nie wyglądała. Tak czy inaczej piszesz o 3 letniej grze. A na razie to te nowe gierki nie powalają.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kris194 napisał:

Kto niby oczekiwał 4K60? :E

Pudełko od PS5pro... a czekaj to już było chyba przy PS5 i wiemy co z tego wyszło :E a raczej nie wyszło, hehehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, kanon7 napisał:

 @Thimedes 

 M$ też musi, jeżeli także chce utrzymać kompatybilność wsteczną z grami XSX|S.

Nie musi. Zrobili na xone wsteczną z powerpc z x360 i z Intela z og xbox.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
18 minut temu, kanon7 napisał:


Chyba że M$ wystrzeli coś z chmurą obowiązkową, to wtedy mogą brać byle co z podzespołów.

No mam drobną teorię, że ten największy skok w dziejach konsol to może być podpięcie do chmury
Coś w stylu series S , które część obliczeń robi lokalnie a część ściaga z centrum danych (Póki masz abonament :E)

@lpcl - jak dla mnie gówno tam zrobili a nie kompatybilność wsteczną. Jakby mieli BC to wszystkie gry by działały, a nie tylko wybrane. To co Microsoft zrobił to prawdopodobnie przekodował gry na natywne dla  x86.

Edytowane przez michaelius33
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@michaelius33

Już crackdown 3 obiecywał cuda na kiju za pomocą chmury a jak wyszło to widać.

Na razie to ta ich cała chmura 100 lat za nvidią w gierkach.

Jak zwał tak zwał ale wiele z tych gierek dostało solidnego upgrejda np. do wyższej rozdziałki. 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przejdę na żadną chmurę, bo traci się w ten sposób jakiekolwiek resztki autonomii.

Przez Steam mogę grać offline w gry, które pobrałem. Do PS3 wkładasz Blu-Ray i grasz. Do Switcha wkładasz kartridż i grasz.

W ten sposób mogą ci nagle ocenzurować, zmienić, zmodyfikować, okroić, usunąć czy zablokować grę i nic na to nie poradzić. Stracisz dostęp do chmury, to gra albo nie działa, albo działa w bardzo upośledzonej formie. Prędzej skończę z graniem całkowicie, niż pójdę na poleganie w 99% na chmurze. Wyobraźcie sobie te opóźnienia! Szczególnie VR albo e-sport w taki sposób jest bezsensowny.

To na czym będą polegać coraz bardziej to PSSR. W PS6 to będzie podstawa podejrzewam. Teraz to testują.

1 godzinę temu, kanon7 napisał:

Gwarantuje że będzie 16/24 GB, nie będzie w PS6 aż 32GB. PS. Philips Spencer mówił w wywiadzie że kolejny Xbox nie ma najmniejszej potrzeby dawać 32GB, tylko szybszą pamięć - a nie jej ilość zwiększać.

To jakieś bzdury mówi. Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia. Do AI trzeba jak najwięcej RAM btw. 16 GB = zero lepszego AI. 16 GB = gry bardzo bardzo podobne jak dziś, tylko np. 60 fps zamiast 30, 120 zamiast 60, lepsze PSSR lub moooże trochę lepszy ray-tracing, który także potrzebuje RAM. Nie dam się nabrać na takie totalne bzdury. To że są trudności ze zmniejszaniem cen RAM, to nie znaczy że więcej RAM nie jest potrzebne. Bzdura totalna, nigdy nie uwierzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze to:

f08153efd214b07a0745eb97241e852ed1abed79

Stare ale nadal aktualne, bo współcześnie jest w kółko powtarzanie "16GB of RAM should be enough for everybody". Nie ma tak wysokiej wartości pamięci, aby wyższa nie miała na co się przydać. Jest tylko problem z wyobraźnią i niedostateczną liczbą pomysłów u niektórych.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Thimedes napisał:

Nie przejdę na żadną chmurę, bo traci się w ten sposób jakiekolwiek resztki autonomii.

To samo obecnie mówicie - nie przejdę na cyfrę, a już wiadomo że PS6 i XSX2 będą tylko cyfrowymi konsolami (czyt. obecne XSS i PS5 Pro Digital).

40 minut temu, Thimedes napisał:

Przez Steam mogę grać offline w gry, które pobrałem. Do PS3 wkładasz Blu-Ray i grasz. Do Switcha wkładasz kartridż i grasz.

Przywróć konsolę do ustawień fabrycznych, wyłącz neta, nie pobieraj żadnych DAy1 Patch - ile z tych gier na płytkach odpalisz i przejdziesz całość z PS5/XSX?

40 minut temu, Thimedes napisał:

To jakieś bzdury mówi. Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia. Do AI trzeba jak najwięcej RAM btw. 16 GB = zero lepszego AI. 16 GB = gry bardzo bardzo podobne jak dziś, tylko np. 60 fps zamiast 30, 120 zamiast 60, lepsze PSSR lub moooże trochę lepszy ray-tracing, który także potrzebuje RAM. Nie dam się nabrać na takie totalne bzdury. To że są trudności ze zmniejszaniem cen RAM, to nie znaczy że więcej RAM nie jest potrzebne. Bzdura totalna, nigdy nie uwierzę.

Wiedza Thimedes'a vs. Phil Spencer :E :E :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na PS5 zdecydowana większość gier jest grywalna prosto z płyty. 

@kanon7 Skąd masz info, że PS6 będzie tylko cyfrową konsolą? PS5 Pro Digital jest Digital do momentu aż nie podłączysz napędu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, slafec napisał:

Skąd masz info, że PS6 będzie tylko cyfrową konsolą? PS5 Pro Digital jest Digital do momentu aż nie podłączysz napędu.

@slafec  "powolne gotowanie żaby, tz. graczy"
PS4 - konsola tylko z napędem
PS5 - konsola z napędem + konsola bez napędu
PS5 Pro - konsola bez napędu (a osobny napęd - brak na magazynie)
PS6 - ?

Połącz kropki sobie ;)
 

Godzinę temu, Thimedes napisał:

Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia

6666.jpg

:E

Wklej jeden link, gdzie deweloperzy (od lat) narzekają na ilość RAM w PS5. Czekam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na takie drastyczne kroki to jeszcze za wcześnie. Zapowiedź PS5 Pro pokazała, że ludzie nadal chcą pudełek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie teraz, czy w kolejnej generacji Sony i M$ się zgadają razem - wydajemy oboje tylko konsole cyfrowe?
Czy będzie tzw. przeczekanie; konkurent wyda pierwszy tylko cyfrówkę, to my potem z napędem i nowa generacja już przegrana - dla tego pierwszego, cyfrowego - rzecz jasna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na czym ma polegać przewaga jednego nad drugim?
Rozumiem, ze możliwością odsprzedaży gry.
Wystarczy więc zmienić politykę / zbanować system odsprzedaży płyt, i konsola z napędem będzie tyle warta, co ta bez IMO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...