Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Phoenix. napisał:

ps5 pro nie jest dla biedoty

https://www.ppe.pl/news/351638/ps5-pro-z-rozgrywka-w-864p-pierwszy-test-digital-foundry-jest-wielka-niespodzianka.html

"PS5 Pro z rozgrywką w 864p" - Digital Foundry

Alan Wake - 864p przy 60 klatkach - PS5 Pro
Gran Turismo 7 - RT + 1080p - PS5 Pro
Assassins Creed Shadows w 864p przy 60 fps - PS5 Pro



images?q=tbn:ANd9GcQowKpJk_JXCQhD6tBnNMb

Edytowane przez kanon7
  • Haha 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy skoro bazowa rozdziałka się nie zmienia, to czy SONY nie wymyśliło czegoś, by devi w ogóle nie musieli aktualizować gry, a konsola sama zastępują np. FSR na PSSR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kanon7 napisał:

https://www.ppe.pl/news/351638/ps5-pro-z-rozgrywka-w-864p-pierwszy-test-digital-foundry-jest-wielka-niespodzianka.html

"PS5 Pro z rozgrywką w 864p" - Digital Foundry

Alan Wake - 864p przy 60 klatkach - PS5 Pro
Gran Turismo 7 - RT + 1080p - PS5 Pro
Assassins Creed Shadows w 864p przy 60 fps - PS5 Pro



images?q=tbn:ANd9GcQowKpJk_JXCQhD6tBnNMb

No możesz sobie kupić 4090 za 10k i resztę komputera żeby grać w w lepszej jakości. 4k to dziś nadal biedota ;) więc za jakieś 15k pewnie zagra się w oczekiwanej jakości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Kris194 napisał:

Jeśli Sony nie chce mieć drugi raz takich braków jak teraz to po premierze nadchodzących gier powinni już zacząć tworzyć tytuły z myślą o PS6, nikt tego za nich nie zrobi.

O to raczej nie ma się co martwić. Najpewniej wszystkie gry PS5 nad jakimi teraz pracują są już tworzone z myślą o remasterze na PS6 :D

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, musichunter1x napisał:

Już są za 950-~1000 zł, ale jest mnóstwo fałszywych ogłoszeń w tej cenie. Na dodatek teraz na alert mi przychodzą napędy do kupienia :E .

Taaa na olx bez opcji "kup teraz" tylko negocjuj a gość pisze ze cena taka jak mu blikiem od razu wyślesz całość, bo w kolejce ma 100 chętnych :E

Z resztą na olx takie oferty pojawiają się od tych którzy sami chcą kupić taniej ps5 - specjalnie wystawiają takie fejkk i zaniżają cenę by inni sprzedawcy ja obniżyli 🤣

Edytowane przez dawidoxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś potwierdzić / zaprzeczyć że wersja blu-ray Hogward's Legacy na PS5 posiada na nośniku blu-ray tylko 1 godz. gry, a resztę (czyli 4/5 gry) muszę pobrać z internetu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Hogwart's Legacy na PS5 i jakoś sobie nie przypominam, żeby praktycznie cała gra się pobierała. Jakiś patch tam chyba był ale z pewnością nie cała gra.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

My tutaj gadu, gadu o PS5 Pro od 50 stron chyba, a IMO ten film jest takim "najuczciwszym" podsumowaniem zapowiedzi PS5 Pro i ogólnie działań Sony względem PS5 w tej generacji.
Mogę się podpisać obiema rękami pod tym filmem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kanon7 Kolekcjoner gier to trochę osobny przypadek. Na piedestale Rule of Rose, Haunting Ground i Kuon - 3 słabe/średnie gry z PS2, który swój "kultowy" status zdobyły dzięki temu, że wyprodukowano je w małych ilościach (bo się nie sprzedawały) i teraz na aukcjach osiągają chore kwoty.

Już wolę PS5 i ten brak gier, niż takie arcydzieła :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix. Ale po co 4090? 4080 super bedzie wystarczajaca a przy tym jest niemal o polowe tansza od 4090. Roznica w wydajnosci to zaledwie 24% na korzysc 4090. Dla przecietnego gracza nieoplacalny zakup i vram ktorego nie wykorzystasz w grach przez kolejne lata.

Edytowane przez Rtx4060tiUser
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, slafec napisał:

Już wolę PS5 i ten brak gier, niż takie arcydzieła :D

Już wolę PC i mieć gry Xbox i PlayStation, niż taki brak arcydzieł Sony na PS5 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Kris194 napisał:

https://www.reuters.com/technology/how-intel-lost-sony-playstation-business-2024-09-16/

W sumie nie dziwi, nawet jeśli Sony zrobiło to pewnie tylko dlatego, żeby mieć lepszą pozycję negocjacyjną z AMD.

W sumie konsola to chyba jedyne miejsce gdzie GPU intela by mogło działać bo tam Sony by robiło API i drivery :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kris194 napisał:

https://www.reuters.com/technology/how-intel-lost-sony-playstation-business-2024-09-16/

W sumie nie dziwi, nawet jeśli Sony zrobiło to pewnie tylko dlatego, żeby mieć lepszą pozycję negocjacyjną z AMD.

Przejście z apu amd na intela byłoby stosunkowo proste i wykonalne w przeciwieństwie do pozostałych ale ARC w PS6 to byłaby katastrofa 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, kanon7 napisał:

Zobacz jakie czary odprawił na tabletowym jaguarze 1.6 GHz w RDR2 vs sensowniejszy Zen 2 3.5 GHz 8 rdzeni 16 wątków.
Wiem że PCMR się śmieją z tego AMD Zen 2 w PS5, ale względem tabletowego jaguara, Zen 2 to demon prędkości.  

Niepoprawnie optymistyczni (w kwestii wydajności swojego ulubionego sprzętu) gracze popełniają ten sam błąd co każdą generację, udając/sądząc że wybrana przez nich konsola jest wydajniejsza około sześć razy ponad to jaka rzeczywiście jest. Prześledziłem temat aż do Sega Master System z roku 1985 i każdorazowo było podobnie.

Stąd 864p w 60fps lub 1260p w 30fps zamiast 2160p w 60fps, których oczekiwano. Do tego potrzeba by 6x więcej, których zwyczajnie nie ma.

Xbox 360 był po 4 latach od Xboxa 15-krotnie szybszy w GPU jak i w CPU. PS5 po 7 latach było 6-krotnie szybsze w GPU oraz 5-krotnie szybsze w CPU od PS4 (no i 80x szybszy SSD). PS5 Pro jest po 4 latach 45% szybsze w GPU i 20% szybsze w CPU od PS5. PS6 może być potencjalnie 5-krotnie szybsze w GPU oraz 3-krotnie szybsze w CPU od PS5 (no i 2x więcej RAMu). Czyli ogólnie coraz mniej spektakularne przyrosty niestety.

Największym skokiem będzie Switch Next. 10x w GPU i CPU + 3x RAM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Thimedes napisał:

Stąd 864p w 60fps lub 1260p w 30fps zamiast 2160p w 60fps, których oczekiwano.

Kto niby oczekiwał 4K60? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Thimedes napisał:

w kwestii wydajności swojego ulubionego sprzętu

Nie mam PS5 :E 

49 minut temu, Thimedes napisał:

CPU od PS4

Zabrakło informacji o ile szybsze jest CPU w PS4, aniżeli w PS3 - i wiem czemu to zabrakło :E

49 minut temu, Thimedes napisał:

Stąd 864p w 60fps lub 1260p w 30fps zamiast 2160p w 60fps, których oczekiwano

Tak to wygląda jak się pisze gry na zjeb@nym UE5, który zarżnie każdy sprzęt. Dodając do tego zbędny RT/PT ładowany w każdy element i mamy oto takie kwiatki. 
Przykład? Forza Horizon 5 w natywnym 4K + 60fps, a bez UE5 i RT.

49 minut temu, Thimedes napisał:

PS6 może być potencjalnie 5-krotnie szybsze w GPU

Oooo, wróżbita Maciej grubo poleciał po imprezie :E 

49 minut temu, Thimedes napisał:

PS6  (no i 2x więcej RAMu)

Gwarantuje że będzie 16/24 GB, nie będzie w PS6 aż 32GB. PS. Philips Spencer mówił w wywiadzie że kolejny Xbox nie ma najmniejszej potrzeby dawać 32GB, tylko szybszą pamięć - a nie jej ilość zwiększać. 

1 godzinę temu, Wu70 napisał:

Przejście z apu amd na intela byłoby stosunkowo proste i wykonalne

Ale Intel nie jest kompletnie przygotowany na to. 
- brak APU (gdzie byłby mocny CPU i GPU). O ile CPU by zmontowali, o tyle GPU u nich leży i kwiczy. Pomijam że CPU Intela od kilku lat są mega prądożerne, po 150/200W a konsola łącznie musi brać 200W :E 

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Kris194 napisał:

Kto niby oczekiwał 4K60? :E

No było kilka zabawnych wypowiedzi, nie będę wskazywał palcem ale można się cofnąć że 30 stron np. jedna o cenie konsoli jak za gpu do pc, tuż przed pokazem ps 5 pro i podaniwm ceny, czy o 60 fps w każdej grze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kanon7 napisał:

Tak to wygląda jak się pisze gry na zjeb@nym UE5

To tak odnośnie tej mitycznej "optymalizacji niskopoziomowej" ;) Przeciętny dev weźmie właśnie jakiś UE5 a zoptymalizuje to co najwyżej koszty, kupując gotowe assety ;)

8 minut temu, kanon7 napisał:

Ale Intel nie jest kompletnie przygotowany na to. 
- brak APU (gdzie byłby mocny CPU i GPU). O ile CPU by zmontowali, o tyle GPU u nich leży i kwiczy. Pomijam że CPU Intela od kilku lat są mega prądożerne, po 150/200W a konsola łącznie musi brać 200W :E 

Zarówno AMD jak i Intel mają topowe APU dzisiaj, najnowszy lunar lake to chyba top1 aktualnie o idealnej budowie dla konsol (oczywiście ze znacznie większym GPU). Najniższe segmenty dGPU będą powoli pożerane przez APU Intela/AMD. Prądożerność rozwiązuje (głównie) TSMC i dzięki TSMC Lunar Lake to topka.

Na pewno jedna i druga firma jest w pełni gotowa i będą walczyć o PS i xboxy co jest dobrym znakiem bo konkurencja obniży koszty.

ARC to jedyny element który budzi obawy 8:E 

To co mnie ciekawi - to czy nvidia była w stanie coś zaproponować? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wu70 teraz czytam że Intel przegrał z kretesem przetarg z AMD na komponenty do PS6 w 2022 r. Jeżeli ich lunar lake jest tak dobry, to mają już coś do PS7 :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś oferować będą na pewno, najlepiej by było jakby nvidia weszła na ten rynek z RTXami :D

a o przetargach u MS coś wiadomo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, kanon7 napisał:

 

Przykład? Forza Horizon 5 w natywnym 4K + 60fps, a bez UE5 i RT.

 

Ale to chyba piszesz o pc bo na series x

Series X? Fixed native 4K in quality mode with a 4K performance option that can scale back to 1600p. 

Dodaj do tego mocny popup, wiem bo grałem w tą wersję.

Jest jeszcze opcja 4k z 30 fps ale to dla tych którzy nie widzą różnicy.

2 minuty temu, Wu70 napisał:

Coś oferować będą na pewno, najlepiej by było jakby nvidia weszła na ten rynek z RTXami :D

a o przetargach u MS coś wiadomo?

Coś kiedyś wspominali o intelu ale pewnie znowu będzie AMD, a szkoda bo fajnie byłoby zobaczyć różne maszyny jak dawniej, bo teraz w zasadzie mamy to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...