Zacznijmy może od podstaw. Internet to zbiór podsieci połączonych ze sobą. Twoja sieć domowa to jedna sieć podłączona jedną drogą do dostawcy internetu. Taki dostawca jak jest mały to też ma tylko jednego swojego dostawcę (czyli też jedna droga), ale jak już ISP jest większy to może mieć u siebie kilka łączy od różnych większych operatorów, itd. Takie kilka łączy powoduje, że wykonując polecenie tracert na jeden adres IP ścieżka hopów pójdzie jednym łączem, a na inny adres IP pójdzie drugim. To wyjaśnia różnice pomiędzy tracertami do wp.pl i 8.8.8.8 które wykonałeś (195.149.232.59 netia.tpix.pl, 195.149.232.62 google.tpix.pl). Wyjaśnia też dlaczego czasami jedna usługa działa (Twitch) mimo że występuje problem z innymi usługami.
Odnośnie samych pingów (w tym tych jak pokazuje tracert). Niska ilość utraconych pakietów wcale nie oznacza problemów. Może być tak, że serwer/router był zajęty i po prostu nie odpowiedział. To się zdarza. Dopiero permanentne problemy z utraconymi pakietami (tzn, odpowiada losowo) może wskazywać na problemy. A jak już w ogóle nie odpowiada to może nie być skonfigurowany do odpowiadania na ping (pakiet ICMP).
Co robić? Jak żyć?
Z opisu wnioskuję, że komputer PC jest podłączony skrętką do routera HALNY (z parametrów LAN i WLAN wychodzi na całkiem dobry sprzęt), oraz że podczas problemów router działa i się nie restartuje (nic o tym nie piszesz). Można zatem stwierdzić, że problem jest po stronie ISP i jego dostawców Internetu. Bo adres routera 192.168.33.1 cały czas odpowiada, zarówno przewodowo jak i bezprzewodowo. Zresztą zaczął bym od sprawdzenia tego w sposób jaki zaproponowałem niedawno: Utrata połączenia...Następnie dołączył bym wyniki z aplikacji WinMTR uruchomionej na kilka różnych adresów, np. na Twitcha jako działającego endpointu, oraz na te z którymi jest problem. Z tego co zamieściłeś, obstawiam że Netia jest głównym podejrzanym...
Czyli jak gram np w forbidden west gdzie jest duzo dnia i wiecej swiatla to TB400 a jak gram w dead space remake lub callisto protocol to wyedy lepiej P1000 zeby zarowka oslepila?
Wpis z Twittera od CEO Arrowhead. Warto przeczytać.
Gdyby gra była deczko mniej popularna i nie byłoby problemów na premierę to sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej.
Teraz rozumiem, że każdą grę z PS5 ludzie będą bojkotowali? Bo Sony się przecież nie ugina. Z ich oświadczenia wynika, że Helldivers 2 to wyjątek.
Rzuciłbym tą grą o ścianę, Nawet bez RT jak już pisałem, dropi do 10-27fps bo tak mu się podoba, obojętnie czy gram z zablokowanym fps na 30-40fps, czy gram na 60fps, gdzie na luzie grafa daje radę przez 20min, a nagle wchodzę do lokacji i dropy na kilka sekund, jak np wjeżdżam windą do góry i wyskakuje jakiś przeciwnik i walczyłem z nim w 17fps, ładny pokaz slajdów, po walce wszystko ok, jest te 60fps przez następne 20-30min gdzie walczyłem z kilkoma i ganiałem i nie było takiego spadku. Z RT nawet na 30fps jest niegrywalne, bo te spadki do 10-17fps są dużo częstsze niż bez RT. Vram na karcie bez RT w natywnym 1440p jest niższy niż RT z FSR Q. Tak to wkurza, że chyba lepiej będzie to ograć na konsoli, bo tam nie ma takiego spadku przez stuttery, nie przeszkadza mi spadek 1-5fps, czasem jak karta nie daje rady to mogę grać w 40fps, ale wtedy nie ma spadków, a tu nie pomoże nawet blokada na 20fps, bo będzie spadek poniżej DS Remake działało jak złoto w porównaniu do tego tytułu, nie przeszedłem tej gry na PC, bo grałem na konsoli, ale jak testowałem to miałem tylko sławny "travelsar stutter" i nigdy nie spadało do 17fps, a tu czasem z tyłka spada fps, by po kilku sekundach wrócić do normalności.
Wystawię negatywa tej grze na steamie, bo jest niegrywalna w takiej formie. Szkoda było brać tego bundla z Callisto, nawet gdy Callisto wyszło mnie poniżej 18zł.
Ograłem Cyberpunka z dodatkiem w RT czy bez i nie miałem takiego problemu jak w tej grze. No ale Cyberpunk nie ma stutteringu przez te shadery.