Skocz do zawartości
Stjepan

Starfield temat oficjany

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, lukadd napisał:

Tej grze i tak żadne patche, ani mody nie pomogą :E Jest jaka jest.

Spokojnie, daj moderom z 5-6 lat, stworzą historię od zera, nowe mechaniki itd.

Jeszcze będzie dobrze :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest firma która potrafi implementację DLSS doprowadzić do prawdziwego wydarzenia, plany, zapowiedź, beta, portale piszą artykuły, dyskusje - jeszcze powinno się im płacić żeby to testować 😄

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zobaczymy jaka to implementacja - jak znowu śmierdzący suwak to mnie szlag trafi.

----------------------

Znalazłem na yt - na szczęście po staremu.

VyJhRHJ.jpg

Edytowane przez caleb59
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na oficjalną wersję i aktualizację Starfield Script Extender oraz wszystkich modów, których używam, a które są od niego zależne. Aż mi się czasy Skyrima SE/AE przypomniały.
Zrobiłem quest w Tyglu, taki bardzo z Fallouta, był niezły. Fajne lokacje, trochę wyborów.

Jedno co sobie ostatnio uświadomiłem, to to, że w tej grze nie ma żadnych zagadek (spotkałem na razie tylko jedną, w Leżu Mantis). Wszystko jest podane na tacy. Jakiś problem? Pojawia się znacznik i już wiesz, dokąd trzeba wykonać szybką podróż.
Bo jeżeli myślicie, że podróż do statku, wejście na orbitę, wybranie docelowej lokalizacji z mapy gwiezdnej, odpalenie napędu, podróż na orbitę docelowej planety, wybranie miejsca lądowania i wylądowanie, wszystko przerywane ekranami ładowania, jest zabawne, to się mylicie. Może było, ale tylko przez pierwsze kilkaset razy.

Edytowane przez Ryszawy
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Element Wojny napisał:

Spokojnie, daj moderom z 5-6 lat, stworzą historię od zera, nowe mechaniki itd.

Jeszcze będzie dobrze :) 

Za 5-6 lat nikt o tym czymś nie będzie pamiętał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawianie Starfield jest zachęcające tylko że po Waszych opiniach wnoszę że optymalizacja i inne babole to najmniejszy problem tego tytułu. Sam nie grałem i nie ciągnie mnie za bardzo żeby to teraz sprawdzać nawet w GAME PASS. Może kiedyś jak wyjdzie Ultimate Edition kupię w promocji na STEAM 😉.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nawet nie są babole, to po prostu podstawowe mechaniki tej gry. Każdy zestaw misji, dla każdej z frakcji, to coś jak zupełnie odrębny pokój. I te pokoje nigdy się ze sobą nie spotkają. Pokój 01, nigdy nie słyszał o pokoju 02, a ten o pokoju nr 03. Tak jest tutaj zbudowany świat.
Postanowiłem zrobić w końcu, ten najlepszy, według wielu, z wątków w grze Jestem aktualnie na super tajnej misji w głównej siedzibie Karmazynowej Floty. Przyleciałem tam statkiem Mantis z całą swoją załogą (tym samym statkiem, który wszyscy rozpoznają w czasie potyczek w kosmosie), łążę po bazie piratów w wypasionej zbroi ZK z jednym z członków Konstelacji, którego rozpoznać powinno każde dziecko. Zresztą sam jestem człowiekiem, który nie tak dawno bohatersko, w pojedynkę obronił Nową Atlantydę przed atakiem Terramorfów, więc ogólnie mówiąc też jestem sławny. A wszyscy tutaj mają to w poważaniu i udają, że jestem jakimś nieznanym nikomu żółtodziobem z Pcimia Dolnego

To ten sam świat, w którym jeżeli podpadniesz ZK, co ja zrobiłem niedawno i nawet nie wiem w jaki sposób, i wisi nad tobą kara, powiedzmy 600 kredytów, tyle w świecie gry kosztuje apteczka, to wszyscy znienacka zaczynają do ciebie strzelać, gdzie byś nie wylądował. Rozpoznają cię od razu, wszyscy, całe miasto, jak tylko wyjdziesz ze statku, nawet jeżeli cię nie widzą, jako tego właśnie gościa, który wisi 600 kredytów i którego właśnie dlatego trzeba zabić. Mimo, że jesteś bohaterem, członkiem ich korpusu, niedawno uratowałeś galaktykę i przeprowadziłeś ślepą babcię przez pasy na Drodze Mlecznej, masz własny pomnik na rynku itd.

Nic tu nie ma sensu.

Edytowane przez Ryszawy
  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Na jednej z planet przyjąłem misję zlikwidowania  pirata, który jest członkiem Karmazynowej Floty. Problem w tym, że też do niej należę. Rozumiem że w tym przypadku misja jest niewykonalna?  Czy mam go jakoś wywabić na osobności i po kryjomu zabić? 🤔 Bo jak go zabije  przy świadkach to jestem wrogiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ktorej planecie? Jak bez swiadkow go zabijesz powinno byc ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.11.2023 o 02:26, Ryszawy napisał:

Rozpoznają cię od razu, wszyscy, całe miasto, jak tylko wyjdziesz ze statku, nawet jeżeli cię nie widzą, jako tego właśnie gościa, który wisi 600 kredytów i którego właśnie dlatego trzeba zabić. Mimo, że jesteś bohaterem, członkiem ich korpusu, niedawno uratowałeś galaktykę i przeprowadziłeś ślepą babcię przez pasy na Drodze Mlecznej, masz własny pomnik na rynku itd.

Immersja po zbóju :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, blubaju napisał:

Mam pytanie. Na jednej z planet przyjąłem misję zlikwidowania  pirata, który jest członkiem Karmazynowej Floty. Problem w tym, że też do niej należę. Rozumiem że w tym przypadku misja jest niewykonalna?  Czy mam go jakoś wywabić na osobności i po kryjomu zabić? 🤔 Bo jak go zabije  przy świadkach to jestem wrogiem.

Ciekawy jestem co będzie jak go zabijesz cichaczem... pewnie i tak wszyscy będą wiedzieć. Ja zapomniałem się i rozwaliłem piratów na jakieś zapomnianej dziurze na krańcu kosmosu i się dowiedzieli. No dobra, mógł któryś nadać sygnał czy coś 🤪 powiedzmy że ma to sens. Jak przyleciałem do Klucza to przywitał mnie smutny gościu i kazał zapłacić grzywnę. Tak jak pisał kolega Ryszawy wyżej - ta gra w wielu aspektach jest spitolona logicznie.

Ale muszę coś o tym napisać, bo nie wytrzymam.

Pomysł zrobienia gry typu Fallout 4 w kosmosie uważam za genialny, a znając dobrze możliwości silnika graficznego Bethesdy nie spodziewałem się tu w ogóle symulatora statku kosmicznego jak co niektórzy ludzie a fajnego RPG-FPSa jak F4. Choć spodziewałem się że może poprawią nieco 😀 efekty graficzne i będzie to wyglądać lepiej niż F4 z modami, cóż... 🙄

Sam szkielet kreacji tego świata jest naprawdę fajny - zniszczona Ziemia, część ludzi pewnie zginęła a reszta rozproszyła się po galaktyce, to mogło by tłumaczyć znacznie bardziej "kameralne" miasta. Dodatkowo motyw tej wojny, to też jest ok. Budowanie baz niezłe a budowanie statków super. Wygląd baz, statków i szczegółowość tych wszystkich aspektów technicznych, nawet wielu planet jest jak dla mnie kapitalny, w dodatku specyficzna fizyka tego silnika tworzy też super klimat. Walki w obniżonej lub zerowej grawitacji, te wszystkie wybuchające zbiorniki, latające butle z tlenem, eksplodujące plecaki, jest to naprawdę świetne. Jak wrzucisz granat do pomieszczenia to wszystko lata jakby pierun w szczypiorek strzelił - porównajcie sobie to na przykład ze skądinąd bardzo lubianą przeze mnie i całkiem ładną grą Outer Worlds, gdzie świat zrobiony na Unreal Engine ma przedmioty przyspawane do podłoża tytanowym spoiwem. Mnóstwo miejscówek w Starfield jest naprawdę udanych, jakieś zajęte przez potwory kopalnie z wielkimi kryształami, te bazy piratów / najemników z metalem lecącym w knajpie, jakieś opuszczone stacje kosmiczne, porzucone wielkie statki, jest tego dużo a najciekawsze są zazwyczaj planety z biosferą (no i te oczywiście na których są jakieś konkretne questy do wykonania). Niektóre stwory też są udane, chociażby te terrormorfy, potwory na Gagarinie, a na jakiejś planecie trafiłem na lądowego rekina-ludojada 😉 tyle tylko że... za dużo rzeczy się tu powtarza.

Ciągle te same posterunki nasłuchowe itp do porzygu. No ja rozumiem że podczas wojny buduje się wszystko na szybko z prefabrykatów (albo wiecznej wojny jak u komunistów - np. do pewnego czasu większość stacji energetycznych w PL wyglądała praktycznie identycznie) no ale litości, to nie jest komunizm tylko lenistwo Bethesdy. Naprawdę nie można było tego składać z jakiś klocków żeby było bardziej losowe???

Poza tym widzę pirata w fajnym kombinezonie z fajnym karabinem, zabijam go i co??? Gdzie ten kombinezon i karabin??? Co to ma być, jakieś kufa Diablo??? Co losowo wypadnie, HackNSlash czy co? W F4 jak zabiłem bandytę w fajnym pancerzu to miał on ten fajny pancerz na sobie i mogłem go zabrać. Po wuj mi katana, jak nie mogę nikomu uciąć łba??? Co to ma być??? Gra dla pań z kolorowymi włosami chyba... 😞

Naprawdę trzeba było zatrudniać do tworzenia NPCów tanią chińską SI??? No to macie ludków wyglądających jakby uciekli z ośrodka dla dziedzicznie obciążonych Azjatów 🤣 a ładne / ciekawe buzie tym edytorem zrobić można... ale się nie chciało.

Fabułę to bym sam chyba lepszą wymyślił. Tyle planet mogłoby mieć tyle ciekawych zadań do wykonania, a tu bieda aż piszczy. Fabuła to Mass Effect dla... dziedzicznie obciążonych (NPCów stworzonych przez tania chińską SI) 🤣 A wątków tu niewykorzystanych jest tyle, że głowa boli. Kwestia VaRuun czy Naeva Mora chociażby. Najciekawsze serie misji to te dla frakcji. Wtedy nawet przez chwilę poczułem się trochę jak w tym lepszym Mass Effekcie, ale tylko przez chwilę.

O głupotach logicznych pisali już koledzy wyżej, może ta gra nie jest jakoś zwalona technicznie, ale logicznie jak najbardziej.

No a NPC / towarzysze oczywiście dalej potrafią się zachowywać idiotycznie, widać skoro tak było w F4 to po co to poprawiać? Sara ma fobie związaną z windami, inni zresztą też. Dobrze że się chociaż nie obrażają, jak dostaną w dupsko ze snajperki, przed której lufę mi centralnie weszli 😆  A kosmopiraci ciągle chcą uciekać przez zamknięte drzwi.

Ja nie wiem, co w ogóle o tym myśleć... kto teraz te gry robi, nie wiem... 🙄

Jak na razie ogromny potencjał tego pomysłu jest zmarnowany. 

Ale za to jak trafiłem w kopalni na betoniarkę, to mogłem se pokręcić gruchą i poruszać przegubem - takie rzeczy tylko u Bethesdy. 

I mam tu jedną, ale bardzo poważną obawę techniczną odnośnie tej gry - ile będzie zajmował save do Starfielda, jak odwiedzimy ileś tam planet, nabudujemy różnych cudowności itd. Bo do limitu ilości modułów statku do już doszedłem. Save zajmuje 43 GB 😮 i na razie wczytuje się to szybko... hm....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.ppe.pl/news/330453/starfield-coraz-blizej-do-wydania-wielkiej-aktualizacji-beta-patch-z-poprawiona-jakoscia-obrazu-z-dlss.html

Główne zmiany w aktualizacji 1.8.84:

  • Zwiększona stabilność DLSS
  • Naprawiono efekt rozmycia obrazu z DLSS Frame Generation
  • Naprawiono efekt rozmycia i ghostingu wokół postaci przy korzystaniu z DLSS Frame Generation.
  • Naprawiono efekt ziarna/przeostrzenia widoczny w ciemnych obszarach z DLSS.
  • Poprawiono działanie UI-opcji związanych z DLSS.
  • Naprawiono pracę kamery, która czasem mogła trząść się w niezamierzony sposób podczas manewrów statkiem.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Zas napisał:

Immersja po zbóju :E 

No raczej jak w realu. Spróbuj tylko z alimentami zalegać i natnij się na służby :lol2: Zawsze mówiłem, że ta gra wyprzedza swoje czasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Phoenix. napisał:

https://www.ppe.pl/news/330453/starfield-coraz-blizej-do-wydania-wielkiej-aktualizacji-beta-patch-z-poprawiona-jakoscia-obrazu-z-dlss.html

Główne zmiany w aktualizacji 1.8.84:

  • Zwiększona stabilność DLSS
  • Naprawiono efekt rozmycia obrazu z DLSS Frame Generation
  • Naprawiono efekt rozmycia i ghostingu wokół postaci przy korzystaniu z DLSS Frame Generation.
  • Naprawiono efekt ziarna/przeostrzenia widoczny w ciemnych obszarach z DLSS.
  • Poprawiono działanie UI-opcji związanych z DLSS.
  • Naprawiono pracę kamery, która czasem mogła trząść się w niezamierzony sposób podczas manewrów statkiem.

A ciekawe czy naprawili NPCów potrafiących trząść się w niezamierzony sposób nie tylko podczas manewrów statkiem  😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Kosh napisał:

Ciekawy jestem co będzie jak go zabijesz cichaczem... pewnie i tak wszyscy będą wiedzieć. Ja zapomniałem się i rozwaliłem piratów na jakieś zapomnianej dziurze na krańcu kosmosu i się dowiedzieli. No dobra, mógł któryś nadać sygnał czy coś 🤪 powiedzmy że ma to sens. Jak przyleciałem do Klucza to przywitał mnie smutny gościu i kazał zapłacić grzywnę. Tak jak pisał kolega Ryszawy wyżej - ta gra w wielu aspektach jest spitolona logicznie.

 

Ten pirat jest do zlikwidowania na planecie Burran  w układzie Cheyenne. Cichaczem raczej nie da się go zabić bo jest razem z innymi w kompleksie i nie ma go jak wywabić na osobności. Podejrzewam że ta misja  jest do wykonania zanim się dołączy do Karmazynowej Floty. A wszystkich w kompleksie  trochę się boje zabić bo miałem podobny przypadek  ale z ZK. Stoczyłem wojnę z nimi rozwalając im kilka statków w jakimś układzie, to we wszystkich ich systemach byłem wrogiem i  nie było możliwości zapłacenia grzywny. Po prostu jak tylko się gdzieś pojawiłem w ich systemach od razu bez pytania rzucali całe siły na mnie. Musiałem cofnąć save`a daaleko wstecz o rozegrać kilka godzin gdy od nowa :szczerbaty:    A tego chce uniknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.11.2023 o 22:28, Kosh napisał:

Save zajmuje 43 GB

Kurła, ile?! :E 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, blubaju napisał:

Ten pirat jest do zlikwidowania na planecie Burran  w układzie Cheyenne. Cichaczem raczej nie da się go zabić bo jest razem z innymi w kompleksie i nie ma go jak wywabić na osobności. Podejrzewam że ta misja  jest do wykonania zanim się dołączy do Karmazynowej Floty. A wszystkich w kompleksie  trochę się boje zabić bo miałem podobny przypadek  ale z ZK. Stoczyłem wojnę z nimi rozwalając im kilka statków w jakimś układzie, to we wszystkich ich systemach byłem wrogiem i  nie było możliwości zapłacenia grzywny. Po prostu jak tylko się gdzieś pojawiłem w ich systemach od razu bez pytania rzucali całe siły na mnie. Musiałem cofnąć save`a daaleko wstecz o rozegrać kilka godzin gdy od nowa :szczerbaty:    A tego chce uniknąć.

Grzywnę da się zapłacić, tylko w jakimś kiosku poza terytorium kontrolowanym przez ZK. Na tym polega ta immersja, możesz wyrżnąć całe miasto, na przykład Neon a potem zapłacić jakieś tysiąc parę kredytów w jakiejś budzie i wszyscy o tym magicznie zapominają. Nawet nie wiem, czy takiego kiosku we własnej placówce nie można postawić.
Ok, sprawdziłem, można sobie taki kiosk samemu postawić i płacić w nim kary. Następny z wielkich pomysłów Beci.

W dniu 13.11.2023 o 22:28, Kosh napisał:

Jak na razie ogromny potencjał tego pomysłu jest zmarnowany. 

Ale za to jak trafiłem w kopalni na betoniarkę, to mogłem se pokręcić gruchą i poruszać przegubem - takie rzeczy tylko u Bethesdy. 

I mam tu jedną, ale bardzo poważną obawę techniczną odnośnie tej gry - ile będzie zajmował save do Starfielda, jak odwiedzimy ileś tam planet, nabudujemy różnych cudowności itd. Bo do limitu ilości modułów statku do już doszedłem. Save zajmuje 43 GB 😮 i na razie wczytuje się to szybko... hm....

Pal licho tą immersję, ale gdzieś ty tą betoniarkę znalazł?

Co do sejwów, to jest tam nielicho namieszane:
Screenshot_20231114-151718-375.png?ex=65

Edytowane przez Ryszawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Ryszawy napisał:

Grzywnę da się zapłacić, tylko w jakimś kiosku poza terytorium kontrolowanym przez ZK. Na tym polega ta immersja, możesz wyrżnąć całe miasto, na przykład Neon a potem zapłacić jakieś tysiąc parę kredytów w jakiejś budzie i wszyscy o tym magicznie zapominają. Nawet nie wiem, czy takiego kiosku we własnej placówce nie można postawić.
Ok, sprawdziłem, można sobie taki kiosk samemu postawić i płacić w nim kary. Następny z wielkich pomysłów Beci.

Hahahahaha super 😁

15 godzin temu, Ryszawy napisał:

Pal licho tą immersję, ale gdzieś ty tą betoniarkę znalazł?

Stała w jakiejś kopalni przy wyjściu z pomieszczenia jeśli dobrze pamiętam. Ale to nie tylko betoniarka. Np. jak weźmiesz mikroskop, to ten peryskop do patrzenia się będzie obracał naokoło. Tam jest mnóstwo przedmiotów mających od wuja szczegółów których nie da się wziąć ze sobą, ale można je np. podnieść i rzucić. Da się nawet Sarze poczochrać fryzurę. Dlatego lubię ten przestarzały engine Beci, bo są tam rzeczy których w grach innych producentów nie znajdziesz. W F4 jak był plac zabaw to huśtawka się naprawdę huśtała a starą oponę można było zanieść na górę, rzucić i patrzeć jak się fajnie toczy. Obecne gry są pod względem takich szczegółów bardzo ubogie. Z tych co grałem ostatnimi czasy to najlepszy silnik fizyczny ma Control, jednak jest to gra zdecydowanie bardziej kameralna niż Fallout 4 czy Starfield.

Co do sejwów... w F4 przestawały się wczytywać bodajże jak osiągnęły powyżej 67 GB, ale żeby mieć taki rozmiar sejwa trzeba by wgrać mnóstwo modów i grać bardzo długo, nabudować dużo w osadach czy coś... jednym słowem to też nie zostało poprawione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest na serio z tą wielkością sejwów? Czy to MB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, adashi napisał:

To jest na serio z tą wielkością sejwów? Czy to MB?

Jeee, oczywiście że MB, 43 MB67 MB - teraz dopiero ten błąd zauważyłem 🥴

Przykładowo save do CP2077 zajmuje około 7MB, do Outer Worlds około 4 MB.

Edytowane przez Kosh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...