Skocz do zawartości
Tombycz

NVIDIA RTX 50x0

Rekomendowane odpowiedzi

Bez sensu, to tak można napisać o każdej grze gdzie wyłączysz w niej część grafiki. ;)
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kadajo napisał:

Osoby, które są przeciwnikami TAA wychodzą z błędnego założenia ze obraz w grach zawsze musi być ultra ostry nawet kosztem kiepskiego wyświetlania drobnych detali jak drzewa, krzaki, włosy i inne drobne elementy,

TAA to jest pół-środek usuwania aliasingu (po prostu rozmywa i generuje czasem dziwne artefakty w postaci "cieniowych odbić" jak za kołami jadącego motoru w Days Gone). Te włosy i drobne detale też przy TAA są wyświetlane kiepsko, tylko po prostu przez rozmycie ta kiepskość jest inna.

Najlepszy AA to taki jak w drukarkach laserowych - PPI tak wielkie, że już nie widzisz aliasingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście ze pół środek, bo nie chodzi o to żeby zabić wydajność. Gdyby ta było to by sobie wszyscy próbowali grac skalując do 16k i essa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Kyle_PL napisał:

Najlepszy AA to taki jak w drukarkach laserowych - PPI tak wielkie, że już nie widzisz aliasingu.

Tak, to by było najlepsze. Przykładowo 200 PPI i brak jakiegokolwiek AA. Ale na dziś jest to nierealne.

Dlatego pisałem o DLAA, które powinno dawać efekt zbliżony do SSAA. DLAA dziś jest możliwe i jest już w niektórych grach. Jednak developerzy z uporem maniaka je pomijają, nawet mając już zaimplementowane DLSS (dodanie DLAA wtedy to tylko formalność). Druga sprawa, że DLAA będzie bezużyteczne jeśli będą pojawiać się takie przypadki jak Alan Wake 2, gdzie nawet topowe karty ledwo dają radę z DLSS. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapominasz o jednej dosyć istotnej kwestii. DLAA/DLSS to rozwiązania sprzętowe, TAA to software.
TAA mogą włączyć wszyscy, DLAA/DLSS tylko nieliczni z całości wszystkich graczy na świecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przeszkadza to developerom tworzyć takie optymalizacyjne potworki jak Alan Wake 2 czy Dragon's Dogma 2 (choć tu nawet bez modów nie ma DLSS/FG) :E 

AMD ma odpowiednik DLAA, tylko jest jeszcze rzadziej używany. O ile w ogóle bez modów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest FSR, które też potrafi dać niezły efekt (ekran z odpowiednio wysokim PPI/wysoka rozdzielczość). Ciekawie musi wyglądać jakościowo i działać pod wzgl. wydajności FSR/DLSS na monitorze 31,5" 8K w trybie UltraPerformance 🤩(bazowa 2560x1440, a wyjściowa 7680x4320).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to nie jest wina tych technologii samych w sobie tylko tego jak ich się używa.

TAA nie jest złe samo w sobie, jego zła implementacja jest kiepska. To samo można napisać o DLAA/DLSS i FSR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Isharoth napisał:

Tak, to by było najlepsze. Przykładowo 200 PPI i brak jakiegokolwiek AA. Ale na dziś jest to nierealne.

Dlatego pisałem o DLAA, które powinno dawać efekt zbliżony do SSAA. DLAA dziś jest możliwe i jest już w niektórych grach. Jednak developerzy z uporem maniaka je pomijają, nawet mając już zaimplementowane DLSS (dodanie DLAA wtedy to tylko formalność). Druga sprawa, że DLAA będzie bezużyteczne jeśli będą pojawiać się takie przypadki jak Alan Wake 2, gdzie nawet topowe karty ledwo dają radę z DLSS. :E 

DLAA odpalisz w każdej grze, która posiada DLSS ;)

Działanie TAA nie zależy od magicznej implementacji tylko nie w każdej grze sprawdza się tak samo dobrze. Jedynie co devsi partaczą to zapominają o filtrze wyostrzającym przy włączonym TAA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@sideband filtr wyostrzający wprowadza zniekształcenia, więc jest trochę bez sensu. Jak mają walić rozmydlanie i później to wyostrzać, to lepiej niech mi dadzą opcję bym jedno i drugie mógł wyłączyć.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, mogliby już dać te 5090. Ja liczę że jednak zrobią postęp w RT i Cyberek z PT w 4k pójdzie na 60 fps bez generatora. To by mnie usatysfakcjonowało. No i żeby dostępność była normalna, a nie że boty kupią, a gracze będą czekać miesiąc albo 2. 

Na spadek ceny nie ma co liczyć, ale niech chociaż obecna nie wzrośnie 🙃🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Kyle_PL napisał:

@sideband filtr wyostrzający wprowadza zniekształcenia, więc jest trochę bez sensu. Jak mają walić rozmydlanie i później to wyostrzać, to lepiej niech mi dadzą opcję bym jedno i drugie mógł wyłączyć.

To jest filtr na poziomie TAA ustawiasz tak by pozbyć się mydła, ale zarazem by nie wprowadzić artefaktów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, PiPoLiNiO napisał:

Nie no, mogliby już dać te 5090. Ja liczę że jednak zrobią postęp w RT i Cyberek z PT w 4k pójdzie na 60 fps bez generatora. To by mnie usatysfakcjonowało. No i żeby dostępność była normalna, a nie że boty kupią, a gracze będą czekać miesiąc albo 2. 

IMO nie ma co liczyć. Musieliby zrobić postęp 200% wydajności RT żeby to osiągnąć. Skok o 100% przy 3090 -> 4090 to już było sporo, i ciekawy jestem czy to powtórzą. Nawet jak tak, to ciągle da to tylko ~40-45 FPS w PT 4K bez DLSS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gonimy króliczka gonimy, nie ma czasu na odpoczynek. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ale TAA to nie tylko mydło, to również niezbyt fajny efekt "motion blur" i tutaj jest trochę większy problem, bo tego nie można "wyostrzyć".

DLAA jest spoko i nawet jeżeli gra nie ma tego w opcjach, a korzysta z DLSS to przecież można wymusić używając modyfikacji "DLSSTweaks:"

Edytowane przez Ryszawy
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A jak nie ma DLSS to można spróbować z DLDSR. Tylko to też nie jest idealne rozwiązanie, bo Windows źle radzi sobie z renderowaniem czcionek w takich warunkach. Może jakiejś tragedii nie ma, ale też widać że wyglądają nieco gorzej niż bez supersamplingu. A ciągłe włączanie i wyłączanie raczej mało wygodne na dłuższą metę.

No i to raczej tylko ze sporym zapasem mocy :D 

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czytałem gdzieś na Discordzie, ale nigdy sam nie stosowałem, że niezłe wyniki, jeżeli chodzi o antyaliasing, daje granie z DLSS performance i równoczesne używanie DSR, czy też jego następcy DLDSR.

Edytowane przez Ryszawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, ale wzrasta zauważalnie input lag.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ryszawy napisał:

Ale TAA to nie tylko mydło, to również niezbyt fajny efekt "motion blur" i tutaj jest trochę większy problem, bo tego nie można "wyostrzyć".

DLAA jest spoko i nawet jeżeli gra nie ma tego w opcjach, a korzysta z DLSS to przecież można wymusić używając modyfikacji "DLSSTweaks:"

To wynika z zasady działania TAA i opóźnienie występuje również na FXAA i SMAA.

DLAA na razie jest kiepskie, ale AA na AI ma duży potencjał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba starą generację sprzedać w wysokiej cenie :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, aureumchaos napisał:

5080 dopiero w 1 polowie 2025... why?

a gdzie takie info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co mają konkurować sami ze sobą... nie zdziwię się, jeśli karta będzie miała zbliżony perf/$ co obecna generacja, np. 40% do wydajności 4090, 30% do ceny.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...