Skocz do zawartości
azgan

Unreal Engine 5 - DirectX 12 Ultimate i nowa jakość grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie w grach RT jest opcjonalne więc twórcy gier i tak muszą korzystać z rasteryzacji, implementować renderowanie z użyciem Pixel i Vertex shaderów. Pierwsze gry tylko pod RT nie będą już korzystać z rasteryzacji, ponieważ nie będzie to miało sensu.

Aktualnie we wszystkich grach generowanie grafiki podzielone jest na etapy. Na początku geometria jest renderowana do wielu buforów a następnie dla każdego piksela są pobierane dane z tych buforów i wykonywane obliczenia. Ten pierwszy etap, rasteryzację, można pominąć korzystając ze śledzenia promieni. Quake II RTX nie korzysta z rasteryzacji, Portal RTX też nie. W Cyberpunk 2077 czy Alan Wake 2 też można by nie korzystać z rasteryzacji. Zastanówcie się, że skoro odbicie np. w kałuży jest obliczane bez użycia rasteryzacji to tak samo może być obliczany cały obraz. 

Edytowane przez SebastianFM
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamawiał ktoś krytykę tego filmiku wyżej?

Nie? 

No trudno, jak już dowiozłem, to zostawię pod drzwiami, na koszt firmy. ;]

 

raza2376b79994e3fac4f24ed67330d9229.png
 

Dwa: Mniejsze to robi wrażenie nawet tam, gdzie nie rozmywa, niż RtcW robił swoją grafą na premierę

 

Trzy: I tak port gry pod VR jest milion razy fajniejszy do grania, mimo kupiastej grafiki. :P

 

No teksturki fajne, przyznam.

Edytowane przez Ronson
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ronson napisał:

Zamawiał ktoś krytykę tego filmiku wyżej?

Nie trzeba zamawiać, i tak wiadomo, że Ty się pojawisz :E

  • Like 1
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

d1c375bedd5a894f2019e4c5c0634bce.png

link do video: https://www.youtube.com/watch?v=kt4o7uzNQTk

 

 

Kolejna gierka na Unreal Engine 5.0 i kolejny raz widzimy:

- okolice 1080p z dropami poniżej 720p na PS5 i dropami poniżej 480p na  Xs S (430p w 2023 :szczerbaty:)

- i tak nie pozwala to utrzymać 60fps. Są spadki do 50 a nawet 4xfps (pewnie przez CPU, ale strzelam, bo video wyżej tylko słuchałem, nie oglądałem nawet) a to wszystko na i tak przyciętych detalach (np. widoczne schody w wolumetryce i znacznie gorsze i po prostu brzydkie odbicia w kałużach)

Edytowane przez Ronson
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up to wygląda jak jakieś nagranie momentami 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda znakomicie.

Ale UE 5.3 to już kolejna wersja silnika.

Jak dojdą do 5.9, to będzie (być może) lepsza optymalizacja i jeszcze bardziej realistyczny obraz na ekranie. ;)

Edytowane przez Passt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Passt napisał:

Jak dojdą do 5.9, to będzie (być może) lepsza optymalizacja i jeszcze bardziej realistyczny obraz na ekranie. ;)

...+ nv 60xx na pokładzie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba kolizji na drzewa jeszcze nie ma w opcji ? Sprytnie wszystko omija. Ale wygląda zacnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Chodź nowy wiedźminku do tatusia...
 

Wygląda bardziej jak Kingdom Come: Deliverance 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu się podniecacie tymi demkami które ciagle wyglądają na jedno kopyto i z grami to długo wspólnego mieć nie będzie 😆

To już większe wrażenia robiły kiedyś demka nvidia a nie 100 filmów wrzucanych w ciągu roku z tym samym. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, bez przesady, to demko wygląda technicznie nieźle. 
Choć wprawne oko bardzo szybko dostrzeże, że to akurat może robić wrażenie tylko w 2D. Przejście w 3D kompletnie zniszczy iluzję, bo w 3D wychodzą jak cholera wszelkie braki geometrii, której tutaj niby wydaje się być dużo, ale w 3D może się już tak nie wydawać, ale przede wszystkim wylezą wszelkie "sprite"y" czyli płaskie liście i gałązki.

Co do podniecania się demkami to wystarczy poczekać. Dym z demek Nvidii już jest w grach. Wystarczyło zaledwe 15 lat poczekać. :szczerbaty:

Demka niech są. Ja bardzo tęsknię za czymś co mnie powali tak jak to się działo kiedyś, gdzieś tak do 3dMarka 2005. Potem to już niestety max wrażeń to "o, fajne, 6/10" a o zachwycie nie było mowy. Jak kogoś zachywcają demka UE5 to niech się bawi oglądając, czemu nie. :)

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Phoenix. napisał:

Znowu się podniecacie tymi demkami które ciagle wyglądają na jedno kopyto i z grami to długo wspólnego mieć nie będzie 😆

 

W jaki sposób zatem komunikować światu i w jakiej formie to robić, że ktoś coś robi, nad czymś pracuje, czymś się zajmuje?
Mailem?

 

 

Godzinę temu, Phoenix. napisał:

To już większe wrażenia robiły kiedyś demka nvidia

I ile patentów z nich widziałeś w ówczesnych grach?

 

 

Godzinę temu, Phoenix. napisał:

(...) a nie 100 filmów wrzucanych w ciągu roku z tym samym. 

Bo to są filmy w bardzo wielu przypadkach (większości!) robione przez userów, devów, privów i noname'ów.
Wielu. To i filmów jest wiele.

Do tego inaczej wyglądał świat i net 20 lat temu.
Na necie wieszali swoje rzeczy tylko grubasy. Dziś robi to każdy.

 

 

49 minut temu, Ronson napisał:

Demka niech są. Ja bardzo tęsknię za czymś co mnie powali tak jak to się działo kiedyś, gdzieś tak do 3dMarka 2005. 

To się już... nie zdarzy niestety. Postęp graficzny i technologiczny jest kosmiczny vs 2005, a jednak... nie kręci!
Jaki powód? Bo już "wszystko" widzieliśmy. :) Niektóre rzeczy dziś ocierają się dziś już o fotorealizm a mimo tego nam nie pasują.

I to jest bardzo fajny temat pod rozkminę.
Czego tak naprawdę, jako userzy / gracze potrzebujemy / oczekujemy, żeby było "WOW!" ? ;) 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Phoenix. napisał:

Znowu się podniecacie tymi demkami które ciagle wyglądają na jedno kopyto

A tak na marginesie. Przecież silnik jest dostępny, asety dostępne...
No to czekamy na coś z Twojej ręki, ale "na inne kopyto" ;)
 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dyskutować nie mam zamiaru z toba bo jesteś tak nudny jak to demko ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Czego tak naprawdę, jako userzy / gracze potrzebujemy / oczekujemy, żeby było "WOW!" ? ;) 

Dyskusja by była taka

- mi to i to

- a mi zupełnie co innego, jesteś głupi!

- nie, ja nie, ty jesteś głupi

- a nie bo ty!

(trzecia osoba wchodzi)

- a mi jeszcze zupełnie co innego, jesteście obaj głupi!

(czwarta osoba)

- bzdury gadacie, zachwyt może wywołać tylko to co ja bym chciał, a wy wszyscy trzej jesteście głupi!

- nie w szczepionkę!

- ej, bo powiem mamie!

 

 

;)

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Phoenix. napisał:

Dyskutować nie mam zamiaru z toba bo jesteś tak nudny jak to demko ;) 

To ja zapytam - to po kiego (?!?) w ogóle zaczynasz strzępić:
"Znowu się podniecacie tymi demkami, które ciągle wyglądają na jedno kopyto"

Dyskutować nie masz zamiaru, bo... nie masz żadnego argumentu ani sensownej odpowiedzi na moje pytania. A to różnica.
A skoro w te tony uderzasz, to powiem Ci, że NUDNY to jesteś Ty. Nie trzeba nawet na avatar patrzeć (komórka), tylko treść posta poczytać.
Jak ktoś sapie na optymalizację gry, to na 99,9% będzie to @caleb59  ;) (z całym szacunkiem do jego SENSOWNEGO sapania).
Jak ktoś sapie bez powodu, ot tak dla sapania (i bez żadnej argumentacji)... to najczęściej jesteś to Ty.
Więc mi tu nie mędrkuj o nudzie.


 

1 godzinę temu, Ronson napisał:

Dyskusja by była taka
(...)
- ej, bo powiem mamie!

Wbrew pozorom, mogłoby to mieć więcej sensu, niż tekst "suabe", na wszystko, co delikwentowi pokażesz. ;)

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Chodź nowy wiedźminku do tatusia...

Moment w 3:30 wygląda, jakbym chodził po google maps. :)

Pewnie prezentuje się to jeszcze lepiej, gdyby nie kompresja YT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Skitter napisał:

Ale chyba kolizji na drzewa jeszcze nie ma w opcji ? Sprytnie wszystko omija. Ale wygląda zacnie.

A nie pomyślałeś, że omija te drzewa, żebyś nie oglądał symulacji żula zbierającego grzyby po obaleniu pół litra? System kolizji na pewno działa. Zauważ, że nawet pojedyncze łodygi, gałęzie odchylają się podczas przechodzenia przy nich.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie jestem taki pewien, ale jeżeli działa kolizja to miodzio. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do UE5 to potrzeba tak z 32GB VRAM in 100TF FP32+, wtedy silnik rozwija skrzydła. Na pudełkach konsolowych z 4-12TF to sobie pogracie co najwyżej w 480p-1080P 30FPS z szumami, mydłem i ścinkami. 

616f0ef8afe212e87091e08a9919734f63d4d750

20f853fe3678a83bb9dfefcaacda64d1ac0ec776

4af21f0997e7e19c0aa1ee99fb23d6a38e925dc2

3090018b15e8243b17d83213e42b8b73c3807474

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...