Skocz do zawartości
Pavel87

Alan Wake 2

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, ditmd napisał:

od kiedy dajemy taką wiarygodność tym wszystkim oficjalnym tabelkom?

Nie dajemy, mając na uwadze że często gry chodzą gorzej niż podaje producent w oficjalnych wymaganiach. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, caleb59 napisał:

Miałem Choplacza niedawno gasić jak peta w popielniczce za te sugerowanie obniżania detali w kompie mając 4090 ale się wstrzymałem z dobrego serduszka.

I bardzo dobrze pisał, ale jak widać u niektórych obsesja pasków w prawo ma jakiś związek z ceną flaków jakie siedzą w kompie 🤣 Zawsze ciąłem detale i będę ciał niezależnie co siedzi w budzie to jest dobra praktyka, a nie coś dziwnego czy skrzywienie jak co niektórzy próbują wmówić.

Coś chyba już pisałem o Northlight wymagania będą adekwatne co ten silnik sobą reprezentuje.

Edytowane przez sideband
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem gadasz naprawdę z sensem a czasem masz tego typu odpały. Gdzie w tym logika - po co płacić 8-9k za kartę i ścinać detale - w karcie, która ma 24GB pamięci i topowy rdzeń. Ty nie płacisz za wydajność = cena jak np. ja to robię, Ty płacisz za top i jak to się mówi wsadzasz ręce w kieszenie i to ma działać na ultra i nawet nie pierdnąć inaczej jaki jest logiczny sens posiadania 4090? :E 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kadajo napisał:

Ta różnica nie jest aż tak duża :E

Ciekawe komu się szybciej pamięć skoczy 4090 w 2160p czy 4070 Ti w 1440p :E

to chyba pytanie retoryczne :D

24gb chyba się jeszcze przez wiele lat w gierkach nie skonczy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak Jedi Survivior nic nie pobije w najbardziej uwalonej optymalizacji. DF sie nie pomylili . Alan Wake zobaczymy  czy będzie gorszy . Co do VRAMU i czy 24 długo starczy, własnie w tym nieszczesnym Jedi ocalały jest taki wyciek pamięci ze po półgodzinie grania gra wykorzystuje aż 21 GB 😀

 

Edytowane przez slawinho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, kadajo napisał:

W sensie w przyszłym roku już do 4k zbraknie, tak :E

nawet tak nie żartuj, bo do full hd wtedy będzie trzeba 16gb :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, caleb59 napisał:

Czasem gadasz naprawdę z sensem a czasem masz tego typu odpały. Gdzie w tym logika - po co płacić 8-9k za kartę i ścinać detale - w karcie, która ma 24GB pamięci i topowy rdzeń. Ty nie płacisz za wydajność = cena jak np. ja to robię, Ty płacisz za top i jak to się mówi wsadzasz ręce w kieszenie i to ma działać na ultra i nawet nie pierdnąć inaczej jaki jest logiczny sens posiadania 4090? :E 

No i płacisz i masz na obecną chwilę topową wydajność, nie ma nic wydajniejszego od 4090. Nikt ci nie każe grać w gry, które nie oferują dla Ciebie odpowiedniej jakości i optymalizacji. Jest cała masa innych gier.

Gatka w stylu co ma piernik do wiatraka. Nvidia tworzy/produkuję sprzęt i to sprzęt który jeśli mowa o tym 4090 jest znacznie wydajniejszy od poprzedniej generacji vs odpowiednik 3090. Przyrost mocy jest przecież olbrzymi i z RT i w rasteryzacji.

A gry tworzą niezależne od nvidii studia i firmy. To, że nie potrafią ogarnąć i zoptymalizować swoich silników nawet pod tak mocne sprzęty to całkiem inna sprawa. Podobnie konsole, przecież wcale nie tak słabe, a taki ostatni SW Jedi operuję w zakresie rozdzielczości renderowania na poziomie 648p - 864p i przy tym oczywiście to jest granie w zakresie 40-60fps, a nie 60+.

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabawne że co niektórzy tutaj jeszcze niedawno narzekali że wymagania i wszystko stoi w miejscu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na złą optymalizacje wybawieniem w przypadku nowych kart jest Frame Generator . Z 60 klatek robi sie 120🙂 ale coś za coś input lag i sttuter zostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, gret napisał:

nawet tak nie żartuj, bo do full hd wtedy będzie trzeba 16gb :E

To zejdziesz z detalami, jak na konsoli :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

To zejdziesz z detalami, jak na konsoli :E

No już lecę :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sideband napisał:

 

Coś chyba już pisałem o Northlight wymagania będą adekwatne co ten silnik sobą reprezentuje.

Silnik w sumie nie taki stary bo korzystają z niego od 2016 roku ale fakt nigdy nie był szczególnie wydajny i zawsze każdy tytuł który był na nim dostawał tony poprawek do optymalizacji. Quantum Brake i Control nie wyglądają jakoś niesamowicie, świat widział ładniejsze tytuły a już napewno lepiej zoptymalizowane. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, slawinho napisał:

Na złą optymalizacje wybawieniem w przypadku nowych kart jest Frame Generator . Z 60 klatek robi sie 120🙂 ale coś za coś input lag i sttuter zostaje.

Taa i jaką :kupa: robi przy okazji FG z obrazu to widać najlepiej tutaj od 3:20 nagrania gdzie sypie w ruchu tak artefaktami że gość z miejsca wył. interpolację k/s bo patrzeć się na to nie da nie mówiąc już o graniu 

a miało być lepiej niż na TV bo to przecież potężne procesory GPU i bardziej zaawansowane od chipów w TV :szczerbaty:

Jak w Alan Wake 2 ma to wyglądać podobnie to będzie bardzo "przydatne" 😄 

 

Edytowane przez azgan
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez to zauważyłem w Ocalałym co z tego ze 120 klatek z FG jak obraz oszukany, lepiej męczyć 60 kl ale w natywnej rozdziałce bez jakiś upłynniaczy etc.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Meanwhile - ludzie,których Alan nie obchodzi ( w tym ja) 

5gp.gif

W jedynkę nie grałem+ od Controla się odbiłem i nie  skończyłem - znudził mnie 

I need Max...Max Pain(Payne ;) )

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, caleb59 napisał:

Miałem Choplacza niedawno gasić jak peta w popielniczce za te sugerowanie obniżania detali w kompie mając 4090 ale się wstrzymałem z dobrego serduszka.

Ej ej! Bez kiepowania mnie tu!
Mówiąc o ścinaniu detali, miałem na myśli tych, którzy muszą ściąć, by pograć.
Po drugie. W najszybszych wozach też giną ludzie.
Ba! Częściej, niż w padalcach. Bo rutyna ich zżera i myślą, że sprzęt załatwi za nich wszystko.
Z GPU podobnie. W dziale o Unreal 5 czasami wrzucam filmiki z dem (a tam są linki do grywalnych tychże).
Oj jakże można się zdziwić, nawet mając 4090. To tylko kwestia, ile się jej złomu do przeliczenia na plechy wrzuci. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, slawinho napisał:

Na złą optymalizacje wybawieniem w przypadku nowych kart jest Frame Generator . Z 60 klatek robi sie 120🙂 ale coś za coś input lag i sttuter zostaje.

Nie no tyle to nie robi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, sideband napisał:

I bardzo dobrze pisał, ale jak widać u niektórych obsesja pasków w prawo ma jakiś związek z ceną flaków jakie siedzą w kompie 🤣 Zawsze ciąłem detale i będę ciał niezależnie co siedzi w budzie to jest dobra praktyka, a nie coś dziwnego czy skrzywienie jak co niektórzy próbują wmówić.

Dokładnie tak. NIGDY nie zachłystuję się all w prawo. Najpierw otwieram oczy i zawsze wywalam wkurwiajki - aberrację, ziarno (blura zostawiam, bo... lubie!).
I - nawet na 4090 - najczęściej ścinam cienie ma med, bo... po prostu ich nie widzę! Nie widzę różnicy w ruchu, w grze, w walce (oprócz statycznych zoom* 400 na YT). Nic to DLA MNIE do gry nie wnosi.
Wolę urwać cienie na med i mieć 10 fps więcej. Chyba, że mówimy o tytule, który nawet na Ultra Ultra + rozdzielczość 150% daje mi w 4K daje milijon fps, to... ja i tak mam w rivie kaganiec na 120 fps.
Kurtyna. ;) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, azgan napisał:

Taa i jaką :kupa: robi przy okazji FG z obrazu to widać najlepiej tutaj od 3:20 nagrania gdzie sypie w ruchu tak artefaktami że gość z miejsca wył. interpolację k/s bo patrzeć się na to nie da nie mówiąc już o graniu 

a miało być lepiej niż na TV bo to przecież potężne procesory GPU i bardziej zaawansowane od chipów w TV :szczerbaty:

 

 

3 minuty temu, slawinho napisał:

Tez to zauważyłem w Ocalałym co z tego ze 120 klatek z FG jak obraz oszukany, lepiej męczyć 60 kl ale w natywnej rozdziałce bez jakiś upłynniaczy etc.

Może ten Immortals of Aveum to jakiś do dupy przykład, mam tylko trzy gry na dysku z tym, Cyberpunk, Hogwart Legacy i Wiedźmin 3, sprawdziłem z ciekawości, nie długo, może kilkanaście minut i nie widzę żadnej kupy ani artefaktów :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, slawinho napisał:

Tez to zauważyłem w Ocalałym co z tego ze 120 klatek z FG jak obraz oszukany, lepiej męczyć 60 kl ale w natywnej rozdziałce bez jakiś upłynniaczy etc.

FG to nic nowego na konsolach a raczej w TV do nich jest to już od czasów wprowadzenia PS4PRO i jak widać na PC działa to podobnie tylko że z mniejszym input lagiem chociaż w TV od tego czasu zmalał on już też kilkukrotnie 😊. Za chwilę okaże się że w wymaganiach FG to będzie rekomendacja tak jak teraz DLSS żeby w ogóle pograć 😄.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, azgan napisał:

Taa i jaką :kupa: robi przy okazji FG z obrazu to widać najlepiej tutaj od 3:20 nagrania gdzie sypie w ruchu tak artefaktami że gość z miejsca wył. interpolację k/s bo patrzeć się na to nie da nie mówiąc już o graniu 

To jakaś ekstremalna niedoróba, albo sterownik zwalony.
Odkąd mam 40xx i włączam czasami FG, to NIGDY (!) i w żadnej grze, nie widziałem aż takiego syfu! 
To co na filmie, wygląda wręcz, jak jakaś prowokacja. :)
Nie oddaje zupełnie FG i tego co daje graczom.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, choć ja to teraz testowałem może z kilkanaście minut, Hogwart Lehacy, Wiedźmin 3, Cyberpunk i wszystko normalnie wygląda, tylko klatek więcej.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, skunRace napisał:

 

Może ten Immortals of Aveum to jakiś do dupy przykład, mam tylko trzy gry na dysku z tym, Cyberpunk, Hogwart Legacy i Wiedźmin 3, sprawdziłem z ciekawości, nie długo, może kilkanaście minut i nie widzę żadnej kupy ani artefaktów :hmm:

To że ich nie widzisz nie znaczy że ich nie ma. Ja tam widziałem np. MFS z FG i wystarczyła chwila żeby zobaczyć artefakty ale tolerancja na to u ludzi jest różna i na TV też są osoby które nie widzą żadnych artefaktów szczęśliwie grają lub oglądają z interpolacją 

A skoro ostatnio wydany Immortals of Aveum się nie podoba jako przykład to tutaj widać jak to wygląda w innych popularnych tytułach 😊

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzam i to jest guzik prawda z tym co wysłałeś w jakiejś skopanej grze. W Cyberpunku, HG i Wiedźminie 3 wszystko jest cacy jak gram, może bym musiał grać z zwolnionym tempie i klatki porównywać. @*** ChOpLaCz *** też twierdzi, że jest ok, więc proponuje sprawdzić samemu, a nie wysyłać filmików z YT z jakiś ekstremalnych przypadków.

Masz poniżej odpowiedź na ten śmieszny filmik z fejkowych FPSów  :E

Nawet pierwszy komentarz pod Twoim filmikiem wygląda tak:

"Jeszcze 9 miesięcy temu tak było ... dziś dlss 3.5 oraz frame generator są znacząco ulepszone .. ilość błędów w tworzeniu klatek została zmniejszona a wymagania co do używania FG zostały ustalone na takie aby odpalać go dopiero po uzyskaniu przynajmniej 30-40 fps w czym pomoże dlss 3.5 wraz z nowymi funkcjami które znacząco poprawiają błędy wcześniejszych wersji DLSS 3.0 :)"

Więc może od tego czasu się wiele zmieniło ja się tym bawiłem dopiero dzisiaj i kilka dni temu.

Edytowane przez skunRace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...