Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

A potem zdziwienie ze gwarancji nie uznali :E

A nie przyszło ci do głowy ze to wszytko jest włączone nie bez powodu ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, kadajo napisał:

Po co ty tak tego Oleda bronisz.
Niby piszesz ze tutaj ciągle płaczą ci co oledow nie maja ale sam ciągle płaczesz ze ktoś płacze :)

Może dla tego że ma oleda i nic się nie dzieje ? Ok ty płaczesz że się wypali a go nie masz , no to się wypłakałeś już czy będziesz dalej płakał?

Ci co nie mają ciągle marudzą,  dobra przedstawiliście swoje zdanie , oled nie dla was  , koniec tematu zachwycajcie się wadami LCD w odpowiednim temacie , jak mi obiad w restauracji nie smakuje to wyrażam swoje zdanie i mnie tam więcej nie zobaczą  , nie wracam tam co chwila i płacze w talerz tym co obiad samkuje

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wziąłem ubezpieczenie na 5 lat :) Niech się martwią oni później :) 

na YT jest sporo poradników z tym opisane. Zresztą jak opisałem corsair flex oraz LG mają tą samą matrycę - corsair jest znacznie jaśniejszy i lepiej dostrojony co znaczy że LG programowo blokuje.  

Czytając trochę, to cały sprzęt OLED od LG ma tak sztucznie przyblokowane bo opcje te są dostępne nawet w TV OLED. 

No i faktycznie teraz jak wiem, że monitor ma włączone winietowanie to nawet tutaj na stronie mega to widać. Szary pasek na dole posta na środku jest jasny a po bokach ciemniejszy. 


Dziwnie to seryjnie ustawili. 

Edytowane przez RTX4090

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe - dopłaciłem trochę do ubezpieczenia, wcześniej nigdy tak drogie monitora nie miałem więc już lepiej się zabezpieczyć. Tfu tfu tfu - jakby się coś stało to mam tylko dzwonić, i sami przyjeżdżają po sprzęt. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, SylwesterI. napisał:

Może dla tego że ma oleda i nic się nie dzieje ? Ok ty płaczesz że się wypali a go nie masz , no to się wypłakałeś już czy będziesz dalej płakał?

Ci co nie mają ciągle marudzą,  dobra przedstawiliście swoje zdanie , oled nie dla was  , koniec tematu zachwycajcie się wadami LCD w odpowiednim temacie , jak mi obiad w restauracji nie smakuje to wyrażam swoje zdanie i mnie tam więcej nie zobaczą  , nie wracam tam co chwila i płacze w talerz tym co obiad samkuje

Gratuluje czytania ze zrozumieniem i ogólnie czytania. Gratuluje 🤣

 

6 minut temu, RTX4090 napisał:

wziąłem ubezpieczenie na 5 lat :) Niech się martwią oni później :) 

na YT jest sporo poradników z tym opisane. Zresztą jak opisałem corsair flex oraz LG mają tą samą matrycę - corsair jest znacznie jaśniejszy i lepiej dostrojony co znaczy że LG programowo blokuje.  

Czytając trochę, to cały sprzęt OLED od LG ma tak sztucznie przyblokowane bo opcje te są dostępne nawet w TV OLED. 

 Ubezpieczenie nic ci nie da, bo TV i tak trafi na ekspertyzę do serwisu, serwis stwierdzi że było grzebane w menu serwisowym i może cię udupić. Pamiętaj ze firma ubezpieczeniowa zrobi wszytko aby udowodnić że z winy niewłaściwego użytkowania nastąpiła awaria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wytrzyma dwa lata to nie będę płakać :) Kupi się lepszy - tak mniej więcej co 2 - 3 lata wymieniam monitory. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod wieczór będę mieć pilota serwisowego - to dam znać czy jest lepiej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Gratuluje czytania ze zrozumieniem i

Może zamiast gratulować zajmij się innym tematem , nie chciał bym żebyś zawału serca dostał w obawie o mój monitor :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej, kompromituj się dalej ja już z popcornem siedzę. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Punkt 10 gwarancji LG.

10. Klient traci wszelkie prawa wynikające z gwarancji, w przypadku stwierdzenia dokonywania nieautoryzowanych napraw lub zmian konstrukcyjnych.
 

Nie wiem jak jest w praktyce, ale na ww. podstawie zmiana ustawień w menu serwisowym może być podstawą do odmówienia naprawy gwarancyjnej.

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest, a każda zmiana w menu serwisowym jest logowana w TV. Aby się tego pozbyć należałoby zresetować całkowicie soft, łącznie z przepracowanymi godzinami co da ten sam efekt ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można zrobić wirtualny pilot serwisowy. Ja tak sprawdzałem licznik monitora.

 

Edytowane przez Keken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziął przedłużona gwarancję na 5 lat, żeby ją stracić po 3 dniach, bo wymieni i tak po 2 latach? 

153727_wspolczesny-mysliciel.jpg

  • Like 1
  • Haha 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, MSky7 napisał:

Punkt 10 gwarancji LG.

10. Klient traci wszelkie prawa wynikające z gwarancji, w przypadku stwierdzenia dokonywania nieautoryzowanych napraw lub zmian konstrukcyjnych.
 

Nie wiem jak jest w praktyce, ale na ww. podstawie zmiana ustawień w menu serwisowym może być podstawą do odmówienia naprawy gwarancyjnej.

W sądzie by się raczej nie obroniło. Zmiana konstrukcyjna to przede wszystkim fizyczne przeróbki, ewentualnie wymiana/modyfikacja softu, a nie użycie jakiejś ukrytej opcji w istniejącym sofcie. To nie jest zero-jedynkowe, raczej uznaniowe, ale biorąc pod uwagę brak jasnej definicji "zmiany konstrukcyjnej" i ogólnie prokonsumenckie podejście raczej taka linia obrony ubezpieczyciela by nie przeszła.

Poza tym wątpię żeby chciało im się w ogóle tak dokładnie sprawdzać, za 3 lata OLED-y pierwszych generacji raczej nie będą aż tyle warte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem, aby się czepiali, no ale jakaś opcja jest. Ogólnie życie jest za krótkie na takie rozminy. Olać i się bawić :E

Nie wiem jak przy tych większych monitorach, ale przy TV serwisują w domu u klienta i przeważnie za jakąś lepszą flaszkę idzie się z nimi dogadać :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to serwis autoryzowany stwierdza, bo u niego zamówią ekspertyzę a LG wyraźnie nie pozwala wchodzić w menu serwisowe, a już na pewno zmieniać w nim cokolwiek.
Oczywiście może być tak ze serwis stwierdzi "walić to" ale technicznie rzecz biorac jaka kolwiek ingerencja w menu serwisowym stawia użytkownika na przegranej pozycji.
Nawet wejście w menu serwisowe jest niedozolone ale wiem ze akurat na to przymykają oko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, lukadd napisał:

ale przy TV serwisują w domu u klienta i przeważnie za jakąś lepszą flaszkę idzie się z nimi dogadać :E

Znaczy dają klientowi flaszkę żeby zrezygnował z reklamacji :szczerbaty:

Mi się wydaje że jak się zgłosi np wypalenie oleda a oni zobaczą choćby ślad ingerencji w soft to powiedzą że wyłączyłeś zabezpieczenia i dlatego się wypalił - dziękujemy

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Się śmiejesz. Oni często współpracują z zewnętrznymi serwisami. Kumpel jakiś czas temu zgłosił, że padł mu TV, przyjechali i mówią panie, ale tutaj widać jakieś uderzenie na matrycy(dzieciak czymś rzucił) no i nie możemy. Pogadał, poszedł do barku wyciągnął dobrego whiskacza, dał napiwek i od razu gadka inna :E

Nie słyszałem po netech, aby ktoś się czepiał o serwisowe, przynajmniej w TV, gdzie serwis robią na miejscu przeważnie w domach.

@Minciu

Ty wymieniałeś panel na gwarancji w Oledzie LG? Grzebałeś coś wcześniej w serwisowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kadajo napisał:

Ale to serwis autoryzowany stwierdza, bo u niego zamówią ekspertyzę a LG wyraźnie nie pozwala wchodzić w menu serwisowe, a już na pewno zmieniać w nim cokolwiek.
Oczywiście może być tak ze serwis stwierdzi "walić to" ale technicznie rzecz biorac jaka kolwiek ingerencja w menu serwisowym stawia użytkownika na przegranej pozycji.
Nawet wejście w menu serwisowe jest niedozolone ale wiem ze akurat na to przymykają oko.

Z czego to wynika? Twój monitor, możesz robić z nim co chcesz. Może ewentualnie skutkować utratą gwarancji (bardziej prawdopodobne) i rękojmi (mniej prawdopodobne), ale musi zostać spełniony 1 z warunków: umowa sprzedaży lub warunki gwarancji wyraźnie i wprost tego zabraniają albo producent/sprzedawca jest w stanie jednoznacznie udowodnić, że usterka jest bezpośrednim skutkiem ingerencji w menu serwisowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tylko o gwarancje chodzi. Jasne ze sprzęt jest twój, jak chcesz możesz go zrzucić z 20 piętra, tylko nie licz potem na gwarancje ;)
Wyłączając w poprzez Menu serwisowe np. ABL albo zmieniajac inne opcje mozesz doprawdziac do uszkodzenia matrycy która w innym razie nie zostala by uszkodzona, z jakiej paki po czyms takim serwis ma ci naprawic sprzet w ramach gwanracji. :)

Samo wejście w menu serwisowe nie robi żadnej szkody, zapewne dlatego LG nie czepia się tego, ale zmiana parametrów w tym menu to już konkretna podstawa aby nie uznać gwarancji.
Samo menu serwisowe nie bez powodu jest ukryte przed użytkownikiem.

Ale tak jak piszesz twój sprzęt możesz sobie robić z nim co chcesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie jak ci nie udowodnią, że wchodząc w menu serwisowe uszkodziłeś monitor to cię mogą cmoknąć ;-) Ten cytowany zapis w gwarancji jest raczej zbyt ogólny, a do ustawowej rękojmi w ogóle nie może mieć zastosowania. Ale jeśli monitor ma typowe uszkodzenia związane ze zmianą parametrów w menu serwisowym i są w stanie potwierdzić zmianę tego parametru w "logach" monitora - to tak, wtedy mają prawo nie uwzględnić reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że musze przypomnieć ponownie LG nie ma swoich serwisów tylko zewnętrzne serwisy, które mają podpisane umowę z LG wykonują robotę dla LG + przechodzi się krótkie szkolenie. Co niektórzy myślą, że nie wiadomo kto przyjeżdża to robić i jaki to nie ma sprzęt u siebie ;) Zapewne większość tych wpisów o zapisie zmian w menu serwisowym to zwykłe straszenie by ludzie nie grzebali. LG jakby chciało może spokojnie usunąć możliwość wyłączenia/włączenia pewnych funkcjonalności z poziomu menu serwisowego. Ja nic nie wiem by gdzieś w logu w eepromie zapisywało zmiany i ilość odwiedzin w menu serwisowym. Nawet jeśli to robią to nikt tego na miejscu nie odczyta. W większość napraw w przypadku serwisów od producenta odbywa się u klienta ;)

Wiem jakie są stawki za taką robotę dlatego tego nie robię ;)

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale kolega chyba wykupił ubezpieczenie , nie rozszerzoną gwarancję ? więc nie ma znaczenia czy sobie grzebał w menu serwisowym czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...