Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Kris194 napisał:

Tym gorzej bo szczególnie Housemarque nie było w stanie sobie wyrobić marki przez blisko 30 lat jak widać, Returnal to pierwszy tytuł przy którym naprawdę zaistnieli.

To studio przed wykupieniem przez Sony miało w sumie ok. 80 pracowników (wszystkich). Przed Returnal robili raczej popierdółki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to wolałem gry od Housemarque jak robili małe gry po naście Euro

Super Stardust HD zjadł kilkadziesiąt godzin mojego życia :E

A jak ktoś się zastanawia czemu Sony robi tyle remasterów

https://x.com/Chris_Dring/status/1837059344308871651

zobaczcie co jest na 3 miejscu sprzedaży w Europie

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Kris194 napisał:

Tym gorzej bo szczególnie Housemarque nie było w stanie sobie wyrobić marki przez blisko 30 lat jak widać, Returnal to pierwszy tytuł przy którym naprawdę zaistnieli.

Housemarque tworzyło mniejsze i tańsze gry (np. Resogun, Alienation, Nex Machina, Super Stardust). Polecam zagrać, bo to świetne tytuły. Niestety dopiero segment AAA pozwolił im zaistnieć.

9 minut temu, Kris194 napisał:

Pełna zgoda ale czy po prostu nie jest tak, że platformówki zawsze były bardziej kojarzone z Nintendo? Astro Bot może być wręcz genialną grą ale większość osób mam wrażenie kupuje PlayStation dla innych gier. Jak zapytasz kogoś w obecnych czasach z czym mu się kojarzy PlayStation to chyba ostatnie co mu przyjdzie do głowy to platformówki.

Ale czy przypadkiem nie ma narzekań, że Sony produkuje ciągle to samo (słynne cinematic experience) i ludzie chcą zmian. Dostajemy coś innego i nagle zaczyna się kręceniem nosem, że platformówki to na Nintendo. Wydadzą jakiegoś FPSa to ktoś się odezwie, że w FPSy gra się na PC itd.

14 minut temu, musichunter1x napisał:

Valve przynajmniej daje dobrą usługę i nie odwala cyrków ;)
Problem różnicy cen to głównie wina twórców, którzy ustalają ceny oraz niezaktualizowanego proponowanego przelicznika walut. Powinni go po prostu częściej aktualizować i tyle.

Ciężko nie być "monopolistą", gdy po prostu robi się to najlepiej :E

"Prawnicy twierdzą, że Valve zmuszało wydawców do podpisywania umów, które miały zagawarantować, że Steam ma najniższe ceny. Jednocześnie porozumienia miały powstrzymywać przed oferowaniem tańszych opcji na konkurencyjnych platformach.". 

No i do tego porzucili wszystkie swoje gry single player na rzecz gier multiplayer/live service. Faktycznie wzór do naśladowania. Może Sony chce być drugim Valve?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, slafec napisał:

"Prawnicy twierdzą, że Valve zmuszało wydawców do podpisywania umów, które miały zagawarantować, że Steam ma najniższe ceny. Jednocześnie porozumienia miały powstrzymywać przed oferowaniem tańszych opcji na konkurencyjnych platformach.". 

No i do tego porzucili wszystkie swoje gry single player na rzecz gier multiplayer/live service. Faktycznie wzór do naśladowania. Może Sony chce być drugim Valve?

Mnie to nawet rybka i przekonamy się jak rozwinie się to w sądzie. Steam oferuje wiele narzędzi, których nie ma na innych platformach i jakoś ciężko uwierzyć że musieliby zmuszać wydawców, gdy nawet niezbyt chce się mi odpalać darmowe gry z Epica :E  Nie wspominająć o narzędziach dla developerów. Kanał "Pirate Software" przytaczał liczne narzędzia steam, ale on ogólnie prowadzi liczne porady dla devów.

Nie porzucili gier single player.... Akurat Valve w kwestii developmentu śledzę od lat na bieżąco i mieli beznadziejny "system pracy", jeśli chodzi o dokańczanie produkcji. Każdy mógł decydować nad jakim projektem chce pracować, skacząc z kwiatka na kwiatek itd.
Zmieniło się to w okolicy Half Life Alyx, a ilość porzuconych projektów sięga pewnie +10. Pracowali nawet nad grą dla Nintendo, a mechaniki grawitacyjne z tej gry trafiły do Mario Galaxy. Z tego co pamiętam to poza Deadlock pracują nad jeszcze 2-3 produkcjami: HL:X, projekt w VR oraz coś jeszcze.

OH, jednym z ich celów jest dokończenie Source 2 i udostępnienie tego silnika dla devów, więc będą to ciekawe czasy... Zgaduję, ze następny, wielki HL będzie właśnie pokazówką silnika i narzędzi, a z wycieków wiemy, że będzie tam Gordon Freeman oraz jakieś mechaniki oparte na wokselach, może to tylko efekty i dym, a może coś więcej.... Do tego pewne elementy proceduralnej generacji, aby zwiększyć grywalność, nadal będąc dość liniowym światem o otwartym podejściu. (open area, a nie open world).

Valve News Network, a raczej Tyler McVicker planuje zrobić pokazówkę tych mechanik w silniku gry.

Ale to już offtop na całego :E 

Edytowane przez musichunter1x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, slafec napisał:

Na PC masz monopol Valve. Ale rozumiem, wybierzesz mniejsze zło.

 

XD ...

Wrócę do PC  bo gry na tą platformę  są jednak tańsze + masa  przecen  których  nie ma na PSstore .W dodatku można pograć w lepszej rozdzielczości /FPSach ..

 

Cytat

A wspierasz twórców nowych gier? Kupiłeś np. Returnal/Stellar Blade/Astro Bot? Pytam, bo ludzie z Internetu głośno krzyczą, że chcą nowe gry, a później okazuje się, że na krzyku poprzestają i sprzedaż jest słaba. Tak było ze Studio Japan, każdy uwielbiał ich gry i pisał poematy o tym jakie to są świetne/oryginalne produkcje. Po czym okazywało się, że sprzedaż była bardzo niska i finalnie studio zostało ubite przez Sony.

 

A  tu mnie rozbawiłeś .... twoim zdaniem mam kupić  grę za 349zl  aby wesprzeć   producenta ..  pomimo ze jego gra to gniot i zamulacz ?

Sorry nie tędy droga  od lat gry są wydawane jako kastraty ,niedopracowane produkcje  z masą błedów   często nie grywalne na premierę , gry robione bez pomysłu byle zrobić wydać ,zarobić  coś tu się komuś  poprzewracało .

Kiedyś  lata 90  żadna gra się nie ukazała zanim nie wyszło demo owej gry do grania dla graczy  i każdy mógł sobie pobrać takie demo i zobaczyć co oferuje dana produkcja .I to działało ludzie sprawdzali produkt przed zakupem ,pasowało ,kupowali  ale ktoś chciał być cwańszy i pomyślał ze będzie sprzedawał kota w worku  i tak ludzie kupią .I miał  racje   ludzie  są tacy głupi  ze kupują kota w worku na rok przed premierą  bo zabraknie :E  

 

Cytat

Ceny będą rosły niezależnie od platformy.

Owszem będą rosły  nie dla tego ze  rosną koszty  produkcji (chociaż te pewnie też )  ale dla tego aby maksymalizować zyski  .Sami gracze  nakręcają tą spiralę   jeśli  pre order GOd OF war  rangarok  edycja limitowana za 1399zl wyprzedaje się tylko w Polsce we wszystkich sklepach w ciągu 3 h  to coś tu jest nie tak  , ta sama edycja w UE  wyprzedała się w  nieco ponad 24 h .

 

Nowe  CALL of DUTY  BO6  już pobiło rekord   sprzedaży przedpremierowej  :E 

A producent wydawca  będzie podnosił ceny bo wie ze i tak się sprzeda ,będzie szukał tego górnego limitu kiedy  gracz powie ze  nie kpię bo za drogo  .Alan Wake 2 był papierkiem lakmusowym  co do wydań cyfrowych  jednak  nie sprzedał się na tyle dobrze  jak sądzono i postanowiono wydać fizyczne  wydanie .

GTA 6  będzie kolejnym papierkiem co do ceny gier , plotki o 699zl za wydanie podstawowe  nie są bajką ani  fikcją   to na prawdę może się  ziścić  , a wydanie GTA6 tylko cyfrowo  tez nie bedzie  zaskoczeniem tym bardziej ze gra ma się ukazać pierwotnie tylko na konsole .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, musichunter1x napisał:

Nie porzucili gier single player.... Akurat Valve w kwestii developmentu śledzę od lat na bieżąco i mieli beznadziejny "system pracy", jeśli chodzi o dokańczanie produkcji. Każdy mógł decydować nad jakim projektem chce pracować, skacząc z kwiatka na kwiatek itd.

No miejmy nadzieję. Z produkcją dłużej im schodzi, niż Rockstarowi :D 

3 minuty temu, raiders napisał:

A  tu mnie rozbawiłeś .... twoim zdaniem mam kupić  grę za 349zl  aby wesprzeć   producenta ..  pomimo ze jego gra to gniot i zamulacz ?

Sorry nie tędy droga  od lat gry są wydawane jako kastraty ,niedopracowane produkcje  z masą błedów   często nie grywalne na premierę , gry robione bez pomysłu byle zrobić wydać ,zarobić  coś tu się komuś  poprzewracało .

Kiedyś  lata 90  żadna gra się nie ukazała zanim nie wyszło demo owej gry do grania dla graczy  i każdy mógł sobie pobrać takie demo i zobaczyć co oferuje dana produkcja .I to działało ludzie sprawdzali produkt przed zakupem ,pasowało ,kupowali  ale ktoś chciał być cwańszy i pomyślał ze będzie sprzedawał kota w worku  i tak ludzie kupią .I miał  racje   ludzie  są tacy głupi  ze kupują kota w worku na rok przed premierą  bo zabraknie :E  

Sony i inni tworzą gry bezinteresownie? Jak nie ma zainteresowania to projekty są ubijane. 

Akurat te gry, które wymieniłem nie mieszczą się w Twoich widełkach kastratów, niedopracowanych produkcji z masą błędów często niegrywanych na premierę, robionych bez pomysłu byle zrobić, wydać itd.

30 lat temu były dama, teraz też są. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, slafec napisał:

No miejmy nadzieję. Z produkcją dłużej im schodzi, niż Rockstarowi :D 

VNN obstawia, że w ciągu kolejnych 1.5-2 lat coś zobaczymy ;)  

Historia zatacza ciekawe koło. HL1 powstał na silniku ID software, a teraz oni będą udostępniać swoje narzędzia od Doom Eternal.
Może w 2025-2026 jednak gry zaczną powstawać na czymś innym, niż UE5, Unity i wewnętrznych starociach, które trudno porzucić.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, raiders napisał:

GTA 6  będzie kolejnym papierkiem co do ceny gier , plotki o 699zl za wydanie podstawowe  nie są bajką ani  fikcją  

Wątpię w tak wielką cenę ale 499zł? R* to jedyny producent który zasłużyłby na taką cenę w porównaniu do tysiąca gniotów za 300zł dzisiaj a ludzie i tak to kupują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie walną przecież więcej niż 99$ ;) Z resztą mogą zrobić normalną cenę, a dopłacać trzeba będzie do dodatkowych rzeczy + online.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, raiders napisał:

GTA 6 (...) ceny (...) plotki o 699zl za wydanie podstawowe

a wydanie GTA6 tylko cyfrowo (...)

A leki dzisiaj wziąłeś Roman?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, 699zł to przesada. Ale te 399zł za wydanie standardowe to by pewnie akurat w przypadku tej gry przeszło w zupełności. No i nie zdziwię się jak zrobią jakieś bardzo drogie wydanie z wcześniejszym dostępem, to też ma się szanse sprzedać za chore pieniądze.

Nie powiem, GTA VI to obecnie jedyna gra z takiego totalnego mainstreamu na którą czekam bardzo, bardzo i byłbym wstanie wyłożyć 1k na nią w ciemno. Jakoś na R* mimo wielu "ale" nie rozczarowałem się jeszcze, oferują jednak ciekawe i dopracowane tytuły pełne detali. Tak jednorazowo się szarpnąć raz czy dwa razy na dekadę to można dla wybitnie dopracowanego dzieła.

Natomiast są tacy devi co myślą, że jak R* wyskoczy z chorą ceną, to oni też będą mogli dzięki temu żądać więcej (oczywiście nie tak dużo). I tu się przeliczą grubo.

Edytowane przez MroczneWidmo
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konsolowcy czy teraz tak jest jak za czasów PSX/PS2, SNES/N64, Gamecube, Sega Saturn, Sega MegaDrive:

"Wkładam płytę/kartridż i gram" :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak już od dawna nie ma (czyt. PS3 i X360 już częściowo i od PS4/XONE kompletnie), ale w sumie Nintendo Switch ciągle działa na zasadzie wkładam i gram : ) Nośniki typu Blu-Ray przestały już wyrabiać na takie praktyki, a szkoda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to po 9 latach w końcu OST z DLC do Bloodborna trafił na Spotify, w preoderze Astro Bota strój huntera był jako bonus... bardzo podobne znaki były przed ogłoszeniem remaku Silent Hilla 2, więc chyba się w końcu doczekamy xD Ale też się nie napalam za bardzo, bo to może być tylko wersja PC + remaster, choć akurat w przypadku tej gry bym kupił nawet remaster, bo kocham + framerate i rozdzielczość na PS4 jest tragikomedią.

  

54 minuty temu, Stjepan666 napisał:

Konsolowcy czy teraz tak jest jak za czasów PSX/PS2, SNES/N64, Gamecube, Sega Saturn, Sega MegaDrive:

"Wkładam płytę/kartridż i gram" :E 

Prawie identycznie - wkładam płytę, ewentualnie czekam parę minut na patcha (mogę go również ocharać i grać bez) i gram, te patche są jednak nieuniknione przy dzisiejszym poziomie rozbudowania gier, gdzie milion rzeczy może pójść nie tak, nie są też problemem jeśli ktoś nie mieszka w lesie i ma światłowód co najmniej te 100 mbits. Nie widzę za bardzo różnicy między PS2, a PS5 w kwestii wygody, change my mind.

Edytowane przez Przemcio666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ustawienia? kiedyś nie było wydajności i jakości, po prostu wkładałeś płytę do napędu i grałeś. Nic więcej, żadnych HDR nie było VRR, PSSR itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiam performance, jak widzę, że wygląda jak FF VII Rebirth (czyli tak źle, że nawet mi przeszkadza xD), to wchodzę w opcje, zmieniam na quality i zapominam. VRR'y i inne pierdoły mnie nie interesują - grafika ma dla mnie marginalne znaczenie, dopóki nie gram na PC, gdzie zawsze tracę czas na min-maxowanie grafiki i klatek, bo można xD

Edytowane przez Przemcio666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, slafec napisał:

O Rockstar krążą plotki, że chcą wprowadzić nowy standard cenowy wraz z premierą GTA VI :P 

W sensie taki tylko dla nich? Jak dla mnie spoko, jeśli chodzi o GTA VI to ja mam taką "relację" z tym tytułem, że albo w pewnym oczy mi się zaczną mienić niczym kryształy na sam widok tej gry i pójdę na całość i kupię najpewniej kolekcjonerkę albo nie kupię tej gry wcale :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Konfigurowałem dla siebie RS wczesną wiosną - przedlift wychodził ok. 172tyś.zł. Obecnie, ta sama konfiguracja po liftingu to 188tyś.zł. Może lifting wniósł jakiegoś game-changera, który przekłada się na mocną podwyżkę ceny? Otóż nie. Skodzie się po prostu mocno odkleiło.
    • Pod względem parametrów wygląda ok, ale ciężko o jakieś konkretne testy.
    • Po pierwsze kupowanie Slim  w cenie tej samej, lub większej niż Pro to już jest nie opłacalne, ale odpowiadając dokładniej: Legion Pro: - ma sztywniejszą matryce - ma lepszy układ chłodzący (Legion Coldfront 5.0 cooling system) - więcej portów (USB) Slim, końcówka numeracji procesora  - HS – określa wysokowydajne CPU mobilne o niższym poborze energii i taktowaniu niż wersja H. Pro, końcówka numeracji procesora - HX – (dwa razy więcej pamięci L3) oznacza najwydajniejszy procesor do laptopa z odblokowanym mnożnikiem (możliwość OC). Jest to odpowiednik HK u Intela. Ryzen 8845 vs 7745 to te same modele różniące się modelem portfolio 2023 vs 2024, a najważniejsze HX vs HS - ww opisane. moc zasilacza Pro 300W vs 230W w Slim - mniejszy zasilacz = mniejszy budżet energetyczny dla GPU i CPU = mniejsza wydajność. Bo Slim ma 3 lata gwarancji xkom.pl, a nie producenta. Pro ma 2 lata gwarancji producenta Lenovo door-to-door Premium Care - tzn. że w razie awarii do Ciebie, do domu przyjeżdża serwisant, a nie odsyłasz do nich. Można gwarancję Lenovo w Pro rozszerzyć do 3 lat  za 224 zł na stronie Lenovo. PS. Jedyny ważny plus Slim'a to wejście na karty pamięci SD. Tego nie ma w Pro.
    • Spoko ale nie mam się za prawaka. Za to widzę, że przeciwnicy Trumpa właśnie czytają nagłówki. Koleś jest za aborcją, nie chce zniszczyć NATO, nawet bezpośrednio to on zmusił kraje NATO to zwiększenia wydatków przed wybuchem wojny na Ukrainie. Ale media powtarzają jakieś bzdury. Tak samo ja jego powiązania z Putinem, których nie mogą mu w sądzie w USA od 3 lat udowodnić.
    • Tylko to problem napędu, czy oprogramowania do oglądania filmów? Ze zwykłymi BR jest ten sam problem, pliki widać, da się otwierać, ale zamiast filmu jest sieczka, ścinki itp. atrakcje. Potrzebne jest oprogramowanie, które potrafi poprawnie obsłużyć zabezpieczenia lub je usunąć.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...