Skocz do zawartości
dawidoxx

Diablo 4 PC, PS5, XBOX

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, Barosz napisał:

Ja Was podziwiam że nabiliście 100 lvl tymi postaciami. Dla mnie buildy są takie nudne, skile bardzo mało satysfakcjonujące. Ogrywałem każdą postać i po 30 lvl przychodziło znużenie. Teraz gram necro poczatkowo grałem pod miniony teraz CE pod cień ale już mnie to nudzi i będę grał pod włócznie ale nie wiem jak długo xd 

Nie tylko dla ciebie. Generalnie jak na H&S to mogli się bardziej postarać. Na szczęście nie oczekiwałem dużo od D4.

Gdyby nie tytuł Diablo 4 to gra nie miałaby aż takiego dużego hype.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Barosz napisał:

Ja Was podziwiam że nabiliście 100 lvl tymi postaciami. Dla mnie buildy są takie nudne, skile bardzo mało satysfakcjonujące. Ogrywałem każdą postać i po 30 lvl przychodziło znużenie.

 

Troche tak jakbys napisal, ze nie dales rady zrobic samouczka i Cie gierka znudzila. ;)

Edytowane przez offensive
  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, offensive napisał:

 

Troche tak jakbys napisal, ze nie dales rady zrobic samouczka i Cie gierka znudzila. ;)

Wiesz, kiedy przypomnę sobie moje początki z diablo 3 to wsiąkłem po prostu a tutaj nie mam takiego efektu. Mówiąc szczerze, gdybym mógł to bym zwrócił grę, ale Blizzard nie przyjął tego :( Także czekam na sezony i może będzie lepiej, oby :)

Ale domyślam się że dla innych ta gra jest wspaniała i ok, dla mnie póki co to 3jka jest lepsza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy może mieć swoje zdanie, ale nie mogę się nadziwić ludziom, którzy twierdzą, że Diablo III było lepszą grą od Diablo IV.

Szczególnie w momencie premiery, gdzie w Diablo IV spokojnie się grało od pierwszego dnia, a w Diablo III podziwiało fantastyczne okienko informujące o error 37 i to by było na tyle. ;) Nie mówiąc już o fakcie, że gra przez blisko 2 lata sprowadzała się do... "zabawy" w Dom Aukcyjny... Największa wtopa w historii Diablo.

Zastanawia też, skąd ludzie mieli jakieś naprawdę niczym nie podparte oczekiwania względem Diablo IV, kiedy jak nigdy Blizzard udostępnił 3 bety, z czego 2 dla wszystkim z dużym kawałkiem gry, po którym jasne były wszystkie podstawowe elementy rozgrywki - skalowanie mobków, wyraźnie zwalniająca progresja, poboczne zadania, farmienie ołtarzy Lilith czy legendarnych aspektów. Nie wspominając już o licznych dev streamach, gdzie w zasadzie tłumaczyli wszystko po 10 razy.

A(niektórzy) ludzie nadal są zdziwieni/rozczarowani tym jak jest, bo mają/mieli oczekiwania na bazie... nie wiem czego, chyba chmurek na niebie.

Edytowane przez Mripper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Diablo III w tygodniu premiery doszedłeś do drugiego aktu i dla większości na tym kończyła się gra, to była ściana nie do przejścia :lol2: Ludzie zapomnieli jak Diablo III wyglądało w czasie jego premiery, zanim gra wyglądała tak jak obecnie to dużo wody upłynęło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem w końcu kampanię bo miałem na to czas :E

Na czym teraz się skupić? dałem poziom wyżej i ogarnąłem gadkę z drzewem szeptów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech dadzą boost'a do spawnu mobów tak aby było co robić w tych dungeonach i będzie o niebo lepiej. 

Likwidowanie paczek po 3 - 5 przeciwników jest zwyczajnie nudne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cokolwiek negatywnego napisać o DIV i byłeś tutaj wyśmiewany.

Ja pierwszy wytknąłem skalowanie skilli nawet u sorki z item power, słaby endgame i inne kurioza przeniesione z mobilnych i gierek na telefon, i jakże bezmyślny open world niczym z gier Ubi.

Oczekiwania były takie że Blizzard nie pójdzie po najmniejszej linni oporu i zadowoli nie tylko casuali ale i graczy którzy od H&S wymagają czegoś innego niż fabuła i bezmyślne zabijanie potworków na ekranie. 

Niestety ich systemy są tak zwalone że wątpie że cokolwiek się zmieni w 1,3 czy 10 sezonie. 

A to że wiadomo było przed premierą co będzie zawierać gra nie usprawiedliwia jej kształtu w na dzień dzsiejszy, każdy może wyrazić swoją opinie i na szczęście ludzie otwierają oczy. 

Najbardziej wkurzeni są hardcorowi fani gatunku i serii i przez nich jest wojna na każdym forum i w ocenach. Oni narzekają i piszą co trzeba było by poprawić bo im po prostu zależy na produkcie.

A pisanie że D IV jest cacy to nie wiem, ludzie Tatre też piją na potęgę nie oznacza to że to najlepsze piwo, za Tatrą stoi niska cena a za DIV ? chyba to co zawsze czyli graficzka i brak konkurancji na rynku. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Broly napisał:

Skończyłem w końcu kampanię bo miałem na to czas :E

Na czym teraz się skupić? dałem poziom wyżej i ogarnąłem gadkę z drzewem szeptów.

Zerknij na mojego posta strone czy dwie wcześniej, rozpisałem pętlę endgame.

 

Wczoraj był dev stream, podsumowanie jest w wielu różnych miejscach, jeśli komuś się nie chce oglądać/słuchać. Podali dokładnie jakie zmiany nastąpią(z wyjątkiem balansowania klas) w najbliższych 4 miesiącach. Lochy były omówione, nie będzie żadnego boosta do ilości mobków w nich, nie taki był czy jest ich cel. Będzie boost to XP z nich oraz szybki dostęp(automatyczny teleport) i to tyle.

A i nikt nie pisze, że gra jest cacy czy idealna. Nikt, nikogo nie wyśmiewa, zwyczajnie jeśli ktoś chciał, to dokładnie wiedział przed zakupem, co dostanie na start. Jest to dobry H&S, szczególnie jako podstawa, ale ma mnóstwo wad i braki QoL. Nie zmienia to faktu, że można się przy nim świetnie bawić. Gracze zawsze narzekają, a ja z definicji zaliczam się do tych hardcore jeśli chodzi o ARPG, ale nawet "pośród nas" zdania są podzielone. Ludzie lubią różne rzeczy.

Prawda jest taka, że Blizzard celuje w miliony graczy, a nie w grupkę totalnych hardcore'ów(którzy i tak nigdy się nawet między sobą nie zgadzają w opiniach na temat danej gry), bo oni nie są reprezentatywni dla oczywistej większości. Jeśli ktoś chce się bawić w totalnego hardcore'a to PoE już czeka, tam bez arkusza w Excelu i kalkulatora ani rusz... i to też jest ok, ale to bardzo niszowa gra w porównaniu do Diablo.

Edytowane przez Mripper
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Little Sun napisał:

Najbardziej wkurzeni są hardcorowi fani gatunku i serii

Ci goście z niczego nigdy nie są zadowoleni :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, ditmd napisał:

Ci goście z niczego nigdy nie są zadowoleni :lol2:

Możemy tak generalizować i co to da, np. Każda gra AAA z wielkiego korpo z wejścia jest oceniana od 7/10 bo niżej dać niewypada, jeśli jest ładna graficznie i ma dobrą optymalizację dodaj 1 punkt, więc w sumie każda recenzja jest z miejsca do d*py.

 

Niech miliony graczy będzie zadowolonych, cała ta fabuła i progress do 60 levelu jest całkiem przyjemny, więc może dopiero endgame i itemizacje nie robić dla tych bardziej wymagających ? Z tego właśnie Diablo słyneło było proste w założeniach, a zarazem robiło się trudniejsze jeśli chodzi o buildy, itemizacje, wyzwania na sam koniec. I tak tutaj ND stają się trudne ale cały progres i buildy są skopane i jednowymiarowe. 

 

Nie mówię że to ma być poziom skomplikowania PoE, ale zabrali nam runy, najemników, sety, personalizacje statystyk - to przepadło. Jakieś taktyczne budowanie postaci, kompromisy, progi, MF itp. tego też nie ma, za to teraz jest +% dmg do czegoś, +x do tamtego i tyle to jest najważniejsze.

Jeżeli development Diablo 3 skończyło na pewnym etapie, zrobili remaster D2, to powinni wystartować od tego momentu a nie robić 5 kroków wstecz względem każdej z części. 

Na tą chwilę czuję że więcej nam odebrano niż dodano, typu world bossy są, no są ale giną w dwie minuty i loot jest beznadziejny więc po co one i kto je balansował...

Paragony są, ale ile tam ciekawych glifów ? większość to plus do dmg i statystyk...

Mount jest, ma cooldowny, średnio pasuję do konstrukcji świata i niedługo wchodzą teleporty do dungów...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem kilka ostatnich stron i widzę trochę niezadowolenia z gry, czyli dobrze zrobiłem, ze nie wpakowałem ponad 3 paczek za tą grę. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super ledwo 11 dni temu premiera, i zainteresowanie leci w dół oj słaby ten end-game na premierę Blizzard nic się nie nauczył na Diablo III aby w przyszłości nie powielać pewnych błędów.

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Jaycob napisał:

Poczytałem kilka ostatnich stron i widzę trochę niezadowolenia z gry, czyli dobrze zrobiłem, ze nie wpakowałem ponad 3 paczek za tą grę. :D

Gra się sprawdza jako "zapychacz", albo typowy "zabijacz czasu", za tą cenę nie warto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diablo III umierało każdego dnia począwszy od dnia jego premiery, i jakoś do dzisiaj nie umarło :lol2: Ja tam się świetnie bawię, ale dla mnie to jest tylko kolejna gra w bibliotece, nic więcej.

 

Teraz, T.m.p1 napisał:

Gra się sprawdza jako "zapychacz", albo typowy "zabijacz czasu"

Tak jak każda inna gra :lol2:

Edytowane przez ditmd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Little Sun napisał:

Możemy tak generalizować i co to da, np. Każda gra AAA z wielkiego korpo z wejścia jest oceniana od 7/10 bo niżej dać niewypada, jeśli jest ładna graficznie i ma dobrą optymalizację dodaj 1 punkt, więc w sumie każda recenzja jest z miejsca do d*py.

 

Niech miliony graczy będzie zadowolonych, cała ta fabuła i progress do 60 levelu jest całkiem przyjemny, więc może dopiero endgame i itemizacje nie robić dla tych bardziej wymagających ? Z tego właśnie Diablo słyneło było proste w założeniach, a zarazem robiło się trudniejsze jeśli chodzi o buildy, itemizacje, wyzwania na sam koniec. I tak tutaj ND stają się trudne ale cały progres i buildy są skopane i jednowymiarowe. 

 

Nie mówię że to ma być poziom skomplikowania PoE, ale zabrali nam runy, najemników, sety, personalizacje statystyk - to przepadło. Jakieś taktyczne budowanie postaci, kompromisy, progi, MF itp. tego też nie ma, za to teraz jest +% dmg do czegoś, +x do tamtego i tyle to jest najważniejsze.

Jeżeli development Diablo 3 skończyło na pewnym etapie, zrobili remaster D2, to powinni wystartować od tego momentu a nie robić 5 kroków wstecz względem każdej z części. 

Na tą chwilę czuję że więcej nam odebrano niż dodano, typu world bossy są, no są ale giną w dwie minuty i loot jest beznadziejny więc po co one i kto je balansował...

Paragony są, ale ile tam ciekawych glifów ? większość to plus do dmg i statystyk...

Mount jest, ma cooldowny, średnio pasuję do konstrukcji świata i niedługo wchodzą teleporty do dungów...

Widzisz, w mojej opinii jest dokładnie odwrotnie w kilku kwestiach niż piszesz:

1. Możliwości wyborów jest wiele - o wiele więcej jeśli chodzi o buildy niż w Diablo II czy III. Czy komuś się one podobają czy nie to już zupełnie inna kwestia - prywatnych preferencji, a nie obiektywnych faktów. Robi się ich coraz mniej im mocniej ciśniesz absolutny endgame(wysokie poziomy ND) i tak jest w każdym ARPG. Tyle tylko, że absolutny endgame to ciśnie może 1%(raczej jeszcze mniej). Prawie wszyscy są mocno zdziwieni jak szybko Blizzard ogarnął balans pomiędzy klasami, a nawet pomiędzy buildami poszczególnych klas. Jest naprawdę nieźle, tydzień po premierze. Ściażka nerfów, a nie buffowania wszystkiego do poziomu najlepszych okazała się jak najbardziej słuszna.

2. Gracze hardcore'owi(w tym i ja) mylili się w tylu kwestiach odnośnie Diablo IV, że głowa mała. Nawet nie wiem gdzie zacząć, od buildów, poprzez istotne statystyki, co jest najlepsze w grze itd.... 

3. Względem Diablo III, w mojej opinii Diablo IV to ogromny postęp w 95% zawartości gry i możliwości rozwoju postaci. W każdej chwili wezmę system paragonów z Diablo IV ponad ten z Diablo III. Najemnicy to był zawsze dziwny dodatek, który nic nie wnosił(poza twardym bonusem, więc wszyscy używali). Wszystko w Diablo III było podporządkowane szybkiemu(bo ograniczał Cię czas) farmieniu GR, gdzie "miliony" mobków w każdej komnacie już na Ciebie czekały. Cały endgame w Diablo III był tak liniowy i ograniczony, że dla mnie to, co masz w Diablo IV jest lepsze o milion lat świetlnych. Jeśli w Diablo IV buildy są jednowymiarowe i skopane, to ja nie wiem, co było Diablo III, bo dla mnie właśnie podsumowałeś idealnie trzecią część.

 

Ponownie jak napisałem, jest nadal sporo rzeczy do poprawy(Diablo IV nie jest absolutnie grą idealną w mojej ocenie), które zapewne zostaną wdrożone w różnych etapach życia gry:

 

1. Formuła odporności na żywioły jest totalnie skopana czyniąc takową zbędną na ekwipunku, co powoduje, że armor jest totalnie OP, a warunkowa redukcja obrażeń o wiele więcej warta niż wspomniane odporności na elementy. W konsekwencji następuje wspomniane przez Ciebie uproszczenie w doborze statystyk na przedmiotach. Zapowiedzieli, że to poprawią. Więc problem braku dylematów w doborze pożądanych statystyk na przedmiocie rozwiąże się sam, bo na przedmiocie masz obecnie 4, a po wspomnianej łatce będziesz miał 6-7 dobrych do wyboru. Zaczną się "trudne" wybory.

2. Brakuje mnóstwa pomniejszych rzeczy typu QoL, nawet takich, które właśnie były w DIII i to mnie zdecydowanie zdziwiło na minus, niektóre będą dodane dopiero na premierę 2 sezonu.

3. Skalowanie poziomu świata z poziomem gracza jest mocno kontrowersyjne. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do tego systemu. W trakcie kampanii, w ogóle mi nie przeszkadzał, a z drugiej strony w trakcie totalnego engdame czyli farmienia ND go nie ma, więc i problemu patrząc z tej perspektywy. Rozumiem jednak, że ten system ma swoich zwolenników jak i przeciwników.

Ostatni punkt jest taki. Na forach, redditach, YT najwięcej jest opinii kontrowersyjnych czy negatywnych, bo(prawie) tylko ludzie niezadowoleni czują potrzebę podzielenia się tym faktem z całym światem. Miliony zadowolonych graczy takiej potrzeby nie czuje więc tego nie robi. I zaraz ktoś wyskoczy, że robi to by gra była w przyszłości lepsza - to jest w 99% nieprawda. Robią to, bo są sfrustrowani/zawiedzeni, że dany produkt(dotyczy wszystkiego, nie tylko Diablo IV czy gier), nie spełnił ich oczekiwań.

Dziwne wydają się opinie ludzi, którzy mówią, że Diablo IV już umiera itp... Gdzie grają miliony ludzi i podobnie jak w każdą poprzednią część... po X latach nadal będzie ich grało więcej niż w szczycie popularności takich tytułów jak PoE, Last Epoch czy Grim Dawn i mówię to z całą sympatią dla tych tytułów, bo są one dobre w swoich kategoriach, ale również bardzo niszowe.

Edytowane przez Mripper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla hardkorowych zostaje czekać na PoE2 ale tam widać trochę drewno w rozgrywce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, ditmd napisał:

Tak jak każda inna gra :lol2:

Meh, nie powiedziałbym.

Są tytuły, które czasami stają się "czymś więcej" i niosą w sobie pewien kunszt i są też takie, które się "klika" w oczekiwaniu na te pierwsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Keken napisał:

Dla hardkorowych zostaje czekać na PoE2 ale tam widać trochę drewno w rozgrywce.

Jest to dla mnie bardzo dużo zaleta Diablo IV względem PoE, LE czy GD. Płynność, wrażenia(z braku innego słowa), ogólnie cała walka jest ekstremalnie przyjemna/płynna i satysfakcjonująca w Diablo. Absolutnie lata świetlne ponad konkurentów(w tym ponad PoE2 patrząc na najnowszy trailer).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z tego słynie diablo. Fabuła i miodność walki ALE to jak wygląda całościowo PoE w porównaniu do diablo 3. No nie da się tego porównać. Diablo 3 to demo w wersji beta PoE. Ilość kontentu jest kilka razy większa.
Diablo 4 sporo czerpie z tego co widzę z PoE zobaczymy jak to będą rozwijać. Czy będą dodawać jakiś kontent i rozwijać grę jak przystało na 2023 rok czy to będzie zamknięta gierka z zapewne dwoma dodatkami.
 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@T.m.p1Nie sądzisz że jest zbyt wcześnie aby wydawać takie osądy, ta gra niedawno co miała premierę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ditmd napisał:

@T.m.p1Nie sądzisz że jest zbyt wcześnie aby wydawać takie osądy, ta gra niedawno co miała premierę.

i dlatego usilnie zyskuje gry roku? 
Gdyby nie cały hype otoczony tym tytułem nikt by się nie przejmował takimi rzeczami.

Jedyne co można Diablo IV przyznać to świetne kat sceny i przyjemny gameplay/feeling postaci.
Dosłownie wszystko inne jest tak do dupy, że próbuje na siłę w to grać i się zachęcić, bo dosłownie wszyscy znajomi do okoła mnie grają - ale po prostu mnie ta gra odpycha. Gram/grałem w praktycznie wszystkie a-rpg na rynku i jedynie Diablo IV mnie denerwuje tak podstawowymi rzeczami, że co raz bardziej żałuje, że kupiłem tę grę. 

1) Osoba odpowiedzialna za quest trackera powinna zostać wywalona na zbity pysk. Dlaczego nie mogę mieć wyświetlone cały czas ile mam postępu world questa w danym regionie? Dlaczego nie mogę klicknąć na quest trackera, żeby mnie od razu do niego prowadził? Dlaczego questy które są dalej niż dwa ekrany znikają i muszę przechodzić do dużej mapy, żeby wiedzieć gdzie do cholery mam iść? Dlaczego w dungeonach ikony przejścia, które odblokowałem mi znikają jak się oddalę dwa ekrany dalej? 
2) non stop spotykam jakieś mini bugi pokroju nieznikające drzwi/przejścia które otworzyłem i przechodzę przez pustą teksturę. Tutaj nie będę nic zarzucał, gra nie ma miesiąca - ale niech niech nie dostaje GOTY bo to obok GOTY nie stało. Co najwyżej może dostać film roku za kac sceny i dubbing, ale nie gry. 
Jednak miałem jednego buga podczas kampanii, gdzie postać wpadła mi pod statek i musiałem się teleportnąć do miasta i potem zadu***ć koniem pół mapy bo przy okazji magicznym sposobem mi się mapa po drodze nie odblokowywała xd 
3) kto do cholery wymyślił modyfikatory i sufixy/prefixy? Przeciwnik blisko, daleko, zasięgowy, melee, elite, boss, redukcja obrażenia podczas stuna, zwiększenie obrażeń podczas stuna, zwiększenie obrażeń podczas spowolnienia.  Nosz k***a. Tak jakby kompletnie nie mieli pomysłu na prefixy/suffixy i po prostu wrzucili randomowe rzeczy.  Zrobili niepotrzebny burdel i zamieszanie przy tak prostych rzeczach.  Jak wszyscy mówią, że Path of Exile jest trudne to połapanie się w Diablo to przy tym pikuś. Znajdujesz kilka itemów i siedzisz 5 minut na dokładnym czytaniu co zyskasz a co stracisz. 
4) Skille do movementu - 15 sekund cooldownu? Brak dedykowanych skilli do typowego movementu tylko wszystko połączone z daną kategorią do walki...? 
5) furia barbarzyńca musi zostać zbalansowana. Za mało furii odzyskuje niezależnie jakim buildem idziesz. Użyjesz trzech combo i potem musisz z 5 razy swoim beznadziejnym i powolnym singletarget attackiem bić a obok bije i blokuje Cię 20 mobów. 
6) Za mało mobów w otwartym świecie. Gra jest cholernie za wolna na odkrywanie świata a moby mają zbyt mały hitbox. Dorzućmy do tego ich małą ilość i świetną mechanikę uciekania przez normalne moby. 
7) 10 sekund cooldown na konia... Bez komentarza. Powinno być maksymalnie 3, jeśli w ogóle powinien być. 
8 ) schodzenie z konia podczas rozmowy z npc.....
9) ograniczenie hotkeyów do tylko 6 aktywnych skilli, których samych w siebie nie da się zbytnio zmodyfikować. Wow, dwie pasywki do jednego skilla. No to się postarali. Ehh tego nie trzeba nawet komentować. Jednak patrząc na większość buildów to wystarczy mieć dwa przyciski i da się grać. Nie wiem, barbem się nie da. Trąba powietrza robi za mały damage i bierze za dużo furii na tle innych, żeby się tak dało grać.  Bleed ssie z AOE i za wolno schodzi z mobów, bijatyka ma za duże cooldowny. 
10) dlaczego nie wyświetla mi się powiadomienie, do odebrania zebranych bonusów w danym regionie? Dlaczego ja muszę o tym pamiętać i śledzić, wchodząc w zasraną dedykowaną zakładkę z zebranymi itemami/duszami - oczywiście w innym miejscu niż odbiór nagród.
11) UI jest przystosowane do konsol/smartfona. Kompletnie nie nadaje się do gry ARPG na komputer. 
12) potrzeba non stop chowania klejnotów do schowka bo zajmują Ci połowę inventory. 
13) Dlaczego kończąc questa dostaje item który nie mogę użyć na mojej postaci? XD Skoro już robią tego zasranego smart loota, to niech rzeczywiście będzie smart. 
14) ograniczenie do przetwarzania materiałow do 20. Nom już sobie kilkam 10 razy, żeby zaznaczyło się 20 a mam łącznie 5000 materiałów do przetworzenia. 

Ta gra to typowy kanapowiec dla casuali, którzy biorą nekromante i sorca i idą do przodu zakładając itemy z większą mocą nie czytając prefixów bo jest za dużo bezużytecznego tekstu. Da się jakoś grać jeszcze drudem bo ma trochę aoe. Barb na ten moment to syf. Łowca wydaje się być całkiem zbalansowany z dość dobrą mobilnością. 
Spróbuje jeszcze przejść na język angielski bo chciałem kampanię po Polsku przejść - może trochę więcej sensu nabiorą modyfikatory i szybciej/łatwiej się będzie połapać z racji przyzwyczajenia z innych gier - ale trochę w to wątpię
Może niedługo zrobię rerolla na inną postać, ale nie wiem czy się zbiorę do tego z takim nastawieniem, jakie mam teraz.
Czekam na POE2 a w między czasie przechodzę na Last Epoch lub Warm Snow. Po skończeniu kampanii Diablo nie ma nic ciekawego do zaoferowania, chyba że ktoś lubi latać po świecie i robić jednego questa, żeby potem teleportować się na drugi koniec mapy jak w 2010 roku mmorpg-ach. 
Tak tak, garstka world bossów i powtarzanie tych samych czynności na kolejnych tierach świata. Nuda. 

Moja prywatna opinia na tle innych argpów dostępnych na rynku - 4/10. Ładnie wygląda, dobrze zrobiona fabuła i otoczka do około tego. Nic więcej. Nudny endgame, gra jest za wolna, cooldowny są za wysokie. Za dużo pogmatwania z pomieszaniem i błędów w projektowaniu gry, gdzie inni producenci dobre kilka lat temu już się nauczyli. 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymęczyłem fabułę do końca. Chryste, jaka mordęga i masa bezproduktywnego łażenia w jedną i w drugą. 

  • Like 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Keken napisał:

Diablo 4 sporo czerpie z tego co widzę z PoE zobaczymy jak to będą rozwijać. Czy będą dodawać jakiś kontent i rozwijać grę jak przystało na 2023 rok czy to będzie zamknięta gierka z zapewne dwoma dodatkami.
 

Nie no bez przesady, rozwijać? dodawać kontent? Ok rozumiem ale do cholery to jest gra za $70, zrobiona przez studio które dolarami może palić w piecu i dostajemy grę bez endgame? z mechanikami i itemizacją gorszymi niż w Torchlight? No właśnie mamy 2023 rok i teraz łaskawie będą dodawać kontent? za ile? tylko za $50 czy kolejne $70?
Zrozumiałbym gdyby to robiło np. czterech gości z Auckland 😉, wtedy przez następne lata oczekiwałbym na kontent.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zawsze każdy może mieć swoje zdanie i Twoja ocena jest jaka jest. Nie będę komentował, bo to czysto subiektywne. Większość też się zgadza względem wielu pomniejszych rzeczy, które ogólnie kategoryzuje się jako QoL, więc w tym masz rację. Odniosę się jedynie do punktów, które są obiektywnie nieprawdziwe:
 

Godzinę temu, reQ_21 napisał:

3) kto do cholery wymyślił modyfikatory i sufixy/prefixy? Przeciwnik blisko, daleko, zasięgowy, melee, elite, boss, redukcja obrażenia podczas stuna, zwiększenie obrażeń podczas stuna, zwiększenie obrażeń podczas spowolnienia.  Nosz k***a. Tak jakby kompletnie nie mieli pomysłu na prefixy/suffixy i po prostu wrzucili randomowe rzeczy.  Zrobili niepotrzebny burdel i zamieszanie przy tak prostych rzeczach.  Jak wszyscy mówią, że Path of Exile jest trudne to połapanie się w Diablo to przy tym pikuś. Znajdujesz kilka itemów i siedzisz 5 minut na dokładnym czytaniu co zyskasz a co stracisz. 

Musiałem przeczytać 3 razy aby się upewnić, że widzę dobrze.

Wszystkie atrybuty na przedmiotach są bardzo czytelne, ale mniejsza z tym. Jeśli Ty uważasz, że Diablo IV pod tym względem jest trudniejsze od PoE to... mnie zatkało. Obiektywnie jeśli mówimy o endgame to w PoE masz milion razy więcej istotnych współczynników i synergii, które musisz wziąć pod uwagę aby Twój build osiągnął cokolwiek w endgame. W Diablo IV współczynniki obrażeń zostały podzielone na raptem 4 grupy, a defensywne... liczy się tak naprawdę tylko 1(+2 pomocnicze, które fajnie jest mieć, ale nie są konieczne). W PoE jest ich wielokrotnie więcej, do tego stopnia, że jeśli chcesz robić min-max to bez kalkulatora i/lub arkusza w Excelu się nie obejdzie. Tutaj w ogóle nie ma porównania.

Godzinę temu, reQ_21 napisał:

5) furia barbarzyńca musi zostać zbalansowana. Za mało furii odzyskuje niezależnie jakim buildem idziesz. Użyjesz trzech combo i potem musisz z 5 razy swoim beznadziejnym i powolnym singletarget attackiem bić a obok bije i blokuje Cię 20 mobów. 

Jest bardzo dobrze zbalansowana wokół przemyślanych, endgame'owych buildów, tak jak być powinno. Pytanie pomocnicze, który masz poziom, jaki build i jak rozdysponowałeś paragony i jakie wsadziłeś glyfy?

Godzinę temu, reQ_21 napisał:

9) ograniczenie hotkeyów do tylko 6 aktywnych skilli, których samych w siebie nie da się zbytnio zmodyfikować. Wow, dwie pasywki do jednego skilla. No to się postarali. Ehh tego nie trzeba nawet komentować. Jednak patrząc na większość buildów to wystarczy mieć dwa przyciski i da się grać. Nie wiem, barbem się nie da. Trąba powietrza robi za mały damage i bierze za dużo furii na tle innych, żeby się tak dało grać.  Bleed ssie z AOE i za wolno schodzi z mobów, bijatyka ma za duże cooldowny. 

O jakich buildach mówisz i na jakim poziomie? Na endgame i cisnąc wysokie ND żadna klasa nie da rady "używając tylko dwóch przycisków". Barb po wszystkich nerfach nadal czyści ND WT4/lvl 80. Bez problemu da się grać, jeśli dobrze zbudowałeś postać.

Godzinę temu, reQ_21 napisał:

Ta gra to typowy kanapowiec dla casuali, którzy biorą nekromante i sorca i idą do przodu zakładając itemy z większą mocą nie czytając prefixów bo jest za dużo bezużytecznego tekstu. Da się jakoś grać jeszcze drudem bo ma trochę aoe. Barb na ten moment to syf. Łowca wydaje się być całkiem zbalansowany z dość dobrą mobilnością. 

Obiektywnie dobrze zbudowany Barb to nadal top jeśli chodzi o klasy, znacząco powyżej Druida. Barb jest bardzo dobrą klasą jeśli...ponownie...odpowiednio zrobiłeś builda, rozdysponowałeś paragony, dobrałeś sprzęt. Prawie wszystkie klasy są obecnie nieźle zbalansowane nie tylko pomiędzy sobą ale i w obrębie swoich buildów. Zazwyczaj nie odstają o więcej niż 20%. Lekko poza tematem, ale stwierdzenie "za dużo bezużytecznego tekstu" mnie trochę rozwaliło. ;)

Naprawdę jak tak czytam, co napisałeś to mam wrażenie, że to wszystko po wbiciu nie wiem, może 60 poziomu/WT3 bez odpowiedniego sprzętu, buildu i paragonów, co nie może oddawać realiów gry na endgame.

Edytowane przez Mripper
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...