Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Moim też. Quake 2 daje radę z RT. Widziałem też jakieś video z Half Life 2 Remix. Pograłbym.

RT dla jedynki jest:

Ale jak ostatnio zainstalowałem mod HDR 1.5 dla Control to przy wersji Ultra RT zjazd poniżej 60 klatek na 4080 Super.

Edytowane przez Ryszawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie chyba najbardziej w Path Tracingu wkurza przyciemnianie pewnych lokalizacji do granic przesadnych (ciemno jak w dvpie, brak widoczności). W CP2077PL trochę takich lokalizacji jest, w tym TR Remix też widać gołym okiem jak się porównuje z oryginałem.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WIesz w realnym zyciu jak gdzies nie ma zrodla swiatla to jest ciemno ;)

  • Like 1
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix. Nawet jak nie masz sztucznego źródła światła i jesteś na jakimś wydupiu to jednak wzrok się przyzwyczai do światła księżyca i jednak coś widzisz.
                     W CP2077PL w miejscach otwartych i półotwartych z PT potrafi być czarna dziura... efekt przesadzony.
                     No ale oczywiście Nvidia jest perfekcyjna, skrytykuj albo wyraź przynajmniej neutralną opinię, to nie masz racji i się nie znasz 😄

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Lameismyname a może Twój monitor i/lub coś z ustawieniami, że gubią się detale w cieniach. 

Edytowane przez Dżony Bi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dżony Bi Nie sądzę. Kalibrowałem go profesjonalnym spektrofotometrem. Jasności, kolory, skala szarości, kontrast - wszystko tip top.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos w tym jest ;) W pewnych miejscach w Warzone w gulagu np na LCD nie widzialem nic (dokladnie w katach jak sie przeciwnik chował), a na oledzie nagle te same miejsca rozjasnjone i widze przeciwnika lepiej.

6 minut temu, Lameismyname napisał:


                 
 No ale oczywiście Nvidia jest perfekcyjna, skrytykuj albo wyraź przynajmniej neutralną opinię, to nie masz racji i się nie znasz 😄

Wyciagnij kija z tylka bo jak widzisz moja wypowiedz byla na luzaku i ani cie nie krytykuje ani nie twierdze ze nie masz racji i tym bardziej nie pisze, ze ich technika jest perfekto ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Phoenix. napisał:

Wyciagnij kija z tylka bo jak widzisz moja wypowiedz byla na luzaku i ani cie nie krytykuje ani nie twierdze ze nie masz racji i tym bardziej nie pisze, ze ich technika jest perfekto ;)

Ostatnie zdanie było raczej jako ogólne przemyślenie, niekoniecznie do Ciebie, może inaczej powinienem zbudować tamten post aby nie było nieporozumień.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Phoenix. napisał:

Cos w tym jest ;) W pewnych miejscach w Warzone w gulagu np na LCD nie widzialem nic (dokladnie w katach jak sie przeciwnik chował), a na oledzie nagle te same miejsca rozjasnjone i widze przeciwnika lepiej.

 

Miałem to samo, na zwykłym lcd mało co widać, na oledzie nawet w ciemnych miejscach można rozróżniać szczegóły

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Lameismyname napisał:

Mnie chyba najbardziej w Path Tracingu wkurza przyciemnianie pewnych lokalizacji do granic przesadnych (ciemno jak w dvpie, brak widoczności). W CP2077PL trochę takich lokalizacji jest, w tym TR Remix też widać gołym okiem jak się porównuje z oryginałem.

To pewnie dlatego, że z reguły liczone jest tylko jedno odbicie promienia. Tak było w pierwszej implementacji GI w Metro. Żeby to jakoś wyglądało to tych odbić powinno być kilka, no ale wydajność...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ilość odbić chyba nie zabija wydajności tak jak ilość promieni wypuszczana na pixel. Przed 2.1 był do CP2077 mod który dawał kontrolę nad ilością RPP i RB. Dwukrotne zwiększenie RB nie odbijało się mocno na wydajności, ale zwiększenie RPP z 2 na 4 już dawało popalić mocno.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Unreal Engine 5.4 już dostępny! Przełom w wydajności i grafice — zobacz wideo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeszcze w temacie RT dla starszych gier. Widzę, że RTX Remix jednak trochę się rozwija, ostatnio dodali nawet Ray Reconstruction, lista kompatybilnych gier - https://www.moddb.com/rtx

Edytowane przez Ryszawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.04.2024 o 17:32, Lameismyname napisał:

No ale oczywiście Nvidia jest perfekcyjna, skrytykuj albo wyraź przynajmniej neutralną opinię, to nie masz racji i się nie znasz 😄

Coś masz dziwne przewrażliwienie ;) Swoją drogą jestem ciekaw, czy gdyby Radki wymiatały w RT, to też byłoby "be" graficznie dla Ciebie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, tomcug napisał:

Coś masz dziwne przewrażliwienie ;) Swoją drogą jestem ciekaw, czy gdyby Radki wymiatały w RT, to też byłoby "be" graficznie dla Ciebie ;)

Warto zaznaczyć że gdyby Nvidia nie wypaliła z RT i upscalingiem to prawdopodobnie do dziś by tego nie było. I widać to po tym jak AMD musi ciągle gonić za NV z technologiami. A wydajność w RT i DLSS to nie jedyna przewaga Nvidii...

Z całym szacunkiem, CPU od AMD są świetne, ale w GPU radzą sobie bardzo słabo i cały czas są w tyle za konkurencją. Już sam fakt że Intel dopiero co wszedł 'na poważnie' w rynek GPU i już radzi sobie lepiej w RT i upscalingu od AMD mówi sam za siebie. :E Nie rozumiem czemu ludzie aż tak nienawidzą samych siebie, żeby kibicować jakimś wielkim korporacjom i jeszcze wykłócać się o nie. Bierze się to co jest lepsze i co się bardziej opłaca.

Mój wniosek jest taki że AMD sobie nie radzi i nie nadąża technologicznie, a Nvidia odwala syf np. z małą ilością pamięci w kartach z niektórych półek wydajnościowych. Intel za to ma problemy ze sterami (nawet jeśli już sporo się poprawiło). Minusy da się znaleźć u każdego producenta. Szkoda czasu i pieniędzy bawić się w fanboyostwo. Ja bym chętnie kupił coś z GPU od AMD, tylko na ten moment trudno powiedzieć żeby mieli dla mnie atrakcyjną ofertę. I to w sumie tyle.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Sam rozważałem, właśnie przez te zagrywki Nvidii z ilością VRAM,. kupno RX 7900 XTX zamiast RTX 4080 Super, 24GB kontra biedne 16GB, cena właściwie ta sama,, ale AMD olało całkowicie temat AI i używanie ich kart w tym celu pod Windowsem to katorga. Trochę sami strzelają sobie w stopę.

Edytowane przez Ryszawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim te 16GB będzie mało to ta karta będzie za słaba ;)

Mania Vramu zawsze na czasie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
39 minut temu, sideband napisał:

Zanim te 16GB będzie mało to ta karta będzie za słaba ;)

 

IMO to jest często powtarzana nieprawda. Widać to było przy GTX 960 i 970. Gdzie w GTA5 wersja 4GB 960 radziła sobie nieźle a 2GB zapychała się przez brak ramu.

Ta sama sytuacja 970. Przez to że 0.5 GB wyło wyraźnie wolniejsze, to karta dostawała po łapach jeśli gry chciał używać więcej niż 3.5 GB VRAM.

 

Więc zawsze lepiej mieć więcej VRAM niż mniej. Do tego kogoś może natchnąć zajęcie które wymaga dużo pamięci a wydajność ma mniejsze znaczenie (AI, czy jakieś renderingi).

Edytowane przez cichy45
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sideband No to w jakim celu topowe karty mają tak pojemną pamięć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kartach graficznych dziś nie tylko się gra. Myślisz, że RTX 4090 ma 24GB RAM specjalnie dla gier ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślę Kadajo :) Do profesjonałki są odpowiednie karty, a dla nas graczy tez inne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przecież to wynika z zastosowanych pamięci oraz szerokości szyny ;)

Dlatego 4090 przykładowo i tak musiała dostać 24GB ;) Nie ma 6X w nowszej rewizji o mniejszej gęstości. 3090 dostała więcej pamięci czymś musiała różnić poza tym ta karta nie była celowana tylko pod graczy ;) Te 24Gb w żadnym wypadku nie ratuje 3090 w przyszłości w grach. Pewnie jak zwykle mogą być idiotyczne porównania w przyszłości gdzie na takim poziomie wydajności i tak nikt nie będzie grał byleby udowodnić, że 24GB przydało się ;)

Przy obecnej architekturze to nie wiem czy przy asymetrii na kontrolerze pamięci nie zdegradowałby to mocniej wydajności zwłaszcza w RT/PT ;) Przykładowo przy asymetrii taka 3070 mogłaby dostać 9GB lub 10GB ;) Te 1GB/2GB przydałoby się jej, ale nic ponad to.

 

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...