Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Rekomendowane odpowiedzi

42 minuty temu, Jaycob napisał:

Już nadane (dopiero 40 min temu dostałem potwierdzenie), ale zero szans, że dzisiaj dojdzie. Raczej premierę gry będę miał jutro. :E

Hmm, u mnie jeszcze nic się nie zmieniło w statusie zamówienia...Mam nadzieję, że dzisiaj wyślą, a jak nie to anuluje zamówienie i pojadę kupić do ME bo mają już fizycznie w sklepie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ditmd napisał:

Dlatego przestałem grać w FF XVI, bo te 30 fps mnie mierziło

Ja to samo i czekam na PC. 
Tutaj natomiast z dwojga złego wole już ten rozmazany tryb wydajności. Niż pokaz slajdów w niby 4K i pociętych detalach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

https://futurebeat.pl/newsroom/graficznie-cos-tu-nie-gra-recenzja-techniczna-final-fantasy-vii-r/z8286ec

Cytat

Final Fantasy VII Rebirth niestety jest niechlubnym wyjątkiem od tej reguły. O ile tryb jakości działa i wygląda bardzo dobrze (w 30 klatkach na sekundę), to nie mogę tego samego powiedzieć o wydajności. Pokuszę się wręcz o stwierdzenie, że granie w Final Fantasy VII Rebirth w 60 klatkach na sekundę nie ma w tej chwili większego sensu. Gra w trybie wydajności jest koszmarnie rozmazana, miałem wrażenie, że gram bez okularów, albo z jakimś filtrem rozmywającym nałożonym na ekran. Twórcy nie obniżyli jakości oprawy graficznej, nie obcięli zasięgu rysowania, nie zmniejszyli częstotliwości odległych animacji, nie uprościli modeli – oni po prostu obniżyli rozdzielczość wszystkie, mniej więcej o połowę. Ciężko tu o dokładne szacunki, ale na moje - dość wyczulone – oko, Final Fantasy VII Rebirth działa w trybie wydajności w okolicy rozdzielczości 720p (a może i jeszcze niżej) i to bez widocznego upscalingu.

:rotfl:

Dobrze, że nie kupiłem

 

Cytat

Cierpi na tym w zasadzie wszystko, bo oglądanie świata w takiej rozdzielczości po prostu nie sprawia przyjemności, a wszystkie elementy widoczne na ekranie są nieprzyjemnie „miękkie”, rozmyte i po prostu nieczytelne. Lepiej wygląda to w trakcie walk, bo wtedy na ekranie dzieje się tyle, że w sumie zapomina się o tej przeraźliwie kiepskiej rozdzielczości. Dramatycznie kiepsko prezentują się w wtedy szczególnie cienie, bo nie dość, że są rozmyte przez niską rozdzielczość, to w celu zwiększenia stabilności zostały jeszcze bardziej uproszczone niż w trybie jakości i wyglądają niczym ciemna poświata otulająca elementy świata przedstawionego.

why-why-why.gif

 

 

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do jedynki na PC tam jest igła. 😅

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, ditmd napisał:

Dlatego przestałem grać w FF XVI, bo te 30 fps mnie mierziło, jeszcze tryb 40 fps VRR jest ok, (niedostępny w tym tytule :-() ale przy 30 fps to input lag dla mnie jest zbyt duży, sterowanie robi się powolne i toporne, a mnie po prostu odrzuca od pada. Dokończę jak wyjdzie na PC, i to samo z VII Rebirth.

Ograłem całe FF16 w trybie jakości mając do wyboru tryb wydajności w 60k/s i z Final Fantasy VII Rebirth też mam zamiar tak zrobić 

Nie przeszkadza mi to bo po chwili grania przyzwyczajam się do tych 30k/s a obraz, rozdzielczość i grafika wyglądają lepiej i to bardziej widać a mam do dyspozycji sprzęt https://ibb.co/VNczxcX który ogrania z palcem w nosie 60fps+ z wszystkim dostępnymi na rynku bajerami jak to oszukane 4K z DLSS3 i oszukany fps z upłunniaczem obrazu 😉

Rebirth na Unreal Engine 4 wygląda świetnie na OLED'zie z HDR 👍

Part II wygląda dużo lepiej od Part I i widać to doskonale na tych otwartych terenach gdzie gra robi się sandboexm.

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Userkamil napisał:

Nie wiem jak w dzisiejszych czasach można odczuwać jakąkolwiek satysfakcje grając w 30FPS. Jak ktoś od lat gra w standardzie 60FPS+ to zejscie niżej aż rwie oczy. 

Na konsoli zawsze grałem w 30 fps i mi to wystarczy bo gra nie tnie, tak jak na PC, gdzie ilość klatek jest bardzo często niestabilna i leci, raz do góry a raz w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płytka w napędzie. Gra zarezerwowała 144,2GB, czyli jest zdecydowanie jedną z większych na PS5. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, azgan napisał:

mam do dyspozycji sprzęt https://ibb.co/VNczxcX który ogrania z palcem w nosie 60fps+ z wszystkim dostępnymi na rynku bajerami jak to oszukane 4K z DLSS3 i oszukany fps z upłunniaczem obrazu 😉

Tak tak wszyscy już to wiemy. Zapomniałeś jeszcze dodać, że po sprzedaniu karty i przesiadce na konsole nagle wszystkie różnice w graficie na PC znikły i gry wypadają tak samo. 😅

1 godzinę temu, lis22 napisał:

Na konsoli zawsze grałem w 30 fps i mi to wystarczy bo gra nie tnie, tak jak na PC, gdzie ilość klatek jest bardzo często niestabilna i leci, raz do góry a raz w dół.

Tego typu dylematy znikają jak masz topowy sprzęt. 🤷 Coś za coś…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Userkamil napisał:

Tego typu dylematy znikają jak masz topowy sprzęt. 🤷 Coś za coś…

No nie do końca znikają, bo niektórych gier nie ma na PC :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na PC też można blokować klatki i nawet na 30fps, tylko, że zwykle nie ma takiej potrzeby gdy posiadamy w miarę współczesny sprzęt :E

Ogólnie patrząc na testy tej gry to kolejny przykład gdy PS5 już nie wyrabia, a twórcy totalnie nie dają rady dopracować trybu 60fps na tą platformę.

  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, slafec napisał:

No nie do końca znikają, bo niektórych gier nie ma na PC :E

Zupełnie niepotrzebny sarkazm. Oboje wiemy o co chodzi. ;)

1 minutę temu, lukadd napisał:

Ogólnie patrząc na testy tej gry to kolejny przykład gdy PS5 już nie wyrabia, a twórcy totalnie nie dają rady dopracować trybu 60fps na tą platformę.

Spokojnie za chwilę bedzie PRO z napisem na pudełku 120FPS 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, slafec napisał:

No nie do końca znikają, bo niektórych gier nie ma na PC :E

No niektórych nie ma :E Ale to samo idzie w drugą stronę, niektórych gier nie ma na PS, innych nie ma na xboxie, a jeszcze innych na switchu.
Ogólnie PC i tak ma największą bazę gier z wszystkich platform.

6 minut temu, Userkamil napisał:

Spokojnie za chwilę bedzie PRO z napisem na pudełku 120FPS 😅

No ptaszki ćwierkają, że ma być PRO i w tej wersji już tryb 60fps powinien być grywalny. A to co na pudełku pisze to :E

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, lukadd napisał:

Na PC też można blokować klatki i nawet na 30fps, tylko, że zwykle nie ma takiej potrzeby gdy posiadamy w miarę współczesny sprzęt :E

Ogólnie patrząc na testy tej gry to kolejny przykład gdy PS5 już nie wyrabia, a twórcy totalnie nie dają rady dopracować trybu 60fps na tą platformę.

Konsola nigdy nie będzie "wyrabiać" bo musiałaby kosztować ok. 10 tysięcy zł a nie trzy tysiące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, slafec napisał:

No nie do końca znikają, bo niektórych gier nie ma na PC :E

Dyskusja z widmem a w zasadzie to kolejne wcielenie dishara zbanowanego już tyle razy na forum że rachubę można stracić 

W dniu 18.10.2017 o 01:00, BlindObserver napisał:

Skarbówka to w jego sytuacji najmniejszy problem, jeśli chce tutaj o czymkolwiek pisać. Piractwo jest na forum PCL zabronione, dishar od dłuższego czasu się nim chwali. Zgłaszano go za to wielokrotnie, więc w końcu otrzymał bana. I może się od tej decyzji do swojego januszowego boga odwoływać, z pewnością odpowiednio go wynagrodzi cebulą.

ale widocznie nie mógł się z tym pogodzić i wraca jak ODIN85-1055 czy na którym tam nr. się zatrzymał? Niestety przez to że go czasem cytujecie muszę nadal czytać jego wypierdy :szczerbaty:

2 godziny temu, lis22 napisał:

Na konsoli zawsze grałem w 30 fps i mi to wystarczy bo gra nie tnie, tak jak na PC, gdzie ilość klatek jest bardzo często niestabilna i leci, raz do góry a raz w dół.

Bardzo ładnie wygląda Rebirth w trybie jakości widoczki po wyjściu na otwarte tereny wyglądają jak z Horizon Forbidden West tylko takiej mgły nie ma dzięki czemu zasięg rysowania obiektów jest lepszy. W tym trybie obraz jest ostry i można nacieszyć oczy. Eksploracja mega przyjemna, wykreowali piękny świat. Fabuła ciekawa cały czas coś się dzieje, dobrze napisane postacie i relacje z nimi 👍

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież Ty wszystko czytasz a te bajki o blokowaniu zostaw dla dzieci. 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, henryk nowak napisał:

Płytka w napędzie. Gra zarezerwowała 144,2GB, czyli jest zdecydowanie jedną z większych na PS5. 

Pewnie Part III to przebije 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, azgan napisał:

W tym trybie obraz jest ostry i można nacieszyć oczy.

Chyba jak lubisz zdjęcia oglądać bo z płynną i komfortową rozgrywką nie ma to nic wspólnego. 🤷

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, lukadd napisał:

Ta wiemy, w zasadzie fruwają już od ponad 25 lat :E

Fabuła różni się od klasycznego Final Fantasy VII to nie jest Remake 1:1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, lis22 napisał:

Konsola nigdy nie będzie "wyrabiać" bo musiałaby kosztować ok. 10 tysięcy zł a nie trzy tysiące.

W 30 klatkach będzie. 60fps to niestety dalej dla wielu twórców gier to jak porywanie się z motyką na słońce :E

1 minutę temu, azgan napisał:

Fabuła różni się od klasycznego Final Fantasy VII to nie jest Remake 1:1

No jest rozbudowana i podrasowana, ale dalej to jest FF VII. Główne tematy znane są od ponad 2 dekad :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.02.2024 o 18:24, Element Wojny napisał:

Niestety, SE jest znane ze słabej jakości portów na PC, które potem fani sami muszą naprawiać. Ten problem istnieje od dawna i nie zanosi się na to, by SE jakoś specjalnie zależało na ich eliminacji - dla nich to tylko port, docelowo gra była robiona pod konsolę i jak długo ex'y będą dla nich priorytetem, tak długo to się raczej nie zmieni. 

 

52 minuty temu, lukadd napisał:

 

No ptaszki ćwierkają, że ma być PRO i w tej wersji już tryb 60fps powinien być grywalny. A to co na pudełku pisze to :E

Wątpię żeby tutaj PS5PRO coś pomogło skoro Square-Enix pierwszą część Final Fantasy VII Remake ledwo ogarnęli na PS5 a to tytuł z PS4 zresztą na PC w dniu premiery jak to wyglądało? Można sobie poczytać Digital Foundry 

„Dodatkowym problemem jest wydajność. Final Fantasy 7 Remake zacina się w trakcie gry, niezależnie od tego, jak wysokiej klasy sprzęt posiadacie - a szczególnie źle jest w gęstych obszarach miejskich. Zmniejszenie rozdzielczości wydaje się redukować niektóre ze skoków wyświetlania klatek, ale podstawowy problem pozostaje do tego stopnia, że Core i9 10900K z kartą RTX 3090 nie jest w stanie zapewnić stałego 1080p60, co jest śmiesznie skromnym wyzwaniem dla tego sprzętu. Zmiana docelowej liczby klatek na sekundę również nie pomaga, ponieważ zacinanie się obrazu utrzymuje się nawet przy 30 klatkach na sekundę - i tak, być może przewidywalnie, ograniczenie do 30 klatek na sekundę powoduje również niespójność przy włączonej funkcji v-sync. Efekt końcowy jest taki, że ze względu na zacinanie się obrazu, cała rozgrywka na PC jest zakłócona, podczas gdy na PlayStation 5 nie ma takich problemów przy dokładnie tej samej zawartości gry”.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Userkamil napisał:

Chyba jak lubisz zdjęcia oglądać bo z płynną i komfortową rozgrywką nie ma to nic wspólnego. 🤷

Da się przestawić. Do dziś na switchu latamy w 30 klatkach, większość gierek na konsolach to 30fps. Nawet steam deck sporo gierek się lata 30 czy 40 lock i człowiek żyje :E
Oczywiście czym wincyji tym lepiej i jest nieporównywalna różnica w płynności i jakości obrazu w ruchu. No, ale te 30fps da się przestawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z Final Fantasy 16 z tamtego roku przecież było dokładnie to samo.  Poczytajcie sobie w temacie jakie były zachwyty a ten FF wygląda biednie w porównaniu z Rebirth. Już pomijam że tam też tryb performance przygotowany przez Square-Enix to 💩

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, azgan napisał:

Wątpię żeby tutaj PS5PRO coś pomogło

No na mydełko by pomogło, po prostu mogliby podnieść rozdziałkę w trybie wydajności na lepszą i zrobić mniej mydełka :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, lukadd napisał:

Da się przestawić. Do dziś na switchu latamy w 30 klatkach, większość gierek na konsolach to 30fps. Nawet steam deck sporo gierek się lata 30 czy 40 lock i człowiek żyje :E
Oczywiście czym wincyji tym lepiej i jest nieporównywalna różnica w płynności i jakości obrazu w ruchu. No, ale te 30fps da się przestawić.

Jasne do wszystkiego da się przyzwyczaić. Sam osobiście zawsze wybiorę plynnosc kosztem super/hiper grafiki. Masochistą nie jestem. 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...