Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dlatego przestałem grać w FF XVI, bo te 30 fps mnie mierziło, jeszcze tryb 40 fps VRR jest ok, (niedostępny w tym tytule :-() ale przy 30 fps to input lag dla mnie jest zbyt duży, sterowanie robi się powolne i toporne, a mnie po prostu odrzuca od pada. Dokończę jak wyjdzie na PC, i to samo z VII Rebirth.

Edytowane przez ditmd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu dostałem powiadomienie, że przesyłka czeka w paczkomacie. Za 3h koniec pracy i ruszam po dobrego kebsa i odebrać paczkę. Będzie grane, bo to jedyna gra na którą czekałem w tym roku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Jaycob napisał:

Już nadane (dopiero 40 min temu dostałem potwierdzenie), ale zero szans, że dzisiaj dojdzie. Raczej premierę gry będę miał jutro. :E

Hmm, u mnie jeszcze nic się nie zmieniło w statusie zamówienia...Mam nadzieję, że dzisiaj wyślą, a jak nie to anuluje zamówienie i pojadę kupić do ME bo mają już fizycznie w sklepie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ditmd napisał:

Dlatego przestałem grać w FF XVI, bo te 30 fps mnie mierziło

Ja to samo i czekam na PC. 
Tutaj natomiast z dwojga złego wole już ten rozmazany tryb wydajności. Niż pokaz slajdów w niby 4K i pociętych detalach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

https://futurebeat.pl/newsroom/graficznie-cos-tu-nie-gra-recenzja-techniczna-final-fantasy-vii-r/z8286ec

Cytat

Final Fantasy VII Rebirth niestety jest niechlubnym wyjątkiem od tej reguły. O ile tryb jakości działa i wygląda bardzo dobrze (w 30 klatkach na sekundę), to nie mogę tego samego powiedzieć o wydajności. Pokuszę się wręcz o stwierdzenie, że granie w Final Fantasy VII Rebirth w 60 klatkach na sekundę nie ma w tej chwili większego sensu. Gra w trybie wydajności jest koszmarnie rozmazana, miałem wrażenie, że gram bez okularów, albo z jakimś filtrem rozmywającym nałożonym na ekran. Twórcy nie obniżyli jakości oprawy graficznej, nie obcięli zasięgu rysowania, nie zmniejszyli częstotliwości odległych animacji, nie uprościli modeli – oni po prostu obniżyli rozdzielczość wszystkie, mniej więcej o połowę. Ciężko tu o dokładne szacunki, ale na moje - dość wyczulone – oko, Final Fantasy VII Rebirth działa w trybie wydajności w okolicy rozdzielczości 720p (a może i jeszcze niżej) i to bez widocznego upscalingu.

:rotfl:

Dobrze, że nie kupiłem

 

Cytat

Cierpi na tym w zasadzie wszystko, bo oglądanie świata w takiej rozdzielczości po prostu nie sprawia przyjemności, a wszystkie elementy widoczne na ekranie są nieprzyjemnie „miękkie”, rozmyte i po prostu nieczytelne. Lepiej wygląda to w trakcie walk, bo wtedy na ekranie dzieje się tyle, że w sumie zapomina się o tej przeraźliwie kiepskiej rozdzielczości. Dramatycznie kiepsko prezentują się w wtedy szczególnie cienie, bo nie dość, że są rozmyte przez niską rozdzielczość, to w celu zwiększenia stabilności zostały jeszcze bardziej uproszczone niż w trybie jakości i wyglądają niczym ciemna poświata otulająca elementy świata przedstawionego.

why-why-why.gif

 

 

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do jedynki na PC tam jest igła. 😅

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, ditmd napisał:

Dlatego przestałem grać w FF XVI, bo te 30 fps mnie mierziło, jeszcze tryb 40 fps VRR jest ok, (niedostępny w tym tytule :-() ale przy 30 fps to input lag dla mnie jest zbyt duży, sterowanie robi się powolne i toporne, a mnie po prostu odrzuca od pada. Dokończę jak wyjdzie na PC, i to samo z VII Rebirth.

Ograłem całe FF16 w trybie jakości mając do wyboru tryb wydajności w 60k/s i z Final Fantasy VII Rebirth też mam zamiar tak zrobić 

Nie przeszkadza mi to bo po chwili grania przyzwyczajam się do tych 30k/s a obraz, rozdzielczość i grafika wyglądają lepiej i to bardziej widać a mam do dyspozycji sprzęt https://ibb.co/VNczxcX który ogrania z palcem w nosie 60fps+ z wszystkim dostępnymi na rynku bajerami jak to oszukane 4K z DLSS3 i oszukany fps z upłunniaczem obrazu 😉

Rebirth na Unreal Engine 4 wygląda świetnie na OLED'zie z HDR 👍

Part II wygląda dużo lepiej od Part I i widać to doskonale na tych otwartych terenach gdzie gra robi się sandboexm.

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Userkamil napisał:

Nie wiem jak w dzisiejszych czasach można odczuwać jakąkolwiek satysfakcje grając w 30FPS. Jak ktoś od lat gra w standardzie 60FPS+ to zejscie niżej aż rwie oczy. 

Na konsoli zawsze grałem w 30 fps i mi to wystarczy bo gra nie tnie, tak jak na PC, gdzie ilość klatek jest bardzo często niestabilna i leci, raz do góry a raz w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płytka w napędzie. Gra zarezerwowała 144,2GB, czyli jest zdecydowanie jedną z większych na PS5. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, azgan napisał:

mam do dyspozycji sprzęt https://ibb.co/VNczxcX który ogrania z palcem w nosie 60fps+ z wszystkim dostępnymi na rynku bajerami jak to oszukane 4K z DLSS3 i oszukany fps z upłunniaczem obrazu 😉

Tak tak wszyscy już to wiemy. Zapomniałeś jeszcze dodać, że po sprzedaniu karty i przesiadce na konsole nagle wszystkie różnice w graficie na PC znikły i gry wypadają tak samo. 😅

1 godzinę temu, lis22 napisał:

Na konsoli zawsze grałem w 30 fps i mi to wystarczy bo gra nie tnie, tak jak na PC, gdzie ilość klatek jest bardzo często niestabilna i leci, raz do góry a raz w dół.

Tego typu dylematy znikają jak masz topowy sprzęt. 🤷 Coś za coś…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Userkamil napisał:

Tego typu dylematy znikają jak masz topowy sprzęt. 🤷 Coś za coś…

No nie do końca znikają, bo niektórych gier nie ma na PC :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na PC też można blokować klatki i nawet na 30fps, tylko, że zwykle nie ma takiej potrzeby gdy posiadamy w miarę współczesny sprzęt :E

Ogólnie patrząc na testy tej gry to kolejny przykład gdy PS5 już nie wyrabia, a twórcy totalnie nie dają rady dopracować trybu 60fps na tą platformę.

  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, slafec napisał:

No nie do końca znikają, bo niektórych gier nie ma na PC :E

Zupełnie niepotrzebny sarkazm. Oboje wiemy o co chodzi. ;)

1 minutę temu, lukadd napisał:

Ogólnie patrząc na testy tej gry to kolejny przykład gdy PS5 już nie wyrabia, a twórcy totalnie nie dają rady dopracować trybu 60fps na tą platformę.

Spokojnie za chwilę bedzie PRO z napisem na pudełku 120FPS 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, slafec napisał:

No nie do końca znikają, bo niektórych gier nie ma na PC :E

No niektórych nie ma :E Ale to samo idzie w drugą stronę, niektórych gier nie ma na PS, innych nie ma na xboxie, a jeszcze innych na switchu.
Ogólnie PC i tak ma największą bazę gier z wszystkich platform.

6 minut temu, Userkamil napisał:

Spokojnie za chwilę bedzie PRO z napisem na pudełku 120FPS 😅

No ptaszki ćwierkają, że ma być PRO i w tej wersji już tryb 60fps powinien być grywalny. A to co na pudełku pisze to :E

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, lukadd napisał:

Na PC też można blokować klatki i nawet na 30fps, tylko, że zwykle nie ma takiej potrzeby gdy posiadamy w miarę współczesny sprzęt :E

Ogólnie patrząc na testy tej gry to kolejny przykład gdy PS5 już nie wyrabia, a twórcy totalnie nie dają rady dopracować trybu 60fps na tą platformę.

Konsola nigdy nie będzie "wyrabiać" bo musiałaby kosztować ok. 10 tysięcy zł a nie trzy tysiące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, slafec napisał:

No nie do końca znikają, bo niektórych gier nie ma na PC :E

Dyskusja z widmem a w zasadzie to kolejne wcielenie dishara zbanowanego już tyle razy na forum że rachubę można stracić 

W dniu 18.10.2017 o 01:00, BlindObserver napisał:

Skarbówka to w jego sytuacji najmniejszy problem, jeśli chce tutaj o czymkolwiek pisać. Piractwo jest na forum PCL zabronione, dishar od dłuższego czasu się nim chwali. Zgłaszano go za to wielokrotnie, więc w końcu otrzymał bana. I może się od tej decyzji do swojego januszowego boga odwoływać, z pewnością odpowiednio go wynagrodzi cebulą.

ale widocznie nie mógł się z tym pogodzić i wraca jak ODIN85-1055 czy na którym tam nr. się zatrzymał? Niestety przez to że go czasem cytujecie muszę nadal czytać jego wypierdy :szczerbaty:

2 godziny temu, lis22 napisał:

Na konsoli zawsze grałem w 30 fps i mi to wystarczy bo gra nie tnie, tak jak na PC, gdzie ilość klatek jest bardzo często niestabilna i leci, raz do góry a raz w dół.

Bardzo ładnie wygląda Rebirth w trybie jakości widoczki po wyjściu na otwarte tereny wyglądają jak z Horizon Forbidden West tylko takiej mgły nie ma dzięki czemu zasięg rysowania obiektów jest lepszy. W tym trybie obraz jest ostry i można nacieszyć oczy. Eksploracja mega przyjemna, wykreowali piękny świat. Fabuła ciekawa cały czas coś się dzieje, dobrze napisane postacie i relacje z nimi 👍

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież Ty wszystko czytasz a te bajki o blokowaniu zostaw dla dzieci. 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, henryk nowak napisał:

Płytka w napędzie. Gra zarezerwowała 144,2GB, czyli jest zdecydowanie jedną z większych na PS5. 

Pewnie Part III to przebije 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, azgan napisał:

W tym trybie obraz jest ostry i można nacieszyć oczy.

Chyba jak lubisz zdjęcia oglądać bo z płynną i komfortową rozgrywką nie ma to nic wspólnego. 🤷

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, lukadd napisał:

Ta wiemy, w zasadzie fruwają już od ponad 25 lat :E

Fabuła różni się od klasycznego Final Fantasy VII to nie jest Remake 1:1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, lis22 napisał:

Konsola nigdy nie będzie "wyrabiać" bo musiałaby kosztować ok. 10 tysięcy zł a nie trzy tysiące.

W 30 klatkach będzie. 60fps to niestety dalej dla wielu twórców gier to jak porywanie się z motyką na słońce :E

1 minutę temu, azgan napisał:

Fabuła różni się od klasycznego Final Fantasy VII to nie jest Remake 1:1

No jest rozbudowana i podrasowana, ale dalej to jest FF VII. Główne tematy znane są od ponad 2 dekad :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.02.2024 o 18:24, Element Wojny napisał:

Niestety, SE jest znane ze słabej jakości portów na PC, które potem fani sami muszą naprawiać. Ten problem istnieje od dawna i nie zanosi się na to, by SE jakoś specjalnie zależało na ich eliminacji - dla nich to tylko port, docelowo gra była robiona pod konsolę i jak długo ex'y będą dla nich priorytetem, tak długo to się raczej nie zmieni. 

 

52 minuty temu, lukadd napisał:

 

No ptaszki ćwierkają, że ma być PRO i w tej wersji już tryb 60fps powinien być grywalny. A to co na pudełku pisze to :E

Wątpię żeby tutaj PS5PRO coś pomogło skoro Square-Enix pierwszą część Final Fantasy VII Remake ledwo ogarnęli na PS5 a to tytuł z PS4 zresztą na PC w dniu premiery jak to wyglądało? Można sobie poczytać Digital Foundry 

„Dodatkowym problemem jest wydajność. Final Fantasy 7 Remake zacina się w trakcie gry, niezależnie od tego, jak wysokiej klasy sprzęt posiadacie - a szczególnie źle jest w gęstych obszarach miejskich. Zmniejszenie rozdzielczości wydaje się redukować niektóre ze skoków wyświetlania klatek, ale podstawowy problem pozostaje do tego stopnia, że Core i9 10900K z kartą RTX 3090 nie jest w stanie zapewnić stałego 1080p60, co jest śmiesznie skromnym wyzwaniem dla tego sprzętu. Zmiana docelowej liczby klatek na sekundę również nie pomaga, ponieważ zacinanie się obrazu utrzymuje się nawet przy 30 klatkach na sekundę - i tak, być może przewidywalnie, ograniczenie do 30 klatek na sekundę powoduje również niespójność przy włączonej funkcji v-sync. Efekt końcowy jest taki, że ze względu na zacinanie się obrazu, cała rozgrywka na PC jest zakłócona, podczas gdy na PlayStation 5 nie ma takich problemów przy dokładnie tej samej zawartości gry”.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Userkamil napisał:

Chyba jak lubisz zdjęcia oglądać bo z płynną i komfortową rozgrywką nie ma to nic wspólnego. 🤷

Da się przestawić. Do dziś na switchu latamy w 30 klatkach, większość gierek na konsolach to 30fps. Nawet steam deck sporo gierek się lata 30 czy 40 lock i człowiek żyje :E
Oczywiście czym wincyji tym lepiej i jest nieporównywalna różnica w płynności i jakości obrazu w ruchu. No, ale te 30fps da się przestawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z Final Fantasy 16 z tamtego roku przecież było dokładnie to samo.  Poczytajcie sobie w temacie jakie były zachwyty a ten FF wygląda biednie w porównaniu z Rebirth. Już pomijam że tam też tryb performance przygotowany przez Square-Enix to 💩

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Spokojnie. Wyjdą X3D i się znajdą chętni.  Przecież nikt kto się zna, nie kupi bez 3D, wiedząc że lepsze wyjdą w ciągu 2-3 miesięcy najprawdopodobniej. 
    • Tak przeglądam ten temat tyle po premierze i się płakać chce nawet jednej osoby nie ma z nowym prockiem 
    • Tesla nie przedłuża podstawowej gwarancji! Robi to zewnętrzna firma w formie opłaty jak za roczne AC. Niestety mnóstwo podzespołów jest wyłączonych z ochrony gwarancyjnej i takie rozszerzenie jest nie opłacalne.  
    • Mam pytanie z doborem drugiego monitora (który może robić jako główny). Aktualnie mam Asusa Pro Arta 24 cali full hd 16:10 na wysięgniku z dwoma ramionami (jedno wolne). Mam aktualnie wolne środki i chęć kupienia drugiego monitora. Tu pojawia się pytanie czy kupować drugi taki sam czy może coś lepszego i pro arta dać jako drugi? Wstępnie myślałem o 1000-1500 zł Pro art sprawdza się u mnie, bo jest dobrym kompromisem pomiędzy używaniem go do pracy związanej z projektowaniem stron internetowych, a rozrywką: filmy i gry (75hz)
    • Judgement ukończone, na koncie 33h. Judgement to spin-off serii Yakuza, wydany w 2018 r., oparty na najnowszym silniku Dragon Engine, dzięki czemu wygląda naprawdę świetnie i odpowiada obecnym standardom. Akcja dzieje się w Kamurocho, więc wszyscy fani serii będą czuli się jak w domu, ale znajomość jakichkolwiek innych odsłon absolutnie nie jest wymagana, bo poza lokacją nie ma praktycznie żadnych połączeń fabularnych z poprzednimi Yakuzami.  Tym razem nie wcielamy się w lokalnego Yakuzę, a w prywatnego detektywa Takayuki Yagami. Nasz detektyw kiedyś był prawnikiem, a jego największy życiowy sukces przerodził się w jego największą życiową porażkę, kiedy wybroniony przez niego od zarzutu zabójstwa klient, kilka tygodni po wypuszczeniu z więzienia, brutalnie zabił i spalił swoją dziewczynę… i tutaj zaczyna się nasza historia. Przez pierwsze 2-3 godziny, ze względu na Kamurocho, jakoś dziwnie chodziło mi się po mieście, bo aż szukało się wzrokiem wychodzącego gdzieś zza zakrętu Kiryu albo Goro, ale (na szczęście) takie coś nie nastąpiło, a gra dość szybko przekonała mnie do siebie swoją nową formułą kryminału. Fabuła tej gry jest po prostu fantastyczna – jest bardzo poważna, a w tle jest naprawdę dobra zagadka kryminalna i zbrodnia, a także choroba, która dotyka coraz więcej osób na całym świecie. Jest bardzo dobrze napisana, odpowiednio skondensowana i dawkowana, a ostatnie 3 chaptery (z 12) to jest po prostu mistrzostwo świata. Gra może nie jest aż tak emocjonalna jak inne odsłony Yakuzy, bo twórcy skupiali się na innym elementach, ale zamiast tego w wielu momentach wywołuje po prostu ciary, bo ciężkich i drastycznych motywów jest tutaj naprawdę sporo – to jest zdecydowanie najbardziej mroczna odsłona z tej serii jaką grałem. Postacie poboczne są naprawdę interesujące i chce się je poznawać, do tego bardzo dużo wnoszą do świata gry a ilość interakcji z nimi jak naprawdę spora. Antagoniści – cudo, są bardzo dobrze napisani, w tle jest też bardzo dużo odcieni szarości. Bardzo fajnie wyreżyserowane są cutscenki, widać, że to już znacznie wyższy poziom niż w poprzednich grach. System walki był w porządku, podobały mi się animacje podczas wykonywania różnych combo, były naprawdę świetnie zrobione. Questów pobocznych jest niewiele (moim zdaniem na plus), i większość z nich jest naprawdę fajna. Minigierki w porządku, mamy też możliwość „romansowania” z 4-ema dziewczynami, zrobiłem 3 takie „romanse” i przyznam, że ten system randek był całkiem fajnie zrobiony. No i latanie dronem jest mega! Na minus dałbym dwie rzeczy – śledzenie podejrzanych i cyklicznie wymuszane walki, kiedy poziom zagrożenia wzrasta do 100%. Śledzenie jest dość proste, ale jest po prostu monotonne, po dłuższym czasie nudne i nie zapewnia żadnych atrakcji/emocji – motyw, który trzeba po prostu odfajkować, a trochę tego śledzenia jest - a to jakiś mąż który nagle zaczyna zostawać dłużej w pracy, a to jakiś dziwny typ który śledzi młode dziewczyny itd. Te cyklicznie wymuszane walki (poprzez sms o tym, że jacyś bossowie przybyli do miasta) po jakimś czasie zaczynają wkurzać, bo jeśli się od razu nie pobiegnie i nie wyeliminuje 2 bossów, to dosłownie przy każdym zakręcie ktoś będzie do nas doskakiwał. Judgement to bardzo dobra gra, a dla fanów Yakuzy to wręcz pozycja obowiązkowa. Gdybym miał ocenić ją całościowo, sądzę że byłoby to w granicach 8/10, ale gdybym miał ocenić tylko i wyłącznie element fabularny – jest fantastyczna, świetnie napisana, wciąga na maxa i zaskakuje, a kiedy trzeba to aż przechodzą ciary – dla mnie to jest murowane 9/10, i nie dziwię się że fani Yakuzy, obok 0, uważają ją za jedną z najlepszych odsłon w całej serii.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...