Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
20 minut temu, lukadd napisał:

XV zdecydowanie lepiej wygląda i płynniej działa w wersji PC, na PS jest totalne mydło/niska rozdzielczość niski fps i mocno pocięte detale. W to grałem na jednym i drugim. Wersja konsolowa mimo bolączek wersji PC to zdecydowanie gorzej.

Co do obecnego w pierwszej części Remake VII no też rozdziałka zdecydowanie do przodu, tak samo płynność, detale fakt jak piszesz słabo podbite.
No, ale jednak jak testowo odpalałem to na PC względem PS5 to całkowicie inna zabawa, lepsza płynność i lepsza rozdziałka.

Ale i tak ja czekam, aż będzie bliżej końca wydaja tej gry zanim zacznę ogrywać :E Pierwszą część może z godzinę z hakiem na PC pograłem i podobnie na PS z godzinę testowo i czekam jeszcze trochę, aby nie było za daleko z ograniem do wydania 3 części :E

XV najlepiej z dostępnych konsol w tamtym czasie to wyglądał najlepiej akurat na XOX a nie PS4PRO ale tak wersja na PC była wyraźnie lepsza i dopakowana graficznie (7 lat temu). 

Port Remake Part I to nawet w ustawieniach na PC korzysta z tego samego oszukanego 4K co na PS5 ba nawet w temacie w dziale PC sami o tym informujecie wystarczy sobie przeklikać. Oczywiście można sobie to poprawić ale nie zmienia to faktu jakiej jakości to jest port.

20 minut temu, lukadd napisał:

 

W zasadzie jakby to wydali only na konsoli i nawet w tych niestabilnych 30fps to i tak bym ograł dla klimatu :E Tyle, że no w miarę za jednym ciągiem razem.

Najpierw to niech wydadzą 16 na PC bo już dawno wyłączność wygasła, zapowiedź zrobili, nowy Final Fantasy się pojawił a nawet Tasera z wersji na kompa nie pokazali 😉. No i prędzej tutaj spodziewałbym się jakiś ulepszeń graficznych bo ta sama ekipa robiła co XV i też na Luminous Engine a nie Unreal Engine 4 jak Part I i II Remake VII :szczerbaty:

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

XV jeszcze przedpremierowo widziałem na własne oczy na gamescomie :E Później też wersję PC przedpremierowo, ale jak odpaliłem u siebie po wydaniu gry to wymagania były solidne na tamte czasy :E Dzisiaj przy obecnych GPU można się z nich śmiać, ale wtedy grubo grzało :E

Part 1 relatywnie od niedawna mam w bibliotece i łanie śmiga, ładnie wygląda w 4k@120, co i na ile poprawili nie mam pojęcia względem premiery PC. Ale w porównaniu do wersji PS5 gdzie jakieś ponad rok temu ostatnio to odpalałem i widziałem to jest zdecydowanie na plus rozdzielczość i płynność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 minut temu, lukadd napisał:

XV jeszcze przedpremierowo widziałem na własne oczy na gamescomie :E Później też wersję PC przedpremierowo, ale jak odpaliłem u siebie po wydaniu gry to wymagania były solidne na tamte czasy :E Dzisiaj przy obecnych GPU można się z nich śmiać, ale wtedy grubo grzało :E

Part 1 relatywnie od niedawna mam w bibliotece i łanie śmiga, ładnie wygląda w 4k@120, co i na ile poprawili nie mam pojęcia względem premiery PC. Ale w porównaniu do wersji PS5 gdzie jakieś ponad rok temu ostatnio to odpalałem i widziałem to jest zdecydowanie na plus rozdzielczość i płynność.

Osobiście dla mnie Remake Part I Intergrade i tak wygląda lepiej niż XV nawet z tymi wszystkimi dodatkowymi bajerami ba jestem zdania że nawet lepiej od XVI z ubiegłego roku 

Rozdzielczość i płynność oczywiście można sobie poprawić na PC ale to generalnie tyle bo graficznie to jest praktycznie to samo.

W sumie to wystarczy poczytać sobie też recki na STEAM https://store.steampowered.com/app/1462040/FINAL_FANTASY_VII_REMAKE_INTERGRADE/#app_reviews_hash

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta w całokształcie lepiej wygląda, ulepszony silnik, gra od podstaw tworzona pod mocniejsze sprzęty itd. XV wtedy premierowo nas PC był po prostu napakowany ficzerami w tym bardzo mocno cisnącymi nvidia gameworks :E .

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
30 minut temu, lukadd napisał:

Ta w całokształcie lepiej wygląda, ulepszony silnik, gra od podstaw tworzona pod mocniejsze sprzęty itd. XV wtedy premierowo nas PC był po prostu napakowany ficzerami w tym bardzo mocno cisnącymi nvidia gameworks :E .

I nadal ta wersja XV czyli PC jest najładniejsza.

Z Remake Part I już tak nie jest i praktycznie z wyjątkiem podbicia sobie rozdziałki do natywnego 4K jak się pogmera https://www.nexusmods.com/finalfantasy7remake/mods/22 bo domyślnie jest ustawiony tryb z PS5 o czym chyba nawet sam wspominałeś w temacie na PC :szczerbaty:? oraz ilości klatek (pod warunkiem że ma się odpowiednio mocny sprzęt) reszty to można z nosem w ekranie się doszukiwać. Na plus wersji PC jest za to fanowskie spolszczenie.

To tak dla przypomnienia o zajebistości wersji PC jaka pojawiła się po latach czekania 😉

I jeszcze parę cytatów z analizy od Digital Foundry Part I na PC do której linkowałem:

„Bazując na silniku Unreal Engine 4, można by się spodziewać, że po wyjęciu z pudełka będzie dostępny cały szereg opcji do dostosowania, po prostu ze względu na skalowalną naturę silnika i jego efektów - ale nie ma tu nic, czym można by się pochwalić. Nawet tak podstawowe rzeczy jak jakość antyaliasingu, filtrowanie tekstur, przełączniki motion blur, okuluzja otoczenia i tym podobne są nieobecne. Unreal Engine 4 posiada również wsparcie dla sprzętowo akcelerowanego ray tracingu i Nvidia DLSS - świetne funkcje, z których PC mógłby skorzystać, ale Square-Enix nie zdecydowało się na ich implementację. Nawet opcje wyboru rozdzielczości są słabe, bez wsparcia dla rozdzielczości ultrawide w grze, która mogłaby wyglądać fantastycznie z tą funkcją”.

„Ograniczenia są zaskakujące i trzeba odpowiedzieć na wiele pytań - zwłaszcza, że Square-Enix podniosło ceny gier”.

„Dodatkowym problemem jest wydajność. Final Fantasy 7 Remake zacina się w trakcie gry, niezależnie od tego, jak wysokiej klasy sprzęt posiadacie - a szczególnie źle jest w gęstych obszarach miejskich. Zmniejszenie rozdzielczości wydaje się redukować niektóre ze skoków wyświetlania klatek, ale podstawowy problem pozostaje do tego stopnia, że Core i9 10900K z kartą RTX 3090 nie jest w stanie zapewnić stałego 1080p60, co jest śmiesznie skromnym wyzwaniem dla tego sprzętu. Zmiana docelowej liczby klatek na sekundę również nie pomaga, ponieważ zacinanie się obrazu utrzymuje się nawet przy 30 klatkach na sekundę - i tak, być może przewidywalnie, ograniczenie do 30 klatek na sekundę powoduje również niespójność przy włączonej funkcji v-sync. Efekt końcowy jest taki, że ze względu na zacinanie się obrazu, cała rozgrywka na PC jest zakłócona, podczas gdy na PlayStation 5 nie ma takich problemów przy dokładnie tej samej zawartości gry”.

„Final Fantasy 7 Remake na PC to niedoskonałe, okrojone wydanie. Jest to gra, którą uwielbiam - przeszedłem ją dwukrotnie - ale ta wersja nie jest wystarczająco dobra”.

 

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Premierowo było problemów. Teraz na ile zostało dokładnie nie wiem, bo nie zamierzam jeszcze tego ogrywać. Testowo jak odpalałem jakiś czas temu(kilka miesięcy) to całkiem nieźle to pływało na PC.

Obecnie mając do wyboru wersję PC vs konsolowa i tak nie ma co się zastanawiać. A szczególnie jak ktoś się nie boi spędzić kilku chwil w .ini gdzie można sporo poprawić :E

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
48 minut temu, lukadd napisał:

Premierowo było problemów. Teraz na ile zostało dokładnie nie wiem, bo nie zamierzam jeszcze tego ogrywać. Testowo jak odpalałem jakiś czas temu(kilka miesięcy) to całkiem nieźle to pływało na PC.

No dużo to tam nie poprawili z tego co widzę :szczerbaty:

https://steamcommunity.com/app/1462040/discussions/0/3829793451752252501/?l=german&ctp=2

https://steamcommunity.com/games/1462040/announcements/detail/3728461191739893637 

chyba że mówimy o poprawkach w stylu "wymieniłem sprzęt i teraz działa lepiej" :szczerbaty:

4 lata po premierze na PS4 i 3 lata po Intergrade na PS5 trochę śmiech 😉

W dodatku nawet grając na DualSense sparowanym z PC nie ma wszystkich jego bajerów które są w wersji na PS5 ale to już taki detal.

Jeśli chodzi o dalsze łatanie gry na PC to temat jest w zasadzie martwy a Square-Enix poświęca swoje zasoby na wsparcie dla Rebirth + trwają prace nad Part III 

"Mogę powiedzieć, że razem z Tetsuyą Nomurą opracowaliśmy już szkic scenariusza, który został już dokończony w swoich ogólnych ramach. Chciałbym podkreślić, że to nadal wstępna faza prac. Jest nadal kilka elementów, które zostaną uwzględnione i opracowane po uwzględnieniu reakcji i krytyki graczy już po wydaniu Part 2 - Rebirth w lutym 2024 r. Możliwe, że część rzeczy w Part 3 jeszcze się zmieni w tej perspektywie" - powiedział Yoshinori Kitase ze Square Enix.

Źródło: https://www.techradar.com/gaming/consoles-pc/final-fantasy-7-remake-part-3-already-has-a-tentative-first-draft

"Oczywiście nie mogę powiedzieć, na jakim etapie konkretnie jesteśmy, ale poczyniliśmy już postępy w pracach nad scenariuszem i myślimy o pewnych zmianach. Kiedy dotarliśmy do końca prac nad Remake'iem, zaczęliśmy rozmawiać o sequelu i myślę, że możemy powiedzieć, że dziś jesteśmy w tej samej sytuacji"

Źródło: https://www.playstationlifestyle.net/2024/02/19/final-fantasy-7-ff7-remake-part-3-release-date-window/

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lukadd napisał:

Ale w porównaniu do wersji PS5 gdzie jakieś ponad rok temu ostatnio to odpalałem i widziałem to jest zdecydowanie na plus rozdzielczość i płynność.

Zawsze tak jest jak na własne oczy się zobaczy. Jak ktoś porównuje cokolwiek przez YT i jego kompresje to jest to jeden wielki żart. 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
26 minut temu, Userkamil napisał:

Zawsze tak jest jak na własne oczy się zobaczy. Jak ktoś porównuje cokolwiek przez YT i jego kompresje to jest to jeden wielki żart. 😅

Kompresja to Ci może ubić najwyżej detale wynikające z rozdzielczości natywnej materiału a nie ogólnej jakości grafiki bo te jeśli są to widać je bez problemu zwłaszcza jeśli jest to "przepaść" albo "zupełnie inna gra" 😅 . Jakoś nikt nie ma problemu żeby wyłapać np. Cyberpunk 2077 z wł. PT na PC a wersją tej samej gry na PS4PRO/PS5. To jest takie pierdololo jak nie ma się sensownych argumentów a szuka się zaczepki i ciężko przyznać komuś innemu rację w merytorycznej dyskusji popartej czymś więcej niż "wydaję mi się" :boink:

Zresztą Digital Foundry oferuje swoje materiały w dużo lepszej jakości od YouTube https://www.digitalfoundry.net/ dodatkowo po to jest komentarz żeby wiedzieć na co zwracać uwagę 

Edytowane przez azgan
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Azgan jak jeszcze miał topową kartę:

Na PC widział każdy mikro detal i niemal fapal tu do drobinkow kurzu mieniących się w świetle słońca. 

Azgan jak sprzedał topową kartę i przesiadł się na konsole:

Gry wyglądają praktycznie tak samo i nie ma znaczących różnic. 🤷😅

Brakuje jeszcze tylko abyś nagle przestał widzieć różnice miedzy 30/60FPS i na konsoli miał prawdziwe „cinematic experience” XD

Edytowane przez Userkamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Żebyś Ty jeszcze rozumiał o czym ludzie piszą no ale widocznie to zbyt trudne i pewnie dlatego tyle osób dodaje Ciebie do ignorowanych. Czy Ty w ogóle zrozumiałeś cokolwiek z tego co napisałem czy te Twoje pajacowanie to już tak dla zasady i z nudy bo powoli nie masz z kim dyskutować na tym forum? :boink:. Żeby jeszcze z Twojej strony padły jakieś sensowne argumenty i można było to nazwać dyskusją na poziomie :szczerbaty:. Nudy już jesteś więc na tym poprzestanę bo kopać się z starym koniem który zachowuje się jak wyrośnięty dzieciak nie mam zamiaru. Pokój z Tobą Bracie i miłego dnia ✌️

EDIT:

Moje gratulacje jesteś jedynym użytkownikiem na tym forum który trafił do ignorowanych 👏. Teraz będę tak jak inni widział ściany teksu odpowiadających samym sobie na szczęście nie ma tutaj już zbyt wiele takich osób 😅

kC9YRDU.jpeg

 

 

Edytowane przez azgan
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 minut temu, azgan napisał:

Żebyś Ty jeszcze rozumiał o czym ludzie piszą no ale widocznie to zbyt trudne i pewnie dlatego tyle osób dodaje Ciebie do ignorowanych.

Też dodaj i nie będziesz musiał tak pokracznie się tłumaczyć z tych Twoich farmazonów. XD

P.S. Ja pamietam jeszcze czasy jak razem graliśmy na PS4 chyba w Destiny i jak mowiles:

”Wez napisz cos tam na labie żeby ludzi podjarać jak gra wygląda fantastycznie” ;)

Edytowane przez Userkamil
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, azgan napisał:

Moje gratulacje jesteś jedynym użytkownikiem na tym forum który trafił do ignorowanych 👏

Chyba pójdę aż łże uronić…🥲

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, azgan napisał:

Moje gratulacje jesteś jedynym użytkownikiem na tym forum który trafił do ignorowanych 👏.

U mnie też jest 😅

A co do PS5 vs PC - jak pisałem wielokrotnie w wielu innych tematach - w momencie kiedy wchodzimy w Nexusa cała ewentualna przewaga/równowaga PS5 idzie momentalnie w kibel i tyle w temacie. Rewelacyjne spolszczenie, pozbycie się dynamicznej rozdzielczości, zwiększenie FOV, mega fajny ReShade, likwidacja stutteringu, że już o pierdyliardzie ciuszków dla naszych pięknych pań nie wspomnę :) 

Tutaj seryjnie nie ma co porównywać. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Element Wojny napisał:

w momencie kiedy wchodzimy w Nexusa cała ewentualna przewaga/równowaga PS5 idzie momentalnie w kibel i tyle w temacie.

Ale jak to? Azgan na porównaniach na YT nie widzi żadnej różnicy. 😅

Edytowane przez Userkamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

I połowy forum jak nie większości. W jednym z tematów @Vulc wdał się z nim w dyskusję aż nie stracił cierpliwości i też skończyło się ignorem 😅. Później ktoś inny w temacie zapytał go czy gada sam z sobą bo też miał go w ignorowanych :szczerbaty:.

W dniu 25.02.2024 o 13:26, Element Wojny napisał:

 

A co do PS5 vs PC - jak pisałem wielokrotnie w wielu innych tematach - w momencie kiedy wchodzimy w Nexusa cała ewentualna przewaga/równowaga PS5 idzie momentalnie w kibel i tyle w temacie. Rewelacyjne spolszczenie, pozbycie się dynamicznej rozdzielczości, zwiększenie FOV, mega fajny ReShade, likwidacja stutteringu, że już o pierdyliardzie ciuszków dla naszych pięknych pań nie wspomnę :) 

Tutaj seryjnie nie ma co porównywać. 

Mody czyli tak jak to fanowskie spolszczenie bo to też jest modyfikacja gdzie zostały przetłumaczone nawet niektóre textury to jest inna kwestia i jak pisałem wcześniej jest to na plus. Poruszona została jedynie jakość tego portu na PC oraz tym co dostaliśmy prosto z "pudełka" bez zaklina rzeczywistości 😉. Rebrith jak trafi na PC to też na Nexusie dostanie wsparcie Modów + spolszczenie oby tylko Square-Enix bardziej się przyłożyło do edycji na blaszaki niż zrobili to z Part I bo taki tytuł zasługuje na porządną konwersję 😁

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, azgan napisał:

I połowy forum jak nie większości. W jednym z tematów @Vulc wdał się z nim w dyskusję aż nie stracił cierpliwości i też skończyło się ignorem 😅. Później ktoś inny w temacie zapytał go czy gada sam z sobą bo też miał go w ignorowanych :szczerbaty:.

Możliwe, nie wiem bo nie widzę już jego wpisów, choć dam sobie głowę ściąć że coś tam pewnie skrobie sam do siebie. 

31 minut temu, azgan napisał:

Mody czyli tak jak to fanowskie spolszczenie bo to też jest modyfikacja gdzie zostały przetłumaczone nawet niektóre textury to jest inna kwestia i jak pisałem wcześniej jest to na plus. Poruszona została jedynie jakość tego portu na PC oraz tym co dostaliśmy prosto z "pudełka" bez zaklina rzeczywistości 😉. Rebrith jak trafi na PC to też na Nexusie dostanie wsparcie Modów + spolszczenie oby tylko Square-Enix bardziej się przyłożyło do edycji na blaszaki niż zrobili to z Part I bo taki tytuł zasługuje na porządną konwersję 😁

Jakość portu rzeczywiście może budzić zastrzeżenia (wiem, próbowałem bez modów) - ale właśnie to jest siłą PC - modyfikacje wszelkiej maści, które pozwalają na usprawnienie rozgrywki wedle własnych upodobań. Siłą konsoli z kolei jest to, że wkładasz płytę i zapominasz - dlatego uważam że dobrze jest mieć wybór i grać tak jak się lubi. Oczywiście, w którymś momencie PC'towy Rebirth będzie bił na głowę wersję PS5, ale biorąc pod uwagę odległą datę wydania, prace nad modami i spolszczeniem - będąc realistą, końcówka 2026r. Wielu nie będzie czekać, sam sobie nie wyobrażam że miałbym tyle czekać, ale w razie czego dostałem od kolegi opcję pożyczenia PS5 na cały sierpień, kiedy on pojedzie na Cypr a ja z kolei wysyłam żonę z dziećmi do rodziców :D więc bardzo możliwe że to będzie mój czas na Rebirth. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Element Wojny ale z tego co widzę to moda poprawiającego ogólną wydajność nie ma a Patche tego nie naprawiły. ReShade mnie nie bawią bo kolorki to ja sobie mogę ustawić w TV. Ograłem Intergrade pierwszy raz na premierę na PS5 później 2x na PC wersja STEAM z fanowskim spolszczeniem ale niestety jest to dalekie od ideału doświadczenie. Final Fantasy XV na PC to była czysta przyjemność i jedna z pierwszych gier z DLSS https://ithardware.pl/aktualnosci/final_fantasy_xv_jest_pierwsza_gra_ktora_doczekala_sie_wsparcia_dla_dlss-8051.html (inna kwestia jak zostało to wykonane :szczerbaty:).

Niestety Remake VII bardziej przypomina sklecony po kosztach 💩port na kolanie przez stażystów i bez modów to nawet nie ma sensu za to się zabierać. Co jest dziwne bo XV to jedna z najsłabszych odsłon serii https://www.gry-online.pl/newsroom/final-fantasy-xv-sprzedaz-przekroczyla-81-mln-egzemplarzy/z81b1ca (co nie oznacza że zła) a Remake VII jest najlepszą. XV spotkał również smutny koniec https://www.gry-online.pl/newsroom/final-fantasy-xv-skasowano-3-z-4-fabularnych-dlc/zd1b541

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Element Wojny napisał:

Możliwe, nie wiem bo nie widzę już jego wpisów, choć dam sobie głowę ściąć że coś tam pewnie skrobie sam do siebie. 

Przestań farmazonic oboje wiemy, że czytasz wszystko. 😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 minut temu, azgan napisał:

ale z tego co widzę to moda poprawiającego ogólną wydajność nie ma a Patche tego nie naprawiły.

Są na dynamiczną rozdzielczość, FOV i stuttering. A o co Ci chodzi z wydajnością bo nie rozumiem? Grałem ostatnio w FFVII Remake, miałem na stałe ustawione 90fps z wszystkim na maxa w 1440p i nie miałem żadnych problemów, może w kilku momentach były jakiś pojedyncze dropy ale to wszystko. 

Na wydajność ogólną też są, choć ja nie miałem potrzeby by ich używać:

GFX PLUS Mod DX12 performance improved Potato to Enhanced Epic UE4 Scalability Groups Rendering settings at Final Fantasy VII Remake Nexus - Mods and community (nexusmods.com)

Performance Boost for Potato PC. Max Graphics for Flexing. And More (.PAK AND ENGINE.INI) CHECK MOD'S DESCRIPTION at Final Fantasy VII Remake Nexus - Mods and community (nexusmods.com)

 

Edytowane przez Element Wojny
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Element Wojny napisał:

Są na dynamiczną rozdzielczość, FOV i stuttering. A o co Ci chodzi z wydajnością bo nie rozumiem?

Dynamiczne rozdzielczości to są właśnie przeniesione z konsoli i to modyfikacjami akurat wył. bo inaczej to jest takie samo granie w oszukanym 4K jak na konsolach https://www.nexusmods.com/finalfantasy7remake/mods/22

O to wszystko o czym wcześniej była mowa przez ludzi z Digital Foundry oraz społeczność STEAM https://steamcommunity.com/app/1462040/discussions/0/3829793451752252501/?l=german&ctp=2 która domaga się należytego traktowania przez Square-Enix i dalszego łatania 

We want a performance patch!

Here are some problems that are still present in the game that makes this the worst version of the game (if any is added to this topic I'll add at OP):

- Bad frame pacing (aleviated - but not solved - by any VRR tech)
- Bad Vram management (8 gb card like the 3070 that can run this game above 4k60 will hit Vram wall and suffer bad performance drops)
- Shadder Compilation Stutters
- Data Stream related stutters (Also known as traversal stutter)
- Incomplete DX11 support (not officially supported but it would be nice to fix that as it perform significantly better)

Although one can play the game regardless and still have fun, the experience will be broke more often than not mostly when the game decides to stutter during a story critical cutscene or at a dificult battle.

I personally find the game state a real shame because it could be the best way to experience it but instead even the PS4 version is superior.

If any Square Enix employee with power to change this is reading me now, please do that. This game deserves better.

Edit: And I own the game on Epic. Everyone knows that it was a time exclusive for that eh?

This is a video I made to show the game's problem at version 1.002 (the latest)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
38 minut temu, azgan napisał:

O to wszystko o czym wcześniej była mowa przez ludzi z Digital Foundry oraz społeczność STEAM https://steamcommunity.com/app/1462040/discussions/0/3829793451752252501/?l=german&ctp=2 która domaga się należytego traktowania przez Square-Enix i dalszego łatania 

Spoko, a widziałeś wpisy pod tym tematem i reakcje na opisane problemy? 

Większość ludzi która również gra w FFVIIR nie ma podobnych problemów, ja bym się raczej zastanowił czy koleś nie ma jakichś problemów z własnym sprzętem/ustawieniami, do tego koleś ewidentnie nie używa modów do poprawy doświadczenia. Narzeka na stutter , a wgranie moda który od dawna jest dostępny i naprawia problem to kwestia 2 minut. Napiszę ponownie - niecałe 2 miesiące temu ograłem FFVIIR na modach i nie miałem problemów, dlatego pisanie przez tego kolesia, że gra jest "nie grywalna" to dla mnie totalne oderwanie od rzeczywistości. Uwierz, gdyby gra była nie grywalna lub totalnie spierdzielona, raczej bym to zauważył. Ale widzę że jemu podobnych jest więcej, niektórzy piszą że widzą pulpit co ileś minut, coś im się tam zacina, nie działa. Nie mam pojęcia co się tam u nich dzieje, bo ja w grze nawet nic nie grzebałem, ot to wrzuciłem 5-6 modów do katalogu i tyle było zabawy. 

Podobny problem do dziś jest z portem Niera Automaty, ogrywanie tego bez modów na PC to raczej wyzwanie i średnia przyjemność, ale z modami (a zrobiono wiele w tym temacie) to czysta przyjemność. Niestety, SE jest znane ze słabej jakości portów na PC, które potem fani sami muszą naprawiać. Ten problem istnieje od dawna i nie zanosi się na to, by SE jakoś specjalnie zależało na ich eliminacji - dla nich to tylko port, docelowo gra była robiona pod konsolę i jak długo ex'y będą dla nich priorytetem, tak długo to się raczej nie zmieni. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

:szczerbaty: 😆

Nowe demo Final Fantasy VII Rebirth urzekło graczy, ale nie radzą sobie z walką https://www.gry-online.pl/newsroom/nowe-demo-final-fantasy-vii-rebirth-urzeklo-graczy-ale-nie-radza/z52860e

Kontynuacja Final Fantasy 7 Rebirth czyli wielki finał (Part III) może pojawić się już za 4 lata czyli na koniec generacji PS5 i początek PS6 +/- 

Kiedy doczekamy się kontynuacji Final Fantasy VII Rebirth? Reżyser gry zdradził prawdopodobne okno czasowe https://www.gry-online.pl/newsroom/kiedy-doczekamy-sie-kontynuacji-final-fantasy-vii-rebirth-rezyser/z728535

Mam nadzieję że później zrobią Remake 8 https://www.eurogamer.pl/tworca-final-fantasy-8-chcialby-przebudowac-system-walki-gdyby-gra-dostala-remake

ale na tej samej zasadzie co robią teraz z 7 czyli więcej i lepiej 

Intro do dzisiaj robi mega klimat i ta epicka muzyka 🥰

 

Edytowane przez azgan
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Userkamil napisał:

Przestań farmazonic oboje wiemy, że czytasz wszystko. 😜

@Element WojnyNie wiedziałem,że jesteś kobietą - mój świat runął

@Userkamil Wrzuć na luz....

:)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
37 minut temu, Zhao napisał:

Wrzuć na luz....

Ja jestem bardzo wyluzowany 😜 To, że chlopaki nie wytrzymują ciśnienia i bawią się w jakieś „blokowania” rodem z piaskownicy ich sprawa. 😅

Co do gry ograłem wczoraj to demo. Niestety mydło straszne w trybie wydajności a katowac się w 30fps nie mam zamiaru. Kupiłem na PC pierwszą cześć i już ona wyglada lepiej niż ta nowa na konsoli. Wydali też spolszczenie więc zacznę przygodę od jedynki. 
P.S. Wydajność pierwszej czesci złoto i 120FPS w natywnym 4K. Wygląda swietnie!

Edytowane przez Userkamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...