Skocz do zawartości
kanon7

Polskie największe inwestycje (CPK, elekt. atomowe, Izera, fabryka Intel’a itp.) realizowane i planowane

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
5 godzin temu, hubio napisał:

go? Co do samego CPK uważam, że powinniśmy mieć, a nie musieć jeździć po Europie żeby dotrzeć do Indii czy do RPA... Bezpośrednie loty z Polski na cały świat. Lotnisko obsługujące kraje bałtyckie i Ukrainę... Mnie się ten pomysł podoba

Jeśli nawet Hubio się zgadza, z tym że CPK jest potrzebne to dla mnie to ostateczny dowód na to że tak trzeba.

 

Tutaj macie swoje "przeciw" CPK. To jest takie żałosne, że aż szkoda to w jakikolwiek sposób komentować. Twitter go wyjaśnił szybko za powielanie bezczelnego fake news'a, ale żeby wpaść na sam pomysł napisania takiego czegoś to większy poziom odklejenia... albo wyrachowania. Przecież to antypolactwo

1369344915_Zrzutekranu2024-05-04222705-min.thumb.jpg.831e283fc8f119c1201390e54076033b.jpg

Edytowane przez FataIity

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, hubio napisał:

Co do samego CPK uważam, że powinniśmy mieć, a nie musieć jeździć po Europie żeby dotrzeć do Indii czy do RPA... Bezpośrednie loty z Polski na cały świat.

To nie ma nic wspólnego z CPK!!! Nie ma absolutnie żadnych przeszkód żeby takie loty odbywały się np. z Okęcia. Powstanie CPK jest absolutnie obojętne dla faktu, że LOT nie ma dostępnych slotów na lotniskach docelowych, nowe lotnisko ich nie wyczaruje.

Edytowane przez kalderon
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, hubio napisał:

Być może masz rację, ale może CPK jak nie bezpośrednio to pośrednio by ruszyło sprawy transportu zbiorowego?

No raczej tylko dałoby paliwo przeciwników, bo ostatecznie dla osób niekorzystających z lotniska taki terminal przesiadkowy nie będzie korzystny.

Jak wprowadzać trans

6 godzin temu, lpcl napisał:

Ale że co ten cpk nie byłby skomunikowany ze stolicą, bo tam to pewnie ze 30 min. pociągiem jest do stolicy więc nie wiem w czym tutaj jest problem?

W tym że skomunikowanie CPK ze stolicą to jedna linia kolejowa i już istniejąca autostrada i nic więcej. 

6 godzin temu, hubio napisał:

Co do samego CPK uważam, że powinniśmy mieć, a nie musieć jeździć po Europie żeby dotrzeć do Indii czy do RPA...

Nie no ok, wiem o co Ci chodzi, tylko dało się to zaplanować zupełnie inaczej, moim zdaniem korzystniej, bo póki co chodzi tylko o kolej gdzie część połączeń jest bez sensu i o lotnisko. 

6 godzin temu, Suchy211 napisał:

Ja też mam sobie wybrać pociąg z Warszawy do Gdańska? A do tej Warszawy podróż za pomocą "czarodziejskiej teleportacji", jak Czarodziejka z księżyca? Wolałbym wsiąść w jedną szprychę, przesiąść się gdzie trzeba w drugą szprychę (lub nie, bo to przecież może być ten sam skład, zależnie od tego jak to będzie zbudowane) i tak dojechać do Gdańska.

No i to już masz, bo np. do Kołobrzegu pociąg jedzie z Krakowa przez Warszawę. Problem w tym że długo. Po wybudowaniu CPK będzie dalej jeździł tak samo, albo z przesiadką w CPK na pociąg który i tak jedzie z Warszawy...

Dla wielu obecnych linii to będzie po prostu dodatkowa stacja, a dla innych może stać się jedynie stacją końcową ucinając połączenie dalej które istniało. Jedyny ratunek w tym,  żeby to były na prawdę szybkie połączenia.

Wychodzi na to, że modernizacja linii z Łodzi do Warszawy czy z Radomia do Warszawy (przez Warkę) stała się bez sensu, bo z Łodzi będzie nitka do CPK, z Radomia też, ale przez Grójec. Gdzie jak już pisałem, więcej ludzi jeździ z takiego Grójca do Warszawy niż będzie latało samolotem, więc przesiadka będzie dla nich bez sensu, gdy autem dostaną się szybciej. 

@Kris194 w kwestii rentowności komunikacji to @Suchy211 ma rację, że nigdy nie będzie tak, że wszystkie połączenia będą rentowne. Tylko czasem lepiej mieć 2-3 połączenia nierentowne, ale dzięki temu zapewnić obłożenie dla innych połączeń, bo tymi 2-3 połączeniami wieziesz klientów na pozostałe. Tylko trzeba to robić z głową, a nie "na farta" rysować linie kolejowe i liczyć że autobusy stamtąd rozjadą się po całej Polsce. 

37 minut temu, FataIity napisał:

Jeśli nawet Hubio się zgadza, z tym że CPK jest potrzebne to dla mnie to ostateczny dowód na to że tak trzeba.

:E 

Czyli kolejny raz potwierdzasz, że po prostu uznajesz za właściwe te opinie, które Ci pasują pod Twoje zdanie. Reszta się nie liczy, nie ważne przez kogo byłaby sporządzona :D 

Co do "przeciw CPK" to ja Ci tylko przypominam, że mowa nie o uwaleniu całości, a o przeorganizowaniu koncepcji, która póki co niesie za sobą gigantyczne koszty przy kiepskiej perspektywie działania.

Wybudowanie dworca kolejowego, dworca autobusowego, lotniska i całej infrastruktury towarzyszącej to jedno. Żeby to działało to ktoś musi chcieć stamtąd latać i jeździć, magazynować, kupować, sprzedawać, przebywać i to wobec tego są największe wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, LeBomB napisał:

@Kris194 w kwestii rentowności komunikacji to @Suchy211 ma rację, że nigdy nie będzie tak, że wszystkie połączenia będą rentowne. Tylko czasem lepiej mieć 2-3 połączenia nierentowne, ale dzięki temu zapewnić obłożenie dla innych połączeń, bo tymi 2-3 połączeniami wieziesz klientów na pozostałe. Tylko trzeba to robić z głową, a nie "na farta" rysować linie kolejowe i liczyć że autobusy stamtąd rozjadą się po całej Polsce. 

Jeśli bierzemy to pod uwagę jako dodatkowy napęd dla całej inwestycji przez co realnie będziemy wychodzić na plus to ok ale póki co to widzieliśmy właśnie podejście jak na tym filmie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
59 minut temu, LeBomB napisał:

Czyli kolejny raz potwierdzasz, że po prostu uznajesz za właściwe te opinie, które Ci pasują pod Twoje zdanie. Reszta się nie liczy, nie ważne przez kogo byłaby sporządzona :D

Dobra ale dlaczego nadal próbujesz odpowiadać na moje posty które kompletnie przerastają Twoje IQ? Nie chce mi się nawet tego tłumaczyć. Ten kto zna różne poglądy Hubio i jego posty, ten wie że napisałem to w 100% żartobliwym sensie i bez żadnego drugiego dna. 

 

59 minut temu, LeBomB napisał:

Co do "przeciw CPK" to ja Ci tylko przypominam, że mowa nie o uwaleniu całości, a o przeorganizowaniu koncepcji, która póki co niesie za sobą gigantyczne koszty przy kiepskiej perspektywie działania.

Może Ty tak, ale większość tutaj raczej już nie. A zdecydowanie nie wygląda jakby rząd chciał cokolwiek przeorganizować, tylko uwalić. Chyba nikt nie sądzi że to że chcemy CPK, to musi być 1:1 projekt od pisu. Na pewno sporo rzeczy jest do poprawy ale tu mówimy o tym czy to ma być, czy nie.
 

Teraz próbują wcisnąć że CPK=prorosyjskosc:E

Edytowane przez FataIity
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, LeBomB napisał:

 

W tym że skomunikowanie CPK ze stolicą to jedna linia kolejowa i już istniejąca autostrada i nic więcej. 

 

Wychodzi na to, że modernizacja linii z Łodzi do Warszawy czy z Radomia do Warszawy (przez Warkę) stała się bez sensu, bo z Łodzi 

@Kris194  @Suchy211 

Czyli co nie można tego już zmienić jak w piśmie świętym, bo nie rozumiem?

Tak niepotrzebna modernizacja, na najbardziej obleganej linii kolejowej w kraju. Nie wiem co do tego ma cpk. To tak samo jakbyś napisał po cholerne modernizacja dworca zachodniego? Nie wszystko kręci się wokół cpk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównym problemem dla CPK jest fakt, że w promieniu 150km znajdują się już 4 lotniska z czego jedno z nich ma mniejszy ruch niż PKP w moim mieście. :E  Żeby kolejne 5 i jednocześnie największe lotnisko mogło funkcjonować w ruchu pasażerskim pozostałe muszą dostać po d... i tu od dawna pojawia się hipoteza o wygaszeniu Okęcia tak aby CPK stało się docelowym lotniskiem dla Warszawy. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chodzi glownie o cargo i o vat. Miliardy dla Polski. Ruch pasazerski to tylko kolejny duzy plus

Tak naprawde glownym problemem CPK jest to ze pis zrobil sobie z tego wlasny projekt apowinien byc to projekt narodowy

Edytowane przez roman.kosecki88@interia.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oglądałem "Śniadanie Rymanowskiego" i został poruszony temat CPK. Wychodzi na to, że wszyscy z koalicji rządzącej są za kontynuacją tego projektu. Przedstawiciel KO mówił bez entuzjazmu, ale też za kontynuacją. Stwierdził jedynie, że termin 2028 rok jest nierealny.

Edytowane przez wamak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
47 minut temu, wamak napisał:

 Przedstawiciel KO mówił bez entuzjazmu, ale też za kontynuacją. Stwierdził jedynie, że termin 2028 rok jest nierealny.

No to wszystko jasne w sprawie cpk. Pewnie prace ruszą po audycie. Xd

Imo cpk nie będzie, na pewno nie w obecnym układzie politycznym, mogę się o to założyć. Co jakiś czas będą tylko wrzutki dla mydlenia oczu, że coś tam robią jak te audyty czy inne "prace koncepcyjne", bo jednak poparcie dla projektu jest spore więc nie można tak bezpośrednio zaorać. Spokojnie można się rozejść.

Edytowane przez lpcl
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, roman.kosecki88@interia.pl napisał:

Tak naprawde glownym problemem CPK jest to ze pis zrobil sobie z tego wlasny projekt apowinien byc to projekt narodowy

CPK to nie jest nawet ich projekt, to coś co wraca od wielu lat. Oni zrobili z tego projekt nie tylko własny ale wręcz populistyczny. Przypominam, że mówimy tutaj o przeprojektowaniu sieci transportu w skali krajowej a nie wrzuceniu kamyczka do morza. Realnie mamy problem o wiele większy, energetyka, energetyka i jeszcze raz energetyka. Bez CPK kraj się nie zawali, bez energii już tak.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, roman.kosecki88@interia.pl napisał:

Chodzi glownie o cargo i o vat.

Cargo miało być w Radomiu i nawet jakieś samoloty latały. No właśnie, latały...

Tu masz ciekawe opracowanie (trzeba pobrać pdf)

https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-de871df1-a03e-4216-9d11-1534073bb950/c/Krzyszkowski.pdf

Tu artykuł

https://www.pasazer.com/news/36634/radom,chce,przejac,loty,cargo,z,lotniska,chopina.html

i tak, te rozbudowy wykonano.

Ponadto znów. Żeby było cargo to muszą być na to chętni.

11 godzin temu, lpcl napisał:

Czyli co nie można tego już zmienić jak w piśmie świętym, bo nie rozumiem?

Tak niepotrzebna modernizacja, na najbardziej obleganej linii kolejowej w kraju. Nie wiem co do tego ma cpk. To tak samo jakbyś napisał po cholerne modernizacja dworca zachodniego? Nie wszystko kręci się wokół cpk.

Można zmienić i o to właśnie chodzi póki co we wstrzymaniu działań związanych z CPK, czyli o przeanalizowanie projektu i wprowadzenie racjonalnych zmian. Jak to wyjdzie to się okaże. Moim zdaniem problem leży w tym, że została do tego powołana celowa spółka Skarbu Państwa, więc tu mam znów obawy, że to po prostu będzie kolejna dojna krowa dla niektórych.

Co do linii, to tak, niepotrzebna, skoro w planach jest budowa nowej, lepszej, a tą nową pociągi jadące trasą Warszawa - Radom w nieco ponad godzinę jeżdżą bardzo rzadko, bo i tak większe wzięcie mają te co stają prawie na każdej stacji po drodze. Zatem pociąg i tak jedzie 2 godziny i tak, tak samo jak po starych torach. Jedynie komfort się zmienił (wiem bo jechałem), jest gładko, bez charakterystycznego stukotu i bujania. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, DjXbeat napisał:

. i tu od dawna pojawia się hipoteza o wygaszeniu Okęcia tak aby CPK stało się docelowym lotniskiem dla Warszawy. 

I Modlina (który przez ostatnie 8 lat starali się udupić). Łodzi nie mogą bo nie należy do państwa. A to by oznaczało że północny-wschód kraju musiał by nadrabiać 200-300km do najbliższego lotniska z tanimi liniami (te unikają hubów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
18 minut temu, LeBomB napisał:

więc tu mam znów obawy, że to po prostu będzie kolejna dojna krowa dla niektórych.

Co do linii, to tak, niepotrzebna, skoro w planach jest budowa nowej, lepszej, a tą nową pociągi jadące trasą Warszawa - Radom w nieco ponad godzinę jeżdżą bardzo rzadko, bo i tak większe wzięcie mają te co stają prawie na każdej stacji po drodze. Zatem pociąg i tak jedzie 2 godziny i tak, tak samo jak po starych torach. Jedynie komfort się zmienił (wiem bo jechałem), jest gładko, bez charakterystycznego stukotu i bujania. 

 

Masz tutaj jakieś wątpliwości?

Jakbyś jeździł w pociągach, gdzie ludzie stali w kiblach bo nie było miejsc na korytarzach to inaczej byś śpiewał, piszę tutaj o linii łódź Warszawa bo o niej pisałeś. A teraz musisz się bujać po 3 różnych dworcach, żeby dojechać do warszawy w związku z remontem zachodniego. Komfort w uj. I nie wiem co tutaj ma do tego baranów, skoro po drodze masz x stacji i nikt nie będzie dojeżdżał do Baranowa, żeby dojechać do roboty, skoro ma istniejące połączenie. Zresztą jaki byłby tego sens, bo zapchałbyś te pociągi, dla tych jadących na lotnisko i odwrotnie.

Edytowane przez lpcl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, DjXbeat napisał:

pojawia się hipoteza o wygaszeniu Okęcia tak aby CPK stało się docelowym lotniskiem dla Warszawy. 

No i taki jest cel. Żeby dostać się z Warszawy pociagiem w 30min do CPK, zamiast 30min stać w korkach i dostać się do Okęcia. Dodatkowo likwidacja Modlina, którego położenie to jakiś jeden wielki żart i najbardziej useless lotnisko dla każdego Polaka, pomijając warszawiaka.

Poza tym likwidacja lotnik w Warszawie to uwolnienie ogromnych terenów pod zabudowę. Aktualnie jedyny "naturalny" czynnik który może spowodować znaczne zwiększenie podaży na mieszkania i obniżę cen z m2. Jakbym mieszkał w Warszawie to bym był rękami i nogami za budową CPK, bo likwidacja tych lotnisko to zdecydowanie więcej plusów niż minusów. A widzę, że niektórzy starają się udowodnić że jest odwrotnie. Nawet jeśli komuś to nie pasuje, to Warszawa nie jest pępkiem świata i poza nią w Polsce jest jeszcze 36mln ludzi.

3 minuty temu, kalderon napisał:

A to by oznaczało że północny-wschód kraju musiał by nadrabiać 200-300km do najbliższego lotniska z tanimi liniami (te unikają hubów).

No tak, najmniej zaludniony obszar kraju będzie miał 30min dłużej do nowego, lepszego lotniska. tragedia. Nie budujmy CPK z tego powodu.

 

Widzę coraz "ciekawsze" pomysły mające udowodnić że CPK jest wtopą a nie projektem :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 4.05.2024 o 10:15, Bono[UG] napisał:

@kanon7

To nie cena będzie głównym hamulcem, a właśnie miejsca docelowe poza dużymi aglomeracjami.
Szprychy jako wyłącznie dojazd na superlotnisko nie mają zupełnie sensu, nawet jakby bilety były za symboliczną złotówkę.

Kolejny raz nie czytasz co piszę... Napisałem że cena to jedna z zmiennych, a nie główna, znowu sobie piszesz co Ci wygodnie.
Między dużymi miastami cena nie będzie grała aż takiej roli. Ale w miejscowościach / wsiach Łętownia, Kunów, Warka, Grójec itd. z całej Polski, większość zarabia minimalną, lub max. średnią krajową i szybciej obejrzą dwa razy tą symboliczną 1 zł wydając ją na Pendolino i/lub odpowiednik za 259 zł lub więcej, albo najczęściej skorzysta z tańszych opcji przejazdu.
Szprychy CPK przypominają mi 1:1 z sytuacją Pendolino, które musi się zatrzymywać we Włoszczowej zawsze, gdzie nikt nie wsiada, nie wysiada.
Budowa szprych CPK, aby lotnisko CPK miało klientów i zysk, a co ze stratą pieniędzy pociągów na tych szprychach? Państwo będzie  dorzucać aby to utrzymać?

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kanon7 z tymi mniejszymi miejscowościami to trochę taki mit, bo jak sobie ostatnio pojechałem na tzw. wiochę w mojej okolicy to chałupy wywalone w kosmos i po kilka niezłych fur więc to nie zupełnie tak, że tam bida piszczy i w ogóle to nikogo nie stać. Dużo bogatych się poprzeprowadzało a poza tym sporo rolników też ma kasiorę o jakiej my możemy pomażyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 minut temu, lpcl napisał:

Jakbyś jeździł w pociągach, gdzie ludzie stali w kiblach bo nie było miejsc na korytarzach to inaczej byś śpiewał, piszę tutaj o linii łódź Warszawa bo o niej pisałeś. A teraz musisz się bujać po 3 różnych dworcach, żeby dojechać do warszawy w związku z remontem zachodniego. Komfort w uj. I nie wiem co tutaj ma do tego baranów, skoro po drodze masz x stacji i nikt nie będzie dojeżdżał do Baranowa, żeby dojechać do roboty, skoro ma istniejące połączenie. Zresztą jaki byłby tego sens, bo zapchałbyś te pociągi, dla tych jadących na lotnisko i odwrotnie.

No właśnie to ma do tego Baranów, że zgodnie z koncepcją multitransportowego terminala przesiadkowego może się skończyć tak, że nitka z Łodzi dotrze do Baranowa i tam przesiadka do Warszawy, zamiast zrobić porządne bezpośrednie połączenie. 

Remont zachodniego przecież kiedyś się skończy. Jak był remont nitki Warszawa Radom to ludzie jeździli pociągiem przez Piotrków, też pewnie wygodne było, prawda? :P 

Ponadto robiąc nitkę z Radomia do CPK przez Grójec najpierw dobudowało się drugi tor z Radomia do Warszawy przez Warkę, żeby teraz częściowo go obciążać wylotówką na Grójec i zamiast zwiększyć ilość szybkich pociągów do Warszawy do zrobi się pociągi do CPK, no trasa po prostu niezbędna ;) To samo właśnie na Łódź czy kilka innych stron. Trasa na Płock jeszcze miałaby sens gdyby prowadziła bezpośrednio do Warszawy.

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
28 minut temu, FataIity napisał:

No i taki jest cel. Żeby dostać się z Warszawy pociagiem w 30min do CPK, zamiast 30min stać w korkach i dostać się do Okęcia.

Tutaj akurat to nie prawda. Jadąc taksówką jestem prawie w tym samym czasie na Okęciu, jak i Dworcu Warszawa Centralna.
Będąc na Okęciu, czekam na odprawę, adekwatnie do CPK warszawiak będzie dopiero stał na dworcu PKP W-wa Centralna, czekając na pociąg + czas pociągu + dodatkowy koszt biletu pociągu W-wa -> CPK.
Od samego początku było wiadome że dla warszawiaków CPK to likwidacja Okęcia - bo inaczej CPK nie będzie rentowne. Musi CPK siłą zabrać klientów Okęcia, aby biznes się opłacał. 
I tak samo CPK dla warszawiaków to wydłużenie czasu wylotu + większe koszta (pociąg W-wa -> CPK i z powrotem).

KO widać że chciała zaorać temat CPK, teraz nabierają "wodę w usta" i biorą chyba na przeczekanie społeczeństwo. Ale minęło już 6 miesięcy od wyborów, a Polacy jeszcze bardziej upominają się o decyzję szybką i ostateczną, co z CPK.

Wg mnie trzeba zaryzykować i dokończyć CPK jak najszybciej, bo:
- wszystkie audyty od lat 80'tych, przez SLD, także PO w latach 2007-2015 i PIS mówiły jedno - potrzebne lotnisko główne w  okolicy Baranowa.
- Okęcie wg statystyk skończy swoją przepustowość za 6-7 lat i koniec.
- nie do przeskoczenia na Okęciu zakaz lotów godz. 23-5 rano.
- mamy już zaakceptowane: decyzję środowiskową, masterplan, projekt koncepcyjny, projekt budowlany, a decyzja lokalizacji i pozwolenie na budowę to kwestia miesięcy  i budujemy.
- 49% udziałowcem jest firma która zarządza 100'tką  lotnisk na świecie -  raczej taka firma nie weszła by w ciemno w projekt widmo, bez zbadania całego przedsięwzięcia
- brak CPK = zwrot kilku miliardów zł do UE, jako współfinansowanie.
- wszystkie profity z HUB'a, cargo, VAT z cargo w PL itd.

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, LeBomB napisał:

No właśnie to ma do tego Baranów, że zgodnie z koncepcją multitransportowego terminala przesiadkowego może się skończyć tak, że nitka z Łodzi dotrze do Baranowa i tam przesiadka do Warszawy, zamiast zrobić porządne bezpośrednie połączenie. 

No ale masz bezpośrednie połączenie teraz, tylko ciągle je remontują od ponad 10 lat i skończyć nie mogą.

@kanon7 nie do końca wiesz o co chodzi, bo dzisiaj dla mieszkańca Białołęki dojazd do Okęcia to pewnie to samo co do takiego Baranowa, a koszt też pewnie nie mniejszy. Więc zwróć uwagę, że dojazd z wielu dzielnic Warszawy to praktycznie jak dojazd z innego miasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, FataIity napisał:

Widzę coraz "ciekawsze" pomysły mające udowodnić że CPK jest wtopą a nie projektem :szczerbaty:

A ja widzę że już nawet nie starasz się czytać ze zrozumieniem...

3 minuty temu, lpcl napisał:

No ale masz bezpośrednie połączenie teraz, tylko ciągle je remontują od ponad 10 lat i skończyć nie mogą.

No i właśnie o to mi chodzi, że lepiej byłoby wyremontować to z Łodzi do Warszawy niż budować z Łodzi do CPK, a potem sobie radźcie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, LeBomB napisał:

 

No i właśnie o to mi chodzi, że lepiej byłoby wyremontować to z Łodzi do Warszawy niż budować z Łodzi do CPK, a potem sobie radźcie. 

No ale przecież nikt nie zaora obecnego połączenia, a jeśli będzie więcej to chyba lepiej bo będzie więcej połączeń. A te remonty to jeszcze i tak mają trwać ileś tam lat z tego co się orientuję więc cudów i tak nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, lpcl napisał:

nie do końca wiesz o co chodzi, bo dzisiaj dla mieszkańca Białołęki dojazd do Okęcia to pewnie to samo co do takiego Baranowa, a koszt też pewnie nie mniejszy. Więc zwróć uwagę, że dojazd z wielu dzielnic Warszawy to praktycznie jak dojazd z innego miasta.

Ty też nie wiesz o co do końca chodzi :E
Obecnie mieszkaniec np. Białołęki może dojechać do Warszawy:
- w celach zawodowych, edukacyjnych, rozrywkowym, "lotniskowym" itd.
- może dojechać pociągiem w 3 klasach cenowych: ekonomiczny (najdłuższy czasowo), średni (InterCity),  najdroższy (Express InterCity Premium; Pendolino).

W przypadku CPK, mieszkaniec np. Białołęki może dojechać do CPK:

- tylko w celach "lotniskowych" - nic więcej
- będzie mógł dojechać szprychą CPK; pociągiem tylko: najdroższy (Express InterCity Premium; Pendolino) - taki jest plan na dojazd od CPK - tylko i wyłącznie.

Widzisz różnice?

Edytowane przez kanon7
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie liczyłbym że będzie więcej połączeń, a na to że po prostu z Łodzi część zamiast jechać bezpośrednio do Warszawy będzie jechała do CPK. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, kanon7 napisał:


KO widać że chciała zaorać temat CPK, teraz nabierają "wodę w usta" i biorą chyba na przeczekanie społeczeństwo. Ale minęło już 6 miesięcy od wyborów, a Polacy jeszcze bardziej upominają się o decyzję szybką i ostateczną, co z CPK.

 

Nie tylko szczekaczki nakręcające temat jak ty się o to upominają. Płacą ci za to?

Są 4 lotniska w okolicy.

Nagle wyszło ci z wyliczeń z dupy, że za 6-8 lat te lotniska będą za małe. Bo oczywiście liczba ludności w Polsce zwiększa się lawiono.

I nagle żadnego z tych lotnik nie można rozbudować tylko trzeba zaorać i postawić jeden wielki czerwony port.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...