Skocz do zawartości
kanon7

Polskie największe inwestycje (CPK, elekt. atomowe, Izera, fabryka Intel’a itp.) realizowane i planowane

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, FataIity napisał:

No tak, najmniej zaludniony obszar kraju będzie miał 30min dłużej do nowego, lepszego lotniska. tragedia. Nie budujmy CPK z tego powodu.

Godzinę dłużej. To wciąż miliony ludzi bo z Modlina korzystają też Litwini czy do niedawna Białorusini. Nowe lepsze lotnisko z którego loty będą 5x droższe bo tanie linie nie latają z drogich hubów. Tanie linie zwiększą ofertę z Gdańska/Krakowa/Katowic czy nawet Łodzi i do tych miast trzeba będzie zapitalać.

22 minuty temu, kanon7 napisał:

- Okęcie wg statystyk skończy swoją przepustowość za 6-7 lat i koniec.

Przez ostatnie 8 lat trwało aktywne sabotowanie Modlina przez byłą władzę (uwalanie wszelakich inwestycji w porcie) żeby się przypadkiem nie okazało że jak Modlin zabierze resztę tanich linii z Okęcia (Wizzair, Norwegian itp. a może i nieco cargo) to przepustowość Chopina wystarczy jeszcze na dość długo. A musi wystarczyć min. do 2033 bo nawet wewnętrzne raporty CPK mówią że to realistyczna data oddania portu, tylko że niepopularna politycznie. Pomijam już to że są lotniska wielkości Okęcia które przyjmują dużo więcej niż 20 mln pasażerów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Keken  za dużo już  wydano na CPK, za daleko już jesteśmy aby anulować projekt.

Wg mnie trzeba zaryzykować i dokończyć CPK jak najszybciej, bo:
- wszystkie audyty od lat 80'tych, przez SLD, także PO w latach 2007-2015 i PIS mówiły jedno - potrzebne lotnisko główne w  okolicy Baranowa.
- Okęcie wg statystyk skończy swoją przepustowość za 6-7 lat i koniec.
- nie do przeskoczenia na Okęciu zakaz lotów godz. 23-5 rano.
- mamy już zaakceptowane: decyzję środowiskową, masterplan, projekt koncepcyjny, projekt budowlany, a decyzja lokalizacji i pozwolenie na budowę to kwestia miesięcy  i budujemy.
- 49% udziałowcem jest firma która zarządza 100'tką  lotnisk na całym świecie -  raczej taka firma nie weszła by w ciemno w projekt widmo, bez zbadania całego przedsięwzięcia
- brak CPK = zwrot kilku miliardów zł do UE, jako współfinansowanie.
- wszystkie profity z HUB'a, cargo, VAT z cargo w PL itd.

Lotnisko Modlin - dojazd fatalny do Warszawy.
Wokoło Modlina strefa Natura 2000, więc rozbudowa marna - było to wiadomo od samego początku.

Okęcie już na krańcu wydolności + zabudowa wokoło.
Są dwa pasy się krzyżujące, brak możliwości na dwa pasy bezkolizyjne.

Te wyliczenia to nie moje widzi misie, tylko:
- wyliczenia Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA
- wyliczenia Urzedu Lotnictw Cywilnego
- dane samego lotniska Okęcie o wzroście pasażerów do I kwartału 2024 włącznie.

Edytowane przez kanon7
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, kanon7 napisał:

Ty też nie wiesz o co do końca chodzi :E
Obecnie mieszkaniec np. Białołęki może dojechać do Warszawy:
- w celach zawodowych, edukacyjnych, rozrywkowym, "lotniskowym" itd.
- może dojechać pociągiem w 3 klasach cenowych: ekonomiczny (najdłuższy czasowo), średni (InterCity),  najdroższy (Express InterCity Premium; Pendolino).

W przypadku CPK, mieszkaniec np. Białołęki może dojechać do CPK:

- tylko w celach "lotniskowych" - nic więcej
- będzie mógł dojechać szprychą CPK; pociągiem tylko: najdroższy (Express InterCity Premium; Pendolino) - taki jest plan na dojazd od CPK - tylko i wyłącznie.

Widzisz różnice?

Ale po co piszesz tutaj o tym, że ktoś z białołęki może sobie pojechać do innej dzielnicy Warszawy (bo to jest Warszawa a nie inne miasto a z tego co piszesz to chyba uważasz, że Białołęka to jest poza warszawą) w celu edukacyjnym czy innym jak tutaj piszemy o lotnisku?

Tj. jeśliby cpk powstało to nie mógłby sobie jechać do centrum czy do łazienek bo nie wiem o co Ci chodzi?

Natomiast jeśli byłoby tak jak piszesz tj. Tylko szybkie połączenia to i tak pewnie dojechałby szybciej do tego cpk niż Okęcia, inna sprawa, że pewnie drożej, chociaż nie wiem czy nie mogłoby tutaj być np. rozwiązania polegającego na tym, że kupujesz bilet lotniczy, który obejmuje od razu dojazd koleją do lotniska, jak jest w przypadku innych miast (np. w przypadku Strasburga chyba tak jest jak chcesz dolecieć z polski).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 minut temu, kalderon napisał:

żeby się przypadkiem nie okazało że jak Modlin zabierze resztę tanich linii z Okęcia (Wizzair, Norwegian itp. a może i nieco cargo) to przepustowość Chopina wystarczy jeszcze na dość długo

Muszę poszukać oficjalne info, ale z tego co pamiętam to maksymalna przepustowość Modlina i Chopina to wg obecnych trendów wyczerpie się w 2035r.
Przesunęlibyśmy problem o 11 lat do przodu.

Wolę wydać  miliardy złotych na nie w 100% pewny projekt inwestycyjny, mocno zaawansowany CPK, niż miliardy na 13, 14'tki dla emerytów, z którego z punktu inwestycyjnego nic nie będziemy mieć. 

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, FataIity napisał:

No i taki jest cel. Żeby dostać się z Warszawy pociagiem w 30min do CPK, zamiast 30min stać w korkach

Urojenia amatora. A co powiesz na stanie co dzień po 30 minut 15 minut od celu by przepuścić pociąg pośpieszny, który na tym zyskuje 0 sekund a ja tracę 30 minut? Kolejarze to takie *** (tu powinna być ogromna seria bluzgów), że szok. A co powiesz gdy 3 składy zmienia się w 2 a liczba pociągów spada 5 razy, a potem 1 skład, że już po 1/3 trasy ludzie są jak szprotki (a 2/3 stacji nie może się wcisnąć).

11 minut temu, LeBomB napisał:

No i właśnie o to mi chodzi, że lepiej byłoby wyremontować to z Łodzi do Warszawy niż budować z Łodzi do CPK

Może tu chodzi o nienawiść do Warszawy i by wszystkim było źle (niczym praca na 6:00 by 1-sza zmiana miała źle). Warszawa i okolice stracą, ale jak zyskają nienawistne Katowice? Czy sama nienawiść im wystarczy? Prościej dojechać na Centralny a potem na Okęcie niż z 2 przesiadkami. A może zrobią kolej z Katowic wprost do Baranowa? No to wtedy ta 99% większość chcąca dojechać do Warszawy ostro straci, a jeśli będą 2 linie to ta linia do Baranowa będzie rzadka i pusta.

4 godziny temu, roman.kosecki88@interia.pl napisał:

Tak naprawde glownym problemem CPK jest to ze pis zrobil sobie z tego wlasny projekt apowinien byc to projekt narodowy

Wg Kaczyńskiego inwestycja za 1 mld zł to łapówka 100 mln dla PIS. Inwestycja za 500 mld to 50 mld łapówki dla PIS i 450 mld dla oligarchów powiązanych z PIS. Politykom to się opłaca, reszta traci (nie tylko ogromne pieniądze, ale czas dojazdu). Co do remontu to nie ma to jak 5 lat remontu i przyśpieszenie kolei o -10% (10% wolniej), to jest praktyka, a nie wasza utopia. Pieniądze ukradzione, zysku zero lub ujemny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kanon7 napisał:

Muszę poszukać oficjalne info, ale z tego co pamiętam to maksymalna przepustowość Modlina i Chopina to wg obecnych trendów wyczerpie się w 2035r.
Przesunęlibyśmy problem o 11 lat do przodu.

Zakładając brak inwestycji w przepustowość a one są potrzebne choćby po to żeby do tego 2033-2035 w ogóle dojechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lpcl  źle przeczytałem, wziąłem dzielnicę  za miejscowość. Masz racje... 
Mea Culpa.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Bez względu na to czy to prawda czy nie jak Koalicja Demokratyczna wycofa się z CPK to PiS będzie mówił, że ma dowód na to, że Tusk jest na pasku Niemiec, które na swoim podobnym hubie międzynarodowym zarabiają miliardy dolarów... Niewątpliwie wybudowanie tego CPK jest sprzeczne z niemieckim interesem bo pasażerom z Polski czy Europy Wschodniej bliżej by było do nas. A przy lepszych cenach nawet i Niemcy mogliby skorzystać...

Ktoś pisał, że już Okęcie może wziąć przeloty na inne kontynenty... Ale chyba jest na to za małe i nie ma takich mocy przerobowych?

Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, kanon7 napisał:

@lpcl  źle przeczytałem, wziąłem dzielnicę  za miejscowość. Masz racje... 
Mea Culpa.

No prawie, bo akurat białołęka to była mocnym zdowem i była to dzielnica, która mocno się rozbudowała bo grunty były dosyć tanie ale kiepsko skomunikowana. Ale w wawie są inne przykłady jak np. Bemowo, gdzie ludziom dojazd do roboty zajmuje prawie tyle samo czasu co mi spoza Warszawy, więc to, że mieszkasz w Warszawie z automatu nie sprawi, że magicznie się teleportujesz w każde miejsce, biorąc pod uwagę rozmiar miasta i budowę metra, czy tam przekopane ulice i samą jakość i ilość połączeń.

Edytowane przez lpcl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@hubio w latach 2007-2015 było widać że Tusk w wielu aspektach działał na korzyść Niemiec, ale nic z tego nie zyskał (Polska nie zyskała nic). Albo naiwnie myślał że coś zyska, albo go Niemcy wycackali - obiecali i czegoś nie dali.
Pytanie, czy drugi raz Tusk zrobi to samo? I da się znowu nabrać Niemcom (np. CPK i inne).

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, kanon7 napisał:

Muszę poszukać oficjalne info, ale z tego co pamiętam to maksymalna przepustowość Modlina i Chopina to wg obecnych trendów wyczerpie się w 2035r.
Przesunęlibyśmy problem o 11 lat do przodu.

Wolę wydać  miliardy złotych na nie w 100% pewny projekt inwestycyjny, mocno zaawansowany CPK, niż miliardy na 13, 14'tki dla emerytów, z którego z punktu inwestycyjnego nic nie będziemy mieć. 

jest przykładem typowego płatnego trolla.
jakie są teraz stawki?

tekst z tym, że ludzie chcą cpk mnie rozwalił. Bo zwykłych ludzi interesuje czy będzie jedno wielkie lotnisko czy rozbudowa małych.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, hubio napisał:

 

Ktoś pisał, że już Okęcie może wziąć przeloty na inne kontynenty... Ale chyba jest na to za małe i nie ma takich mocy przerobowych?

Założenie jest takie żeby zebrać chętnych do takich lotów z całego kraju, wtedy staje się to opłacalne i można uruchamiać więcej takich połączeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Keken  to wytłumacz mi, dlaczego w latach 2007-2015 za rządów PO, wykonane trzy audyty mówią to samo - budowa CPK w Baranowie + ówczesny minister infrastruktury, budownictwa i gospodarki morskiej z PO, Cezary Grabarczyk przekonywał do szybkiej budowy projektu CPK ???

To jakie stawki za posta miał wtedy minister Cezary Grabrczyk?

Edytowane przez kanon7
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, hubio napisał:

Ktoś pisał, że już Okęcie może wziąć przeloty na inne kontynenty... Ale chyba jest na to za małe i nie ma takich mocy przerobowych?

Moce przerobowe można uwolnić, problemem jest niski popyt oraz brak slotów na lotniskach docelowych. To ostatnie nie zmieni się nawet po wybudowaniu CPK.

5 minut temu, lpcl napisał:

Założenie jest takie żeby zebrać chętnych do takich lotów z całego kraju, wtedy staje się to opłacalne i można uruchamiać więcej takich połączeń.

Chętni z całego kraju nie mogą przyjechać na Okęcie?

11 minut temu, kanon7 napisał:

w latach 2007-2015 było widać że Tusk w wielu aspektach działał na korzyść Niemiec, ale nic z tego nie zyskał (Polska nie zyskała nic).

W latach 2015-2023 PiS działał wyłącznie na niekorzyść Niemiec i co zyskaliśmy? Jakie korzystne dla nas przepisy np. Zielonego Ładu został przepchnięte dzięki ich sztuce dyplomacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie czytałem, że szacunkowy koszt tego przedsięwzięcia to 250mld zł i na pewno ta liczba się zwiększy a funkcjonować zacznie w 2035-2040.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czego 200 mld na linie kolejowe narysowane palcem po mapie przez partyjniaka, bez żadnych analiz, bez krytyki przyjęte przez ówczesny rząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, hubio napisał:

Niewątpliwie wybudowanie tego CPK jest sprzeczne z niemieckim interesem bo pasażerom z Polski czy Europy Wschodniej bliżej by było do nas. A przy lepszych cenach nawet i Niemcy mogliby skorzystać...

Wy to naprawdę macie jakieś kompleksy z tymi Niemcami...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kalderon napisał:

W latach 2015-2023 PiS działał wyłącznie na niekorzyść Niemiec i co zyskaliśmy? Jakie korzystne dla nas przepisy np. Zielonego Ładu został przepchnięte dzięki ich sztuce dyplomacji?

Powiedziałbym inaczej, PiS działał na nie korzyść Polski, będąc skłóconym ze wszelkimi państwami z jakimi graniczymy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 minut temu, kalderon napisał:

 

Chętni z całego kraju nie mogą przyjechać na Okęcie?

No to po to miały być te szybkie połączenia kolejowe.

Ale też pewnie na to ma wpływ ograniczenie w przepustowości i brak np. możliwości nocnych lotów.

Edytowane przez lpcl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Keken napisał:

właśnie czytałem, że szacunkowy koszt tego przedsięwzięcia to 250mld zł i na pewno ta liczba się zwiększy a funkcjonować zacznie w 2035-2040.

Budowa kolei CPK w takim zakresie szprycy faktycznie jest mocno dyskusyjne. 

Z kolei lotnisko CPK:

- łączny koszt 41 mld zł 

- dofinansowanie UE 10 mld zł 

- finansowanie prywatne (firm) 22 mld zł 

- koszt budżetu państwa 9 mld zł (Wydano już 5 mld zł, pozostało 4 mld zł). 
 

Niech każdy sam oceni czy rezygnacja obecnie przy pozostałych 4 mld zł finansowania z budżetu państwa jest słuszne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kanon7 napisał:

decyzję środowiskową

O, fajnie że wspomniałeś :D 

https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/wniosek-o-decyzje-srodowiskowa-dla-lotniska

Według mapy która tam jest węzły kolejowe będą po prostu "wplecione" w trasę Warszawa - Łódź i Warszawa - Łowicz :D  Bo odcinek Sochaczew - Płock ma być dopiero dobudowany, ale też tylko na tym kawałku.

Póki co wszystkie plany wskazują na to, że te szprychy kolejowe będą wyłącznie do CPK. Więc będzie to musiało odbyć się kosztem połączeń do Warszawy np. z Łodzi, czy z Torunia dopóki nie powstanie dodatkowa linia bezpośrednia z Warszawy. Stąd po prostu moje obawy o to, czy nie odbędzie się to kosztem połączeń znacznie ważniejszych dla ludzi, którzy przemieszczają się między miastami i mają teraz połączenia bezpośrednie (lub wystarczyłoby wyremontować trasę bezpośrednią lub taka jest już w trakcie remontu i go dokończyć), a nie będzie im zależało na dotarciu do CPK i przesiadaniu się tam w inne linie. 

https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/regionalne-konsultacje-strategiczne-wojewodztwo-mazowieckie

W pierwszym pliku który tam jest do pobrania jest niby fajna mapka z potencjałem ruchotwórczym. Co na niej widać? Że przez większość tych linii tego potencjału nie ma. Ponadto czy przeanalizowano z czego wynika ten potencjał ruchotwórczy? Czy z potrzeby przemieszczania się w celu podróży lotniczych, czy w krajowych celach zawodowych lub turystycznych?

Jest też mapka jak mają przebiegać w mazowieckim linie kolejowe i w sumie dopiero teraz zauważyłem, że linia z Radomia przez Grójec ma iść tym samym torem aż bodajże do Warki, dopiero tam ma być rozdzielona, czyli jak najbardziej będzie mogło odbyć się to kosztem ilości połączeń Radom - Warszawa i wszystkich innych idących do Warszawy przez Radom :E 

Na plus np. linia Radom - Ostrowiec Świętokrzyski bo w sumie na podkarpacie w prosty sposób nie ma nic, trzeba jechać naokoło. 

Część z tych linii ma sens i temu nie zaprzeczam, tylko skupianie ich potem w CPK w Baranowie jest dla mnie nie do końca właściwe, bo taki terminal przesiadkowy powinien być zlokalizowany w mieście lub w mniejszej odległości. Po porostu jak ktoś musi czekać dłuższy czas na przesiadkę to zamiast sterczeć na dworcu czy snuć się po przydworcowych drogich usługówkach lepiej jakby wyszedł na miasto, coś w okolicy zobaczyć, zwiedzić itp. Wtedy moim zdaniem jest to atrakcyjniejsze. Mowa oczywiście dalej o pociągach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, LeBomB napisał:

Co do "przeciw CPK" to ja Ci tylko przypominam, że mowa nie o uwaleniu całości, a o przeorganizowaniu koncepcji, która póki co niesie za sobą gigantyczne koszty przy kiepskiej perspektywie działania.

Wybudowanie dworca kolejowego, dworca autobusowego, lotniska i całej infrastruktury towarzyszącej to jedno. Żeby to działało to ktoś musi chcieć stamtąd latać i jeździć, magazynować, kupować, sprzedawać, przebywać i to wobec tego są największe wątpliwości.

Zgoda, jednak z jednym "ale". Nie może wyglądać to tak, że co zmiana rządów będzie zmiana koncepcji i taki projekt który powinien funkcjonować za 6-10 lat będzie funkcjonował za 20-30 lat. Gorsze od niedopracowanych projektów są niewykonane projekty mimo wydanej kasy. Dodaj do tego jeszcze fakt, że nie wiadomo na teraz tak naprawdę kto ma rację, odnośnie do tego która koncepcja jest słuszniejsza. To wyjdzie po fakcie. Niech sobie przebudują wszystko nawet od podstaw, byle sprawnie, byle faktycznie powiedzmy do tych 10 lat od teraz to funkcjonowało i przynosiło zamierzone korzyści. Przecież koncepcja CPK jest starsza niż większość z nas na tym forum. Na litość boską, ile czasu można nad czymś debatować, niech ktoś to po prostu w końcu zrobi w tej czy innej formie.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Suchy211 napisał:

Nie może wyglądać to tak, że co zmiana rządów będzie zmiana koncepcji i taki projekt który powinien funkcjonować za 6-10 lat będzie funkcjonował za 20-30 lat.

Tak, zgadzam się. Dlatego jak tu i w offie politycznym było pisane, to powinien być projekt ponadpolityczny. Stąd uważam, że potrzebne są znacznie szersze konsultacje społeczne, nie tylko z lokalną społecznością, ale też i takie, które zbiorą dane dotyczące w ogóle najważniejszej grupy ludzi, czyli potencjalnych klientów. 

6 minut temu, Suchy211 napisał:

Gorsze od niedopracowanych projektów są niewykonane projekty mimo wydanej kasy.

No w przypadku Radomia to jednak się nie sprawdziło, bo teraz ludzie pewnie będą ciśnięci lokalnymi podatkami, żeby miasto spłaciło PPL do 2040 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że koncepcja kolejowych "szprych" powstała, żeby zamożni klienci CPK nie musieli podróżować wraz z hołotą dojeżdżającą do pracy zatłoczonym pociągiem z Łodzi do Warszawy z przystankiem w Baranowie? Dlatego trzeba dla nich zrobić oddzielną sieć kolejową, najlepiej Pendolino z każdego dużego miasta bezpośrednio do CPK! Zwykłe zwiększenie ilości pociągów kursujących na tej trasie nie spełnia powyższego warunku, poza tym byłoby zbyt tanio! To że te Pendolino będą wozić głównie powietrze nikogo nie wzrusza. Mieszkańców Łodzi pracujących w Warszawie i tak nie stać na latanie, bo jakby było stać, to by nie mieszkali w Łodzi. Ale nie dla psa kiełbasa. A co do porównania z Berlinem, to zwracam uwagę że Niemcy zarabiają trzy razy więcej i stać ich na wakacje zagraniczne co roku.

'To tak samo jak ze słynną warszawską kładką na Wiśle, turyści są ważniejsi od pracujących mieszkańców Białołęki, którzy muszą się codziennie tłoczyć w 509, a na tramwaj wzdłuż Modlińskiej czekać do 2030 roku. Nawet rowerzyści chcący normalnie przejechać przez Wisłę zostali olani przez decydentów, bo ta kładka nie ma ścieżki rowerowej! W końcu to miała być atrakcja turystyczna a nie przeprawa rowerowa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie to rozmowa czysto hipotetyczna i tak nic nie powstanie. Można otwierać korki od szampana. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Wybaczcie za post pod postem, ale była o tym gorąca dyskusja zaraz po premierze, więc może zainteresuje Was, że w najnowszym patchu pozbyli się cenzury, która wleciała w day one patchu, Shift Up ma chyba jakichś złotoustych ludzi w firmie, że udało im się przeforsować cenzurę od Soni xD Poza tym dodali tryb boss rush, który odblokowuje nowe stroje. Gdyby nie to, że zaraz DLC do Eldena, to bardzo chętnie bym przyśpieszył te ogranie NG+ xD
    • Zadaniem HT(SMT) jest w jak najwyższym stopniu nasycić rdzeń instrukcjami/danymi dwoma wątkami ponieważ pojedynczy wątek w przeważającej większości softu nie jest w stanie w pełni nasycić zasobów rdzenia.    Pozostaje otwarta kwestia czy rdzeń LionCove faktycznie ma implementacje SMT która została wyłączona w ArrowLake. Póki co nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi ponieważ logika podpowiada że LionCove dla DiamondRapids(Xeon) powinien mieć SMT. Osobiście uważam że LionCove ma fizycznie zaimplementowane SMT mimo iż dla ArrowLake może być nieaktywny.
    • @Spl97 Owszem, chciałem pierwotnie iść do technikum, ale mój upatrzony kierunek otworzyli dopiero rok później, więc wylądowałem w liceum i nie kiblowałem, czyli jestem z rocznika '89 ... Mam już wstępne wyniki Athlon'a 64 X2 6000+ Windsor F3 na płycie M2N-SLI Deluxe. Podoba mi się, że jest to jeden z nielicznych procesorów AMD K8 z "X" w oznaczeniu modelowym. Nie jest to "zwykła ADA", a właśnie "ADX" Na chipsecie nadal dzielnie trzyma się oryginalna folia, czyli dokładnie tak jak lubię Szybkie sprawdzenie całości na dwóch kościach, bez dysków oraz na boxowym coolerku (nie od tego procka oczywiście). Grzało się to niemiłosiernie, osiągając nieco ponad 60 stopni na procku w BIOS'ie. Na szczęście nie męczyłem go niczym więcej, bo chciałem jedynie się upewnić, czy całość wstaje oraz czy nowa bateria trzyma zadane ustawienia. Raptem parę minut pracy. Od razu później płyta otrzymała resztę modułów, a procesor chłodzenie Scythe Infinity. Z mocowaniem jak widać, chłodzenie musi być obrócone i taka jest jego natura. Nie wspomniałem wcześniej, ale obecnie do wszystkich podzespołów stosuję pastę termoprzewodzącą Gelid GC-4, kierując się ceną do jakości oraz ilości. Wystarcza z nawiązką do tego typu sprzętów Na tym chłodzeniu procesor w BIOSie miał już okolice 30 stopni, czyli niebo a ziemia. W obu przypadkach napięcie zasilające rdzeń wynosiło 1.35V. Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym zostawił procka na Stock'u  6400+ tak nieco ładniej wygląda Tym razem wykonałem testy w dwóch różnych wersjach benchmarku Cache & Memory, bo wyniki z nowszej wersji wydawały mi się jakieś dziwne. Po prostu nie tak je zapamiętałem. A ciekawości powtórzyłem też moje dwa kolejne ulubione testy: CPU Queen wyszedł identyczne w obu wersjach, które dzieli około 13 lat. Ładnie widać prawidłową wydajność, delikatnie wyższą od 6400+ Stock. Photoworxx'a odświeżono, ale pozycja w tabeli praktycznie nie uległa zmianie: spokojnie wyprzedzam pretestowanego 6400+ Stock. Fajne jest to, że w tej tabeli znalazł się on dokładnie na płycie od @Kelero  ... Nie mogło oczywiście zabraknąć Cinebench'a 2003  Tym razem jednak CPU-Z postanowił zgubić niektóre odczyty, ale jak coś, to całość działała dokładnie tak jak było to widoczne w AIDA64 CPUID chwilę wcześniej. ... Chcąc dać jeszcze większe szanse Athlon'owi, postanowiłem go testowo sparować z GTX'em 260 SP216 i to dodatkowo nie byle jakim, bo najbardziej wykręconą wersją, jaką można było wtedy kupić: Gigabyte GeForce GTX 260 Super Overclock, która posiadała fabrycznie zainstalowane szybsze kostki pamięci, wzięte z GTX'a 275 (referencyjnych z GTX'a 260 nie dało się wykręcić aż tak wysoko). Przy okazji dopowiem, że była to moja kolejna karta po wcześniejszym 8800 GTS'ie 512MB. Później kartę odsprzedałem znajomemu, a u niego dokonała żywota. Obecną odkupiłem do kolekcji na przestrzeni ostatnich lat. Po raz kolejny widać, że wysokie taktowanie na pamięciach GPU miało dla mnie znaczenie. Przepustowości nigdy za wiele W teście Nature 763 fps względem ~500 fps na E6600 i 8800 GTS 512 Stock, ale to i tak nic nie dało ... 3DMark03 o wiele lepiej skaluje się lepszą kartą, ale co z tego jak w pierwszym teście ledwo 605 fps względem 777 fps na E6600 i 8800 GTS 512 Stock. ... Odmiana '05 jeszcze bardziej uwypukla stratę fps'ów względem E6600 i tylko test Canyon Flight jako tako się dobrze trzyma. CPU Tests: 9117 na 6000+ vs 11764 na E6600 ... Wyniku w '06 chyba nie muszę, komentować, bo jest to powtórka z '05. SM2.0 Score ~46 fps na 6000+ vs ~52 fps na E6600 - kolejne testy mocno procesorowe. CPU Score: 2521 na 6000+ vs 2845/2846 na E6600. Cache L2 oraz nowsza architektura Core z łatwością zwycięża przeciwko lepiej prowadzonym pamięciom z dużo niższym czasem dostępu na AM2. Nawet najszybszy Windsor F3 z lutego 2007 nie miał szans z E6600 z lipca 2006. Owszem, gdyby nie zabawa w "pseudo zegar w zegar", to wyniki na Stock powinny się w teorii zrównać ze sobą: C2D 2.4GHz vs 6000+ 3GHz. ... Podsumowując, jestem niesamowicie szczęśliwy że posiadam te platformy w swojej kolekcji oraz że mogę sobie w domowych warunkach wykonać takie porównanie AMD Athlon 64 X2 6000+ wraz z tą całą platformą trafi do obudowy Cooler Master Centurion 5 (CAC-T05-UW). Muszę dobrać tylko jakiś odpowiedni zasilacz oraz wentylatory.
    • Dzisiaj przetestowałem w benchmarku superposition no i juz było ciepło.  
    • Wiem ale ja to ściągnąłem tak że da się nakleić bo blaszka się nie pomarszczyła  wystarczyło podgrzać i zeszło elegancko
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...