Z jakiego odtwarzacza filmów korzystacie na win10. Będę miał film w 4k, 10bit, HDR i formacie MKV. Oczywiście program musi obsługiwać napisy, najbardziej mi pasuje MPC-HC ale może są inne lepsze?
Domyślam się, że trzeba będzie ustawić monitor w tryb 10bit i odpalić HDR w windzie. Pierwszy raz będę to robił więc chciałbym by miało to ręce i nogi, a zielony jestem.
Warto dodać, że to gra polskiego studia. W tym roku przebili milion sprzedanych kopii na samym steam. Również polecam, gra jest świetna.
No i dla tych z kryzysu growego, którzy nie widzą żadnego powiewu świeżości w grach. Ta gra wnosi takie elementy. City Builder z rogalikowymi elementami gdzie wszystko udało się razem spiąć i stworzyć grę dopracowaną i różniącą się od innych typowych city builderów.
Potrzebuję router do małego mieszkania -sygnał ma być w jednym małym pokoju w PC gdzie jest będzie router i ew. ma dosięgnąć do drugiego PC- max przez 2 ściany na 15m odległości (te same piętro). Czyli niewielki obszar pokrycia. Moja obecna prędkość internetu to 150 Mbps.
Nowy router ma być z WIFI 6 oraz WPA 3. Oczekuję, żeby miał wiele opcji do zabezpieczenia mojej sieci oraz możliwość założenia sieci dla gości. Zatem -jak na moje potrzeby za jakimi firmami/ modelami powinienem się rozejrzeć? Niska bądź średnia półka? Dzięki!
Jak dla mnie granie na smartfonach jest cofnięciem w rozwoju względem grania (w te lepsze gry) na NDS czy PSP, tym bardziej na Switchu (nawet jeśli zostawia on sporo do życzenia w mocy obliczeniowej czy przepustowości pamięci). Ze względu na sterowanie, ogólną jakość, porządność oraz sprawiedliwość samych gier (uwzględniając ograniczenia wynikające ze sprzętu). Nawet niedopracowane Pokemon Scarlet/Violet jest o wiele lepsze niż Pokemon Go. Aczkolwiek zdarza mi się oglądnąć seriale na podstawie gier mobilnych. Obejrzałem ostatnio 12 odcinków Blue Archive. Same gry technicznie też zdają się prezentować coraz wyższy poziom, sprawdziłem na YouTube. Na pewno grafika jest wyraźnie lepsza niż przykładowo w 2017.
Hardware ogranicza co opłacalne jest wyprodukować w software (oczywiście ograniczają także ludzka chciwość lub ograniczenie umysłowe). Potencjalnie sytuację kompletnie zmienić mogą nowe urządzenia wejścia, wyjścia oraz sztuczna inteligencja. Ostatnio słuchałem tej książki (po angielsku) na Audible https://www.audible.com/pd/Our-Next-Reality-Audiobook/B0CLD7DW5D która twierdzi, że pod względem gier, wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości wszystko zmieni się w nadchodzących latach (autorzy zdecydowanie mają kwalifikacje by się wypowiadać, a wprowadzenie napisał Neal Stephenson, który utworzył koncept Metaverse w początku lat 90-tych), jednak obecnie jestem bardzo sceptyczny. Wydaje mi się, że to głównie hype, a nie (prawie) gotowe rozwiązania. Kiedyś tak ale raczej nie za 5 lat (podejrzewam, że za 20-25 przy obecnym rozwoju akumulatorów i hardware'u, które pchane są o coś typu +10% co dwa lata i +25% co dwa lata przy tej samej cenie).
Jednym z problemów jest to, iż obecnie zrobienie wielkiej gry VR-owej zajęło by z 12 lat i kosztowało chyba z 2 miliardy dolarów czy coś podobnego. Innym problemem jest brak odpowiedniej bazy użytkowników ... no i wystarczająco dobrej oraz odpowiednio taniej technologii (Apple Vision Pro jest niesamowicie kosztowny mimo że działa krótko, wymaga przewodu i jest raczej słaby sprzętowo względem pecetów czy nawet laptopów).
Infinite Dendrogram i Shangri-La Frontier ciekawie i nawet nieźle pokazują, jak pod koniec tego wieku może potencjalnie działać immersyjny gaming. No ale to trochę jak ktoś w 1924 oglądający niemy film o tym jak w 1997 ludzie będą grać na PS1 lub N64 w gry jak Alundra, Parappa the Rapper, Final Fantasy VII, Oddworld: Abe’s Oddysee, Gran Turismo, Diablo, Turok, MDK czy Dark Reign: The Future of War.
A co do Chrono Triggera, to potrzebne jest coś jak nadchodzący w tym roku remejk Dragon Quest 3 (kupię) oraz nadchodzące w przyszłym roku remejki Dragon Quest 1 oraz Dragon Quest 2 (też kupię). Ogólnie CT lepiej ograć na NDSie jak ktoś ma. Dla mnie granie w tę grę na full screenie monitora pecetowego nie jest optymalne. Nie nadaje się do tego. Tu właśnie przydałby się ekran wielkości smartfonowego 5 - 6". I oczywiście przyspieszenie gry w tych nudniejszych, bardziej powtarzalnych etapach. Ja sam ostatnio wróciłem do gier na Game Boy Advance i niektóre na prawdę polecam. Tak samo wybrane tytuły na jego następcę. W 2009 roku moją ulubioną grą przenośną był Dragon Ball: Origin, a z 2010 mogę polecić średnio znane Radiant Historia.