Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Stjepan

Starfield temat oficjany

Rekomendowane odpowiedzi

To że karty NV są dławione już wiadomo ( taka 4090 pobiera 280 W zamiast 420 W i nie działa z pełną mocą ), ale AMD podłubało dalej w tej grze 

Zrzut-ekranu-2023-09-09-185437.png

Zrzut-ekranu-2023-09-09-185550.png

 

Odpalasz HT na Intelu, wydajność w dół. Odpalasz SMT na AMD dostajesz lekki boost 

Dziwny przypadek, gra z Logo AMD nie lubi się z produktami konkurencji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, joloxx9 napisał:

70 stopni na cpu/gpu? Fajnie sie to musi trzymac w dloniach :E

To akurat bezproblemowo. SD ma układ GPU po środku, a ty go trzymasz po bokach. Jak sam bym tego nie wziął w ręce to w życiu bym nie pomyślał, że taki trochę przecież ważący sprzęt i wcale nie mały jest tak świetnie wygodny/wyprofilowany w używaniu, po kilka h w wyrku czy jakimkolwiek innym miejscu można z tym przeleżeć i się bawić :E

Ale to nie jest temat o SD. Nikt normalny nie odpala i nie gra w takie gnioty optymalizacyjne jak Starfield na tym sprzęcie. Jest cała masa świetnych i dobrze zoptymalizowanych gier w które można na nim pykać :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest we wszystkim to że nie trzeba być jakimś super biegłym widać wyrażnie że optymalizacja w Starfield to kaszanka choćby po tym jak się gra skaluje  do góry, czy też nawet w dół wraz z rozdzielczością czy mocą sprzętu.

Nic tam nie działa prawidłowo, a taki Todd jeszcze powie ci twardo do kamery że gra jest zooptymalizowana :E 

No ale Todd przynajmniej idzie w zaparte trzyma się swojej wersji nie tak jak niektórzy recenzenci co 10 wstawili a teraz ukrakiem kombinują 

 

Po Cyberpunku widać jak na dłoni jak powinna wyglądać dobra optymalizacja tam przyrost wydajności jest dosć równy i liniowy wręcz, w Starfield jeżeli już mamy wzrost na podzespołach AMD to i tak jest kupa śmiechu bo różnica to 1-2fps tyle co nornalnie powinniśmy dostać po OC 

Pzecież ta optymalizacja to mem i jeszcze DF nic nawet nie skrytykowało Bethesdy, przecież to jest padlina nawet w najbardziej sprzyjających konfiguracjach.

Edytowane przez frog67
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, frog67 napisał:

Pzecież ta optymalizacja to mem i jeszcze DF nic nawet nie skrytykowało Bethesdy, przecież to jest padlina nawet w najbardziej sprzyjających konfiguracjach.

Przecież DF wypunktowało problemy optymalizacyjne, różnice pomiędzy nv, amd i intel, a nawet porównało z CP RT i zaznaczyło, ze gra bez RT chodzi gorzej niż gra z RT 🙄

Edytowane przez MaxaM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 klatek różnicy między kartą od zielonych a AMD, to po prostu nie może być przypadek.

Stara dobra Becia:
 

 

Edytowane przez Ryszawy
  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Bethesda przedstawia swoją grę a jaka jest rzeczywistość

 

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam skoro DLSS wymaga według Nvidii oficjalnego wsparcia, trenowania algorytmów i wektorowania z wykorzystaniem sieci neuronowych dla każdej gry z osobna to jakim cudem to jakiś moder może ot tak dodać sobie DLSS do gry i działa to tak dobrze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, kadajo napisał:

Ta gra to naprawdę nowy Crysis :E

Crysis przynajmniej jakoś się prezentował.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kadajo napisał:

dla każdej gry z osobna

tak działał DLSS1, ale zmienili zasadę działania. Trening jest ogólny i rozwijany wraz z interacjami plików dll, więc możesz sobie zaadaptować gdzie chcesz ( temu silniki gier mają DLSS za pomocą wtyczek) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, ditmd napisał:

Crysis przynajmniej jakoś się prezentował.

A tak mi się z ta fizyka skojarzyło :D

A to było ile ? 16 lat temu :E

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powolutku, ale spada średnia ocen na steam. Zasób fanbojów widać nie jest nieskończony. Ile było na premierę? 89%? Obecnie pokazuje mi 78% i chyba możemy być pewni, że będzie niżej. 

qVGepVn.png

Ilość graczy też bez szału. Wiem, że na xklockach też grają, ale jak na sobotę wieczór/noc, to nieco ponad 300k graczy teraz na steam, nie zapowiada jakiejś szalonej popularności. Bardzo daleko od wyników BG3 czy Hogwartu. 

Edytowane przez Kelam
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, kadajo napisał:

Tak się zastanawiam skoro DLSS wymaga według Nvidii oficjalnego wsparcia, trenowania algorytmów i wektorowania z wykorzystaniem sieci neuronowych dla każdej gry z osobna to jakim cudem to jakiś moder może ot tak dodać sobie DLSS do gry i działa to tak dobrze ?

No właśnie nie działa, tylko na 4080 frame generator coś daje, na mojej 3080Ti mam +1 klatkę :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jakość obrazu chociaż lepsza niż na FSR 2 :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Kelam napisał:

Powolutku, ale spada średnia ocen na steam. Zasób fanbojów widać nie jest nieskończony. Ile było na premierę? 89%? Obecnie pokazuje mi 78% i chyba możemy być pewni, że będzie niżej. 

qVGepVn.png

Ilość graczy też bez szału. Wiem, że na xklockach też grają, ale jak na sobotę wieczór/noc, to nieco ponad 300k graczy teraz na steam, nie zapowiada jakiejś szalonej popularności. Bardzo daleko od wyników BG3 czy Hogwartu. 

2 dni temu było 1 mln grających równocześnie ale lepiej wyciągać staty pasujące do narracji. 

https://www.pcgamer.com/starfield-breaks-1-million-concurrent-players-across-all-platforms-a-great-milestone-phil-spencer-says/

Edytowane przez lpcl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

Kolego, patrzę na wyniki na steam. A ty mi podajesz łączne z konsolą dla gierki beci. Bg3 i Hogwart prawie bańkę wycisnęły na samym tylko steam. Starfield ledwo 300k z małym haczykiem.

e:

Żeby być dokładnym. Hogwart - 879k graczy jednocześnie, BG3 - 875k. Starfield póki co 313k max. Może jutro to nieco podbije, ale imo bez szans na pobicie ww.

Edytowane przez Kelam
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, kadajo napisał:

Ale jakość obrazu chociaż lepsza niż na FSR 2 :E

To na pewno, u mnie gra jest wiecznie rozmyta beż tego moda, nawet jak wylacze wszystko co może to powodowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Kelam napisał:

Ile było na premierę? 89%? Obecnie pokazuje mi 78% i chyba możemy być pewni, że będzie niżej. 

Tak naprawdę to obecnie masz 74% na steam. Musisz wyłączyć filtr językowy, aby pokazywało średnią z wszystkich ocen globalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam zamiaru wdawać się w dyskusję na temat jakości grafiki w tej grze. Każdy widzi jak to wygląda. Nie znam też przyczyny czemu np. nie użyto osobnych, bardziej zaawansowanych shaderów do renderowania skóry postaci. Ja bym nie zwalał jednak całej winy na silnik gry.

Sprawdziłem za pomocą Nsight Graphics jak w tej grze jest renderowany obraz. Cała geometria jest bardzo szczegółowa, składa się z bardzo dużej ilości trójkątów. Przy renderowaniu niektórych modeli jest używana dodatkowo teselacja. W każdej klatce renderowanych jest dodatkowo kilka tekstur Cubemap i wiele tekstur cieni.

A teraz ciekawostka. Silnik jest już w jakimś stopniu przygotowany do korzystania z RT. Świadczą o tym wpisy w pliku .exe, np. BLAS, RaytracingSceneManager, bCapBLASUpdatesPerFrame:Display, bUseMeshDecalsInRaytracing:Display, bAccelerationStructureIgnoreExclusionFlag:Display.
Sprawdziłem też shadery po zdekompilowaniu i w co najmniej 16 z nich występuje wywołanie funkcji RayQuery TraceRayInline, używanej tylko przy śledzeniu promieni. W grze jest też drugi plik z shaderami, Starfield - ShadersBeta.ba2 i w nim w 28 różnych shaderach występuje RayQuery TraceRayInline.

Edytowane przez SebastianFM
  • Like 1
  • Upvote 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Kelam napisał:

Żeby być dokładnym. Hogwart - 879k graczy jednocześnie, BG3 - 875k. Starfield póki co 313k max. Może jutro to nieco podbije, ale imo bez szans na pobicie ww.

Porównujesz grę, która jest znacznie droższa od Hogwartu, a jednocześnie z możliwością ogrania za grosze w game passie. Bez sensu jest takie porównanie ;) 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lukaddO patrz, tego nie wiedziałem. No to srogo. Może nawet do mieszanych dojdzie. Z drugiej strony do kłamczuszka chyba żaden feedback nie ma szans dojść. Typ na swój film i idzie po trupach. Także panowie co czekacie na tes6 - zacznijcie już zbierać hajs na nowe kompy. Może topka cpu i gpu starczy, by pograć na średnich detalach w 60fps. Ale gwarancji nie ma :szczerbaty:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak TES VI ma mieć ten przestarzały engine, i te idiotyczne systemy i mechaniki rodem z Daggerfalla, to dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tylko grafika i grafika, ja się pytam czemu AI leży i kwiczy? Przecież tak kretyńskie zachowanie przeciwników psuje cała radość z gry.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...