Skocz do zawartości
kanon7

Polskie największe inwestycje (CPK, elekt. atomowe, Izera, fabryka Intel’a itp.) realizowane i planowane

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
26 minut temu, RimciRimci napisał:

źródło wpolityce.

A z CPK to wcale się nie dziwię bo masa opłaconych ludzi i trolli nakręca na inwestycje.
 

Edytowane przez Keken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@RimciRimci

Takie tam kontrowersje z tym the line ale dyktatura to sobie może robić co chce, nie bez przyczyny wszystkie te największe wieżowce, sztuczne wyspy i inne dziwolągi powstają w takich krajach.

https://www.rp.pl/biznes/art40322581-futurystyczny-projekt-arabii-saudyjskiej-budzi-kontrowersje-kazano-zabijac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta Izera to kiedyś nawet miała szansę wyjść, zakładając szczęśliwy ale nie niemożliwy układ okoliczności. W sensie od razu było wiadomo, że na jakiejś licencjonowanej platformie, bo na opracowanie wszystkiego od zera tylko największe koncerny sobie pozwalają i potem używają tego w wielu modelach. Raczej byłby to segment budżetowy, taka polska elektryczna Dacia. Specyfikacją by się nie wyróżniał, ale mógłby jakoś konkurować designem, lokalnym serwisem, siecią sprzedaży, może trochę "patriotycznym podejściem" i jakoś się spiąć finansowo na start. Tylko, że odkąd w 2015 Morawiecki zapowiedział elektromobilność rynek sporo sie zmienił, z jednej strony urosła duża konkurencja, która wtedy była w powijakach, z drugiej sama przyszłość jest niepewna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że samochody elektryczne na stałe zadomowią się na rynku. Czy będą jedynymi pojazdami do wyboru? Myślę, że nie bo obok nich będą jeszcze pojazdy na paliwa syntetyczne i może na wodór. Co by jednak nie mówić - rynek się zmienia więc jest okazja aby wejść na niego w ten czas zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.05.2024 o 20:16, LeBomB napisał:

Nie zabije ale zmniejszy rentowność, co w naszym modelu najprędzej doprowadzi do wygaszania tras. Obecnie EIP i IC są rozwiązaniami zbalansowanymi, bo zatrzymują się w większych miastach, a nie są bezpośrednim połączeniem z punktu A do B. To pozwala przewieźć ludzi z różnych regionów. W momencie gdy będą rozwiązaniami właśnie z punktu A do punktu B, to ktoś ludzi do punktu A będzie musiał dowieźć i zebrać tych z mniejszych miejscowości. Dlatego napisałem wcześniej, że to może spowodować konieczność reorganizacji lokalnych połączeń na siatkę połączeń mocno lokalnych. Czyli zamiast osobowego z Warszawy do Gdańska zatrzymującego się po kolei na stacjach może docelowo skończyć się np. tym że ludzie z Malborka czy z Elbląga którzy będą chcieli jechać do Warszawy będą musieli dojechać do Gdańska i stamtąd dopiero do Warszawy, bo inne połączenia międzymiastowe poza EIP i IC staną się nierentowne. 

Nie łapię jak to widzisz.

EIP to przewozy A do B. W większości przypadków Gda - Waw to pośrednie Tczew, Malbork, Iława. Wybrane nie mają nawet tych stacji pośrednich.
W jaki sposób przeniesienie tych pociągów na inna trasę, ma zmniejszyć rentowność TLK, które staje dodatkowo jeszcze w Prabutach, Działdowie, Mławie, Ciechanowie, Nowym Dworze, Legionowie?

IC kwestia do dyskusji czy zostawić na starej czy też przenosić. Sensowniej zostawić, bo wiele od od TLK się nie różni. Zwłaszcza że w większości to zwykłe wagony, które więcej jak 160km/h nie pojadą.

Między 7 a 17 jest 12 pociągów, z czego 1 TLK trasą przez Białystok, 1 TLK i 2xIC tą samą co EIP.
Czyli masz 8 pociągów, które prawie nigdzie nie stają i 3 z postojami na większej liczbie stacji. Zabranie z tej trasy Pendolino w żaden sposób nie uszczupli oferty dla Działdowa czy Legionowa, ba może poprawić bo szybkie pociągi nie będą blokować linii.

Rentowność TLK może wzrosnąć, bo EIP nie będzie podbierać pasażerów, choć to nie będzie duża różnica. Jeżeli obecnie EIP zarabia z górką, na tyle że to pozwala na puszczanie też innych połączeń, to nadal będzie pozwalać, bo liczba chętnych z A do B raczej nie zmaleje. Tutaj jedynie konkurencja innych przewoźników może zmniejszyć opłacalność, bo to już inne spółki. W tej chwili Intercity działa na preferencyjnych warunkach, a inny muszą się mocno starać, żeby wbić na tą trasę.

 

Obecnie z Elbląga do Warszawy jest jedno bezpośrednie połączenie na dobę - przez Białystok...
Większość z wyszukiwarki sugeruje przez Malbork ale są też przez Olsztyn. Jeżeli zamiast Malborka trzeba by dojechać do Tczewa, to akurat niewielka różnica. Do Gdańska, to faktycznie już mało opłacalne tłuc się blisko 1,5h.
Tak czy siak, wątpię, żeby oferta TLK się zmniejszyła, raczej się poszerzy jeżeli Pendolino zwolni zasoby linii.

W dniu 7.05.2024 o 20:52, lpcl napisał:

ok, to tera mi to wytłumaczcie tj. będzie rozbudowa okecia, na razie nie ma planu, zezwoleń, w zasadzie nic nie ma, będzie trwała do kiedy? 2030? przy czym jak będą rozbudowywali to część lotniska będzie nieczynna, ruch ograniczony a jak oddadzą w tym 2030 to co za chwilę oddadzą cpk w 2032 i zamkną Okęcie czy drugi Radom w Baranowie? Przecież to się bardziej nie trzyma kupy niż te cpk w 2029.

Prześledź jak to szło w Gdańsku.
Przez kilkanaście lat zrobiono 3 rozbudowy, w tym jedną bardzo dużą (droga kołowania i nowy terminal). Z tego co wiem szykują się do kolejnej rozbudowy.

Ruch lotniczy nie został wstrzymany na dłuższe okresy. Tylko tyle ile było niezbędne do remontu pasa, jego przebudowy.
Budowa nowego terminala, jego rozbudowa nic nie blokowały.

W dniu 8.05.2024 o 01:18, addept napisał:

Co do kolei to nie widzę za bardzo możliwości jej rozbudowy w okolicach portu i efektywnego połączenia z dotychczasowego infrastrukturą kolejową w taki sposób, żeby to miało ręce i nogi. Trzeba by wybudować od nowa praktycznie specjalną linię kolejową i poprowadzić ją ... hmm ... na wschód? A nie, czekaj, przecież chodzi nam przecież o południe Polski, zachód, ewentualnie Trójmiasto na północy, a nie o wschód. Ups, czyli znowu jest problem. Może w takim razie zburzymy odbudowaną starówkę, machniemy sobie tory przez centrum miasta do głównej stacji kolejowej? Ale ludzie by się wkurzyli, gdyby z tego powodu tysiące mieszkańców by wysiedlono, a miasto przecięły kolejne tory, bez wiaduktów, przejazdów podziemnych. Dość powiedzieć, że wybudowanie jednego cholernego wiaduktu w Elblągu nad torami kolejowymi, łączącego gorszą część miasta z lepszą, kosztowało wiele lat planowania, wysiłku i kosztów, a ludzie do dzisiaj mimo to narzekają na problemy komunikacyjne. 

Już to widzę, jak stawiają kolejne trzy wiadukty nad nowymi torami, albo i więcej, bo tyle by było trzeba minimum, żeby odgrodzona część miasta nie umarła śmiercią naturalną. 

Przecież linia kolejowa do portu dochodzi :hmm:
Jedyne czego brakuje to łącznicy w stronę Malborka, żeby nie zmieniać kierunku jazdy. Remont i elektryfikacja to pewnie swoją drogą.

Druga kwestia to być może jakaś dodatkowa bocznica w porcie, bo to słabo wygląda, brakuje miejsca na sensowne manewry i składanie pociągów. Pełno jazdy w te i nazad, żeby podstawić pod nabrzeże.

Dalej to już problemy ogólnokrajowe kędy przepychać towarowe.

W dniu 9.05.2024 o 00:16, adashi napisał:

Ależ jak najbardziej ma, przecież to nie jedyne linie kolejowe jakie by istniały, to tylko główny szkielet.

Szkielet powinien się opierać na głównych szlakach transportowych, zarówno tych pasażerskich jak i towarowych. Powinien uwzględniać potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne.
Jakoś nie widzę, żeby ktoś miał pomysł robienia szprych samochodowych, to dlaczego takie szprychy miałyby się sprawdzić na kolei?

Na północy mamy 3 główne drogi, 2 morskie w Szczecinie - Świnoujściu oraz Gdańsku - Gdyni, 1 drogową na Litwę. Potencjalnie 4 na Królewiec jak się sytuacja geopolityczna poprawi.
Na zachodzie wylot na Berlin.
Na południe Czechy, Słowacja, Austria, Węgry.
Na wschód Ukraina, potencjalnie Białoruś, Rosja.

Wystarczy połączyć kropki i wiadomo jakie magistrale powinny powstać lub zostać zmodernizowane.

Podobnie w ruchu krajowym, który po prostu z linii prostych zrobi łuki, żeby połączyć aglomeracje, przykładowo:
(Berlin) - Szczecin - Poznań - Łódź - Warszawa, ewentualnie Szczecin - Bydgoszcz - Warszawa
Gdańsk - Bydgoszcz - Poznań i dalej na Wrocław oraz Berlin
Gdańsk - Łódź - Katowice i wyjazd na Czechy, Słowację i dalej, odnogi na Warszawę i Kraków
(Berlin/Lipsk) - Wrocław - Katowice - Kraków - Rzeszów
(Berlin/Lipsk) - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Suwałki

Można tak jeszcze więcej rysować i dokładniej rozplanować, ale wyraźnie widać że część magistral nie ma sensu prowadzić centralnie.

Kolejny poziom to linie główne, tutaj sporo już jest i sporo wyremontowanych ale nadal są braki, które trzeba uzupełnić. Częściowo nowymi magistralami, częściowo remontami lub kompleksowymi modernizacjami.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Bono[UG] napisał:

Nie łapię jak to widzisz.

 

No tak na forum Ci tutaj tego nie wytłumaczę. Tym bardziej że Ty to widzisz inaczej i skupiłeś się głównie na przykładzie Warszawa - Gdańsk ;) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo mi na tej linii najłatwiej, bo z niej od czasu do czasu korzystam i widzę gdzie najwięcej ludzi wsiada/wysiada.
Podobnie mniej więcej znam Gdańsk - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław.
O Rzeszów - Warszawa ciężko mi cokolwiek pisać, bo kompletnie tej relacji nie znam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie nie za bardzo się interesuję, ale postanowiłem się włączyć, bo przypadkowo usłyszałem "jednym uchem" w radio wypowiedź p. Żukowskiej? na temat CPK, że stanie się największym "hubem" transportowym w Europie!! - normalnie nie zareagowałbym na tę "mowę trawę", bo się przyzwyczaiłem, i nie zamierzam pociągać polityków do odpowiedzialności za to, co im ślina na język przyniesie, ale akurat nieco wcześniej przypadkowo przeczytałem w niemieckim "Flug Revue" artykuł o lotnisku w Duesseldorfie - lotnisko odprawiło w 23 14 mln pasażerów (więc mniej niż Okęcie?), w zeszłym roku zysk wynosił ok 25 mln euro, i lotnisko spłaciło dzięki temu długi pocovidowe; ale najważniejsze - w promieniu 100 km od lotniska mieszka 18,5 mln ludzi (szybko sprawdziłem dla Okęcia i znalazłem - cytuję -   "W roku 2018 obszar ciążenia Lotniska Chopina obejmował swoim zasięgiem prawie 18,6 mln osób zamieszkujących obszar w zasięgu do 3 godzin podróży samochodem od ...") - ile ludzi mieszka w takim promieniu od CPK - 4-5 mln, więcej?; wokół niemieckiego lotniska w takim promieniu działa 712 tys przedsiębiorstw, w tym 10 firm notowanych w pierwszej 40 DAX, czyli giełdy niemieckiej, i 17 firm spośród 50 niemieckich firm o największych obrotach - ile takich firm znalazło by się dla CPK i z jakimi obrotami w stosunku do niemieckich

jak napisałem nie interesuje się za bardzo ale wypowiedź tej pani sprawia wrażenie, że przedtem coś brała

co do cargo i zysków z tego - wiadomo, że 75% zabierze i tak Unia, ale problem w tym, że cargo lotnicze jest absolutnym marginesem ruchu towarowego na świecie, w tym głównie z Chinami, itd - np dla Niemiec i Chin obustronne, tzn w obie strony, cargo wyniosło w 23 20,2 mln ton, w tym lotnicze 0,56 mln ton, czyli prawie 40 razy mniej niż morskie - transport morski standardowego kontenera kosztuje ok 2,5 tys $, lotniczy 32 tys! - jakich wielkich zysków można się z tego spodziewać, i to na peryferii Europy; największy ruch towarowy skoncentrowany jest na zachodzie - Niemcy w 23 wyeksportowały towary wartości 1,7 biliona $, Holandia prawie 1 bln, Belgia i Francja ponad 600 mld - oczywiście import jest też odpowiednio duży; za ile wyeksportowała Polska, i to chyba głównie do Niemiec, więc po prostu tirami - ok 300 mld?? - więc w sumie prawie 15 razy mniej z odpowiednio mniejszym importem; czy ta pani, w końcu niby? poważny polityk, w ogóle umie liczyć i dodać 2 do 2

na razie ciągle musimy się jeszcze z tym godzić, że jesteśmy peryferią Europy i długo jeszcze nią będziemy - więc takie nieodpowiedzialne podbijanie pseudopatriotycznego bębenka to polityka księżycowa - zresztą już się do niej chyba historycznie przyzwyczailiśmy

zasadniczo jednak nie jestem przeciwko CPK, tylko opowiadanie, że CPK stanie się głównym hubem transportowym Europy i to szybko to tzw robienie wody z mózgu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@glauks Jeżeli nic nie będziemy robili, to peryferiami Europy pozostaniemy na zawsze. Moim zdaniem warto spróbować. Oczywiście nie ma co wpadać w huraoptymizm, ale jestem przekonany, że na przestrzeni kilkudziesięciu lat inwestycja w zupełności się spłaci, a to już coś. A szansę na szybki rozwój należy traktować jako wartość dodaną i to całkiem sporą mimo wszystko. 

Edytowane przez addept
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, glauks napisał:

artykuł o lotnisku w Duesseldorfie - lotnisko odprawiło w 23 14 mln pasażerów (więc mniej niż Okęcie?)

Obok masz jeszcze Kolonię i Dortmund. Nie tak daleko ogromny Frnakfurt, gdzie w zeszłym roku było 59 milionów pasażerów.
Nie ma opcji, żeby te lotniska nie robiły konkurencji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Glauks zdziwiony, że politycy mówili, że gówno to lotnisko a teraz mówią, że największe na świecie. Xd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, addept napisał:

@glauks Jeżeli nic nie będziemy robili, to peryferiami Europy pozostaniemy na zawsze. Moim zdaniem warto spróbować. Oczywiście nie ma co wpadać w huraoptymizm, ale jestem przekonany, że na przestrzeni kilkudziesięciu lat inwestycja w zupełności się spłaci, a to już coś. A szansę na szybki rozwój należy traktować jako wartość dodaną i to całkiem sporą mimo wszystko. 

A ja mam wręcz odwrotne wrażenie że taka duża inwestycja doprowadzi do bankructwa rząd i wiele firm, które będą brały w tym udział. Budowa będzie trwała latami i wydadzą na to więcej kasy niż planują. Ten rząd na pewno jej nie skończy. Następny jak będzie to też nie wiadomo czy będzie chciał kontynuować. Jakoś ni jak tego sobie nie mogę wyobrazić po co oni chcą to budować.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przy rocznym budżecie 700 mlrd, na pewno 10 letnia budowa lotniska doprowadzi nas do bankructwa, nie żadne zielone łady, gdzie szacunki mówią o 90 mlrd rocznie potrzebnych tylko lotnisko, z dodatkowymi inwestycjami.

Jeśli z czymś takim nie będziemy mogli sobie dać rady, to najlepiej od razu odklepmy mate I zróbmy tutaj sobie gubernię.

Edytowane przez lpcl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.05.2024 o 13:16, sabaru napisał:

A ja mam wręcz odwrotne wrażenie że taka duża inwestycja doprowadzi do bankructwa rząd i wiele firm, które będą brały w tym udział. Budowa będzie trwała latami i wydadzą na to więcej kasy niż planują. Ten rząd na pewno jej nie skończy. Następny jak będzie to też nie wiadomo czy będzie chciał kontynuować. Jakoś ni jak tego sobie nie mogę wyobrazić po co oni chcą to budować.

Otóż to, to jest wg mnie kluczowe. Gdybyśmy byli państwem klasy szwajcarskiej albo nordyckiej całym sobą byłbym za CPK. Ale my jesteśmy dużo bardziej jak Rosja czy Ukrainu. I u nas tego dobrze nie zrobią, my nie mamy potencjału intelektualnego na tak duże inwestycje obecnie. To będzie przede wszystkim traktowane jako okazja do kolejnych uwłaszczeń przez kolejne ekipy.

Tak jak jest traktowane do tej pory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 11.05.2024 o 13:16, sabaru napisał:

A ja mam wręcz odwrotne wrażenie że taka duża inwestycja doprowadzi do bankructwa rząd i wiele firm, które będą brały w tym udział. Budowa będzie trwała latami i wydadzą na to więcej kasy niż planują. Ten rząd na pewno jej nie skończy. Następny jak będzie to też nie wiadomo czy będzie chciał kontynuować. Jakoś ni jak tego sobie nie mogę wyobrazić po co oni chcą to budować.

Bo nie możliwe jest to skończyć w jedną kadencję. Jak wyrobią się w 15 lat to będzie dobrze.

A co będzie z 4 lotniskami w pobliżu. One umrą śmiercią naturalną i będą sobie stać i generować koszta?

PiS narobił wiele takich bubli.

Edytowane przez Keken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Keken napisał:

A co będzie z 4 lotniskami w pobliżu. One umrą śmiercią naturalną i będą sobie stać i generować koszta?

CPK zakłada siłowe zamknięcie Okęcia i Modlina. Łodzi nie mogą zamknąć bo należy do samorządu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, adashi napisał:

Otóż to, to jest wg mnie kluczowe. Gdybyśmy byli państwem klasy szwajcarskiej albo nordyckiej całym sobą byłbym za CPK. Ale my jesteśmy dużo bardziej jak Rosja czy Ukrainu. I u nas tego dobrze nie zrobią, my nie mamy potencjału intelektualnego na tak duże inwestycje obecnie. To będzie przede wszystkim traktowane jako okazja do kolejnych uwłaszczeń przez kolejne ekipy.

Tak jak jest traktowane do tej pory.

Raczej jesteśmy gorsi od nich, bo nawet głupiej elektrowni atomowej nie potrafimy ogarnąć. Gdyby nie UE to pewnie byśmy skończyli jak kraj trzeciego świata xD 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z tym pierdzieleniem o tym, że nic nie potrafimy i jeszcze się pobiczujcie. Nie wiem skąd to się bierze ale ładnie tresowanie z tą niemocą, brakiem sprawczości i jeszcze najlepiej niech inni decydują bo tutaj to nic nie potrafimy i w ogóle tylko do montowania śrubek i zbierania szparagów. Mental niewolnika.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, kalderon napisał:

CPK zakłada siłowe zamknięcie Okęcia i Modlina. Łodzi nie mogą zamknąć bo należy do samorządu.

Ja tylko przypominam, że Lotnisko Chopina owszem w całości należy do PPL, ale ma część wojskową. Co z tą częścią? No teoretycznie mogłaby się przenieść do Modlina, ale skoro Modlin też miałby być zamknięty? Tylko że to nie takie proste, bo Modlin ma następujący układ własnościowy (stan na 2023 rok, obecnie PPL to CPK):

Samorząd Województwa Mazowieckiego – 36,17%,

Agencja Mienia Wojskowego – 31,56%,

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (obecnie Polskie Porty Lotnicze SA) – 27,86%

Miasto Nowy Dwór Mazowiecki – 4,41%

Zatem Łodzi zamknąć nie mogą bo należy do miasta a Modlin mogą mimo iż należy do 4 różnych podmiotów, z czego 2 samorządowe? 

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, kalderon napisał:

CPK zakłada siłowe zamknięcie Okęcia i Modlina. Łodzi nie mogą zamknąć bo należy do samorządu.

Poproszę oficjalne info, że Modlin też ma być zamknięty? 

11 minut temu, LeBomB napisał:

Ja tylko przypominam, że Lotnisko Chopina owszem w całości należy do PPL, ale ma część wojskową. Co z tą częścią? No teoretycznie mogłaby się przenieść do Modlina, ale skoro Modlin też miałby być zamknięty?

Wg planów lotnisko Chopina ma funkcjonować dla: 

- wojska 

- polityków (rządu itd.) 

Ma się wynieść całe cywilne loty. 
 

BTW. Przecież politycy sobie nie zrobią problemu, aby mieć 30 minut dłuższą podróż :E 

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lpcl napisał:

Dajcie spokój z tym pierdzieleniem o tym, że nic nie potrafimy i jeszcze się pobiczujcie. [...] Mental niewolnika.

To się nazywa rozum, a nie jakiś mental. Rozum i percepcja faktów. Potrzeby biczowania nie ma. Można kolejny raz robić to samo z głęboką wiarą, że tym razem będzie inaczej, ale ja bym nie chciał.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A ja bym chciał wiedzieć, że coś jednak da się zrobić, bo raczej wielu dużych projektów to nie mieliśmy od tych lat 90. A na razie to a to się kiedyś zrobi jak te elektrownie a uj z tego jest i tak se czekamy od 50 lat.

Ale zawsze mogą w nagrodę nas za granicą po potylicy poklepać, będzie nam miło i będziemy uśmiechnięci, to wystarczy.

Edytowane przez lpcl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są projekty oczywiste - energetyka jądrowa. Na nich się lepiej skupmy. A nie na wątpliwych bo sami sobie chcemy udowodnić, że jesteśmy wspaniali.

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modlin ma zostać. Pis bardzo chciał go zniszczyć, ale nie zdążyli - Z ostatnich wypowiedzi Laska wynika, że dla Mazowsza będzie CPK-Modlin, z czego Modlin będzie tak jak teraz (lotniskiem dla tanich linii lotniczych), a CPK będzie dla LOT-u.

Mi pasuje; rozwój Modlina to rozwój mojej okolicy, pośrednio, zwłaszcza w zakresie KM-ek, może będą częsciej niż raz na godzinę jeśli Modlin zacznie mieć więcej pasażerów rocznie.

 

59 minut temu, kanon7 napisał:

BTW. Przecież politycy sobie nie zrobią problemu, aby mieć 30 minut dłuższą podróż :E 

Dokładnie - plebs uprasza się o korzystanie z CPK i tłuczenie się patologiczną i drogą polską koleją, dla polityka pozostanie wygodne Okęcie xD

W sumie mało się mówi o cenach biletów, to będzie naprawdę niemiła niespodzianka dla mieszkańców aglomeracji warszawskiej. Obecnie na Okęcie dojedziesz na zwykłym bilecie ZTM, 4,40 zł sztuka (2,20zł ulgowy), więc czteroosobowa rodzina z aglomeracji (o ile nie ma karty miejskiej, co jest raczej wątpliwe) zapłaci 13 zł z groszami, 26zł w obie strony.

Nieprzyjemną niespodzianką będzie cena za KDP, bo ona będzie wyższa, niż cena za "zwykły" ekspres, który tani nie jest.

Myślę, że poniżej ~160 zł w jedną stronę (50x2 + 32x2) nie da rady.

I tak z 26 zł zrobi się 320 zł.

No ale czego się nie robi dla tego mitycznego cargo, co nie? 😄

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...